Op de persconferentie van Idols II, afgelopen woensdag, kon de pers alvast een drietal (ex-)deelnemers beluisteren. Twee van hen hebben ondertussen de eerste ronden overleefd. Dat gold niet voor Robertjan Habich, die er echter geen traan om kan laten.
"Mijn vriendin heeft mij opgegeven. En ja, het is nog steeds aan. Ik was helemaal niet boos en vond het geweldig om mee te doen," aldus Habich met een onvervalst Haags accent. De Hagenees kan dus weer terug naar het autoschadebedrijf, waar hij voorheen ook werkzaam was. Eén ding is hem wel gelukt: hij veroorzaakte de slappe lach bij jurylid Jerney Kaagman , en dat is ook een kunst.
Weddenschap
Hij hoeft het echter niet opnieuw te proberen, iets wat de 18-jarige Alice Hoes (geen familie van) wél deed. "Ik heb vorig jaar ook meegedaan. Toen viel ik af in de theaterronden. Maar afgelopen jaar heb ik tijdens mijn studie Film en Televisiewetenschappen in Utrecht, zóveel bijgeleerd, dat ik het gewoon weer heb geprobeerd."
De deelname van Boris Boon was het gevolg van een weddenschap. Zonder enige zangles bereikte de 22-jarige Boon, net als Alice, de theaterronden. Die zijn ondertussen al achter de rug. Maar of ze dáár óók door heen zijn gekomen? Alice en Boris laten zich er niet over uit. Nog even geduld dus: pas aflevering 8 (op 24 januari) geeft uitsluitsel (telegraaf.nl)
ZAAL 1: Tooske
Tooske zit aan een grote ronde tafel. Nadat een deel van de eerste uitzending is getoond, vliegen de vragen op haar af. Of het net zo leuk was als vorig jaar om dit programma op te nemen? Zeker. Tooske vertelt dat ze zich er dit jaar rustiger doorheen kan bewegen; vorig jaar was immers ook voor haar alles nieuw. Een journalist vraagt hoe het zit met de mensen die vorig jaar meededen en weer terugkeerden bij Idols II. Hoe kijkt zij daar tegenaan?
Tooske: Ik vind het leuk als je in jezelf gelooft. Sommigen werkten een jaar lang aan zichzelf. Namen zangles, kochten nieuwe kleren. Voor de één was het een juiste keuze. Anderen bleken in een jaar nauwelijks vooruit te zijn gekomen.
Erger dan de tandarts
Tooske heeft genoeg ervaring met audities om te weten dat het spannend en soms eng is. Als iemand vraagt hoe zij meeleeft met de kandidaten, vertelt ze meteen dat ze het zelf altijd vreselijk vindt: het is erger dan de tandarts of afrijden. Ik weet hoe het voelt. Dat is geen praatje om het praatje, want ik heb het meegemaakt. Ik leef dan ook zeker mee.
Een knipoog voor Jerney
Vorig jaar deed ze hetzelfde. Tijdens het programma had Tooske veel contact met deelnemers. Ook nu spreekt ze kandidaten van vorig jaar nog wel eens. Niet vaak, maar ze komen elkaar wel eens tegen op gelegenheden. En met Jim en Jamai belt ze soms.
Tooske: Het is allemaal zo snel met hen gegaan. Zou ik nu met één van hen in de stad lopen, dan wandelt iedereen mij voorbij. We wisselen wel ervaringen uit over omgaan met beroemdheid. De kandidaten van de eerste ronde hadden dit jaar hele andere vragen dan hoe ga ik om met mijn beroemdheid, vertelt Tooske: voor ze opmoesten vroegen ze alleen dingen als: zal ik naar Jerney knipogen of niet? En? Wat zei je dan?, vraagt een journalist. Knipoog jij maar naar Jerney, natuurlijk!
ZAAL 2: De jury
Daar zitten ze aan hun vertrouwde jurytafel: Henkjan, Eric, Jerney en Edwin. Vier vakmensen op zoek naar talent, zo zien we hen zaterdag weer op de buis. Henkjan vertelt dat ze niet zo hard zijn als iedereen denkt, ze zijn gewoon recht voor zn raap. Edwin vult daarbij aan dat er in vergelijking met vorig jaar wel iets is veranderd. Tegen mensen die vorig jaar ook meededen, is hij strenger. Zij weten immers precies wat ze kunnen verwachten.
Vliegende deelnemer
Sommige kandidaten bleken na een jaar inderdaad te zijn gegroeid en waren er nu wel klaar voor. Zaten er tussen 10.000 ook meer talenten?" Jerney zegt van niet: het was meer van hetzelfde. Wel laat ze doorschemeren dat er al een paar echte talenten zijn herkend. Of ze ook een leuke anekdote kan vertellen van de audities? Ik heb één kandidaat aan me voorbij zien vliegen. Die kwam horizontaal langs onze tafel. Maar hij kon wel vliegen!, roept iemand in de zaal. Henkjan: Ook dat mislukte. Hij plofte neer op de grond.
Idols I
Een interviewer denkt aan de Idols-kandidaten van vorig jaar als hij vraagt: zullen zij worden vergeten? Edwin denkt dat alleen de idolen die succesvol waren door de hype van Idols I het lastig krijgen. Hebben ze inmiddels een eigen repertoire en wordt er naar ze geluisterd zonder dat hun gezicht nog bij Idols te zien is, dan hoeven ze zich niet veel zorgen te maken.
ZAAL 3: Kandidaten Robert Jan, Boris en Alice
Ze staan voor de groep mensen en laten alles rustig op zich afkomen. Stralen geen zenuwen uit, alsof ze vaker een persconferentie meemaken. Alice: ik vond het alleen wel vreselijk om mezelf terug te zien op televisie. Ook Boris en Robert Jan vonden het raar. De pers ziet hun auditie op een groot scherm. Daarna is het tijd voor de vragen.
Hoofd op poster
Wat voor muziek zou je later willen maken Alice? Muziek waar ik trots op kan zijn, zegt ze, ik weet niet precies wat voor muziek. Zelf luister ik graag naar clubachtige jazz, maar in die stijl zal ik niet snel gaan zingen. Het zal wel iets in de richting van top 40-muziek worden.
Zou jij volgend jaar weer meedoen Robert Jan? Dat mag helaas niet meer. Ik ben op leeftijd geraakt, heb bijna de drie kruizen bereikt.
Lijkt het jouw leuk om op een poster te komen Boris? Al heeft Boris daar nooit al te lang bij stilgestaan; dat lijkt hem wel wat.
Bron: www.idols.nl
quote:Wayns nieuwe nummer is wel stukken beter dan die slecht gekozen cover van Bas
Op vrijdag 5 december 2003 19:43 schreef Duiveltja het volgende:
Wayne
quote:Ik wou het net gaan zeggen
Op vrijdag 5 december 2003 22:28 schreef Duiveltja het volgende:
Het monster zit nu bij BVD
quote:Verkeerd topique?
Op zaterdag 6 december 2003 20:48 schreef ilona-scuderia het volgende:
Die Frans Bauer imitatie op z'n Haags is echt schitterend, die gozer heeft zelf niet door hoe grappig ie is...
quote:Was jij er vorig jaar ook?
Op zaterdag 6 december 2003 20:54 schreef -moi- het volgende:
zouden er nog mensen posten op fok als idols bezig is
quote:Ja?
Op zaterdag 6 december 2003 20:55 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Was jij er vorig jaar ook?
quote:Ook in de slowchat topiques? Want daarin werd genoeg gepost
Op zaterdag 6 december 2003 20:56 schreef -moi- het volgende:[..]
Ja?
quote:Me too
Op zaterdag 6 december 2003 20:57 schreef schatje het volgende:
Idols is back.