abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13525540
quote:
Op maandag 29 september 2003 17:09 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik heb er helemaal geen begrip voor.

ik vindt ook dat volwassenen die zich vergrijpen aan een kind het zwaarst mogelijke misdrijf begaan..

Edit: deel 1: Pedofielen + ander gespuis: doodstraf of vogelvrij

La derecha oprime, la izquierda libera
pi_13526084
Nou ik vind dat pedofielen, letterlijk ziek in hun hoofd zijn. Daarvoor moet je behandeld worden. De meeste pedofielen hebben zelf een pedofiele ervaring meegemaakt.
Life's a bitch, then you die
pi_13526104
Levenslang cel (maar misschien een keer 70 jaar ofzo) en z'n identiteit volledig openbaar maken.
[i]With those attacks, the terrorists and their supporters declared war on the United States. And war is what they got.[/i]
pi_13526129
Ik pas even de titel aan, zodat het wat duidelijker wordt.
Het ander gespuis gedeelte zorgt eigenlijk alleen maar voor veralgemenisering, en dat is nou niet echt nodig hier.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_13526212
quote:
Op maandag 29 september 2003 17:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

ik vindt ook dat volwassenen die zich vergrijpen aan een kind het zwaarst mogelijke misdrijf begaan..

Edit: deel 1: Pedofielen + ander gespuis: doodstraf of vogelvrij

[zwaar offtopic]
zeg eens eerlijk, had jij nou wel of niet Kennedy vermoord, de ja danwel te nee zegmaar?
[/zwaar offtopic]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_13526226
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:14 schreef sweek het volgende:
Ik pas even de titel aan, zodat het wat duidelijker wordt.
Het ander gespuis gedeelte zorgt eigenlijk alleen maar voor veralgemenisering, en dat is nou niet echt nodig hier.
thnx was wel de bedoeling van maris (emmertje_Ik) en mij in et eerste topic maar et is nu idd een pedofiel-straf topic geworden...

ik dank u

pi_13526267
hoe vergaat het pedofielen eigenlijk in TBS-klinieken? En kunnen zij eigenlijk genezen worden? Een preventieve operatie lijkt me ook niet slecht. De doodstraf noemen is natuurlijk absurd.
pi_13526325
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:18 schreef vosss het volgende:

[..]

[zwaar offtopic]
zeg eens eerlijk, had jij nou wel of niet Kennedy vermoord, de ja danwel te nee zegmaar?
[/zwaar offtopic]

heb ik JFK vermoord?
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
hoe vergaat het pedofielen eigenlijk in TBS-klinieken? En kunnen zij eigenlijk genezen worden? Een preventieve operatie lijkt me ook niet slecht. De doodstraf noemen is natuurlijk absurd.
Ik weet wel dat het in de gevangenissen een hel voor ze is
pi_13526420
Oh ja, ik wil ook graag hier antwoord op:
quote:
Op zondag 28 september 2003 17:58 schreef schatje het volgende:
En het kind zelf, wordt die bij een vriendschap op de hoogte gebracht van de geaardheid van de pedofiel??
  maandag 29 september 2003 @ 18:31:44 #10
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_13526440
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:12 schreef DjNeoZiggy het volgende:
Nou ik vind dat pedofielen, letterlijk ziek in hun hoofd zijn. Daarvoor moet je behandeld worden. De meeste pedofielen hebben zelf een pedofiele ervaring meegemaakt.
dus als je op kinderen valt, ben je ziek in je hoofd... maar als je op iemand van hetzelfde geslacht valt, ben je normaal? sorry, ik vind het allebei ziek.

Ik vind dat kinderen beschermd moeten worden tegen dit tuig. Koste wat kost. Als dat betekent dat ze de rest van hun leven in de bak moeten doorbrengen: doen. Hoe dan ook, herhaling moet absoluut onmogelijk zijn.

Maar ja, wat is mijn mening? Zolang er mensen zijn die de dader meer rechten geven dan het slachtoffer, gaat er nix gebeuren...

pi_13526464
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:13 schreef Jordy-C het volgende:
Levenslang cel (maar misschien een keer 70 jaar ofzo) en z'n identiteit volledig openbaar maken.
Toe maar weer, verniel iemands leven maar weer. bah
pi_13526472
En ik had deze:

TeddyBL top dat je reageert!!!!!
ik heb ff een paar vragen voor je:
Hoe sta jij voor enorm zware straffen voor praktiserende pedofielen?
Heb jij (veel?) contact met andere pedofielen? praat groepen?
Weten bepaalde mensen die jou echt kennen van je geaardheid/pedofielie af?

Val je ook op volwassenen? zoja ook op mannen of vrouwen? beide?

pi_13526479
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:33 schreef Yamyam het volgende:

[..]

Toe maar weer, verniel iemands leven maar weer. bah

Onze vriend de pedo heeft het leven van een kind vernield, en van aardig wat familie van hem/haar.
[i]With those attacks, the terrorists and their supporters declared war on the United States. And war is what they got.[/i]
pi_13526480
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
misschien begrijp ik t verkeerd hoor, maar hoe wil je pedofilie opereren?
  maandag 29 september 2003 @ 18:35:09 #15
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13526503
Wel grappig, je af vragen of je pedofielen en ander gespuis nou moet stenigen, castreren of vergassen en dan tegelijkertijd waarom ze daar nou niet vrolijk over mee komen praten...
pi_13526530
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:33 schreef Jordy-C het volgende:

[..]

Onze vriend de pedo heeft het leven van een kind vernield, en van aardig wat familie van hem/haar.

Lang niet al onze pedo-vriendjes Jordy. En jij snapt ook niet waar het omgaat. Pedofielen raken VERLIEFD op kindertjes, en hebben dus heel de intentie niet om een kind te vernielen.

Misschien moet dat even duidelijk gesteld worden in dit topic (titel?) want nou snap ik niet meer waar dit topic om draait. Gaat het om pedofielen die kinderen MISBRUIKT hebben, of om pedofielen?
Ik vind het namelijk nergens voor nodig om pedofilie op zichzelf te straffen.

pi_13526601
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:35 schreef Short_stop het volgende:
Wel grappig, je af vragen of je pedofielen en ander gespuis nou moet stenigen, castreren of vergassen en dan tegelijkertijd waarom ze daar nou niet vrolijk over mee komen praten...
we hadden in het vorige topic al besloten dat het om praktiserende pedofielen ging, dus volwassenen die een kind misbruikt hebben.

Ik vindt dit een van de ergste misdrijven die je kan plegen en ik vindt dat ze dit soort figuren best keihard mogen straffen.

De persoon waar ik die vragen naar richtte, die gereageerd heeft in het vorige topic, heeft dit NIET gedaan, en ik kan me voorstellen dat die heel graag hier zn mening laat horen.

pi_13526605
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:36 schreef Yamyam het volgende:

[..]

Lang niet al onze pedo-vriendjes Jordy. En jij snapt ook niet waar het omgaat. Pedofielen raken VERLIEFD op kindertjes, en hebben dus heel de intentie niet om een kind te vernielen.

Misschien moet dat even duidelijk gesteld worden in dit topic (titel?) want nou snap ik niet meer waar dit topic om draait. Gaat het om pedofielen die kinderen MISBRUIKT hebben, of om pedofielen?

Right, en kinderen kunnen dat zelf bepalen?
pi_13526618
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:36 schreef Yamyam het volgende:

[..]

Zie mijn post van net + een aantal posts in vorige topic
pi_13526632
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:34 schreef Yamyam het volgende:

[..]

misschien begrijp ik t verkeerd hoor, maar hoe wil je pedofilie opereren?

Geen idee, ik ben geen dokter, maar het klinkt wel goed. Iets met het geslachtsorgaan ofzo. Een dubbele knoop in leggen lijkt me wel iets.
pi_13526702
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben geen dokter, maar het klinkt wel goed. Iets met het geslachtsorgaan ofzo. Een dubbele knoop in leggen lijkt me wel iets.

Als ze een kind misbruikt hebben, mogen ze ze wat mijbetrefd castreren....
  maandag 29 september 2003 @ 18:53:33 #22
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13526965
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

we hadden in het vorige topic al besloten dat het om praktiserende pedofielen ging,

Misschien dat "we" dan nog even door moeten gaan met definiëren want de meeste mensen zullen bij een "praktiserende pedofiel" meteen denken aan een dikke vent van 50 die kleutertjes verkracht en bij een "niet-praktiserende pedofiel" aan diezelfde vent maar dan met zelfbeheersing en dat vind ik te zwart-wit voor een écht goede discussie...

Voor de duidelijkheid; Ik vind mezelf geen pedofiel, al zullen er mensen zijn die dat niet met me eens zijn.

maandag 29 september 2003 @ 19:08:01 #23
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13527365
Zit iedereen nu ineens heeeeel hard over een nieuwe definitie te brainstormen of is iedereen gewoon gaan eten?
pi_13527457
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

we hadden in het vorige topic al besloten dat het om praktiserende pedofielen ging, dus volwassenen die een kind misbruikt hebben.

Ik vindt dit een van de ergste misdrijven die je kan plegen en ik vindt dat ze dit soort figuren best keihard mogen straffen.

De persoon waar ik die vragen naar richtte, die gereageerd heeft in het vorige topic, heeft dit NIET gedaan, en ik kan me voorstellen dat die heel graag hier zn mening laat horen.

zet dat dan ff in de titel.
pi_13527480
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:40 schreef Jordy-C het volgende:

[..]

Right, en kinderen kunnen dat zelf bepalen?

daar heb ik t toch helemaal niet over
  Moderator maandag 29 september 2003 @ 19:13:31 #26
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_13527504
Met een bord over straat laten lopen : "IK BEN PEDOFIEL!!!! JE HEBT VAN DE OVERHEID TOESTEMMING OM MIJ EEN PAAR T*RING KLAPPEN TE VERKOPEN"

dat zou de ideale oplossing zijn.......

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_13527512
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Leuk bedacht maar daar los je niets mee op dus. Pedofiel blijft zich aangetrokken voelen tot kindertjes, en zonder piemel kan je nog van alles doen, en t gaat niet alleen om seks.
pi_13527544
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:13 schreef onlogisch het volgende:
Met een bord over straat laten lopen : "IK BEN PEDOFIEL!!!! JE HEBT VAN DE OVERHEID TOESTEMMING OM MIJ EEN PAAR T*RING KLAPPEN TE VERKOPEN"

dat zou de ideale oplossing zijn.......

ik zou zeggen de minst ideale. Bah, wat onverdraagzaam. Zo behandel je anderen gewoon niet
  Moderator maandag 29 september 2003 @ 19:21:37 #29
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_13527696
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:15 schreef Yamyam het volgende:

[..]

ik zou zeggen de minst ideale. Bah, wat onverdraagzaam. Zo behandel je anderen gewoon niet

zeg dat maar eens tegen de ouders van misbruikte kinderen.......

deze jongen zou wel weten wat er gebeurd als mijn zoon/dochter misbruikt is......

wet of geen wet

4045
onlogisch
  maandag 29 september 2003 @ 19:26:22 #30
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13527794
Ik ga de Islam er ff bijhalen hoor, sorry...

Lopen ze allemaal van "wat een achterlijke religie is die Islam toch want..." "ze hebben middeleeuwse ideeën over straf en over emancipatie en geweld" maar ondertussen is "onze" op de Griekse en Romeinse beschavingen (waar pedofilie redelijk normaal was geloof ik) en de Christelijke waarden en normen (inquisitie, heksenvervolging en pedo-priesters) gebaseerde samenleving hard bezig de meest middeleeuwse straffen te bedenken voor een slecht gedefinieerde groep van (potentiële) criminelen of ze tenminste als groep uit de samenleving te verbannen. Kan iemand mij nog uitleggen wat er nou precies beter is aan "ons" systeem?

maandag 29 september 2003 @ 19:29:28 #31
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13527872
Ik stel voor het niet meer over pedofielen of praktiserende-pedofielen te hebben in relatie tot (eventuele) straf maar inplaats daarvan over kinderverkrachters. Dan is het tenminste voor iedereen écht duidelijk waar het over gaat.
  Moderator maandag 29 september 2003 @ 19:30:20 #32
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_13527899
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:26 schreef Short_stop het volgende:

Lopen ze allemaal van "wat een achterlijke religie is die Islam toch want..." "ze hebben middeleeuwse ideeën over straf en over emancipatie en geweld" maar ondertussen is "onze" op de Griekse en Romeinse beschavingen (waar pedofilie redelijk normaal was geloof ik) en de Christelijke waarden en normen (inquisitie, heksenvervolging en pedo-priesters) gebaseerde samenleving hard bezig de meest middeleeuwse straffen te bedenken voor een slecht gedefinieerde groep van (potentiële) criminelen of ze tenminste als groep uit de samenleving te verbannen. Kan iemand mij nog uitleggen wat er nou precies beter is aan "ons" systeem?

op sommige punten geef ik je zeker gelijk........

maar "ons" systeem is beter omdat je hier niet na een proces van 3 dagen en een jury-beraad van 30 min. onthoofd wordt.....

en in sommige, met name islamitische landen, gebeurt dat wel.....

recent voorbeeld....... vrouw in Kenia die gestenigd zou worden

4045
onlogisch
pi_13528073
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:26 schreef Short_stop het volgende:

Dat staat ff buiten discussie, maar een aantal argumenten zouden kunnen zijn dat homo's gelijk worden gesteld aan varkens, houding tov vrouwen, ander geloof.

ik heb niks tegen de islam, maar als geloven een extreme vorm aannemen vindt ik ze eng worden (ook christelijk!)

maar dit is ff heel erg offtopic want dit is ook al in deel 1 genoeg besproken...

Ik vindt dat als het vastgesteld zou kunnen worden dat iemand pedofiel is, en deze iets heeft waarvan psychiaters niet kunnen garanderen dattie zn handen thuis houdt, dan mogen ze die best begeleiden met dingen (vin ik)

maandag 29 september 2003 @ 19:38:17 #34
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13528106
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:30 schreef onlogisch het volgende:

[..]

op sommige punten geef ik je zeker gelijk........

maar "ons" systeem is beter omdat je hier niet na een proces van 3 dagen en een jury-beraad van 30 min. onthoofd wordt.....

en in sommige, met name islamitische landen, gebeurt dat wel.....

recent voorbeeld....... vrouw in Kenia die gestenigd zou worden

Dan versta je onder "ons" systeem dus ook niet het Amerikaanse systeem waar je na jaren van procederen en wachten vergast, geëlectrocuteerd of vergiftigd wordt begrijp ik?

Ons Nederlandse systeem is gebaseerd op;

1. Geen doodstraf.
2. Geen lijfstraf.
3. Geen tatoeages of andere merktekens zoals gele sterren of roze driehoeken en zo.
4. Onschuldig tot schuldig bevonden.
5. Recht op privacy.

Zetten we dat allemaal overboord als het om kinderverkrachters gaat?

pi_13528157
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:29 schreef Short_stop het volgende:
Ik stel voor het niet meer over pedofielen of praktiserende-pedofielen te hebben in relatie tot (eventuele) straf maar inplaats daarvan over kinderverkrachters. Dan is het tenminste voor iedereen écht duidelijk waar het over gaat.
was al in deel 1 min of meer besloten
  maandag 29 september 2003 @ 19:42:39 #36
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13528212
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat staat ff buiten discussie, maar een aantal argumenten zouden kunnen zijn dat homo's gelijk worden gesteld aan varkens, houding tov vrouwen, ander geloof.

Oww, en hier wordt nooit iets geroepen als "pedo's zijn erger dan varkens"?
quote:
ik heb niks tegen de islam, maar als geloven een extreme vorm aannemen vindt ik ze eng worden (ook christelijk!)

maar dit is ff heel erg offtopic want dit is ook al in deel 1 genoeg besproken...

Ok, hoofdstuk religie bij deze afgesloten...
quote:
Ik vindt dat als het vastgesteld zou kunnen worden dat iemand pedofiel is, en deze iets heeft waarvan psychiaters niet kunnen garanderen dattie zn handen thuis houdt, dan mogen ze die best begeleiden met dingen (vin ik)
En ik vind kinderverkrachting heeeeel erg, erger dan verkrachting van een volwassene, maar als er uit onderzoek zou blijken dat mannen die verkrachten vooral op grote borsten vallen, dan ga je toch ook niet alle mannen waar je van weet dat ze op grote borsten vallen begeleiden?
  maandag 29 september 2003 @ 19:43:27 #37
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13528230
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

was al in deel 1 min of meer besloten

De topictitel van deel twee is anders nog steeds straf voor pedofielen en niet straf voor kinderverkrachters....
pi_13528765
Maar omdat de meeste mensen, net als het woordenboek (zie deel 1) onder pedofiel toch de gene rekenen die kinderen misbruiken, en niet de gene die het willen doen (1 op de 25 mensen meen ik), gebruiken we toch et woord pedofiel ipv pedoseksueel. Dus als je liever pedoseksueel gebruikt, mag dat best.
  maandag 29 september 2003 @ 20:14:25 #39
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13528911
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Maar omdat de meeste mensen, net als het woordenboek (zie deel 1) onder pedofiel toch de gene rekenen die kinderen misbruiken, en niet de gene die het willen doen (1 op de 25 mensen meen ik), gebruiken we toch et woord pedofiel ipv pedoseksueel. Dus als je liever pedoseksueel gebruikt, mag dat best.
Heb ik het over pedoseksueel? Nee. Ik heb het over kinderverkrachters. Juist omdat de één iets heel anders verstaat onder pedofiel of pedoseksueel dan de ander en de "definitie" uit het woordenboek (bewust) zo vaag is als maar kan en het in deze topic belangrijk is onderscheid te maken tussen straf voor kinderverkrachters en straf voor pedo's is dat belangrijk lijkt me.

En zeg je nu trouwens dat je denkt dat 96% van alle pedofielen kinderen verkracht of dat 4% van alle mensen pedofiel is?

maandag 29 september 2003 @ 20:24:50 #40
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13529184
Van Dale heeft trouwens zijn definitie aangepast zie ik net...

Vroeger was het geloof ik "persoon met overheersende neiging tot geslachtsgemeenschap met kinderen" en nu is het;

pe·do·fiel1 (de ~ (m.), ~en)
1 iem. met voorkeur voor seksueel verkeer met jonge kinderen => pedo, pedoseksueel

Overheersende neiging (als ik me dat goed herinner) is dus voorkeur voor geworden en kinderen is jonge kinderen geworden...

En Pedoseksueel;

pe·do·sek·su·eel1 (de ~ (m.), -elen)
1 pedofiel

pe·do·sek·su·eel2 (bn.)
1 pedofiel

Oftewel, volgens Van Dale is pedofiel en pedoseksueel dus precies hetzelfde.

pi_13529379
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:14 schreef Short_stop het volgende:

[..]

Heb ik het over pedoseksueel? Nee. Ik heb het over kinderverkrachters. Juist omdat de één iets heel anders verstaat onder pedofiel of pedoseksueel dan de ander en de "definitie" uit het woordenboek (bewust) zo vaag is als maar kan en het in deze topic belangrijk is onderscheid te maken tussen straf voor kinderverkrachters en straf voor pedo's is dat belangrijk lijkt me.

En zeg je nu trouwens dat je denkt dat 96% van alle pedofielen kinderen verkracht of dat 4% van alle mensen pedofiel is?

4% pedofiel
  maandag 29 september 2003 @ 20:42:41 #42
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13529566
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

4% pedofiel

Ik heb ook wel eens andere cijfers gehoord maar omdat er veel pedo's waarschijnlijk niet voor uit zullen komen kan je daar wel vraagtekens bij zetten denk ik. Maar wanneer ben je nou precies pedofiel? Is daar wel een grens op te trekken van nu wél en nu niét? Volgens mij zijn "we" er nog helemaal niet uit wat het nou precies is, net als met homofilie geloof ik trouwens. En als je niet weet wat homoseksualiteit is dan weet je dus eigenlijk ook niet precies wat heteroseksualiteit is en waar het precies begint en ophoudt.

Het enige waar de meeste van ons het over eens lijken te zijn is dat het heel erg fout is om mensen te verkrachten of aan te randen en dat dat nog veel fouter is als die mensen zich niet of minder goed kunnen verdedigen omdat ze bijvoorbeeld kind of gehandicapt zijn. En daarom moeten we het dus over kinderverkrachting als misdaad en pedofilie als seksuele geaardheid hebben denk ik en moeten we heeeeel erg hard ons best doen die twee dingen niet door elkaar te halen.

pi_13530038
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:42 schreef Short_stop het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens andere cijfers gehoord maar omdat er veel pedo's waarschijnlijk niet voor uit zullen komen kan je daar wel vraagtekens bij zetten denk ik. Maar wanneer ben je nou precies pedofiel? Is daar wel een grens op te trekken van nu wél en nu niét? Volgens mij zijn "we" er nog helemaal niet uit wat het nou precies is, net als met homofilie geloof ik trouwens. En als je niet weet wat homoseksualiteit is dan weet je dus eigenlijk ook niet precies wat heteroseksualiteit is en waar het precies begint en ophoudt.

Het enige waar de meeste van ons het over eens lijken te zijn is dat het heel erg fout is om mensen te verkrachten of aan te randen en dat dat nog veel fouter is als die mensen zich niet of minder goed kunnen verdedigen omdat ze bijvoorbeeld kind of gehandicapt zijn. En daarom moeten we het dus over kinderverkrachting als misdaad en pedofilie als seksuele geaardheid hebben denk ik en moeten we heeeeel erg hard ons best doen die twee dingen niet door elkaar te halen.

hier ben ik et wel min of meer mee eens, maar zou je voor een pedofiel die over de grenslijn gaat dan harder mogen straffen als voor een "gewone" verkrachter, zouden zelfs straffen als vogelvrij verklaren mogen?
  maandag 29 september 2003 @ 21:15:31 #44
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13530450
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

hier ben ik et wel min of meer mee eens,

Min of meer?
quote:
maar zou je voor een pedofiel die over de grenslijn gaat dan harder mogen straffen als voor een "gewone" verkrachter, zouden zelfs straffen als vogelvrij verklaren mogen?
Nee natuurlijk niet, wat een onzin. Je gaat bij een gewone verkrachter toch ook niet kijken of hij homo of hetero is? Dat is wat ik nou de hele tijd probeer uit te leggen, pedofilie is niet verboden, volwassenen en/of kinderen verkrachten wél. Moet je iemand die een kind verkracht harder straffen dan iemand die een volwassene verkracht? Hmm, daar is wel wat vóór en tégen te zeggen. Persoonlijk vind ik van wél omdat ik vind dat kinderen extra bescherming verdienen en met een hogere straf doe je dat wel een beetje denk ik. Vogelvrij verklaren is barbaars en past niet in een moderne democratische samenleving vind ik.

Wat ik veel belangrijker vind dan straffen waar het mis is gegaan is zorgen dat het niet of in ieder geval minder gebeurt, preventie dus, en een heksenjacht op of vogelvrij verklaren van pedofielen is denk ik dan juist contra-productief.

pi_13530718
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:15 schreef Short_stop het volgende:

[..]

Min of meer?
[..]

Nee natuurlijk niet, wat een onzin. Je gaat bij een gewone verkrachter toch ook niet kijken of hij homo of hetero is? Dat is wat ik nou de hele tijd probeer uit te leggen, pedofilie is niet verboden, volwassenen en/of kinderen verkrachten wél. Moet je iemand die een kind verkracht harder straffen dan iemand die een volwassene verkracht? Hmm, daar is wel wat vóór en tégen te zeggen. Persoonlijk vind ik van wél omdat ik vind dat kinderen extra bescherming verdienen en met een hogere straf doe je dat wel een beetje denk ik. Vogelvrij verklaren is barbaars en past niet in een moderne democratische samenleving vind ik.

Wat ik veel belangrijker vind dan straffen waar het mis is gegaan is zorgen dat het niet of in ieder geval minder gebeurt, preventie dus, en een heksenjacht op of vogelvrij verklaren van pedofielen is denk ik dan juist contra-productief.

Maar een pedofiel verziekt een kind, geeft dit kind levenslang, doet iets wat niet in deze maatschappij past, en helemaal niet in deze tijd.

Zou de straf dat dan wel moeten zijn?

pi_13530786
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
ja maar zo blijft iedereen het woord verkeerd gebruiken.
pi_13530904
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Maar een pedofiel verziekt een kind, geeft dit kind levenslang, doet iets wat niet in deze maatschappij past, en helemaal niet in deze tijd.

Zucht niet een pedofiel maar een kinderverkrachter, alsjeblieft alsjeblieft wil je die termen uit elkaar houden en die titel veranderen?
pi_13530989
sorry kan ik niet moet je een (global) modje of een admin voor hebben (blauwe groene of rode naam)
pi_13531138
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
sorry kan ik niet moet je een (global) modje of een admin voor hebben (blauwe groene of rode naam)
oooooh wist ik niet nou dan gaan we toch met zijn allen naar feedback ofzo of je zet het in de openingspost?
  maandag 29 september 2003 @ 21:41:13 #50
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13531205
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat je voor het bewust verzieken van kinderlevens streng gestraft zou moeten worden ben ik helemaal met je eens en ik ben dan ook voor veel en veeeeel hogere straffen voor dronken of te hard rijdende automobilisten, of ze nou homo, hetero of pedo zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')