abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13516934
Zijn er ook sigaarliefhebbers op fok hier?
Ik ben er een sinds kort. Ik had vroeger ook wel
eens een keer een sigaar gerookt, maar dat vond ik toen echt niets.

Maar laatst had ik een iets duurdere sigaar en ik verbaasde
me echt over de smaak die zo'n ding voortbrengt

Ook hoe belangrijk het aansteken van een sigaar is wist ik niet,
als je 1 foutje maakt kan je zo de fill (tabak) verschroeien en
heb je zo een sigaar verneukt.

Iemand hier ervaringen ermee?

maandag 29 september 2003 @ 12:16:11 #2
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13516980
*meldt*

Ik rook Hajenius! Topsigaren!

Hamelen
pi_13517005
Dat zijn (zo heb ik gehoord) de beste sigaren van nederland.
Maar welke prijsklasse zit je dan?
pi_13517019
ik heb hier toevallig 2 sigaren liggen, nog nooit gerookt, maar wil het gaan proberen.
maar hoe zit het met dat aansteken..?
wanneer doe je het goed en hoe is het fout dan?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 29 september 2003 @ 12:19:38 #5
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13517066
De senoritas kosten 7¤ voor 10 stuks.
Ik heb zelf de petit corona en die zijn 12¤ voor 10 stuks.

Er zijn goedkopere (maar ook duurdere), maar je hebt wel een goeie sigaar in je mond dan!

Hamelen
pi_13517097
De sigaar moet aan de voet (het aan te steken uiteinde) eerst een beetje geroosterd worden. Op deze wijze wordt de buitenlaag ("binder" en "wrapper"), die de sigaar bij elkaar houd, lichtjes voorgebrand. Stel dat je dit niet doet en meteen de sigaar aansteekt, dan brandt alleen het middengedeelte ("filler") en blijft de sigaar een fragiele kegel houden. Het roosteren moet aanhouden tot de voet van de sigaar een aswitte kleur krijgt.

Nu kan de filler aangestoken worden. Gebruik hiervoor een lang cederhoutje zodat een brede vlam ontstaat. Beweeg de sigaar rustig door de vlam en zuig er daarna lichtjes aan. Het is ook mogelijk om meteen aan de sigaar te zuigen terwijl deze enkele milimeters van de vlam wordt gehouden. Het uitgangspunt is echter steeds hetzelfde; voorkom het te warm worden van de sigaar! Als de sigaar te heet wordt tijdens het aansteken dan verschroeit de "filler" en is de smaak reeds verdwenen voordat deze de pappillen heeft bereikt.

maandag 29 september 2003 @ 12:21:39 #7
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13517114
Als dit spam is dan moet iemand het maar weghalen, maar op de site van hajenius, http://www.hajenius.com, staan diverse weetjes.
Hamelen
pi_13517208
tx
dat gaat me vast lukken
pi_13517290
ik had een justus van maurik en was erg lekker moet ik zeggen
was 5,50 voor 10 stuks (classiques)

ik ga vanmiddag ff naar de sigarenwinkel

maandag 29 september 2003 @ 13:01:27 #10
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13518020
quote:
Op maandag 29 september 2003 12:29 schreef th0r het volgende:
ik had een justus van maurik en was erg lekker moet ik zeggen
was 5,50 voor 10 stuks (classiques)

ik ga vanmiddag ff naar de sigarenwinkel

Als je Hajenius wil kopen kijk dan even op hun site waar het verkocht wordt. Lang niet iedere sigarenboer heeft het namelijk. Exclusief he?
Hamelen
  † In Memoriam † maandag 29 september 2003 @ 13:27:57 #11
43556 miss_dynastie
pi_13518764
Hajenius rules! Rook niet vaak, maar zo heel af en toe een grand finale superbe is heerlijk!
  † In Memoriam † maandag 29 september 2003 @ 13:30:35 #12
43556 miss_dynastie
pi_13518838
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:01 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Als je Hajenius wil kopen kijk dan even op hun site waar het verkocht wordt. Lang niet iedere sigarenboer heeft het namelijk. Exclusief he?

Heb er zelf gewerkt en weet dat je hier in ut durp (toch 65.000 inwoners en de fabriek is hier gevestigd *Veenendaal*) maar een verkoopadres hebt. Op de site staan inderdaad alle verkoopadressen.
  maandag 29 september 2003 @ 13:30:58 #13
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13518848
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:27 schreef miss_dynastie het volgende:
Hajenius rules! Rook niet vaak, maar zo heel af en toe een grand finale superbe is heerlijk!
Vrouwelijke sigarenrokers zijn cooooooool!
Hamelen
  maandag 29 september 2003 @ 13:32:01 #14
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13518880
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:30 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Heb er zelf gewerkt en weet dat je hier in ut durp (toch 65.000 inwoners en de fabriek is hier gevestigd *Veenendaal*) maar een verkoopadres hebt. Op de site staan inderdaad alle verkoopadressen.

In Alkmaar (iets van 100.000 inw.) ook maar eentje!
Hamelen
  maandag 29 september 2003 @ 13:34:57 #15
19840 Libris
Live from Singapore
pi_13518954
Fok gaat vooruit, binnen 5 minuten een whisky en een sigarentopic.

Ik heb hier twee kistjes liggen: Hajenius Petit Corona en Justus van Maurik Coronation (een van de grootste 'types' van Van Maurik).
In Nederland rookte ik voornamelijk huismerk sigaren van mijn lokale sigarenboer in Maastricht. Daar heb ik ook een mooie humidor vandaan. Ik steek er ook even lekker eentje (Hajenius) op, met een glaasje goede Schotse whisky natuurlijk.

pi_13519048
Sigaren zijn inderdaad wel erg lekker.

Momenteel zit ik vrij veel aan de Balmorals (met een paar man zo'n kistje met allerlei verschillende types ).

Een heerlijk sigaartje op z'n tijd is niet te versmaden.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 29 september 2003 @ 13:40:37 #17
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_13519111
Balmorals zijn niet lekker imho.

Hajenius, Grand Finale Superb... werelds sigaartje.. niet te groot, niet te klein, niet te overdadig.. hhmmmm.. moet er nog eventjes een aantal halen. Zijn maar 6,70 per stuk.

De corona is trouwens ook goed, maar niet zo goed als de Grand Finale 2, maar dat is ook weer een andere combinatie.

* Superher0 houdt ervan om Grand Finale Superb te roken met een goed glas whiskey

Superhero to the rescue!
  maandag 29 september 2003 @ 13:43:39 #18
53215 marco_balk
http://chef.gelogd.nl
pi_13519165
Yep, rook ook sigaar...

Het liefst een Fantje (redelijk expensive vind ik, maar o zo lekker )

Vroegah was voetbal oorlog. Nu is oorlog ook niet meer dan een spelletje.... (Check ook www.the-forums.nl)
  maandag 29 september 2003 @ 13:44:02 #19
19840 Libris
Live from Singapore
pi_13519170
Nadeel van merksigaren is de prijs. Het huismerk van Otten in Maastricht is ook erg goed, 25 afterdinners voor 18 euro dacht ik. In december even een bezoekje brengen.
pi_13522199
Ik rook meestal Heeren van Ruysdael half corona (wat is meestal, 's zomers een aantal per maand, 's winters minder. (Binnen blijft de lucht zo hangen, krijg ik ruzie met mijn vriendin) Deze zijn iets meer dan 10 euro per 10 dus wel te betalen. Soms ga ik hier naar tabakszaak de oude tijd en zoek ik losse uit. Vorig
weekend een Macanudo Duke of Devon gerookt, kost 6,50 per stuk maar ben je dan ook wel meer dan een uur zoet mee. Helaas laat mijn studentenbudget niet te vaak toe maar zo nu en dan....
  dinsdag 2 december 2003 @ 16:58:25 #21
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_15093674
wil wel eens een sigaar opsteken,

favorieten:

Avo, intermezzo, churchill
Romeo Y Jullieta, Romeo No. 2
Montechristo no.4
Die van Fidel Castro (naam is me ff ontschoten) zijn in iig te koop bij Otten in Maastricht

Het beste horlogeforum van Nederland
  dinsdag 2 december 2003 @ 16:59:45 #22
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_15093708
lol vroeger als 14 jarig jochie weleens sigaren gerookt, als ik er nu aan terug denk krijg ik weer kotsneigingen . Ben er ook een paar dagen ziek van geweest .
... hier geweest te zijn!!!!
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:20:41 #23
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_15094312

Kon het niet laten .

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:21:10 #24
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_15094326
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:20 schreef SilkTie het volgende:
[afbeelding]

Kon het niet laten .

lol .
... hier geweest te zijn!!!!
pi_15094871
Ik heb laatst ook een wilde havana geprobeerd, maar vond het nog niks. Misschien kot het nog
  woensdag 3 december 2003 @ 07:02:45 #26
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_15107581
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:40 schreef rotskibo het volgende:
Ik heb laatst ook een wilde havana geprobeerd, maar vond het nog niks. Misschien kot het nog
Wilde Havana's zijn bagger, op z'n zachts gezegd.

Voor wie wel eens in Den Haag komt: ga naar De Graaff toe in de Heulstraat. In een woord: ge-wel-dig.

Helaas dat de vader niet meer in leven is (hij had een winkel op de Herengracht, ook in Den Haag; die man kon je uren over sigaren en pijpen vertellen, hij wilde ook de eerste pijp die je bij hem kocht na een paar maanden terugzien, om te zien of je hem goed rookte), maar de zoon weet ook waarover hij praat.

Als hij je mag, laat hij je een of twee sigaren in de winkel roken om te proeven .

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  woensdag 3 december 2003 @ 07:08:14 #27
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15107609
quote:
Op woensdag 3 december 2003 07:02 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Voor wie wel eens in Den Haag komt: ga naar De Graaff toe in de Heulstraat. In een woord: ge-wel-dig.

Helaas dat de vader niet meer in leven is (hij had een winkel op de Herengracht, ook in Den Haag; die man kon je uren over sigaren en pijpen vertellen, hij wilde ook de eerste pijp die je bij hem kocht na een paar maanden terugzien, om te zien of je hem goed rookte), maar de zoon weet ook waarover hij praat.

Als hij je mag, laat hij je een of twee sigaren in de winkel roken om te proeven .

Ik had inderdaad ook weleens haagse Graafjes, erg sterke kleine sigaartjes, over twee weken weer eens bij Otten langs.
  woensdag 3 december 2003 @ 10:03:31 #28
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_15109596
Otten is echt een geweldige winkel. ook de eigenaar Wum, en nee niet wim, is echt een geweldige vent. Jean Nellissen (oud-wielrenner) is vaak in de winkel. hij zat laatste tegen me te vertellen, dat ie wel 12 sigaren per dag rookt, en dat is inderdaad aan zijn gebit te zien. het mooiste vind ik nog dat die sigaar altijd in zijn mond blijft, dus als hij zijn bril moet opzetten, ga ie over de sigaar heen, ziet er altijd wel grappig uit.

aanraders bij Otten. Wiecker Bolke, eigen sigaren echt heel goed spul
en Wotje Speciaal, beetje kleine dikke sigaar, rookt heel lekker weg.

voor de rest, ik haal er altijd montechristo, romeo y julieta, avo intermezzo, jammer dat ze allemaal zo duur zijn

woensdag 3 december 2003 @ 10:30:33 #29
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15110306
quote:
Op woensdag 3 december 2003 10:03 schreef Jackal_Omega het volgende:
<knoip>
Wotje Speciaal deed ik nog weleens cadeau aan mensen, ook de set met 5 verschillende dekbladen vond ik erg leuk, vooral ook de manier waarop hij het uitlegt. Ja, het wordt weer tijd dat ik even naar Mestreech kom.
pi_15110352
ik begin langzaam maar zeker over te stappen van sigaretten naar sigaren. ik rookte eigenlijk al weining... maar een sigaartje gaat er steeds beter in.

ik zit wel ook soms er over te denken om niet te roken (na 18 jaar)... tis toch wel schadelijk voor je omgeving,...

right cookie
  woensdag 3 december 2003 @ 10:34:49 #31
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15110408
quote:
Op woensdag 3 december 2003 10:32 schreef MOONboy het volgende:
ik begin langzaam maar zeker over te stappen van sigaretten naar sigaren. ik rookte eigenlijk al weining... maar een sigaartje gaat er steeds beter in.

ik zit wel ook soms er over te denken om niet te roken (na 18 jaar)... tis toch wel schadelijk voor je omgeving,...

Ik stop 1 januari met sigaretten roken, maar sigaren blijf ik doen. Is toch iets anders.
pi_15110605
Probeer ook eens sigaren van De Olifant (http://www.olifant.nl). Is absoluut één van de beste merken van Nederlandse bodem. Van dat merk rook ik zelf meestal de Ivory (ca. ¤ 3 per stuk).
"The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim."
Edsger Wybe Dijkstra [1930-2002]
pi_15816035
*duwt

ik ga vandaag sigaren halen in een tabakswinkel hier in de buurt.
ik wil die gewoon ff kopen voor oud&nieuw, gewoon ff een sigaartje roken
kent er iemand een sigaar met een lekkere smaak?? of geef even aan welke sigaren niet echt lekker zijn (dan weet ik waar ik op moet letten )

The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  dinsdag 30 december 2003 @ 10:28:49 #34
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15818347
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 03:22 schreef Famas het volgende:
*duwt

ik ga vandaag sigaren halen in een tabakswinkel hier in de buurt.
ik wil die gewoon ff kopen voor oud&nieuw, gewoon ff een sigaartje roken
kent er iemand een sigaar met een lekkere smaak?? of geef even aan welke sigaren niet echt lekker zijn (dan weet ik waar ik op moet letten )

Gewoon een redelijk formaat sigaar kopen, die zijn het mildst. Hoeft ook echt niet duur te zijn. Vraag anders de sigarenboer om advies.

Ik heb voor een Oud en Nieuw een flinke MonteChristo (Cubaan) of een Romeo e Julietta (ook Cubaan) liggen. heb ik nu ook al zin in.

pi_15819477
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:58 schreef Jackal_Omega het volgende:
Die van Fidel Castro (naam is me ff ontschoten) zijn in iig te koop bij Otten in Maastricht
Cohiba..
pi_15819774
Ik heb niet echt een merk, maar ik weet wel wat ik dus echt niet lust. Die in die gele buisjes zitten bij de benzinepompen zijn gewoonweg ranzig.
Wat ik wel als tip wil geven is wanneer je op vakantie bent geweest bij de taxfree eens King Edwards moet kopen. Daar heb ik echt van genoten.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 30 december 2003 @ 11:31:01 #37
62394 Parallel_Lives
Wat kijk jij nou weer?
pi_15819803
quote:
Op maandag 29 september 2003 12:19 schreef Koos_26 het volgende:
petit corona

Deze rook ik ook.
Signature :D
pi_15831629
kep sigaren gekocht....de goedkoopste
het zijn "blondjes" oid
50 sigaren ( ) voor 5 euro

ik kon er ook minder dan 50 kopen maar die waren stront duur....nu zit ik straks met ongeveer 50 sigaren...in 2053 maar es andere sigs gaan kopen

The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  dinsdag 30 december 2003 @ 22:00:37 #39
14736 ABundy
I can DO it!
pi_15839588
Wat kosten die Hajenius dingen?

Ik wil ook wat sigaren halen. Heb totaal geen ervaring met sigaren, maar ik vind ze wel lekker zo nu en dan. Voor oud en nieuw ff een lekkere/betaalbare halen.

Moet in ieder geval wel smaken in combinatie met een 18 jarige glenmorangie

pi_15839686
Een vriend van mij had van de vakantie sigaren meegenomen uit Nicaragua... echt de beste sigaren die ik ooit gerookt heb.
It is much easier to be critical than to be correct.
  dinsdag 30 december 2003 @ 22:28:15 #41
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15840505
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 22:00 schreef ABundy het volgende:

Ik wil ook wat sigaren halen. Heb totaal geen ervaring met sigaren, maar ik vind ze wel lekker zo nu en dan. Voor oud en nieuw ff een lekkere/betaalbare halen.

Hajenius is wel een van de duurdere Nederlandse merken, maar goed betaalbaar. Gewoon naar een sigarenzaak gaan en je goed laten voorlichten.
  woensdag 31 december 2003 @ 14:38:31 #42
14736 ABundy
I can DO it!
pi_15856302
Ik heb net een doosje van 5 "Hejenius Grand Finale Nr. 2" gehaald, omdat de superb uitverkocht waren. Deze waren trouwens 17 euro (3,40 per stuk).
Het zal me benieuwen.

Iedereen alvast een heel gelukkig 2004 toegewenst!

woensdag 31 december 2003 @ 14:48:30 #43
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_15856621
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 10:28 schreef Libris het volgende:

[..]

Gewoon een redelijk formaat sigaar kopen, die zijn het mildst. Hoeft ook echt niet duur te zijn. Vraag anders de sigarenboer om advies.

Ik heb voor een Oud en Nieuw een flinke MonteChristo (Cubaan) of een Romeo e Julietta (ook Cubaan) liggen. heb ik nu ook al zin in.

Romeo en Julietta... heerlijke sigaren...

Een sigaar rook j ook niet voor t roke.. maar om dr van te genieten, een goed gesprek, of wat danook..

Maar sigaren moeten opzichzelf staan, zonder een glas brandy of wodka.. misschien een glaasje water.

En het aansteken? niet met lucifers, niet met een zippo, maar gewoon een gas aansteker of een cederhoutje.

Minke in groningen is erug goed, en Homan in groningen ook lkkre sigaren..

Als j vaker wilt gaan roke.. een humidor is toch wel een vereiste, blijven d sigaren beter, lkkrder

Het hangt ook af van wat voor j sigaar j wilt, een dames sigaar ( kleintje, petit, senorita), is vrij pittig, terwijl een grotere ( Romeo e Julietta) naar mijn mening veel lkkrder is.

Maargoed.. kom maar een keertje langsz.. sigaar rook avondje at my place

Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
  zaterdag 3 januari 2004 @ 13:20:08 #44
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15925520
Heb weer even sigaren in Nederland gehaald:

ongeveer van links naar rechts:
Otten Apaches (redelijk goedkoop en imo een hele goede sigaar)
Cohiba 5 Siglo III (het 'kleine' broertje)
Cohibo 5 Siglo V (het grote broertje)
Romeo et Julietta Churchills
Hajenius Corona Naturel Special
Justus van Maurik Coronation

Dus ik kan er weer lekker even voor gaan zitten

pi_15932164
Favoriete sigaren:
Cohiba uiteraard.
Cuaba
Romeo & julieta
St Luis Rey

Zino
The Griffin's
Avo

Favoriete modellen: hoe dikker hoe beter, dus churchills en robuusto, torpedo's, corrona's.
De robuusto vind ik altijd het fijnst roken omdat je daar normaal ongeveer een uur ofzo mee doet. Meer dan 2 uur vind ik toch wel erg lang, dan heb ik er soms wel weer genoeg van.

Had een keer in Indonesia ook sigaren van het merk Wismilak gehaald (uiteraard handgemaakte, ongeveer 5 euro per stuk dus niet echt duur) Smaakten echt heel erg goed, model was overigens een robuusto

pi_15936691
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 22:00 schreef ABundy het volgende:

Je moet eens naar de hajenius zaak in a'dam gaan keuze genoeg. En natuurlijk de verschrikkelijk grote hoveelheid know-how die daar aanwezig is.

Trouwens over het aansteken: Nooit lurken dan wordt je sigaar veel te heet en smaakt het geheel vies en verbrand. Er is mij ooit bij gebracht hoe je een sigaar voor een gast aan moet steken:

1. Knip af (indien een gesloten longfiller)
2. Neem sigaar in rechterhand, zorg dat je 'm kan draaien (dit vereist enige oefening). (wijsvinger op het uiteinde de hitte mag niet de sigaar in trekken)
3. Neem in je linker hand een schoon vuur. Dus een gasvlam of cederhoutje.
4. Hou de vlam onder de punt van de sigaar (dus hang niet je sigaar in de vlam).
5. Draai de sigaar om zijn lengte as, tot de punt mooi gelijkmatig gloeit.
6. Geef 'm wat lucht, wijsvinger van uiteinde en draai rustig een paar ovalen met je hele onderarm.
7. Overhandig de sigaar aan de gast. (of steek 'm tussen je eigen bijtspijkers).

Dingen die niet kunen/mogen/horen: Het einde afbijten en het aansteken met een Zippo. Dat doe je alleen als je een Texaanse olieboer bent (of graag daarvoor door wilt gaan).

Geniet van sigaar zoals je doet met whiskey of cognac. Laat de rook rondwalsen in je mond en blaas deze daarna rustig weer uit. Respecteer je sigaar, trek er niet te hard en te vaak aan. Laat een flinke askegel op de punt, dan blijft de sigaar koel en dat komt de smaak ten goede. En als laatste gun de sigaar een waardig einde, druk deze niet maat maar laat deze vreedzaam versterven.

maandag 5 januari 2004 @ 10:56:09 #47
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_15976127
[quote]Op zaterdag 3 januari 2004 13:20 schreef Libris het volgende:

[afbeelding]

fuck zeg, alleen die romeo en julieta kosten al 13,50 per stuk ofzo. dat je gelijk een hele doos koopt vind ik dan wel weer stijl.
hoe duur zijn die cohiba's eigenlijk, en welk formaat

maandag 5 januari 2004 @ 11:09:08 #48
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15976441
quote:
Op maandag 5 januari 2004 10:56 schreef Jackal_Omega het volgende:
[quote]Op zaterdag 3 januari 2004 13:20 schreef Libris het volgende:

[afbeelding]

fuck zeg, alleen die romeo en julieta kosten al 13,50 per stuk ofzo. dat je gelijk een hele doos koopt vind ik dan wel weer stijl.
hoe duur zijn die cohiba's eigenlijk, en welk formaat

Moet eens kijken of ik het bonnetje nog heb. Ik weet dat ik voor die 2 pakjes Cohiba, RyJ en Hajenius (en nog een fles goede whisky) zo'n 280 euro kwijt was
Maarja, ik doe er wel een tijdje mee en ik had een leuke eindejaarsbonus (oh ja, en stijl is me niet onbekend )
pi_16003679
Ik heb vorig jaar uit Cuba een doosje Cohiba, esplendidos meegenomen..
Hier vindt ik de robusto het lekkerst roken, inderdaad met een goede glas islay whisky... genieten!

op een goede tweede plaats staan de monte cristo sigaren.

If you only walk on sunny days, you will never reach you're destination.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 05:17:40 #50
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16091647
Cohibo Siglo IV dit jaar 2 doosjes mee genomen uit Cuba geen idee wat dingen in Nederland kosten.. maar is was daar $7,50 per sigaar kwijt.. alleen ze zijn nu op dus het wordt weer tijd voor een reisje naar Cuba wat ik er ook lekker bij vindt is een lekker glasje havana club 7 jaar oud.. verstand op nul en heerlijk genieten

zie ook het sigaren vereer topic
Sigaren vereer topic.

Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_16656354
Ik rook ook geregeld sigaren, wel niet van die dure. Ik vind van die goedkope óók lekker. Ik ben er ooit eens mee begonnen, gewoon uit nieuwsgierigheid, en ik vond dat meteen lekker. Nu rook ik er af en toe, in perioden, wekenlang rook ik er geen en dan rook ik er ineens tien op een dag. Van sigaretten moet ik echter nix hebben, dat vind ik gewoon wagelijk, is bovendien veel te ordinair. Maar sigaren vind ik wel kunnen, als je de rook tenminste niet inademt.
Al zegt IEDEREEN dat iets zo of zo is, toch kan het fout zijn. Vóór Galileo Galilei zei iedereen: de zon draait rond de aarde. Tegenwoordig weten we wel beter. En iedereen verklaarde hem gek, oerdom, enz. Toch had hij gelijk.
pi_16658737
quote:
Op woensdag 3 december 2003 07:02 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Wlde Havana's zijn niet per definitie bagger. Dat hangt af van de fabrikant.

Daarnaast bestaat er een groot verschil tussen de Nederlandse sigaren en de buitenlandse sigaren
De Nederlandse sigaren zijn de zgn. 'short fillers' en de buitenlandse sigaren de zgn. 'long fillers'. Lon en short slaan op de grootte van de tabaksdeeltjes die in de sigaar zijn verwerkt. Bij Nederlandse sigaren zijn dit kleine stukjes waarmee de gehele sigaar is gevuld. Bij buitenlandse sigaren zijn dit langere, stengelvormige, tabakdelen die in de sigaar worden verwerkt.

Bij de laatste is het moeilijker om de sgaar te laten branden. Er moet vaker aan te sigaar worden gezogen om deze aan te houden. Dat noemt men 'werken'. Deze sigaren lenen zich dan ook niet goed om buiten te worden gerookt.

De Nederlandse sigaren branden makkelijker en sneller. En kunnen eventueel ook buiten worden gerookt.

Goede Nederlandse sigaren zijn:

Hajenius
De Olifant
Justus van Maurik
Heeren van Ruysdael
De Huifkar

Goede Cubaanse sigaren zijn:

Romeo y Julieta
Bolivar
Cohiba
Montecristo
Partagas
Cohiba Siglo

Goede Dominicaanse sigaren zijn:

Don Diego
Avo Domaine
Avo
The Griffin

woensdag 28 januari 2004 @ 15:56:25 #53
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16659269
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:39 schreef SjaakieV het volgende:

[..]
Goede Cubaanse sigaren zijn:

Romeo y Julieta
Bolivar
Cohiba
Montecristo
Partagas
Cohiba Siglo

de Cohiba Siglo is gewoon een Cohiba die gemaakt ter ere 500 jaar Cuba 1 soort per 100 jaar
pi_16659487
Ik rook zo heel af en toe eens een cubaan, een Romeo y Julietta bijvoorbeeld. Dat vind ik een bijzonder lekkere sigaar. Het Nederlandse aanbod kan me niet echt boeien. Dat heeft lang niet de kwaliteit van een goede cubaan, tenminste, ik ben dat nog niet tegen gekomen. Maar zo goed zit ik er niet in.
  woensdag 28 januari 2004 @ 16:08:57 #55
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_16659605
ahuw.. wrom kopen jullie die romeo e julietta voor 13,40 per stuk? Ik haal een doos op voor 100 euri, zitte 25 in... word ik nu genaaid ofzo???
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
  woensdag 28 januari 2004 @ 16:09:13 #56
19840 Libris
Live from Singapore
pi_16659617
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:56 schreef GiSH het volgende:

[..]

de Cohiba Siglo is gewoon een Cohiba die gemaakt ter ere 500 jaar Cuba 1 soort per 100 jaar

Siglo V de Cohiba es un Habano elaborado con las mas selectas hojas del tabaco en Vuelta Abajo. Para su confeccion han sido destinados los mas experimentados torcedores. Su delicado aroma y su excuisito sabor haran perdurar en usted el inigulable placer de fumar un habano.

aldus een pakje Cohiba Siglo V

[Dit bericht is gewijzigd door Libris op 28-01-2004 16:12]

woensdag 28 januari 2004 @ 16:10:38 #57
19840 Libris
Live from Singapore
pi_16659649
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:08 schreef DakDuuf het volgende:
ahuw.. wrom kopen jullie die romeo e julietta voor 13,40 per stuk? Ik haal een doos op voor 100 euri, zitte 25 in... word ik nu genaaid ofzo???
Er zijn heel veel verschillende types RyJ, jij hebt Churchills voor 4 euro per stuk? Dan wil ik graag weten waar je ze haalt..

[Dit bericht is gewijzigd door Libris op 28-01-2004 16:15]

woensdag 28 januari 2004 @ 18:52:42 #58
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16664262
wat is de lekkerste cohiba??
  donderdag 29 januari 2004 @ 07:02:07 #59
19840 Libris
Live from Singapore
pi_16677206
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 18:52 schreef GiSH het volgende:
wat is de lekkerste cohiba??
Ik heb een pakje Siglo III en een pakje Siglo V liggen, allebei nog niet geprobeerd.
pi_20868984
Op vakantie twee pakjes halve Coronel naar binnen gezwaamd, echt lekker.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 01:56:26 #61
19840 Libris
Live from Singapore
pi_20882107
Ik heb inmiddels mijn Cohiba Siglo ook zo goed als op.. Heerlijke sigaren, ben haast door mijn voorraad heen
pi_20895437
JA! sigaren zijn leuk, ik had er met een maat 2 gekocht, en midden in de disco op gerookt En je doet lekker lang met zo'n sigaar..
pi_20953879
Ik rook meestal van die hele goedkope sigaren -> Cortez.
Tenzij ik op vakantie ben, dan ga ik lekkere inlandse sigaren kopen.
Ik heb ooit voor mn verjaardag een Havana Monte Christo gekregen. Lekker sigaartje maar heeeeeeeeeel erg zwaar in mn keel.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  vrijdag 30 juli 2004 @ 14:03:54 #64
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_20953907
ik heb laatst mehari's geprobeerd, met kruiden en filter
die zijn echt lekker
pi_20955073
Ik had 2 jaar geleden van die dunne sigaartjes gekocht. Is een klein donker rode plastic doosje met 8 sigaartjes geloof ik. Ze waren niet zo duur. Een vriend en ik hadden daar alle 2 een doosje van gekocht, en op school op gerookt. (je had de reacties van de leraren moeten horen )

Iemand hier een foto van, info, of heb je ze ook gehad en vondt je ze lekker?

is het niet een beetje raar als je met 15 sigaartjes rookt? Nu ben ik dus 17, rijp voor de grote sigaren!
pi_20965613
quote:
Op maandag 29 september 2003 12:21 schreef th0r het volgende:
De sigaar moet aan de voet (het aan te steken uiteinde) eerst een beetje geroosterd worden. Op deze wijze wordt de buitenlaag ("binder" en "wrapper"), die de sigaar bij elkaar houd, lichtjes voorgebrand. Stel dat je dit niet doet en meteen de sigaar aansteekt, dan brandt alleen het middengedeelte ("filler") en blijft de sigaar een fragiele kegel houden. Het roosteren moet aanhouden tot de voet van de sigaar een aswitte kleur krijgt.

Nu kan de filler aangestoken worden. Gebruik hiervoor een lang cederhoutje zodat een brede vlam ontstaat. Beweeg de sigaar rustig door de vlam en zuig er daarna lichtjes aan. Het is ook mogelijk om meteen aan de sigaar te zuigen terwijl deze enkele milimeters van de vlam wordt gehouden. Het uitgangspunt is echter steeds hetzelfde; voorkom het te warm worden van de sigaar! Als de sigaar te heet wordt tijdens het aansteken dan verschroeit de "filler" en is de smaak reeds verdwenen voordat deze de pappillen heeft bereikt.
Iets genuanceerder:

Vroeger was het noodzakelijk om sigaren voor te verwarmen, maar dat had te maken met de 'plak die gebruikt werd om de boel bij elkaar te houden. Tegenwoordig is dat niet meer nodig, maar het geeft wel een sooort cachet aan het ritueel.

Over cederhout wordt ook getwist, het geeft vaak te grote vlam en brand te snel dan verbrand je sigaar en je vingers. Het beste is gewoon een reukloze gasaansteker en je sigaar er een halve cm of iets verder vandaan houden en zachtjes trekken en gelijkmatig laten branden. Niet te heet laten worden.

Zelf rook ik Corona's van de Olifant. Momenteel (nog steeds) verkrijgbaar bij mijn sigarenboer met speciaal Braziliaans dekblad...heerlijk ! 10 stuks voor 17 euro's.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_20965714
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:04 schreef Puur het volgende:
Ik rook zo heel af en toe eens een cubaan, een Romeo y Julietta bijvoorbeeld. Dat vind ik een bijzonder lekkere sigaar. Het Nederlandse aanbod kan me niet echt boeien. Dat heeft lang niet de kwaliteit van een goede cubaan, tenminste, ik ben dat nog niet tegen gekomen. Maar zo goed zit ik er niet in.
Vergis je niet, maar 'Cubaan' is een rekbaar begrip. Na de machtsovername door Fidel Castro zijn veel gernomeerde sigarenhuizen gevlucht naar Honduras, Dominicaanse Republiek etc. en zijn daar opnieuw gestart. Je hebt dus sigaren van merken die Cubaans lijken, maar uit een ander land komen en sigaren met dezelfde naam die wel van Cuba komen.

Kwaliteit? Een shortfiller (Nederlands) en een longfiller kun je niet vegrelijken. De Nederlandse sigaar staat kwalitatief heel goed bekend in de wereld.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_21010624
Ik heb net voor 1,95 een pakje gekocht:

iemand ervaring met deze? Zijn ze lekker?
  maandag 2 augustus 2004 @ 15:18:45 #69
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_21011815
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:07 schreef Doagere het volgende:
Ik heb net voor 1,95 een pakje gekocht:

[afbeelding]
[afbeelding]

iemand ervaring met deze? Zijn ze lekker?
Bagger, ik vind ze niet te kneisten. Er zijn mensen die er bij zweren, voor mij hoeven ze niet.

Maar ja, zoals de oude Romeinen al zeiden: over smaak valt niet te twisten (voor de versie in het Latijn is een ander topic ).
pi_21011868
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 15:18 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Bagger, ik vind ze niet te kneisten. Er zijn mensen die er bij zweren, voor mij hoeven ze niet.

Maar ja, zoals de oude Romeinen al zeiden: over smaak valt niet te twisten (voor de versie in het Latijn is een ander topic ).
Ik zal zo weten hoe ze smaken, welke raad je me aan dan? Ze hadden genoeg verschillende versie in ieder geval. Maarja ik heb deze maar mee genomen.

Je moet ergens beginnen.
pi_21095942
Intussen zijn ze op, en ze zijn best wel lekker! Aleen wel erg scherp..
pi_21097360
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:40 schreef Doagere het volgende:
Intussen zijn ze op, en ze zijn best wel lekker! Aleen wel erg scherp..
Die zijn inderdaad erg scherp van smaak maar zo nu en dan best lekker .

Zelf rook ik graag Cohiba maar die zijn redelijk prijzig. Normaliter rook ik sigaren van Oud Kampen, Justus van Maurik of Meharis.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 09:25:34 #73
101095 JBu
Fulltime prutser
pi_21114727
Ik heb hier een erg asociale cubaan liggen, ik zou niet weten of ie lekker is ;-)
Normaal gesprogen Hajenus of Huifkar
pi_21121836
Ik heb nog een willem II grand finale oid liggen. Zit in zo`n oranje koker. Is dat een beetje een goede?
  woensdag 27 oktober 2004 @ 01:10:15 #75
5260 Stewie
March on down the field !
pi_22896624
Kom net uit Augsburg, alwaar een vriend mij een Robaina te proeven gaf... iemand bekend met dit spul ? Het was echt ernstig goed te roken... prijsklasse is te vergelijken met Cohiba, en de tabak komt ook rechtstreeks uit de vuelta abajo... Ga dit merk testen mensen !
pi_22897242
Viel me van de week nog op ja.... Een Engelse landheer in een serie, die z'n sigaar aanstak met een Zippo!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 03:57:17 #77
19840 Libris
Live from Singapore
pi_22898338
Ik baal er wel een beetje van dat sigaren in Singapore zo duur zijn, ze hebben ook alleen maar Cubanen... Officieel mag je geen sigaren meenemen vanuit Nederland (of ja, dan moet je ze aangeven aan de douane), maar als ik van de winter in Nederland neem ik toch wel twee doosjes Nederlandse sigaren mee.
Vind Nederlandse eigenlijk lekkerder dan cubaanse... Heb not wel een paar Cohiba's liggen (IV en V dacht ik)
pi_22988168
oh mijn god ook al een sigaren topic, dit gaat de goeie kant op
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  maandag 1 november 2004 @ 12:30:05 #79
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_22995425
Paf de laatste tijd aardig wat sigaren weg. Vooral in combinatie met koffie en een glas Lagavullin is dat echt relaxen. Vooral die Dominicaanse sigaren vind ik erg goed, Arturo Fuente Gran reserve en de Cuesta Rey Centenarios zijn erg goed.
= there is a light that never goes out =
pi_22996014
sigaren paffen is a way of life
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_23001832
dubbel
pi_23001835
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 01:46 schreef krakkemieke het volgende:
Viel me van de week nog op ja.... Een Engelse landheer in een serie, die z'n sigaar aanstak met een Zippo!
Dat gekloot met zo'n stukkie hout daar doe ik natuurlijk niet aan. Dat doen ze om zogenaamd geen zwavel of gas in de sigaar te laten komen, want dat verpest de smaak. Na 2 terkjes proef je dat toch echt niet meer, grote onzin dus, die houten aansteekdingtjes. Ik steek mijn sigaar net als mijn sigaret gewoon aan met met een supermarktaansteker.
pi_23001999
quote:
Op maandag 1 november 2004 12:56 schreef NITR0 het volgende:
sigaren paffen is a way of life
amen
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_23037365
quote:
Op maandag 1 november 2004 12:30 schreef Aschkael het volgende:
Paf de laatste tijd aardig wat sigaren weg. Vooral in combinatie met koffie en een glas Lagavullin is dat echt relaxen. Vooral die Dominicaanse sigaren vind ik erg goed, Arturo Fuente Gran reserve en de Cuesta Rey Centenarios zijn erg goed.
shit je bent me voor .... en dan meteen mijn favo sigaren opnoemen he

De Arturo Fuente Gran Reserva (tis zelfs heeeerlijk het uit te spreken!) ,tja wat valt er over te zeggen over dit meest edele onder de veredelde stinkstokken onbeschrijflijk lekker ,zoet ,mild ,choco, hout, kaviaar, sigaar ... hehe valt alles in te ontdekken. De mijne was een maduro á 10 euro van bijna 20 cm waar ik (en ik weet dat dit niet hoort en zelfs sigarenschennis is!) 3 sessies over heb gedaan om t op te roken . De smaak werd vanzelfsprekend stukken minder maar toch lekkerder dan een welke Hajenius grand finale dan ook. Nee buitenlandse cq. (in dit geval) dominicaanse sigaren zijn een klasse apart . Nee dan smaken zelfs de beste ned shortfillers naar vind ze trouwens allemaal ongeveer hetzelfde smaken. Ondanks dat deze kieskeurigheid soms pijn doet aan de beurs kies ik toch voor een Cuesta Rey Centenario Siglo tripleX Magnifico Esplendido Me Gusto Mucho
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_24124326
Heb voor oud en nieuw een lekkere private stock medium filler. Ik hoop dat hij me goed gaat smaken.
pi_24124637
Afgelopen zaterdag uit eten geweest, en om het diner af te sluiten heb ik een overheerlijke Davidoff sigaar gerookt. Ik moet bekennen dat ik niet weet welke sigaar van Davidoff het was, ik ben verre van kenner. De interesse in het fenomeen is echter wel gewekt. Binnenkort een keer naar de sigarenboer om aantal exemplaren van Hajenius, Justus van Maurik of iets dergelijks te scoren.
  dinsdag 21 december 2004 @ 22:02:22 #87
70795 GiSH
waiting for sun
pi_24125927
gisteren in Duitsland geweest.. Düsseldorf geweest.. daar een grote sigaren zaak binnen gelopen en ik wist gelijk wat ik hebbe wilde 5 siglo's nr 4 van Cohiba , ze stonden me wel raar aan te kijken.. maar ja liever 81 euries aan sigaren dan aan vuurwerk
pi_24126058
Ik geef m'n geld idd ook liever uit aan sigaren .

Wel iets minder dan jij opzich .

Maar net voor oud en nieuw een paar lekkere Balmoral Dominican Selection small Panatela gehaald betaalbaar (5 voor 4,50) maar ook erg goed te roken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_24135589
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 14:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb laatst mehari's geprobeerd, met kruiden en filter
die zijn echt lekker
En dan die mooie lipjes in je avatar
  woensdag 22 december 2004 @ 12:24:38 #90
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24136090
Ik blijf Nederlandse sigaren toch lekkerder vinden, kreeg van het weekend een Cohiba Esplendidos van een vriend van me, daarnaast een philipijnse sigaar met een een zanddekblad, ziet er lekker uit en is nog lekker ook...

Voor de rest houd ik het even bij Van Maurik (after dinner), Ruysdaal (Commandeur en Procureur).. Prijs/kwaliteit is voor Nederlandse sigaren beter dan voor Cubaanse voor mij.
pi_24136140
Nou is de kwaliteit van de Dominicaanse sigaar niet te onderschatten natuurlijk hé, zachter dan de Nederlandse.
  woensdag 22 december 2004 @ 12:38:41 #92
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24136357
quote:
Op woensdag 22 december 2004 12:27 schreef 205_Lacoste het volgende:
Nou is de kwaliteit van de Dominicaanse sigaar niet te onderschatten natuurlijk hé, zachter dan de Nederlandse.
Tja, maar toch, ik rook bij gebrek aan slechter (woon in Singapore en daar verkopen ze geen NL sigaren) Cohibo Siglo IV en V, 30 euro per stuk. Dan heb ik toch liever een doosje Ruysdaal voor 8 euro
pi_24136661
Haha, dat kan ik me voorstellen ja!
  woensdag 22 december 2004 @ 14:15:26 #94
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24137812
quote:
Op woensdag 22 december 2004 12:53 schreef 205_Lacoste het volgende:
Haha, dat kan ik me voorstellen ja!
Moet een ideetje uitwerken om sigaren te gaan importeren naar Singapore.... Is denk ik best een markt voor.. .
pi_24140088
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 22:07 schreef du_ke het volgende:
Maar net voor oud en nieuw een paar lekkere Balmoral Dominican Selection small Panatela gehaald betaalbaar (5 voor 4,50) maar ook erg goed te roken .
Die ken ik, best goede stookkwaliteit
  woensdag 22 december 2004 @ 16:36:30 #96
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_24140392
Ik rook ook vaker sigaren, net een doosje van compaenen gekocht. 10 Senoritas. 10 sigaren voor 7 euro, valt best mee. Ik ben nog geen fijn-proever. Ooit een uitnodiging gehad van mijn sigaretten-boer om mee te doen met sigaren-test-avond, maar niet meegedaan.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_24149477
Is het trouwens "not-done" om een sigaar uit te laten gaan cq. doven? Of moet je zo'n ding echt in 1 keer op smoken, omdat je anders de smaak kan verpesten ofzo.
pi_24149591
Een sigaar waarvan de kern ook gerold is gaat niet uit, die blijft doorbranden tot het einde. Uitmaken is sowieso not done, en later oproken lijkt mij ook niet echt mogelijk daardoor. Afkloppen is eveneens iets wat niet hoort.
pi_24162556
Heb er vandaag 1 van the griffins gehaald voor ¤8,-. Dat hem me lekker mag smaken
  donderdag 23 december 2004 @ 20:37:41 #100
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24165749
quote:
Op woensdag 22 december 2004 23:42 schreef Bowny het volgende:
Is het trouwens "not-done" om een sigaar uit te laten gaan cq. doven? Of moet je zo'n ding echt in 1 keer op smoken, omdat je anders de smaak kan verpesten ofzo.
Meeste sigaren gaan uit als je er niet aan trekt, je kan ze dan meteen of iets later aansteken. Ik vind hoe langer je wacht des te minder de smaak is. Maar een Churchill (Romeo y Julietta) rook ik toch echt niet in 1 keer op.

Je mag nooit een sigaar uitdrukken, dat is echt niet done (zelfde als aansteken met een zippo), een sigaar leg je gewoon in de asbak als je klaar bent, dooft vanzelf..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')