quote:volg je hart durango, dan weet je wat het juiste is.
op vrijdag 3 oktober 2003 22:58 schreef durango het volgende:[..]
jij schrijft dat je in god en de bijbel gelooft. er is geen bewijs dat god bestaat. waarom geloof je dan juist de bijbel, en niet een ander wijs boek zoals de koran? waarom geloof je me niet als ik zeg dat ik een boodschap van god heb? juist, omdat ik het niet kan bewijzen. hoe weet jij nou welk geloof het juiste is? heb je daar bewijzen voor? of niet?
quote:gevoelens zijn van korte duur, en vaak misleidend. opgewekt door elektrische prikkels in de hersenen. ben jij daar nooit bang voor? bang om door je gevoel misleid te worden?
op vrijdag 3 oktober 2003 23:05 schreef mariel het volgende:[..]
volg je hart durango, dan weet je wat het juiste is.
quote:waarom misleidend? op welke grond misleidend?
op vrijdag 3 oktober 2003 23:19 schreef durango het volgende:[..]
gevoelens zijn van korte duur, en vaak misleidend.
quote:nee. mijn gevoel heeft zich reeds bewezen. ik ben eerder bang om door mijn verstand misleid te worden, dat ik een klein stukje oversla of zoiets. ik kan me gevallen herinneren waar ik gevoel heb weggeredeneerd, en dit onverklaarbare gevoel achteraf juist bleek te zijn.
opgewekt door elektrische prikkels in de hersenen. ben jij daar nooit bang voor? bang om door je gevoel misleid te worden?
mijn gevoel heeft mij het ultieme antwoord reeds bewezen. ik hoef daar niet meer aan te twijfelen.
ik maak uit je post op dat je zelf vooral op verstand vertrouwt. als jij iemand in 1 zin het belangrijkste zou moeten uitleggen wat er is, wat zou je dan vertellen?
quote:waarom discussieer je er dan nog over
nou, kom maar op met die toets. waar is jouw werkelijkheid? ik heb de bijbel een aantal keer gelezen, net als de koran en nog een hele stapel verwant religieus werk. meer dan jij, vermoed ik zo. ik ben niet dom, maar ik heb er nooit een werkelijkheid in kunnen vinden.
quote:werkelijkheid is zo subjectief. uiteindelijk moet je zelf kiezen, en bovenal durven aanvaarden dat jijzelf volledig verantwoordelijk bent voor jezelf, en dat je ultiem anderen of god niet de schuld kan geven. omgekeerd is alles wat je bereikt dankzij jouzelf.
op zaterdag 4 oktober 2003 01:17 schreef whitey-d het volgende:[..]
waarom discussieer je er dan nog over
believe in the future.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |