Mensen die een beetje heel erg hoog IQ (zeg maar hoogbegaafd) hebben houden volgens mij juist meer van klassieke muziek volgens mij. Zij kunnen maten onderscheiden en genieten van al de diverse instrumenten naast elkaar en door elkaar.
Wat denken jullie, is er een link tussen IQ en muzieksmaak?
*=Gebaseerd op personen die ik ken, en die bij mij in de buurt wonen. Stuk voor stuk niet al te snuggere persoontje en een hoog blow-, zuipgehalte. En, het irritante, nog keihard ook, zodat wij en alle andere buren mee zitten te 'genieten'.
gewijzigd, was iets teveel generaliserend.
[Dit bericht is gewijzigd door Nachtdier op 29-09-2003 01:12]
quote:nee
Op maandag 29 september 2003 01:00 schreef Nachtdier het volgende:
Wat denken jullie, is er een link tussen IQ en muzieksmaak?
quote:Hoogbegaafd!
Op maandag 29 september 2003 01:03 schreef Moredhel het volgende:
duidelijk JAmaareh ik is metalhead, hoe hoog schatten jullie mij in?
quote:Ja. Maar niet zo zwart wit als jij denkt te weten.
Op maandag 29 september 2003 01:00 schreef Nachtdier het volgende:Wat denken jullie, is er een link tussen IQ en muzieksmaak?
Zullen genoeg mensen zijn die hoogopgeleid zijn en van Pingpong muziek houden, en er zullen ook laagopgeleide mensen zijn die van klassieke muziek houden.
quote:(zoiets)
Op maandag 29 september 2003 01:04 schreef MarkzMan_X het volgende:
Relaxed topic.
quote:In mijn tijd waren reltopics nog echte reltopics.
Op maandag 29 september 2003 01:05 schreef MSXUser het volgende:[..]
(zoiets)
quote:Waarde knaap,
Op maandag 29 september 2003 01:06 schreef Scorpionsworld het volgende:
Nee.
Muzieksmaak heeft te maken met achtergrond, cultuur en persoonlijke voorkeur.
Ik ben iemand met een niet uitzonderlijk hoog IQ (oke, ik heb de HAVO behaald maar dat zegt ook niet alles) maar ik luister naar praktisch alles van techno tot klassiek. Dat heeft niks te maken met m'n IQ maar meer met het feit dat ik de voorkeur geef aan een breed scala van muzikale stromingen om naar te luisteren en van te genieten.
En vooral dat laatste is voor mij het belangrijkste: Genieten van luisteren naar en maken van muziek, ongeacht stijl of stroming.
Het is denk ik niet de bedoeling dat we hier serieus op ingaan.
Hoogachtend,
MarkzMan_X
Ik heb echter geen laag IQ, dus ik denk je dat je echt BS uitkraamt....
Merk wel op de universiteit hier dat er meer mensen van rock/metal herrie houden dan van trance/hardhouse, maar van een echte relatie tussen muzieksmaak en IQ is geen sprake denk ik.
Hoewel ik het me bij Skihut muziek en R&B crap wel kan voorstellen dat die fans niet helemaal 100% zijn...
quote:Bepaal jij dat?
Op maandag 29 september 2003 01:06 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Waarde knaap,
Het is denk ik niet de bedoeling dat we hier serieus op ingaan.
Hoogachtend,
MarkzMan_X
quote:die laatste zin klopt als een toet-toet (een bus dus)
Op maandag 29 september 2003 01:07 schreef ToMm het volgende:
Ik hou ook van wat jij 'boing boing' muziek noemt, en ik ga ook naar 'boing boing' feesten (hardbass extreme volgende week bijv.).Ik heb echter geen laag IQ, dus ik denk je dat je echt BS uitkraamt....
Merk wel op de universiteit hier dat er meer mensen van rock/metal herrie houden dan van trance/hardhouse, maar van een echte relatie tussen muzieksmaak en IQ is geen sprake denk ik.
Hoewel ik het me bij Skihut muziek en R&B crap wel kan voorstellen dat die fans niet helemaal 100% zijn...
quote:u hebt smaak
Op maandag 29 september 2003 01:04 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Hoogbegaafd!
quote:Hoewel ik *boing boing* muziek luister
Op maandag 29 september 2003 01:09 schreef Moredhel het volgende:[..]
u hebt smaak
Ik denk zelf dat IQ en muziek niet altijd zo nauw verband houden. Zo heb ik mijn muzieksmaak van mijn broer overgenomen. Als ik een broer had gehad, die de hele dag met Frans Bauer meezong, had ik dat nu ws ook gedaan. Het heeft naar mijn idee dus meer met je opvoeding en omgeving te maken wat voor muziek je 'digt'
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 29-09-2003 01:12]
Een techno remix van een klassiek nummer !
quote:en je smaak is...
Op maandag 29 september 2003 01:11 schreef SEMTEX het volgende:
Is dat zo? En onder welke 'IQ-groep' word ik met mijn muzieksmaak dan geschaard?
quote:Nja! Gat in de markt!
Op maandag 29 september 2003 01:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Stel je eens het volgende voor:Een techno remix van een klassiek nummer !
quote:Duh... Ik wist gewoon nix zinnigs te zeggen op de statement van de TS
Op maandag 29 september 2003 01:12 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Nja! Gat in de markt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |