abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2003 @ 15:30:23 #51
35530 klaus_beyer
immer grade waus
pi_13690235
Lass es sein

[Dit bericht is gewijzigd door klaus_beyer op 06-10-2003 16:51]

Die Glatze Arschlog
  Redactie Frontpage maandag 6 oktober 2003 @ 16:41:52 #52
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13692327
Over de nummers op Let It Be gesproken. Als Paul dan toch bezig is met Phil aan te pakken, laat hij dan ook meteen wat doen aan Xander de B.

Luister eens naar dit fragment!

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 06-10-2003 21:38]

pi_13692480
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 16:41 schreef SunChaser het volgende:
Xander de B.
Xander de Beatle?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Redactie Frontpage maandag 6 oktober 2003 @ 16:50:13 #54
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13692558
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 16:47 schreef MuadDib het volgende:
Xander de Beatle?
Dat zou hij willen ja
pi_13699956
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 16:41 schreef SunChaser het volgende:
Over de nummers op Let It Be gesproken. Als Paul dan toch bezig is met Phil aan te pakken, laat hij dan ook meteen wat doen aan Xander de B.
Ach, Xander heeft zelf al zijn carriere om zeep geholpen
Als Paul of Apple alle mislukte muzakversies moest aanpakken zouden we nooit meer nieuwe muziek van hem horen
pi_13700001
Yoko ono had zeker geen geld meer. En ze moet toch ergens op een goede manier geld vandaan halen? Best slim hoor en tegenwoordig is zoiets al beter dan een gejat nummer uitbrengen!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_13700168
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 21:45 schreef Boswachtertje het volgende:
Yoko ono had zeker geen geld meer. En ze moet toch ergens op een goede manier geld vandaan halen? Best slim hoor en tegenwoordig is zoiets al beter dan een gejat nummer uitbrengen!
Yoko Ono is een van de rijkste vrouwen op deze planeet, daar hoeft ze het echt niet voor te doen.
Daarnaast heeft ze dit voorjaar nog nummer 1 gestaan in de Amerikaanse/New Yorkse dancecharts met de remixes van Walking On Thin Ice (na 23 jaar kreeg John Lennon toch nog gelijk )
  zondag 9 november 2003 @ 00:24:12 #58
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_14493486
Deze maar even omhoog. Het is tenslotte bijna zover. Vandaag over een week kunnen we alvast wat horen op Radio 2.
quote:
Let It Be... Naked op Radio 2

"If we'd have had today's technology back then, it would sound like this because this is the noise we made in the studio", aldus Paul McCartney. "It's all exactly as it was in the room. You're right there now". Dertig jaar na dato wordt het album Let It Be van de Beatles opnieuw uitgebracht. Digitaal bewerkt zodat het originele geluid weerklinkt. En Radio 2 heeft de primeur: in het Steenen Tijdperk is op zondag 16 november het hele album te horen.

In 1968 komen Paul McCartney, John Lennon, George Harrison en Ringo Starr bij elkaar in het Beatles-hoofdkwartier om hun toekomst te bespreken. Na een lange stilte zonder grote toernees is het tijd voor weer een groot project. Dat wordt de televisieregistratie van een concert in combinatie met een album: Let It Be.

Op maandag 17 november 2003 verschijnt het album Let it be opnieuw: Let it be - naked. Met andere tracks, opnieuw opgenomen met hedendaagse technieken en een nieuwe 'eindmix'. En nu zonder de invloed van producer Phil Spector (bekend van de Wall of Sound), waar niet iedereen tevreden mee was. Met als resultaat een album waar de twee overgebleven Beatles Paul McCartney en Ringo Starr super-enthousiast over zijn.

De Nederlandse primeur van die single hoort u maandag 10 november op Radio 2 bij Schiffers.fm en zondag 16 november is er een documentaire over het ontstaan van Let it be in Het Steenen Tijdperk. Daarin hoort u het complete album Let it be naked voor het eerst op de Nederlandse radio!

Deze tracks hoort u langskomen op zondag 16 november:
Get Back
Dig A Pony
For You Blue
The Long And Winding Road
Two Of Us
I've Got A Feeling
One After 909
Don't Let me Down
I Me Mine
Across The Universe
Let It Be

Bron
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 9 november 2003 @ 14:36:19 #59
1986 Jane
pi_14501285
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 09:57 schreef MuadDib het volgende:
Ik ben wel blij dat "Dig It" en "Maggie Mae" er tussen uit zijn. Korte storende niemendalletjes...
Late reactie, maar dat vind ik nu juist helemaal niet. 'Kort' wel, 'niemandalletjes' ok, maar ik heb ze nooit storend gevonden. Ze horen, net als die stukjes dat je ze hoort praten, bij Let It Be. Ook bij het idee van de 'live lp in de studio' (wat natuurlijk door alle bemoeienissen achteraf sowieso eigenlijk al niet meer van toepassing was, maar goed...).

Baal wel dat 'ie nou weer op maandag moet uitkomen! Ik kom ma t/m do helemaal niet in de buurt van platenwinkels (tenminste, niet tijdens de uren dat ze open zijn).

pi_14501546
Ze horen natuurlijk wel bij het "concept" Let It Be. En "Dig It" vind ik idd niet zo storend, maar aan Maggie Mae irriteer ik me altijd een beetje.
Maar aangezien Let It Be Naked toch min of meer een interpretatie is van Macca van LIB vind ik het niet zo erg dat ze er tussen uit zijn gehaald, net zo min dat ik het niet zo erg vind dat de trackvolgorde is veranderd.

edit: dit is eik best wel een vaag verhaal als ik het zo teruglees...

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_14501686
quote:
Met andere tracks, opnieuw opgenomen met hedendaagse technieken en een nieuwe 'eindmix'.
Opnieuw opgenomen? Ik mag toch hopen van niet, maar het zal wel gewoon een foutje in het bericht zijn. Ben toch wel benieuwd hoe het klinkt, ik denk dat we qua geluidskwaliteit iets kunnen verwachten dat te vergelijken is met de 'Yellow Submarine Songtrack', wat ik persoonlijk wel een geslaagd experiment vond.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zondag 9 november 2003 @ 15:21:21 #62
1986 Jane
pi_14502167
Sorry als ik een domme vraag stel en slecht geïnformeerd ben, maar weet iemand hoe hij eigenlijk precies uitgebracht wordt? Zit er standaard een extra cd bij (las ik toch ergens?) of is dat alleen bij een 'special edition' of zo? Ik kan hier niet echt definitief uitsluitsel over vinden.
Spreekt voor zich dat ik natuurlijk wel gelijk een 'goeie' moet hebben.
pi_14502281
Volgens mij zou die bonus-cd er standaard bij moeten zitten en zijn er geen twee verschillende versies te koop. Zo maak ik het op uit de info op de officiele Beatles-site, in ieder geval. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat die bonus alleen bij de eerste persing zit, maar goed, ik koop 'm vast toch wel meteen als 'ie uitkomt.
pi_14502309
quote:
Op zondag 9 november 2003 15:21 schreef Jane het volgende:
Sorry als ik een domme vraag stel en slecht geïnformeerd ben, maar weet iemand hoe hij eigenlijk precies uitgebracht wordt? Zit er standaard een extra cd bij (las ik toch ergens?) of is dat alleen bij een 'special edition' of zo? Ik kan hier niet echt definitief uitsluitsel over vinden.
Spreekt voor zich dat ik natuurlijk wel gelijk een 'goeie' moet hebben.
In het boekje van de cd-groothandel van de winkel waar ik werk hebben ze het over een "bonus-disc" - maar er is maar 1 versie te bestellen... Oftewel, voor zover ik weet komt er maar 1 persing uit, dus geen digipack ofzo mét de bonusdisc en een normale cd met alleen de normale cd. Ben trouwens wel benieuwd of LIBN ook op LP uitkomt...

Zijn er trouwens nog meer mensen die het hoesje niet zo mooi vinden?

Nee.
  zondag 9 november 2003 @ 15:37:18 #65
1986 Jane
pi_14502428
quote:
Op zondag 9 november 2003 15:30 schreef PimD het volgende:
Zijn er trouwens nog meer mensen die het hoesje niet zo mooi vinden?
*meldt*
Ben benieuwd hoe hij straks 'in het echt' overkomt.

Ben wel blij dat ik straks blijkbaar niet stad en land af hoef om de bonuscd te bemachtigen. Tnx voor de info!

pi_14502568
quote:
Op zondag 9 november 2003 15:37 schreef Jane het volgende:

[..]

*meldt*
Ben benieuwd hoe hij straks 'in het echt' overkomt.

Ik vrees dat het er niet veel beter uitziet.... Negatief kán IMO echt niet... lijkt wel of er iemand net Photoshop heeft ontdekt

Maaruh - iemand enig idee of ie op LP uitkomt? Volgens mij zijn tot nu toe alle "standaard" albums op LP uitgebracht dus.... Vind het wel zo leuk om deze dan ook te hebben.... Niet dat ik op het moment 1 Beatle-lp heb, maar ben wel van plan de standaard-releases te gaan kopen - en dan is het wel zo leuk om het compleet te hebben

Nee.
pi_14502673
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:36 schreef Jane het volgende:

[..]
Baal wel dat 'ie nou weer op maandag moet uitkomen! Ik kom ma t/m do helemaal niet in de buurt van platenwinkels (tenminste, niet tijdens de uren dat ze open zijn).

Op maandag hebben platenzaken sowieso geen leveranties. Bij de meeste platenzaken zal hij dus gewoon vrijdag al in de winkel liggen.

Tenzij er zo'n duivels embaro op zit. Het blijven natuurlijk wel de Beatles en bij grote releases gebeurt dat heel soms.

Hmmzz....
  zondag 9 november 2003 @ 15:48:04 #68
1986 Jane
pi_14502719
Nee, geen idee. Maar nu je het zegt zou ik die Anthology serie ook wel op vinyl willen hebben. Zeker voor het geval de cd's er straks echt mee ophouden.
pi_14502753
quote:
Op zondag 9 november 2003 15:46 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Op maandag hebben platenzaken sowieso geen leveranties. Bij de meeste platenzaken zal hij dus gewoon vrijdag al in de winkel liggen.

Ik ben sowieso niet van plan om 'm in NL te kopen... Bij play.com kost ie 8,99 pond = 12 euro ofzo... Dat scheelt mij toch net iets te veel met de 22,99 ofzo wat ie in Nederland zal gaan kosten.... Maar ik ben dan ook geen Beatles-gek
Nee.
pi_14502788
Volgens http://www.amazon.co.uk is hij vanaf 17 november inderdaad ook als LP te krijgen, dus dat is goed nieuws.

Ik heb de Anthology-schijven trouwens ook niet op lp, gezien de speelduur zullen dat wel (dure) 3x 3LP-sets zijn. Ik heb wel Past Masters I en II als dubbel-lp.

pi_14502833
quote:
Op zondag 9 november 2003 15:50 schreef Zander het volgende:
Ik heb de Anthology-schijven trouwens ook niet op lp, gezien de speelduur zullen dat wel (dure) 3x 3LP-sets zijn.
Valt mee hoor... Heb ze pas nog gezien voor 25 euro p/s (Anthology 1 + 2). "1" was 29,95. Eigenlijk wil ik ze wel heel graag hebben, maar ik heb ook al een paar behoorlijk dure dingen van Queen gereserveerd - en Queen blijft toch mijn prioriteit
Nee.
  zondag 16 november 2003 @ 14:06:09 #72
1986 Jane
pi_14675131
ff omhoog.
NU dus op Radio 2.
  zondag 16 november 2003 @ 14:09:36 #73
1986 Jane
pi_14675206
Heb ik verdorie de eerste paar minuten al gemist. Dacht dat het later kwam.
  zondag 16 november 2003 @ 14:14:29 #74
1986 Jane
pi_14675311
Get Back is dus de versie met de tekst "You've been playing on the roofs again..."

-edit- Het is dus een hele Beatles-special met 'de geschiedenis van'.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 16-11-2003 14:26]

pi_14675609
Eigenlijk vind ik de originele versie van The Long and Winding Road best mooi zoals die nu is.

En ik vrees voor de uitgeklede versie. Het lijkt me net zoiets als Bittersweet Symphony zonder violen...
Maar we zullen zien...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')