quote:je hebt gelezen dat dat dus wel gebaseerd is op uitkomst van onderzoeken/ tests
op zondag 28 september 2003 20:17 schreef mirage het volgende:[..]
op het moment dat ze ergens in geloven is het gebaseerd op een gevoel etc.. níet op een wetenschappelijke uitkomst van onderzoeken/ tests
quote:die site doet het niet.
op zondag 28 september 2003 20:41 schreef convinced het volgende:
quote:omdat god zijn volgelingen noch iemand anders voorliegt.
op zondag 28 september 2003 20:28 schreef mariel het volgende:[..]
maar hoe weet je dat het geen valsheid is dat er in de koran staat dat allah hem niet toestaat te veranderen?
quote:vandaar dat jezus voor de moslims een profeet is, hij herinnerde het volk weer aan het oorspronkelijke geloof.
evangelie betekent letterlijk goed nieuws. het gaat dus om het goede nieuws dat jezus bracht. *dit nieuws was dus een herinnering dat de mens naar het evenbeeld van god is geschapen, en dat iedereen kan kiezen voor god (niet alleen de joden dus).* veel christenen zijn trouwens de goede boodschap vergeten.
quote:als je uitgaat dat god de almachtige alwetende is, wat ik doe, is het zo dat god dat het beste weet. daar heb jij helaas niets aan. voor ieder volk zijn er testen. zo kun je het herschrijven/vertalen van geschriften zien als het falen in het in stand houden van de oorspronkelijke religie van god.
maar waarom heeft god dat dan niet meteen gedaan, en eerst iedereen laten aanklooien met verkeerde vertalingen?
quote:bij mij wel. probeer dan dit eens: http://www.harunyahya.com/m_video.php
op zondag 28 september 2003 20:43 schreef viola_holt het volgende:[..]
die site doet het niet.
kijk bijvoorbeeld eens naar:
-the creation of man
-qur'an leads the way to science
-miracles of the qur'an
-the creation of the universe
geldt voor iedereen trouwens
quote:maar dat staat in de koran. hoe weet je zeker dat dat er niet is bijgezet? of - anders gezegd, wat is de authoriteit van de koran ivgl je eigen authoriteit?
op zondag 28 september 2003 20:53 schreef convinced het volgende:[..]
omdat god zijn volgelingen noch iemand anders voorliegt.
quote:zoals het bedoeld was dan
[..]vandaar dat jezus voor de moslims een profeet is, hij herinnerde het volk weer aan het oorspronkelijke geloof.
quote:wat ik me afvraag is waarom we nog steeds bij oude boeken blijven, en niet onze ervaringen die we nu hebben als leidraad gebruiken. boeken als de bijbel en koran bevatten zeker waarheden! het zit echter onder de letters, de hoofdtekst is volgens de toen geldende cultuur geschreven. daar veranderen we niets aan.
[..]als je uitgaat dat god de almachtige alwetende is, wat ik doe, is het zo dat god dat het beste weet. daar heb jij helaas niets aan. voor ieder volk zijn er testen. zo kun je het herschrijven/vertalen van geschriften zien als het falen in het in stand houden van de oorspronkelijke religie van god.
en het is zo dat iedere profeet wonderen had, mozes bijv. had zijn staf, jezus kon de blinden en melaatsen genezen. 1 kon praten met de dieren (ik ben zijn naam kwijt). iedere profeet had wonderen. mohamed saws heeft oa het boek van god gekregen.
quote:hoe zit dat dan met vischnu, boeddha, loa tse, krischna e.d.? hoe passen die in het beeld van de moeder aller religies genaamd de islam?
op zondag 28 september 2003 20:53 schreef convinced het volgende:[..]
omdat god zijn volgelingen noch iemand anders voorliegt.
[..]vandaar dat jezus voor de moslims een profeet is, hij herinnerde het volk weer aan het oorspronkelijke geloof.
[..]als je uitgaat dat god de almachtige alwetende is, wat ik doe, is het zo dat god dat het beste weet. daar heb jij helaas niets aan. voor ieder volk zijn er testen. zo kun je het herschrijven/vertalen van geschriften zien als het falen in het in stand houden van de oorspronkelijke religie van god.
en het is zo dat iedere profeet wonderen had, mozes bijv. had zijn staf, jezus kon de blinden en melaatsen genezen. 1 kon praten met de dieren (ik ben zijn naam kwijt). iedere profeet had wonderen. mohamed saws heeft oa het boek van god gekregen.
quote:
op zondag 28 september 2003 21:08 schreef mariel het volgende:wat ik me afvraag is waarom we nog steeds bij oude boeken blijven, en niet onze ervaringen die we nu hebben als leidraad gebruiken. boeken als de bijbel en koran bevatten zeker waarheden! het zit echter onder de letters, de hoofdtekst is volgens de toen geldende cultuur geschreven. daar veranderen we niets aan.
er zijn toch ook boeken geschreven die de hedendaagse ervaringen als fundament nemen voor een leidraad? het simpelste voorbeeld is natuurlijk vrouwen komen van venus, mannen komen van mars.
en fascistische boeken als de koran waren er ook in de laatste eeuwen. denk aan het rode boekje van mao en mein kampf van hitler.
quote:doet het niet.
op zondag 28 september 2003 21:01 schreef convinced het volgende:[..]
bij mij wel. probeer dan dit eens: http://www.harunyahya.com/m_video.php
quote:het heeft denk ik vooral met esthetische overwegingen te maken. mensen kunnen niet geloven dat iets wat in modern nederlands geschreven is heilig kan zijn. iets moet in oude bewoordingen en volkomen onbegrijpelijk zijn voordat het heilig wordt genoemd.
op zondag 28 september 2003 21:13 schreef dalai_lama het volgende:[..]
er zijn toch ook boeken geschreven die de hedendaagse ervaringen als fundament nemen voor een leidraad? het simpelste voorbeeld is natuurlijk vrouwen komen van venus, mannen komen van mars.
en fascistische boeken als de koran waren er ook in de laatste eeuwen. denk aan het rode boekje van mao en mein kampf van hitler.
elk boek is een heilig boek. elk boek is indirect een creatie van god, en alle boeken bij elkaar laten zien wat de mensheid is.
ik geloof echter dat ik nu heel erg off--topic ga
quote:het volgende over de joden: allah zegt: "en onder de joden zijn er die naar een leugen zouden willen luisteren, dezen luisteren ter wille van een ander volk dat niet tot u is gekomen. zij verdraaien woorden, nadat zij op hun juiste plaatsen waren gezet" (vertaling soerat al-maa'ieda, aya 41).
op zondag 28 september 2003 15:30 schreef akkersloot het volgende:
en nu nog antwoord op de vraag waar in de koran staat dat joden en christenen de thora en de bijbel hebben veranderd.
quote:dogmatisch geblaat. er had net zo goed kunnen staan "steun allah, wordt moslim. wij zijn de besten". nu nog wat flyers uitdelen en poster ophangen
op zondag 28 september 2003 21:23 schreef convinced het volgende:[..]
het volgende over de joden: allah zegt: "en onder de joden zijn er die naar een leugen zouden willen luisteren, dezen luisteren ter wille van een ander volk dat niet tot u is gekomen. zij verdraaien woorden, nadat zij op hun juiste plaatsen waren gezet" (vertaling soerat al-maa'ieda, aya 41).
quote:youssef. ik moet jouw gelijk helaas weer intrekken gezien de volgende uitspraak van pro_jeex
op zondag 28 september 2003 16:15 schreef akkersloot het volgende:
is er toch iets waar ik je gelijk in moet geven. "respect hebben voor de islam" is inderdaad geen moslim.
quote:iemand die gelooft dat de koran gedicteerd is door een engel is natuurlijk een moslim.
op zondag 28 september 2003 17:48 schreef pro_jeex het volgende:
mein kampf is door een genie geschreven en de heilige koran is een dictaat van een aardsengel.
(een moslim noemde het boek van ayatolla khomeini waarin hij pleitte voor sex met schapen, geiten, koeien en kamelen dus een meesterwerk)
islam en misverstanden deel 4
[dit bericht is gewijzigd door akkersloot op 28-09-2003 21:46]
quote:ik vertrouw op de belofte van god. dat is voldoende voor mij.
op zondag 28 september 2003 21:08 schreef mariel het volgende:[..]
maar dat staat in de koran. hoe weet je zeker dat dat er niet is bijgezet? of - anders gezegd, wat is de authoriteit van de koran ivgl je eigen authoriteit?
quote:over jezus:
in welk boek kan ik in de koran trouwens vinden over isa? het prikkelt wel mijn nieuwsgierigheid, omdat ik me afvraag hoe ik jezus/isa precies moet plaatsen binnen mijn eigen geloof.
dit heeft nog te maken met christendom, misschien boeiend:
http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/methodiek/0295ci.html
quote:de qoran is de boodschap van god voor alle mensen en alle tijden.
wat ik me afvraag is waarom we nog steeds bij oude boeken blijven, en niet onze ervaringen die we nu hebben als leidraad gebruiken. boeken als de bijbel en koran bevatten zeker waarheden! het zit echter onder de letters, de hoofdtekst is volgens de toen geldende cultuur geschreven. daar veranderen we niets aan.
[dit bericht is gewijzigd door convinced op 28-09-2003 21:59]
quote:wat is de belofte van god volgens jou?
op zondag 28 september 2003 21:45 schreef convinced het volgende:[..]
ik vertrouw op de belofte van god. dat is voldoende voor mij.
quote:bedankt
[..]over jezus:
http://www.flwi.ugent.be/cie/majouaou/ajouaou12.htm
en wat uitgebreider:
http://www.faaiin.nl/jezus01.htmdit heeft nog te maken met christendom, misschien boeiend:
http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/methodiek/0295ci.html
ik hoop er van de week naar te kijken
quote:het zit echter niet in de letter van de tekst, maar eerder in de geest van de tekst.
de qoran is de boodschap van god voor alle mensen en alle tijden.
quote:en je verwacht dat dit begrepen wordt een aanhanger van religie?
op zondag 28 september 2003 21:47 schreef mariel het volgende:
het zit echter niet in de letter van de tekst, maar eerder in de geest van de tekst.
quote:er zijn islamitische geleerden die beweren dat ook zij ooit profeten waren die de oprechte religie van god brachten. het is namelijk zo dat er profeten zijn gestuurd naar ieder volk, profeten waar wij vanaf weten en waar wij niet vanaf weten. het kan zijn dat een volk naar "hun" profeet niet luisterde en zo onwetend bleven/blijven. het kan zo zijn dat de oorspronkelijke leer van een boedha is verdraaid. dat is de opvatting van (sommige) islamitische geleerden.
op zondag 28 september 2003 21:09 schreef dalai_lama het volgende:[..]
hoe zit dat dan met vischnu, boeddha, loa tse, krischna e.d.? hoe passen die in het beeld van de moeder aller religies genaamd de islam?
quote:wat raar... heb jij niet een of andere islam-blok erop staan
op zondag 28 september 2003 21:13 schreef viola_holt het volgende:[..]
doet het niet.
geeft hij een foutmelding ofzo? bij mij gaat hij er direct heen. nog meer mensen met problemen..? laat effe weten als je wilt
quote:ja, maar je hebt wel gelijk. het verschil met de qoran is dat dat boek niet indirect, maar rechtstreeks het woord van god is. (ja geopenbaard via jibriel en uitgesproken door mohamed saws, maar je begrijpt mijn islamitische opvatting hierover)
op zondag 28 september 2003 21:21 schreef mariel het volgende:[..]
het heeft denk ik vooral met esthetische overwegingen te maken. mensen kunnen niet geloven dat iets wat in modern nederlands geschreven is heilig kan zijn. iets moet in oude bewoordingen en volkomen onbegrijpelijk zijn voordat het heilig wordt genoemd.
elk boek is een heilig boek. elk boek is indirect een creatie van god, en alle boeken bij elkaar laten zien wat de mensheid is.
ik geloof echter dat ik nu heel erg off--topic ga
quote:vreemd, want krischna is god... ik krijg nu toch echt het idee dat je ter plekke antwoorden verzint en geen flauw idee hebt waar je over praat.
op zondag 28 september 2003 21:51 schreef convinced het volgende:er zijn islamitische geleerden die beweren dat ook zij ooit profeten waren die de oprechte religie van god brachten. het is namelijk zo dat er profeten zijn gestuurd naar ieder volk, profeten waar wij vanaf weten en waar wij niet vanaf weten. het kan zijn dat een volk naar "hun" profeet niet luisterde en zo onwetend bleven/blijven. het kan zo zijn dat de oorspronkelijke leer van een boedha is verdraaid. dat is de opvatting van (sommige) islamitische geleerden.
quote:je hebt me door. ik vend het leuk om iedereen voor de gek te houden
op zondag 28 september 2003 21:57 schreef dalai_lama het volgende:[..]
vreemd, want krischna is god... ik krijg nu toch echt het idee dat je ter plekke antwoorden verzint en geen flauw idee hebt waar je over praat.
nee, ik zag boeddha en ik dacht aan een artikel dat ik las over geleerden die hem een profeet noemden (iig mogelijk achtten) wiens volgelingen zijn leer hebben verdraaid.
krishna is idd "een god". ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik hoorde zoiets: dat is een geloof met ik weet niet hoeveel goden, die eigenlijk allemaal karakters zijn van de eigenlijke oppergod. een vorm van shirk dus, volgens de islam. afgoderij. dat maken van karakters van krishna zou dan dus de afdwaling van het oorspronkelijke (kunnen) zijn
quote:o ja, da's waar ook....ff disablen
op zondag 28 september 2003 21:53 schreef convinced het volgende:[..]
wat raar... heb jij niet een of andere islam-blok erop staan
quote:cannot find server or dns error.
geeft hij een foutmelding ofzo? bij mij gaat hij er direct heen. nog meer mensen met problemen..? laat effe weten als je wilt
quote:krischna is de heer van devotie. van wie hoorde je dat?
op zondag 28 september 2003 22:06 schreef convinced het volgende:
je hebt me door. ik vend het leuk om iedereen voor de gek te houdennee, ik zag boeddha en ik dacht aan een artikel dat ik las over geleerden die hem een profeet noemden (iig mogelijk achtten) wiens volgelingen zijn leer hebben verdraaid.
krishna is idd "een god". ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik hoorde zoiets: dat is een geloof met ik weet niet hoeveel goden, die eigenlijk allemaal karakters zijn van de eigenlijke oppergod. een vorm van shirk dus, volgens de islam. afgoderij. dat maken van karakters van krishna zou dan dus de afdwaling van het oorspronkelijke (kunnen) zijn
boeddha was trouwens een van de eersten die het voor elkaar krijgen zijn innerlijke god te openbaren. vandaar dat er een hele religie ontstond met als doel ditzelfde te herhalen.
quote:van 1 van hen
op zondag 28 september 2003 22:11 schreef dalai_lama het volgende:[..]
krischna is de heer van devotie. van wie hoorde je dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |