abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13540994
Ik heb sinds kort een midikeyboard en daar wil ik het eea mee opnemen...maar mijn laptop heeft geen geluidskaart...wel een USB poort. Kan dit? En waar kan ik daar meer betrouwbare info over vinden???
Ze gaf me een of andere kus.
pi_13541055
heb je geen pcmcia geluidskaartjes? Daar zijn die sloten immers voor.
het is als een vierkante cirkel. Je kunt het wel zeggen, maar niet tekenen
pi_13541081
Er bestaan idd. MIDI apparaatjes die je aansluit op de USB poort. Ik ken ze eigenlijk alleen maar in versies met, naast MIDI, ook analoge audio aansluitingen, wellicht wat te duur voor jouw doel.

Nu ja, ze zijn er dus ook simpeler. Zoiets dus.

[Dit bericht is gewijzigd door hyperfuzz op 30-09-2003 11:42]

yankee charlie dinges
  dinsdag 30 september 2003 @ 11:42:03 #4
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_13541101
je hebt een aparte USB-MIDI interface nodig en 2 dinplugjes om aan te sluiten op je keyboard (in en out).

voor de beste interface heb je de Midiman maar
op www.midipage.nl kan je meer info vinden bij Hardware
daar staat een lijst.

ik gebruik zelf Edirol UM-1s USB MIDI interface, die vind ik goedkoopste

Ik zit niet langer meer hier.... snik....
pi_14646800
Ikzelf sta ook op het punt om ever te stappen naar een midi-usb-kabel. Ik heb nu nog een oude kabel die van mijn keyboard-synth naar de gamepoort loopt; maar deze kabel is nogal omslachtig om mee te werken (op dit moment krijg ik zelfs helemaal geen midi-signaal meer binnen op mijn pc). De in-plug moet in de out van mijn synth en dus niet de out-plug; wat dus meer voor de hand zou moeten liggen. Verder heeft de andere kant van de kabel ook twee pluggen; eentje dus voor de gamepoort en ook nog eentje voor een joystick of iets dergelijks. En laatstgenoemde veroorzaakt wellicht nu een probleempje, vermoed ik. Want sinds ik die joystick eraf heb gehaald komt er totaal geen midi-signaal meer bij me binnen. Ook nadat ik die (.. ...) joystick nu weer heb aangesloten werkt er nog steeds niets meer. Ik heb het wel even gehad geloof ik en ga maar gauw achter zo'n usb kabel aan. Waar is zo'n Edirol-kabel trouwens te verkrijgen? En heeft iemand die dit leest wellicht nog nuttige tips voor mij over wat ik hierboven omschreven heb?
  vrijdag 14 november 2003 @ 23:37:17 #6
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_14647263
Als je rechtstreeks audio wilt opnemen vanaf je synth, moet je toch een geluidskaartje aanschaffen voor je laptop (PCMCIA/USB). Voor enkel MIDI data kun je (zoals hierboven aangegeven) een kleine MIDI interface aanschaffen.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')