abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22897242
Viel me van de week nog op ja.... Een Engelse landheer in een serie, die z'n sigaar aanstak met een Zippo!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 03:57:17 #77
19840 Libris
Live from Singapore
pi_22898338
Ik baal er wel een beetje van dat sigaren in Singapore zo duur zijn, ze hebben ook alleen maar Cubanen... Officieel mag je geen sigaren meenemen vanuit Nederland (of ja, dan moet je ze aangeven aan de douane), maar als ik van de winter in Nederland neem ik toch wel twee doosjes Nederlandse sigaren mee.
Vind Nederlandse eigenlijk lekkerder dan cubaanse... Heb not wel een paar Cohiba's liggen (IV en V dacht ik)
pi_22988168
oh mijn god ook al een sigaren topic, dit gaat de goeie kant op
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  maandag 1 november 2004 @ 12:30:05 #79
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_22995425
Paf de laatste tijd aardig wat sigaren weg. Vooral in combinatie met koffie en een glas Lagavullin is dat echt relaxen. Vooral die Dominicaanse sigaren vind ik erg goed, Arturo Fuente Gran reserve en de Cuesta Rey Centenarios zijn erg goed.
= there is a light that never goes out =
pi_22996014
sigaren paffen is a way of life
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_23001832
dubbel
pi_23001835
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 01:46 schreef krakkemieke het volgende:
Viel me van de week nog op ja.... Een Engelse landheer in een serie, die z'n sigaar aanstak met een Zippo!
Dat gekloot met zo'n stukkie hout daar doe ik natuurlijk niet aan. Dat doen ze om zogenaamd geen zwavel of gas in de sigaar te laten komen, want dat verpest de smaak. Na 2 terkjes proef je dat toch echt niet meer, grote onzin dus, die houten aansteekdingtjes. Ik steek mijn sigaar net als mijn sigaret gewoon aan met met een supermarktaansteker.
pi_23001999
quote:
Op maandag 1 november 2004 12:56 schreef NITR0 het volgende:
sigaren paffen is a way of life
amen
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_23037365
quote:
Op maandag 1 november 2004 12:30 schreef Aschkael het volgende:
Paf de laatste tijd aardig wat sigaren weg. Vooral in combinatie met koffie en een glas Lagavullin is dat echt relaxen. Vooral die Dominicaanse sigaren vind ik erg goed, Arturo Fuente Gran reserve en de Cuesta Rey Centenarios zijn erg goed.
shit je bent me voor .... en dan meteen mijn favo sigaren opnoemen he

De Arturo Fuente Gran Reserva (tis zelfs heeeerlijk het uit te spreken!) ,tja wat valt er over te zeggen over dit meest edele onder de veredelde stinkstokken onbeschrijflijk lekker ,zoet ,mild ,choco, hout, kaviaar, sigaar ... hehe valt alles in te ontdekken. De mijne was een maduro á 10 euro van bijna 20 cm waar ik (en ik weet dat dit niet hoort en zelfs sigarenschennis is!) 3 sessies over heb gedaan om t op te roken . De smaak werd vanzelfsprekend stukken minder maar toch lekkerder dan een welke Hajenius grand finale dan ook. Nee buitenlandse cq. (in dit geval) dominicaanse sigaren zijn een klasse apart . Nee dan smaken zelfs de beste ned shortfillers naar vind ze trouwens allemaal ongeveer hetzelfde smaken. Ondanks dat deze kieskeurigheid soms pijn doet aan de beurs kies ik toch voor een Cuesta Rey Centenario Siglo tripleX Magnifico Esplendido Me Gusto Mucho
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_24124326
Heb voor oud en nieuw een lekkere private stock medium filler. Ik hoop dat hij me goed gaat smaken.
pi_24124637
Afgelopen zaterdag uit eten geweest, en om het diner af te sluiten heb ik een overheerlijke Davidoff sigaar gerookt. Ik moet bekennen dat ik niet weet welke sigaar van Davidoff het was, ik ben verre van kenner. De interesse in het fenomeen is echter wel gewekt. Binnenkort een keer naar de sigarenboer om aantal exemplaren van Hajenius, Justus van Maurik of iets dergelijks te scoren.
  dinsdag 21 december 2004 @ 22:02:22 #87
70795 GiSH
waiting for sun
pi_24125927
gisteren in Duitsland geweest.. Düsseldorf geweest.. daar een grote sigaren zaak binnen gelopen en ik wist gelijk wat ik hebbe wilde 5 siglo's nr 4 van Cohiba , ze stonden me wel raar aan te kijken.. maar ja liever 81 euries aan sigaren dan aan vuurwerk
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_24126058
Ik geef m'n geld idd ook liever uit aan sigaren .

Wel iets minder dan jij opzich .

Maar net voor oud en nieuw een paar lekkere Balmoral Dominican Selection small Panatela gehaald betaalbaar (5 voor 4,50) maar ook erg goed te roken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_24135589
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 14:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb laatst mehari's geprobeerd, met kruiden en filter
die zijn echt lekker
En dan die mooie lipjes in je avatar
  woensdag 22 december 2004 @ 12:24:38 #90
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24136090
Ik blijf Nederlandse sigaren toch lekkerder vinden, kreeg van het weekend een Cohiba Esplendidos van een vriend van me, daarnaast een philipijnse sigaar met een een zanddekblad, ziet er lekker uit en is nog lekker ook...

Voor de rest houd ik het even bij Van Maurik (after dinner), Ruysdaal (Commandeur en Procureur).. Prijs/kwaliteit is voor Nederlandse sigaren beter dan voor Cubaanse voor mij.
pi_24136140
Nou is de kwaliteit van de Dominicaanse sigaar niet te onderschatten natuurlijk hé, zachter dan de Nederlandse.
  woensdag 22 december 2004 @ 12:38:41 #92
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24136357
quote:
Op woensdag 22 december 2004 12:27 schreef 205_Lacoste het volgende:
Nou is de kwaliteit van de Dominicaanse sigaar niet te onderschatten natuurlijk hé, zachter dan de Nederlandse.
Tja, maar toch, ik rook bij gebrek aan slechter (woon in Singapore en daar verkopen ze geen NL sigaren) Cohibo Siglo IV en V, 30 euro per stuk. Dan heb ik toch liever een doosje Ruysdaal voor 8 euro
pi_24136661
Haha, dat kan ik me voorstellen ja!
  woensdag 22 december 2004 @ 14:15:26 #94
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24137812
quote:
Op woensdag 22 december 2004 12:53 schreef 205_Lacoste het volgende:
Haha, dat kan ik me voorstellen ja!
Moet een ideetje uitwerken om sigaren te gaan importeren naar Singapore.... Is denk ik best een markt voor.. .
pi_24140088
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 22:07 schreef du_ke het volgende:
Maar net voor oud en nieuw een paar lekkere Balmoral Dominican Selection small Panatela gehaald betaalbaar (5 voor 4,50) maar ook erg goed te roken .
Die ken ik, best goede stookkwaliteit
  woensdag 22 december 2004 @ 16:36:30 #96
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_24140392
Ik rook ook vaker sigaren, net een doosje van compaenen gekocht. 10 Senoritas. 10 sigaren voor 7 euro, valt best mee. Ik ben nog geen fijn-proever. Ooit een uitnodiging gehad van mijn sigaretten-boer om mee te doen met sigaren-test-avond, maar niet meegedaan.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_24149477
Is het trouwens "not-done" om een sigaar uit te laten gaan cq. doven? Of moet je zo'n ding echt in 1 keer op smoken, omdat je anders de smaak kan verpesten ofzo.
pi_24149591
Een sigaar waarvan de kern ook gerold is gaat niet uit, die blijft doorbranden tot het einde. Uitmaken is sowieso not done, en later oproken lijkt mij ook niet echt mogelijk daardoor. Afkloppen is eveneens iets wat niet hoort.
pi_24162556
Heb er vandaag 1 van the griffins gehaald voor ¤8,-. Dat hem me lekker mag smaken
  donderdag 23 december 2004 @ 20:37:41 #100
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24165749
quote:
Op woensdag 22 december 2004 23:42 schreef Bowny het volgende:
Is het trouwens "not-done" om een sigaar uit te laten gaan cq. doven? Of moet je zo'n ding echt in 1 keer op smoken, omdat je anders de smaak kan verpesten ofzo.
Meeste sigaren gaan uit als je er niet aan trekt, je kan ze dan meteen of iets later aansteken. Ik vind hoe langer je wacht des te minder de smaak is. Maar een Churchill (Romeo y Julietta) rook ik toch echt niet in 1 keer op.

Je mag nooit een sigaar uitdrukken, dat is echt niet done (zelfde als aansteken met een zippo), een sigaar leg je gewoon in de asbak als je klaar bent, dooft vanzelf..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')