"allah neemt de zielen van de mensen op wanneer zij sterven en ook van hen die niet sterven tijdens hun slaap. dan houdt hij die, die hij ten dode heeft opgeschreven en zendt de overigen tot een bepaalde tijd (in het lichaam) terug. hierin zijn stellig tekenen voor een volk dat nadenkt".
http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/quran_d/39.html
dus volgens de koran heeft allah niet alleen tijdens de dood de ziel van de mens maar ook tijdens onze slaap. voor het ontwaken zendt allah de zielen zelfs terug in het lichaam. dus ook van bush en sharon. dus moeten volgens de koran bush en sharon wel erg geliefd zijn bij allah.
hierin stellig tekenen voor een volk dat nadenkt
quote:als je gelooft dat "allah" goed doet voor alle moslims en je leest in het "heilige boek geciteerd door allah" dat tie elke ochtend de zielen weer terug geeft aan sharon en bush val je toch gelijk van je geloof af.
op dinsdag 30 september 2003 19:50 schreef unjust het volgende:
en je wou hier mee zeggen........
quote:als je gelooft dat 'god' de belichaming is van al het goede en dat ie eeuwig vergevend is, kan je hieruit afleiden dat hij ook hitler en zijn gezellige consorten vergeven zal. is toch ook lekker.
op dinsdag 30 september 2003 19:58 schreef akkersloot het volgende:[..]
als je gelooft dat "allah" goed doet voor alle moslims en je leest in het "heilige boek geciteerd door allah" dat tie elke ochtend de zielen weer terug geeft aan sharon en bush val je toch gelijk van je geloof af.
oke, een paar vraagjes akkersloot:
wat denk jij dat er wordt bedoelt met 'slaap' in dit stukje, en het 'lichaam'. volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen, trouwens, volgens de islam is elke vertaling van de koran nutteloos, aangezien hij dan veranderd wordt en de koran is onveranderlijk. dus, kortgezien is het stukje nutteloos, ik adviseer je dus, als je zo graag de islam onderuit wilt halen, arabisch te gaan leren lezen en bij de lokale islamboer een origineel koran te kopen en zo te citeren.
quote:echte moslims kunnen het blijkbaar ook af zonder wekker. ook een beetje sneu als je om half zes 's ochtends je wekker laat aflopen en allah nog geen tijd heeft om je ziel terug te geven. goed smoesje voor op school trouwens.
op dinsdag 30 september 2003 19:48 schreef akkersloot het volgende:
uit de koran 39:42.
de dood en de slaap."allah neemt de zielen van de mensen op wanneer zij sterven en ook van hen die niet sterven tijdens hun slaap. dan houdt hij die, die hij ten dode heeft opgeschreven en zendt de overigen tot een bepaalde tijd (in het lichaam) terug. hierin zijn stellig tekenen voor een volk dat nadenkt".
http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/quran_d/39.html
hierin stellig tekenen voor een volk dat nadenkt
quote:volgens het sprookje van mohammed zou dat inderdaad het geval zijn als die personen voor hun dood nog snel even moslim werden. ja elke doctrine heeft zo zijn zwakke punten.
op dinsdag 30 september 2003 20:16 schreef cajun het volgende:
als je gelooft dat 'god' de belichaming is van al het goede en dat ie eeuwig vergevend is, kan je hieruit afleiden dat hij ook hitler en zijn gezellige consorten vergeven zal. is toch ook lekker.
quote:moet je dan ook sieberwaltisch oostenrijks dialect leren om "mein kampf" te leren lezen. onzin allemaal. een "openbarings" godsdienst moet toch voor alle mensen bedoeld zijn. of niet soms ?
oke, een paar vraagjes akkersloot:wat denk jij dat er wordt bedoelt met 'slaap' in dit stukje, en het 'lichaam'. volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen, trouwens, volgens de islam is elke vertaling van de koran nutteloos, aangezien hij dan veranderd wordt en de koran is onveranderlijk. dus, kortgezien is het stukje nutteloos, ik adviseer je dus, als je zo graag de islam onderuit wilt halen, arabisch te gaan leren lezen en bij de lokale islamboer een origineel koran te kopen en zo te citeren.
quote:jij mag het zeggen wat er volgens jou met 'slaap' en 'lichaam' in dit stukje wordt bedoeld.
op dinsdag 30 september 2003 20:16 schreef cajun het volgende:
wat denk jij dat er wordt bedoelt met 'slaap' in dit stukje, en het 'lichaam'. volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen
quote:het staat er toch letterlijk in de koran: "allah heeft ook de zielen van de mensen die slapen en geeft ze bij het ontwaken weer terug".
op dinsdag 30 september 2003 21:50 schreef ype het volgende:het wordt ook steeds gekker ooit met jou he
quote:mja, ik geloof er niet in, dus ik blijf in mijn slaap lekker in mijn bedje. het is ook moeilijk een ziel te pakken als die niet bestaat
op dinsdag 30 september 2003 21:54 schreef akkersloot het volgende:[..]
het staat er toch letterlijk in de koran: "allah heeft ook de zielen van de mensen die slapen en geeft ze bij het ontwaken weer terug".
quote:
op dinsdag 30 september 2003 22:02 schreef schorpioen het volgende:
wat de fuck probeer je nou met dit topic te zeggen, akkersloot?
quote:
op dinsdag 30 september 2003 19:58 schreef akkersloot het volgende:
als je gelooft dat "allah" goed doet voor alle moslims en je leest in je "heilige boek geciteerd door allah" dat tie elke ochtend de zielen weer terug geeft aan sharon en bush val je toch gelijk van je geloof af.
quote:hier nog 1 die niet snapt waar die haat en onkunde over de islam van akkersloot vandaan komt ...
op dinsdag 30 september 2003 22:02 schreef schorpioen het volgende:
wat de fuck probeer je nou met dit topic te zeggen, akkersloot?
quote:de koran moet je dan ook niet letterlijk nemen, als dit je punt is, dan heb ik wel nog andere 100 passages waarin dat duidelijker naar voren komt. net zoals met de bijbel en de thora. als alles letterlijk genomen zou worden zou het wel een dode boel worden hier op aarde. letterlijk.
op dinsdag 30 september 2003 21:54 schreef akkersloot het volgende:[..]
het staat er toch letterlijk in de koran: "allah heeft ook de zielen van de mensen die slapen en geeft ze bij het ontwaken weer terug".
[edit] blijkbaar snappen die half miljard moslims, en dan nog maar niet te spreken over alle christenen en joden het toch beter dan jou akkersloot [/edit]
[dit bericht is gewijzigd door cajun op 30-09-2003 22:15]
quote:nou. verzen als "ongelovigen brengen verderf" 2:12 en "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" zijn volgens mij maar voor één interpretatie vatbaar.
op dinsdag 30 september 2003 22:07 schreef cajun het volgende:
de koran moet je dan ook niet letterlijk nemen, als dit je punt is, dan heb ik wel nog andere 100 passages waarin dat duidelijker naar voren komt. net zoals met de bijbel en de thora. als alles letterlijk genomen zou worden zou het wel een dode boel worden hier op aarde. letterlijk.
er is maar één remedie tegen de islam en dat is alle moslims en islamofielen keihard met hun neus op de harde feiten te drukken: de koran is een walgelijk boek.
quote:waarom zou allah die zielen niet teruggeven dan? ze ontlopen hun straf echt niet. en of ze die nu krijgen of over 50 jaar, op de eeuwigheid maakt dat geen zak uit natuurlijk.
op dinsdag 30 september 2003 19:58 schreef akkersloot het volgende:[..]
als je gelooft dat "allah" goed doet voor alle moslims en je leest in het "heilige boek geciteerd door allah" dat tie elke ochtend de zielen weer terug geeft aan sharon en bush val je toch gelijk van je geloof af.
ik zie absoluut niet in waarom je hierdoor van je geloof zou vallen, behalve als je toch al een zeer bekrompen beeld van god had. dit laatste lijkt het geval bij jou.
quote:nou nou, om nou mein kampf te vergelijken met de koran.
op dinsdag 30 september 2003 20:23 schreef akkersloot het volgende:[..]
volgens het sprookje van mohammed zou dat inderdaad het geval zijn als die personen voor hun dood nog snel even moslim werden. ja elke doctrine heeft zo zijn zwakke punten.
[..]moet je dan ook sieberwaltisch oostenrijks dialect leren om "mein kampf" te leren lezen. onzin allemaal. een "openbarings" godsdienst moet toch voor alle mensen bedoeld zijn. of niet soms ?
kijk, laat ik het nou eerder vergelijken met een moeilijke formule, laten we er eentje nemen. e=mc², de simpele relativiteitstheorie van einstein. iedere prominente natuurkundige kan het uitleggen, maar of jij het nou snapt, of denkt te snappen is een tweede. om het werkelijk te begrijpen zou je je erin moeten verdiepen.
als je niks van natuurkundige gebakken hebt en je leest de aantekeningen van einstein erover, dan denk ik toch dat je er niet veel van zal snappen. je zou je erin moeten verdiepen. zelfde geldt voor de koran, je moet je erin verdiepen en je moet het in een context kunnen plaatsen.
quote:en mein kamp is geen walgelijk boek zeg je dus ??? mohammed vzmh is geen profeet en hitler wel ?
op dinsdag 30 september 2003 22:13 schreef akkersloot het volgende:
er is maar één remedie tegen de islam en dat is alle moslims en islamofielen keihard met hun neus op de harde feiten te drukken: de koran is een walgelijk boek.
ik weet niet of we je nog wel serieus kunnen nemen met zulke ideëen..
quote:als alle moslims door zelfmoordaanslagen in het paradijs zouden komen om bush en sharon te bestrijden lijkt het mij weinig logisch dat die zelfde allah dagelijks diezelfde bush en sharon weer tot leven wekt (hun zielen weer aan hun lichaam terug geeft).
op dinsdag 30 september 2003 22:13 schreef schorpioen het volgende:
waarom zou allah die zielen niet teruggeven dan? ze ontlopen hun straf echt niet. en of ze die nu krijgen of over 50 jaar, op de eeuwigheid maakt dat geen zak uit natuurlijk.
quote:"dit laatste lijkt mij het geval bij jou". vreemd ik zeg toch dat mijn god(sbeeld) één van de logica is. dus als alle gelovigen ongelovigen zoals bush en sharon moeten bestrijden waarom laat die zelfde allah elke ochtend de zielen van die zelfde bush en sharon dan weer los ?
behalve als je toch al een zeer bekrompen beeld van god had. dit laatste lijkt het geval bij jou.
quote:waar zeg ik dat hitler een profeet is, relkloon !
op dinsdag 30 september 2003 22:24 schreef bansheeboy het volgende:
en mein kamp is geen walgelijk boek zeg je dus ??? mohammed vzmh is geen profeet en hitler wel ?
quote:waar slaat dit nou weer op? omdat mein kampf een walgelijk boek is, betekent dat niet automatisch dat de koran het niet is. als ik zeg dat er gele ballen in de ballanbak zitten, betekent dat toch ook niet dat er geen rode ballen in zitten?
op dinsdag 30 september 2003 22:24 schreef bansheeboy het volgende:
en mein kamp is geen walgelijk boek zeg je dus ??? mohammed vzmh is geen profeet en hitler wel ?
quote:jou hoeven we gelukkig al lang niet serieus meer te nemen
ik weet niet of we je nog wel serieus kunnen nemen met zulke ideëen..
quote:lees je sig nog maar eens
op dinsdag 30 september 2003 22:27 schreef akkersloot het volgende:[..]
waar zeg ik dat hitler een profeet is, relkloon !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |