abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14321905
Bakkerij Bart is gewoon open op de zondag .

Appie trouwens ook .

pi_14322642
quote:
Op zondag 2 november 2003 16:06 schreef schatje het volgende:
Bakkerij Bart is gewoon open op de zondag .

Appie trouwens ook .

In het centrum ja.

In de grote steden zijn gebieden toegewezen die altijd zondags open mogen zijn. Daarom zijn de centras van Den Haag, Rotterdam en Amsterdam altijd open op zondag.

Daarbuiten is het echter verboden.

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
  maandag 3 november 2003 @ 09:15:41 #53
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_14337452
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 15:36 schreef terror623 het volgende:
ik ben atheist dus ik mag altijd open zijn ?
Dat is niet volgens die wet
quote:
Artikel 6
dat de wekelijkse rustdag op een andere dag dan de zondag wordt gehouden.

Er moet dus schijnbaar sprake zijn van een andere rustdag. Atheisten kennen geen andere, bijzondere, rustdag, volgens hun geloof dan. Pure discriminatie dus.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  maandag 3 november 2003 @ 09:56:29 #54
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_14338082
quote:
Op maandag 3 november 2003 09:15 schreef Akkersloot het volgende:
Er moet dus schijnbaar sprake zijn van een andere rustdag. Atheisten kennen geen andere, bijzondere, rustdag, volgens hun geloof dan. Pure discriminatie dus.
De vraag van TS was: hoe kan dit... Dit lijkt me meer dan duidelijk uitgelegd: op zondag open zijn is verboden, tenzij... Dat heeft helemaal niets te maken met de vraag of men wel of geen christen is. M.i. doet de gemeente Oosterhout niets anders dan de wet juist toepassen.

Eventueel is aan de orde of je leeft volgens een principe waarbij je verplicht op een andere dag rust moet nemen.

Of dat discriminatie is? Vind ik een beetje ver gezocht hoor. Er is toch echt geen consument die bewust op zondag nóg een keer de deur uitgaat om brood te kopen, puur en alleen omdat er die dag toevallig een bakker open is. Ik zou me veel meer zorgen maken als ik op vrijdag of zaterdag dicht moest zijn.

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_14338375
quote:
Op maandag 3 november 2003 09:15 schreef Akkersloot het volgende:

Normale wetgeving dus.
  maandag 3 november 2003 @ 10:44:36 #56
33954 ElisaB
pi_14339016
quote:
Op maandag 3 november 2003 10:11 schreef calvobbes het volgende:
Normale wetgeving dus.
Bedoel je nu dat de 'gewone' wetgeving in Nederland disciminerend is?
  maandag 3 november 2003 @ 10:56:08 #57
60090 Akkersloot
pi_14339297
quote:
Op maandag 3 november 2003 09:56 schreef ElisaB het volgende:
Er is toch echt geen consument die bewust op zondag nóg een keer de deur uitgaat om brood te kopen, puur en alleen omdat er die dag toevallig een bakker open is.
Feit: De andere bakkers zagen op zondag hun klanten in de Turkse bakkerij staan. Dus de andere bakkers verliezen klandizie dankzij de discriminerende "alternatieve heilige dag" in de winkelsluitingstijden wetgeving.
quote:
Ik zou me veel meer zorgen maken als ik op vrijdag of zaterdag dicht moest zijn.
Nou die Turkse bakker kiest er zelfs voor om op vrijdag dicht te zijn (na dat hij eerst op maandag dicht was, ha ha). Dus laat staan dat hij er zich zorgen over maakt.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  maandag 3 november 2003 @ 11:12:03 #58
33954 ElisaB
pi_14339694
quote:
Op maandag 3 november 2003 10:56 schreef Akkersloot het volgende:
Feit: De andere bakkers zagen op zondag hun klanten in de Turkse bakkerij staan. Dus de andere bakkers verliezen klandizie dankzij de discriminerende "alternatieve heilige dag" in de winkelsluitingstijden wetgeving.
Wie gaat er nou op zondag de deur uit om brood te halen als de rest van de winkels dicht zijn

Dan moet zijn brood wel heeeel veel lekkerder zijn dan dat van de andere vijf.

maandag 3 november 2003 @ 11:16:38 #59
60090 Akkersloot
pi_14339808
quote:
Op maandag 3 november 2003 11:12 schreef ElisaB het volgende:
Wie gaat er nou op zondag de deur uit om brood te halen als de rest van de winkels dicht zijn
Ik.
Nogmaals. Feit: Bij de Turkse bakker staan zondags ook klanten van de Nederlandse bakkers.
In Belgie en Frankrijk zijn zondagsmorgens toch ook de bakkers open en rest van de winkels meestal dicht (combinatie brood halen en meubelboulevard bezoeken komt natuurlijk weinig voor)
  maandag 3 november 2003 @ 11:44:28 #60
33954 ElisaB
pi_14340505
quote:
Op maandag 3 november 2003 11:16 schreef Akkersloot het volgende:
Nogmaals. Feit: Bij de Turkse bakker staan zondags ook klanten van de Nederlandse bakkers.
Ja, dat zal best waar zijn. Net zoals het waar zal zijn dat op vrijdag ook klanten van de Turkse bakker bij de Nederlandse bakker staan (waar gáát dit nog over).
  maandag 3 november 2003 @ 11:56:06 #61
35834 Menyo
Ondertitel
pi_14340810
Even terugkomend op de winkelsluitingstijdenwet, die is volgens mij niet ingevoerd vanwege "zondag rustdag want NL is christelijk".

Die wet is ingevoerd voor bescherming van winkelpersoneel die niet willen werken maar dat dan wel moeten. Er was toen toch ook zo'n rel toen werd besloten dat supermarkten langer open mochten blijven. Dir rel was er niet zodat mensen 's aovnds naar de kerk konden. Personeel protersteerde dat ze niet 's avonds wouden werken.

Mijn oplossing: Maak de wet op een zodanige manier dat er verplicht 1 vrije dag ingesteld wordt, welke dag dat is mag dan zelf gekozen worden. Ook is het mogelijk om het aantal uitzonderingen van dagen/avonden te limiteren.

pi_14341016
de VVD maakt toch werk van Nederland. Als je echt in de 'vrije' markt gelooft moet je toch ook de winkeliers de 'vrijheid' geven?
SpartaDriver
  maandag 3 november 2003 @ 13:20:18 #63
60090 Akkersloot
pi_14343313
quote:
Op maandag 3 november 2003 11:56 schreef Menyo het volgende:
Die wet is ingevoerd voor bescherming van winkelpersoneel
Klopt. Maar dan mag er natuurlijk nog wel sprake zijn van gelijke behandeling. Waarom mag een bakker wel op zondag open zijn en een andere niet, alleen maar omdat die niet-islamitisch is.
  maandag 3 november 2003 @ 13:23:36 #64
60090 Akkersloot
pi_14343408
En als ik in Oosterhout een bakkerij begin die alleen maar op zondag open is ?

Bijvoorbeeld een horeca-gelegenheid met een afhaalloket voor vers brood en gebak. En waarom zou een fietsenmaker die op maandag dicht is op zondag een brood mogen verkopen.

maandag 3 november 2003 @ 13:27:20 #65
60090 Akkersloot
pi_14343521
quote:
Als een winkelier een geloof heeft waarbij een andere dag dan de zondag als rustdag geldt, dan mag hij op zondag open. Mits hij zijn zaak dan wel sluit op de dag die volgens zijn religie geldt als rustdag.
Het mag wel duidelijk zijn dat het discriminatie is van atheisten.
  maandag 3 november 2003 @ 13:32:25 #66
35834 Menyo
Ondertitel
pi_14343672
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:20 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Klopt. Maar dan mag er natuurlijk nog wel sprake zijn van gelijke behandeling. Waarom mag een bakker wel op zondag open zijn en een andere niet, alleen maar omdat die niet-islamitisch is.

Klopt, iedereen moet zijn eigen vrije dag kunnen kiezen.
  maandag 3 november 2003 @ 13:36:57 #67
33954 ElisaB
pi_14343805
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:27 schreef Akkersloot het volgende:
Het mag wel duidelijk zijn dat het discriminatie is van atheisten.
Het mag duidelijk zijn dat jij spijkers op laag water zoekt. Kijk nou gewoon even naar de regel. Dat heeft toch helemaal niets te maken met discriminatie, noch met atheisme?!
  maandag 3 november 2003 @ 13:37:37 #68
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_14343833
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 10:23 schreef Strolie75 het volgende:
Gewoon die hele winkeltijdensluitingswet afschaffen.
Een uitkomst voor mensen die in wisseldiensten werken.
The Internets, I needs it..
  maandag 3 november 2003 @ 13:43:28 #69
60090 Akkersloot
pi_14344026
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:36 schreef ElisaB het volgende:
Het mag duidelijk zijn dat jij spijkers op laag water zoekt. Kijk nou gewoon even naar de regel. Dat heeft toch helemaal niets te maken met discriminatie, noch met atheisme?!
En Menyo dus Er staat toch "volgens zijn religie". Sinds wanneer heeft een atheist een andere rustdag volgens zijn religie ?
quote:
Als een winkelier een geloof heeft waarbij een andere dag dan de zondag als rustdag geldt, dan mag hij op zondag open. Mits hij zijn zaak dan wel sluit op de dag die volgens zijn religie geldt als rustdag.
Gequote uit dat artikel uit BN/DeStem.
pi_14344107
quote:
Op maandag 3 november 2003 11:44 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ja, dat zal best waar zijn. Net zoals het waar zal zijn dat op vrijdag ook klanten van de Turkse bakker bij de Nederlandse bakker staan (waar gáát dit nog over).

Dit gaat om het feit dat IEDEREEN dicht moet op zondag, behalve een islamiet. En laat nou op zondag iedereen dicht zijn en op maandag ook de supermarkten open, wat het oneerlijke concurrentie maakt.

Fucking bullshit EN beledigend dat je als autochtoon automatisch als christen wordt ingedeeld. Als hij die winkel ook open wil doen op zondag, dan moet hij dat ook mogen, en NIET alleen die islamiet die notabene eerst z'n zaak op maandag dichtgooide ipv op vrijdag en hij had die vrijwaring gekregen omdat ie vrijdag als heilige dag beschouwde.

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
  maandag 3 november 2003 @ 13:47:30 #71
33954 ElisaB
pi_14344158
Gaan we weer de kant uit van een 'kut-allochtonen' topic? In dat geval: vermaak u elders, maar niet hier...
pi_14344192
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:46 schreef Tedje_van_Es het volgende:

Fucking bullshit EN beledigend dat je als autochtoon automatisch als christen wordt ingedeeld.

Er word helemaal niemand op christen ingedeeld.

Die Islamiet heeft toestemming om van de normale rustdag af te wijken.

maandag 3 november 2003 @ 13:51:05 #73
60090 Akkersloot
pi_14344268
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:47 schreef ElisaB het volgende:
Gaan we weer de kant uit van een 'kut-allochtonen' topic? In dat geval: vermaak u elders, maar niet hier...
ElisaB, dit is helemaal geen kut-allochtonen topic. Als dit met "kut-allochtonen" te maken heeft waarom gaat een krant als BN/DeStem daar drie artikelen aanwijden. Doe een beetje ruggenspraak met je mede-mods. Je zit hier mijns inziens fout. Getuige ook je uitspraak dat niemand voor een enkel brood zondags de deur uit gaat.
  maandag 3 november 2003 @ 13:55:49 #74
33954 ElisaB
pi_14344380
Ik hoef geen ruggespraak te hebben met mijn mede-mods. De voorbeelden over de kant die dit opgaat zijn legio, en die willen we dus niet hebben.

Als jij zeker weet dat het die kant niet uitgaat, is er geen vuiltje aan de lucht. Maar mocht het wel die kant uitgaan, dan gaat ie dicht. Dan weet je het vast.... zeg maar

maandag 3 november 2003 @ 14:01:04 #75
60090 Akkersloot
pi_14344534
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:55 schreef ElisaB het volgende:
Ik hoef geen ruggespraak te hebben met mijn mede-mods. De voorbeelden over de kant die dit opgaat zijn legio, en die willen we dus niet hebben.

Als jij zeker weet dat het die kant niet uitgaat, is er geen vuiltje aan de lucht. Maar mocht het wel die kant uitgaan, dan gaat ie dicht. Dan weet je het vast.... zeg maar

Ik zie aan de hand van de post van Tedje niets wat op kut-allochtonen topic duidt. Het is niet netjes om zo maar met dicht gooien te dreigen. Als ik lees "volgens zijn religie" dan maak ik daar op uit dat het met religie te maken heeft.
En helemaal huilie. Niet alle allochtonen zijn islamiet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')