abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 november 2003 @ 15:41:56 #76
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_14676973
De non-Spector versie van The Long And Winding Road is nu op Radio 2!

Natuurlijk ken ik hem al van bootlegs en ik vind hem dus wel mooier. Eigenlijk gek, maar de allereerste keer dat ik de LP Let It Be hoorde - en dat was voordat ik iets wist van Spector's aandeel - vond ik al dat The Long And Winding Road 'gek' klonk. Op één of andere manier vond ik het orkest anders klinken dan op ander Beatlesnummers waar een orkest gebruikt is. Te zoet of zo. Of te bombastisch, ik kan het moeilijk onder woorden brengen.

Ik heb ook nooit veel aan het nummer gevonden, tot ik de 'kale' versie hoorde.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 16-11-2003 15:46]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_14677004
quote:
Op zondag 16 november 2003 15:41 schreef Jane het volgende:
Tjeesus, deze versie is echt FANTASTISCH & duizend keer beter! En dat is ons meer dan 30 jaar onthouden. Schande!
gratis en voor niet
pi_14680203
quote:
Op zondag 16 november 2003 15:41 schreef Jane het volgende:

Natuurlijk ken ik hem al van bootlegs en ik vind hem dus wel mooier. Eigenlijk gek, maar de allereerste keer dat ik de LP Let It Be hoorde - en dat was voordat ik iets wist van Spector's aandeel - vond ik al dat The Long And Winding Road 'gek' klonk. Op één of andere manier vond ik het orkest anders klinken dan op ander Beatlesnummers waar een orkest gebruikt is. Te zoet of zo. Of te bombastisch, ik kan het moeilijk onder woorden brengen.

Ik heb ook nooit veel aan het nummer gevonden, tot ik de 'kale' versie hoorde.

Ja, George Martin's manier van arrangeren is totaal anders, weinig bombast en veel aandacht voor het samenspel tussen de violen en cello's. Ik vind de Wall of sound van de eigen Spector producties trouwens wel fantastisch, daar passen ze bij maar duidelijk niet bij the Beatles.
The Long and winding road vind ik trouwens altijd wat missen. het is een heel mooi nummer en kan ook niet de vinger er op leggen wat ik mis. Ook de latere live versies en Broad Street versie hebben het net niet.
  zondag 16 november 2003 @ 18:23:07 #79
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_14680260
Zolang hij niet bedoeld is geweest om ooit gezongen te worden door een of andere Britse idols-flikker, zal ik hem kopen.
Ik ga naar huis.
pi_14680305
De Let It Be Naked website is trouwens erg cool geworden... Mooie flasheffecten, coole vormgeving etc
Nee.
pi_14680402
Ik zit me echt te verheugen op die cd, morgen gelijk maar naar Plato toe. Mijn verjaardagsvisite wist me vandaag helaas te melden dat 'ie dit weekend nog nergens te krijgen was.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_14681609
quote:
Op zondag 16 november 2003 18:30 schreef Zander het volgende:
Ik zit me echt te verheugen op die cd, morgen gelijk maar naar Plato toe. Mijn verjaardagsvisite wist me vandaag helaas te melden dat 'ie dit weekend nog nergens te krijgen was.
Ik heb inmiddels mp3's gedownload en mijn cd is afgelopen vrijdag uit de UK verzonden (ga er echt geen 22,99 ofzo voor betalen hier in NL als ie online te koop is voor 9 pond - dan wacht ik maar een paar dagen langer). Mp3's klinken goed, wat ik tot nu toe heb gehoord van die Fly On The Wall disc klinkt wel leuk, maar volgens mij is het vooral veel gepraat....
Nee.
  zondag 16 november 2003 @ 19:34:40 #83
1986 Jane
pi_14681905
quote:
Op zondag 16 november 2003 18:25 schreef PimD het volgende:
De Let It Be Naked website is trouwens erg cool geworden... Mooie flasheffecten, coole vormgeving etc
Inderdaad erg mooi!

Ik zit te twijfelen of ik zal vragen of mijn moeder hem morgen even voor me koopt en dat ik hem 's avonds bij ze ga ophalen. Ik wil niet wachten tot vrijdag.

He, ik krijg weer helemaal dat melancholieke Let It Be gevoel dat ik al vaker heb gehad, vanaf het moment dat ik de film voor het eerst zag in de Meervaart als 14-jarige.

pi_14687382
quote:
Op zondag 16 november 2003 18:25 schreef PimD het volgende:
heb net alles zitten bekijken en geluisterd. Is een erg mooie mini documentaire. Ik ben blij dat het internet ook zo chic wordt aangepakt door Apple/The Beatles.
  maandag 17 november 2003 @ 17:30:31 #85
1986 Jane
pi_14705174
Nou, heeft iemand hem te pakken gekregen vandaag? Ik in ieder geval niet!

Ik had het natuurlijk kunnen weten met die 'kwaliteitswinkels' in dit godvergeten gehucht wat goede platenzaken betreft, maar het ergste was nog niet eens dat ze hem nog niet hadden. Nee, het ergste waren de reacties die ik van de respectievelijke verkopers kreeg!

Poging 1, Free Record Shop:
Ik moest 2x de titel van de cd herhalen en twijfelde er op een gegeven moment nog even sterk aan of de knul ooit wel eens van The Beatles gehoord had. Na enkele minuten geconcentreerd zoeken in de computer kwam het 'verlossende' woord. Nee, nee.... die hadden ze nog niet, maar hij was wel besteld (ja, dat mag ik hopen, ja! ). In de loop van de week zou hij waarschijnlijk wel binnenkomen, zei de sukkel.
En zo'n druiloor mag dus gewoon in een platenz... herstel... de Free Record Shop werken! Het is wel duidelijk dat enige interesse of kennis van muziek geen vereiste is voor die baan!

Poging 2, Music Store:
Hier kreeg ik de indruk dat de verkoper zelfs wel eens van het album gehoord had. Bravo! Ze hadden hem nog niet omdat op maandag niet geleverd werd (ok, kan ik nog begrijpen). Maar toen vertelde hij dat de releasedatum 18 november was. Morgen dus.... Dus ik zeg dat overal gemeld wordt dat de releasedatum vandaag is, waarop hij zei dat het dan wel een dagje uitgesteld zou zijn. Nou, dat zullen ze er zelf dan wel van gemaakt hebben.

Maar goed, iemand anders meer geluk gehad?

pi_14705922
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:30 schreef Jane het volgende:
Maar goed, iemand anders meer geluk gehad?
Hier in Groningen was hij ook nog niet .
  maandag 17 november 2003 @ 17:58:04 #87
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_14705992
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:55 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Hier in Groningen was hij ook nog niet .
Volgens mij zag ik jou vanmiddag in de Plato, je liep net de deur uit.
pi_14706990
In Utrecht ook nog niet te vinden..
pi_14707071
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:30 schreef Jane het volgende:
Nou, heeft iemand hem te pakken gekregen vandaag? Ik in ieder geval niet!
Ook geen succes. Ben bij de Media Markt Amsterdam Z-O geweest. Daar zouden ze hem morgen binnenkrijgen en de Free Record Shop voor resultaat zie Jane's verhaal.
pi_14707898
Gewoon bestellen via internet, weet je zeker dat je niet de 'oude' versie krijgt en heb je niet te maken met nitwits! (scheelt ook weer een paar euro's)
  dinsdag 18 november 2003 @ 18:32:38 #91
1986 Jane
pi_14735885
pi_14740590
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 18:32 schreef Jane het volgende:
Nou, ik heb hem, maar...

Dag Dwerg, heigh ho, It's home from work we go

Ik weet wat je bedoeld. Bij de nieuwe Enigma cd zat die copy control er ook op. Ik heb toen maar op ok gedrukt. Je krijgt een extra afspeel programma bij.
  dinsdag 18 november 2003 @ 21:24:22 #93
1986 Jane
pi_14740767
Nou ja goed, als er alleen een player bijkomt vind ik het niet zo erg om te installeren.

Wat me wel ergert is dat dit ervoor zorgt dat de cd ook op sommige normale cd-spelers niet meer af te spelen is (zie één van Zander's posts in dat topic). Bovendien heb ik hem dus inmiddels zonder veel moeite om kunnen zetten in mp3 formaat, dus ze schieten er helemaal niks mee op.

BTW, als je die install melding wegklikt, dan kun je de cd daarna toch gewoon afspelen in de cd-speler van Windows. Tenminste, bij mij lukte dat wel.

-edit-

Het ironische hieraan is natuurlijk dat ik hem (voorlopig iig) helemaal niet zou hebben omgezet in mp3 als deze idiote beveiliging er niet op zat. En dan zou de mogelijkheid dat ik hem zou gaan sharen in allerlei p2p communities helemaal niet aanwezig zijn. M.a.w., if anything, werken ze het illegaal downloaden alleen maar in de hand.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 18-11-2003 21:36]

pi_14740995
Copy Control is echt zwaar irritant. Komt nog es bij dat 't helemaal geen functionaliteit heeft. Alles wat te beluisteren is, kan (zonder veel moeite) worden opgenomen, en dat zal ook altijd zo blijven.

Maar even over de CD: Hoe istie? Ik moet 'm nog kopen (Zaterdag waarschijnlijk), maar ik ben toch al benieuwd: is 'ie erg mooi? hoe groot is 't verschil tussen het origineel en de naked-versie?

pi_14741214
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 18:32 schreef Jane het volgende:
Nou, ik heb hem, maar...

Dag Dwerg, heigh ho, It's home from work we go

Ik nog niet, ze hadden 'm bij de Media Markt nog steeds niet binnen
  dinsdag 18 november 2003 @ 23:57:12 #96
1986 Jane
pi_14745467
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 21:31 schreef webfreak het volgende:
Maar even over de CD: Hoe istie? Ik moet 'm nog kopen (Zaterdag waarschijnlijk), maar ik ben toch al benieuwd: is 'ie erg mooi? hoe groot is 't verschil tussen het origineel en de naked-versie?
Goh, hoe groot is het verschil? Weet je dat dat nog best een moeilijke vraag is?

De nummers klinken stuk voor stuk goed. En elk nummer klinkt wel wat anders dan op het originele Let It Be album, maar het verschil is niet bij alle nummers even duidelijk. Grootste verschillen zijn nog steeds te vinden in The Long And Winding Road (zoals verwacht) en Across The Universe.

Ik weet eigenlijk nog niet wat ik ervan moet vinden... De muziek is natuurlijk prachtig en ik vind TLAWR echt veel mooier zo, maar ik mis ook iets. En dat zijn in eerste plaats denk ik toch die kleine stukjes conversatie die in het origineel zitten. En ook die kleine niemandalletjes tussendoor. Dat maakte toch ook dat het album een beetje leek alsof er ruwe studio-opnames uitgebracht waren. Nu zitten ze er niet in en dat maakt dat het album in mijn oren eigenlijk 'strakker' klinkt dan het origineel. En dat had ik dus niet verwacht, maar misschien ligt dat aan mij?

Er zit natuurlijk wel een extra cd bij waar je dat studiogevoel wel bij krijgt, maar da's toch niet helemaal hetzelfde. Die Fly On The Wall cd heb ik trouwens nog niet echt goed beluisterd, dus daar kom ik dan later nog wel eens op terug.

Trouwens in de nieuwe Dig A Pony zit wel een misser, vind ik. Want (correct me if I'm wrong), het was toch Spector die de eerste 'All I want is you...' aan het begin van het nummer eraf geknipt had? Waarom hebben ze die er dan nu niet weer aangeplakt?

Ik weet niet, ik ga morgen iig mijn 'Get Back with Let it be and 11 other songs'-bootleg ook maar weer eens draaien en vergelijken met LIB Naked.

pi_14745744
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 23:57 schreef Jane het volgende:
Grootste verschillen zijn nog steeds te vinden in The Long And Winding Road (zoals verwacht) en Across The Universe.
Ik vind vooral Across The Universe verrassend beter.
quote:
En dat zijn in eerste plaats denk ik toch die kleine stukjes conversatie die in het origineel zitten. En ook die kleine niemandalletjes tussendoor. Dat maakte toch ook dat het album een beetje leek alsof er ruwe studio-opnames uitgebracht waren. Nu zitten ze er niet in en dat maakt dat het album in mijn oren eigenlijk 'strakker' klinkt dan het origineel. En dat had ik dus niet verwacht, maar misschien ligt dat aan mij?
Hoewel ik eerder in dit topic m'n afkeuring over de "niemendalletjes" uitsprak, moet ik toegeven dat ze het geheel idd wel wat levendiger maakten. Het ligt dus niet aan jou
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_14746781
Natuurlijk heb ik met enorm veel plezier naar mijn nieuwe Beatles-cd geluisterd, maar op het eerste gehoor vind ik de verschillen tussen de originele 'Let It Be' en deze nieuwe versie eigenlijk ook weer niet enorm opzienbarend. Bij de meeste nummers zit het verschil toch vooral in de subtiele details: soms net iets andere takes met kleine afwijkingen in de zang- en gitaarpartijen.

"The Long and Winding Road" klinkt wel veel beter zonder al die overdubs, maar op Anthology III stond ook al een kale versie van dit nummer en het is nog steeds niet een van mijn favoriete Fab Four-songs. "Across the Universe" vind ik wel veel mooier in deze nieuwe, kale versie zonder alle opsmuk, en "Don't Let Me Down" is ook een fraaie aanvulling op de originele LiB.

Ik ben het wel met Jane eens: zonder de conversatie-stukjes en grapjes tussen de nummers door mis ik eigenlijk ook een beetje de eenheid en cohesie die de originele versie wel lijkt te hebben. Het lijkt er zelfs op alsof ze sommige edits en ideeen van Phil Spector gewoon behouden hebben: "I me mine" is bijv. nog steeds langer gemaakt op de montagetafel door het eerste couplet nog een keer aan het einde vast te plakken. Dus of dit nou echt "Let it be" is, zoals de Beatles het in 1969 hadden bedoeld...

Wat wel echt een enorme verbetering is, is de geluidskwaliteit van deze nieuwe versie. De oude Let It Be-cd klinkt veel 'modderiger terwijl "Let it be .. naked" echt sprankelt. Het is net alsof alles gisteren pas op de tape is gezet, en alleen dat is al reden genoeg om deze nieuwe uitgave aan te schaffen.

woensdag 19 november 2003 @ 13:40:17 #99
1986 Jane
pi_14756478
quote:
Op woensdag 19 november 2003 00:59 schreef Zander het volgende:
Dus of dit nou echt "Let it be" is, zoals de Beatles het in 1969 hadden bedoeld...
Dat is inderdaad een interessante vraag.

Ik pak net mijn oude bootleg lp erbij en ik was helemaal vergeten dat daar een insteekvel bij zit met (kennelijk) een persbericht van Mal Evans van halverwege 1969 waarin het nieuwe Get Back album nummer voor nummer besproken wordt. En dit is dus ook hoe de nummers op de bootleg staan.

Ik heb hem even ingescand, maar omdat het lp formaat is kon dat natuurlijk niet in 1 keer. Ze horen dus naast elkaar (klikken om het in groter formaat te kunnen lezen).

Nu moet ik er wel bijzeggen dat er natuurlijk geen enkele garantie is dat dit persbericht echt is. Het zit tenslotte bij een bootleg en de makers daarvan draaien er denk ik hun hand ook niet voor om om een fake persbericht te fabriceren. Iemand anders misschien nog een betrouwbaarder bron waaruit blijkt hoe het Get Back album er in eerste instantie uit zou moeten komen te zien? Of iemand die kan vertellen of dit echt is?

woensdag 19 november 2003 @ 16:06:41 #100
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_14761289
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 21:31 schreef webfreak het volgende:
Copy Control is echt zwaar irritant.
Ik ben hem nog niet tegengekomen, maar ga er nu ook niet meer om zoeken. Ik ben hem nu al aan het downloaden. Stik er maar in, platenmaatschappij.

Met 13th step van APC had ik hetzelfde gekloot. Ik wil mijn CDs nou eenmaal zonder gezeik kunnen rippen. CDs passen niet in mijn iPod.

Ik ga naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')