quote:Ik geloof dat Laibach inderdaad de nummer nul is geweest. Laibach is zwaar favoriet bij Arjen Grolleman.
Op maandag 29 september 2003 16:32 schreef superheist het volgende:
is dat dat duits talige (zo klinkt het voor mij iig..) wat laatst #0 was in de outlaw 41?? ik vond het beetje naar rammstein klinken.. de stem dan.. vond het maar niks... maar is dit dat?
quote:Oomph en Rammstein hebben inderdaad een beetje afgekeken. Anders moet je maar eens Jesus Christ Superstar van hun downloaden. Dat is weer heel anders
Op maandag 29 september 2003 19:34 schreef superheist het volgende:
blegh, hij staat nu op #6 wat een ongelovelijk kut nummerkan het niet uitstaan, hoop dat het snel verdwijnt... als dit eerder als rammstein bestaat is rammstein nogal nep trouwens
quote:Is dat al uitverkocht? En wanneer is het?
Op maandag 29 september 2003 15:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Deze Slovenen komen binnenkort naar Tilburg (013),
*bounce*
quote:Laibach rules
De vraag is: waar zijn de fans van de totalitaire kunst van deze band?
quote:*pets*. kopen!
Op maandag 29 september 2003 19:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Oomph en Rammstein hebben inderdaad een beetje afgekeken. Anders moet je maar eens Jesus Christ Superstar van hun downloaden. Dat is weer heel anders
JCS is heel gaaf, maar Macbeth is beter .
En "Sympathy for the devil", met daarop 8 uitvoeringen van dat nummer is gewoon geinig.
quote:Ik heb het al gevonden ja. Weet jij of er een voorprogramma bij zit? Ik moet daarna nl nog terug naar Rotterdam, en dat is vanuit Tilburg altijd zo mottig
Op maandag 29 september 2003 19:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
9 oktober als ik goed gekeken heb. Een kaartje kost 20 euro overigens..
quote:Ow ja.. Rotterdam - Tilburg... altijd lastig. Vorige week de nacht doorgebracht in Breda omdat ik geen trein meer terugkreeg.
Op maandag 29 september 2003 19:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Ik heb het al gevonden ja. Weet jij of er een voorprogramma bij zit? Ik moet daarna nl nog terug naar Rotterdam, en dat is vanuit Tilburg altijd zo mottig
.
Maar mij is niets bekend over een voorprogramma.
quote:Gezallig. Lijkt me Tilburg aangenamer om te vertoeven.
Op maandag 29 september 2003 20:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Ow ja.. Rotterdam - Tilburg... altijd lastig. Vorige week de nacht doorgebracht in Breda omdat ik geen trein meer terugkreeg.
quote:Ik ga morgen maar even bellen. Aanvang is 21:00u. Dus normaal gesproken zou het geen probleem moeten zijn om thuis te komen, mits er geen voorprogramma speelt.
Maar mij is niets bekend over een voorprogramma.
En eigenlijk wil ik ze toch best wel graag een keer live zien.
Er is geen voorprogramma en het concert duurt naar verwachting tot ongeveer 23:00u.
Ruimschoots tijd om weer richting randstad te komen dus.
Morgen kaartjes halen .
Overigens, als je wilt weten waar Rammstein zijn inspiratie vandaan heeft, luister maar eens naar Psalm 69 van Ministry, dat album was er ook al jaren eerder.
En wat een GodAlleJezusTeringGaaf Concert was dit! Ik ga z.s.m. even kijken of er nog wat foto's gelukt zijn die ik met mijn bagger-en-deze-mag-in-beslag-genomen-als-ze-echt-willen camera genomen heb.
Euforie. Hulde. Aanbidding. En voor wie niet geweest is:
Fuck you. Je hebt echt wat gemist.
Het was volgens mij bij lange na niet uitverkocht. Iets wat ik zeer waardeer, want je kon overal in de zaal makkelijk komen, zonder al te veel problemen. Er werd wel uitgebreid gewaarschuwd voor het volume, en oordopjes waren bij de balie verkrijgbaar. Maar (zelfs) ik vond oordopjes niet nodig hier, en ik heb toch ook een flinke tijd flink vooraan gestaan, zowat met m'n hoofd in de speakers rechts vooraan.
Eens even dat album kopen, daar staat de clip nl ook op
Had ik graag eens live gezien. Ik heb die Live in Sarajevo combo boks met video. Erg indrukwekkend zo'n optreden
Jammer
[Dit bericht is gewijzigd door Alcyone op 10-10-2003 15:13]
quote:Op de foto's komen ze niet zo goed tot hun recht, maar die waren zeker niet verkeerd.
Op vrijdag 10 oktober 2003 15:07 schreef Alcyone het volgende:
Ja ik was er ook! Vond het erg gaaf, hoewel mijn interesse halverwege iets afnam... Iets teveel van hetzelfde. De visuals waren toppie, en die mooie meiden met hun ritmegevoel waren ook niet verkeerd.
En goed 'afgericht' . Ik heb ze niet kunnen betrappen op een misslag of niet synchroon de pasjes uitvoeren.
quote:Ja, ik ken hem. Het nummer staat op de CD "Opus Dei".
Die zanger met z'n grafstem is ook heerlijk. Erg jammer dat ze "Geburt Einer Nation" niet speelden. Je weet wel, die cover van One Vision van Queen, maar dan in het duits.
Overigens vond ik de intro voor het concert wel erg origineel. Gewoon even 'Schöne blaue Donau' van Strauss . En ik was in ieder geval heel er blij met de afsluiter, 1 van hun versies van 'Sympathy for the devil'
Ik had overigens regelmatig moeite met herkennen welk nummer het was, maar er kwam volgens mij best veel van 'NATO' voorbij. Verder vond ik "Achtung" van hun laatste album erg goed klinken. Toch maar eens bestellen . (9.99 Engelse Pondjes bij Play)
quote:Ik heb "Opus Dei"
Als je een goeie versie wil horen zoek dan naar de bootleg "Even Snow Dies" van Type O Negative. Een lolbroek heeft de live versie op die cd geplant.
Ja, Opus Dei schijnt vrij veel voor te komen. Hier ook namelijk. Ken weinig van de rest, en de nieuwste natuurlijk. Muziek is duidelijk maar een deel (het grootste) maar die stijl van hun en hun artwork maakt ze echt onderscheidend.
Site met leuke info voor de mensen die zich afvragen waar we het over hebben:
Correctie: Wat iedereen die een beetje interesse in Laibach heeft moet weten:
http://www.gla.ac.uk/~dc4w/laibach/laibach.html
(5de link in Google als je laibach intikt )
Ik ben benieuwd wanneer ze weer spelen, ik ga gewoon weer! Is wel grappig, dit is mijn enige link met Industrial. Met NIN hoef je bij mij niet aan te komen.
Wat Milan op z'n harses draagt, zo'n ding wil ik ook wel. Zijn kleding lijkt trouwens geinspireerd op een egyptische zonnecultus van je weet wel: erg lang geleden.
Anyway, rare band. Ik vind ze gewoon erg cool. Ergens in je geest zit je constant op het randje af te vragen of ze nou nazi's, fascisten of communisten zijn, aan de andere kant weet je op de een of andere manier dat het gewoon marketing EN een manier is om mensen aan het denken te zetten. Ik vind dat "Tanz mit Laibach" dat zeker benadrukt: Leven is leven en dat is niet zwart of wit. Dans met allemaal en je leert het leven pas echt kennen.
En als laatste: Zulke uniformen zijn mooi.
[Dit bericht is gewijzigd door Alcyone op 11-10-2003 03:51]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |