abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13505912
quote:
op zondag 28 september 2003 20:17 schreef mirage het volgende:

[..]

op het moment dat ze ergens in geloven is het gebaseerd op een gevoel etc.. níet op een wetenschappelijke uitkomst van onderzoeken/ tests

je hebt gelezen dat dat dus wel gebaseerd is op uitkomst van onderzoeken/ tests
PE#1
pi_13505932
quote:
op zondag 28 september 2003 20:41 schreef convinced het volgende:

www.harunyahya.com

die site doet het niet.
fokschaap
pi_13506150
quote:
op zondag 28 september 2003 20:28 schreef mariel het volgende:

[..]

maar hoe weet je dat het geen valsheid is dat er in de koran staat dat allah hem niet toestaat te veranderen?

omdat god zijn volgelingen noch iemand anders voorliegt.
quote:
evangelie betekent letterlijk goed nieuws. het gaat dus om het goede nieuws dat jezus bracht. *dit nieuws was dus een herinnering dat de mens naar het evenbeeld van god is geschapen, en dat iedereen kan kiezen voor god (niet alleen de joden dus).* veel christenen zijn trouwens de goede boodschap vergeten.
vandaar dat jezus voor de moslims een profeet is, hij herinnerde het volk weer aan het oorspronkelijke geloof.
quote:
maar waarom heeft god dat dan niet meteen gedaan, en eerst iedereen laten aanklooien met verkeerde vertalingen?
als je uitgaat dat god de almachtige alwetende is, wat ik doe, is het zo dat god dat het beste weet. daar heb jij helaas niets aan. voor ieder volk zijn er testen. zo kun je het herschrijven/vertalen van geschriften zien als het falen in het in stand houden van de oorspronkelijke religie van god.
en het is zo dat iedere profeet wonderen had, mozes bijv. had zijn staf, jezus kon de blinden en melaatsen genezen. 1 kon praten met de dieren (ik ben zijn naam kwijt). iedere profeet had wonderen. mohamed saws heeft oa het boek van god gekregen.
PE#1
pi_13506355
quote:
op zondag 28 september 2003 20:43 schreef viola_holt het volgende:

[..]

die site doet het niet.

bij mij wel. probeer dan dit eens: http://www.harunyahya.com/m_video.php

kijk bijvoorbeeld eens naar:
-the creation of man
-qur'an leads the way to science
-miracles of the qur'an
-the creation of the universe

geldt voor iedereen trouwens

PE#1
pi_13506536
quote:
op zondag 28 september 2003 20:53 schreef convinced het volgende:

[..]

maar dat staat in de koran. hoe weet je zeker dat dat er niet is bijgezet? of - anders gezegd, wat is de authoriteit van de koran ivgl je eigen authoriteit?
quote:
[..]

vandaar dat jezus voor de moslims een profeet is, hij herinnerde het volk weer aan het oorspronkelijke geloof.

zoals het bedoeld was dan
in welk boek kan ik in de koran trouwens vinden over isa? het prikkelt wel mijn nieuwsgierigheid, omdat ik me afvraag hoe ik jezus/isa precies moet plaatsen binnen mijn eigen geloof.
quote:
[..]

als je uitgaat dat god de almachtige alwetende is, wat ik doe, is het zo dat god dat het beste weet. daar heb jij helaas niets aan. voor ieder volk zijn er testen. zo kun je het herschrijven/vertalen van geschriften zien als het falen in het in stand houden van de oorspronkelijke religie van god.
en het is zo dat iedere profeet wonderen had, mozes bijv. had zijn staf, jezus kon de blinden en melaatsen genezen. 1 kon praten met de dieren (ik ben zijn naam kwijt). iedere profeet had wonderen. mohamed saws heeft oa het boek van god gekregen.

wat ik me afvraag is waarom we nog steeds bij oude boeken blijven, en niet onze ervaringen die we nu hebben als leidraad gebruiken. boeken als de bijbel en koran bevatten zeker waarheden! het zit echter onder de letters, de hoofdtekst is volgens de toen geldende cultuur geschreven. daar veranderen we niets aan.
pi_13506571
quote:
op zondag 28 september 2003 20:53 schreef convinced het volgende:

[..]

[..]

[..]

hoe zit dat dan met vischnu, boeddha, loa tse, krischna e.d.? hoe passen die in het beeld van de moeder aller religies genaamd de islam?
pi_13506579
dat is iemand die niet meer kan lopen.
[i]With those attacks, the terrorists and their supporters declared war on the United States. And war is what they got.[/i]
pi_13506671
quote:
op zondag 28 september 2003 21:08 schreef mariel het volgende:wat ik me afvraag is waarom we nog steeds bij oude boeken blijven, en niet onze ervaringen die we nu hebben als leidraad gebruiken. boeken als de bijbel en koran bevatten zeker waarheden! het zit echter onder de letters, de hoofdtekst is volgens de toen geldende cultuur geschreven. daar veranderen we niets aan.

er zijn toch ook boeken geschreven die de hedendaagse ervaringen als fundament nemen voor een leidraad? het simpelste voorbeeld is natuurlijk vrouwen komen van venus, mannen komen van mars.

en fascistische boeken als de koran waren er ook in de laatste eeuwen. denk aan het rode boekje van mao en mein kampf van hitler.

pi_13506690
quote:
op zondag 28 september 2003 21:01 schreef convinced het volgende:

[..]

bij mij wel. probeer dan dit eens: http://www.harunyahya.com/m_video.php

doet het niet.
fokschaap
pi_13506876
quote:
op zondag 28 september 2003 21:13 schreef dalai_lama het volgende:

[..]

er zijn toch ook boeken geschreven die de hedendaagse ervaringen als fundament nemen voor een leidraad? het simpelste voorbeeld is natuurlijk vrouwen komen van venus, mannen komen van mars.

en fascistische boeken als de koran waren er ook in de laatste eeuwen. denk aan het rode boekje van mao en mein kampf van hitler.

het heeft denk ik vooral met esthetische overwegingen te maken. mensen kunnen niet geloven dat iets wat in modern nederlands geschreven is heilig kan zijn. iets moet in oude bewoordingen en volkomen onbegrijpelijk zijn voordat het heilig wordt genoemd.

elk boek is een heilig boek. elk boek is indirect een creatie van god, en alle boeken bij elkaar laten zien wat de mensheid is.

ik geloof echter dat ik nu heel erg off--topic ga

pi_13506931
quote:
op zondag 28 september 2003 15:30 schreef akkersloot het volgende:
en nu nog antwoord op de vraag waar in de koran staat dat joden en christenen de thora en de bijbel hebben veranderd.
het volgende over de joden: allah zegt: "en onder de joden zijn er die naar een leugen zouden willen luisteren, dezen luisteren ter wille van een ander volk dat niet tot u is gekomen. zij verdraaien woorden, nadat zij op hun juiste plaatsen waren gezet" (vertaling soerat al-maa'ieda, aya 41).
PE#1
pi_13507068
quote:
op zondag 28 september 2003 21:23 schreef convinced het volgende:

[..]

het volgende over de joden: allah zegt: "en onder de joden zijn er die naar een leugen zouden willen luisteren, dezen luisteren ter wille van een ander volk dat niet tot u is gekomen. zij verdraaien woorden, nadat zij op hun juiste plaatsen waren gezet" (vertaling soerat al-maa'ieda, aya 41).

dogmatisch geblaat. er had net zo goed kunnen staan "steun allah, wordt moslim. wij zijn de besten". nu nog wat flyers uitdelen en poster ophangen
  zondag 28 september 2003 @ 21:43:07 #38
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_13507447
even een volgpost uit de laatste gesloten topic over homofilie.
quote:
op zondag 28 september 2003 16:15 schreef akkersloot het volgende:
is er toch iets waar ik je gelijk in moet geven. "respect hebben voor de islam" is inderdaad geen moslim.
youssef. ik moet jouw gelijk helaas weer intrekken gezien de volgende uitspraak van pro_jeex
quote:
op zondag 28 september 2003 17:48 schreef pro_jeex het volgende:
mein kampf is door een genie geschreven en de heilige koran is een dictaat van een aardsengel.
iemand die gelooft dat de koran gedicteerd is door een engel is natuurlijk een moslim.

(een moslim noemde het boek van ayatolla khomeini waarin hij pleitte voor sex met schapen, geiten, koeien en kamelen dus een meesterwerk)
islam en misverstanden deel 4

[dit bericht is gewijzigd door akkersloot op 28-09-2003 21:46]

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_13507503
quote:
op zondag 28 september 2003 21:08 schreef mariel het volgende:

[..]

maar dat staat in de koran. hoe weet je zeker dat dat er niet is bijgezet? of - anders gezegd, wat is de authoriteit van de koran ivgl je eigen authoriteit?

ik vertrouw op de belofte van god. dat is voldoende voor mij.
quote:
in welk boek kan ik in de koran trouwens vinden over isa? het prikkelt wel mijn nieuwsgierigheid, omdat ik me afvraag hoe ik jezus/isa precies moet plaatsen binnen mijn eigen geloof.
over jezus:
http://www.flwi.ugent.be/cie/majouaou/ajouaou12.htm
en wat uitgebreider:
http://www.faaiin.nl/jezus01.htm

dit heeft nog te maken met christendom, misschien boeiend:
http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/methodiek/0295ci.html

quote:
wat ik me afvraag is waarom we nog steeds bij oude boeken blijven, en niet onze ervaringen die we nu hebben als leidraad gebruiken. boeken als de bijbel en koran bevatten zeker waarheden! het zit echter onder de letters, de hoofdtekst is volgens de toen geldende cultuur geschreven. daar veranderen we niets aan.
de qoran is de boodschap van god voor alle mensen en alle tijden.

[dit bericht is gewijzigd door convinced op 28-09-2003 21:59]

PE#1
pi_13507588
quote:
op zondag 28 september 2003 21:45 schreef convinced het volgende:

[..]

ik vertrouw op de belofte van god. dat is voldoende voor mij.

wat is de belofte van god volgens jou?
quote:
[..]

over jezus:
http://www.flwi.ugent.be/cie/majouaou/ajouaou12.htm
en wat uitgebreider:
http://www.faaiin.nl/jezus01.htm

dit heeft nog te maken met christendom, misschien boeiend:
http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/methodiek/0295ci.html

bedankt

ik hoop er van de week naar te kijken

quote:
de qoran is de boodschap van god voor alle mensen en alle tijden.
het zit echter niet in de letter van de tekst, maar eerder in de geest van de tekst.
pi_13507665
quote:
op zondag 28 september 2003 21:47 schreef mariel het volgende:
het zit echter niet in de letter van de tekst, maar eerder in de geest van de tekst.
en je verwacht dat dit begrepen wordt een aanhanger van religie? die denken niet na over wat er bedoeld wordt, die lezen het letterlijk.
pi_13507690
quote:
op zondag 28 september 2003 21:09 schreef dalai_lama het volgende:

[..]

hoe zit dat dan met vischnu, boeddha, loa tse, krischna e.d.? hoe passen die in het beeld van de moeder aller religies genaamd de islam?

er zijn islamitische geleerden die beweren dat ook zij ooit profeten waren die de oprechte religie van god brachten. het is namelijk zo dat er profeten zijn gestuurd naar ieder volk, profeten waar wij vanaf weten en waar wij niet vanaf weten. het kan zijn dat een volk naar "hun" profeet niet luisterde en zo onwetend bleven/blijven. het kan zo zijn dat de oorspronkelijke leer van een boedha is verdraaid. dat is de opvatting van (sommige) islamitische geleerden.
PE#1
pi_13507766
quote:
op zondag 28 september 2003 21:13 schreef viola_holt het volgende:

[..]

doet het niet.

wat raar... heb jij niet een of andere islam-blok erop staan

geeft hij een foutmelding ofzo? bij mij gaat hij er direct heen. nog meer mensen met problemen..? laat effe weten als je wilt

PE#1
pi_13507848
quote:
op zondag 28 september 2003 21:21 schreef mariel het volgende:

[..]

het heeft denk ik vooral met esthetische overwegingen te maken. mensen kunnen niet geloven dat iets wat in modern nederlands geschreven is heilig kan zijn. iets moet in oude bewoordingen en volkomen onbegrijpelijk zijn voordat het heilig wordt genoemd.

elk boek is een heilig boek. elk boek is indirect een creatie van god, en alle boeken bij elkaar laten zien wat de mensheid is.

ik geloof echter dat ik nu heel erg off--topic ga

ja, maar je hebt wel gelijk. het verschil met de qoran is dat dat boek niet indirect, maar rechtstreeks het woord van god is. (ja geopenbaard via jibriel en uitgesproken door mohamed saws, maar je begrijpt mijn islamitische opvatting hierover)
PE#1
pi_13507892
quote:
op zondag 28 september 2003 21:51 schreef convinced het volgende:

er zijn islamitische geleerden die beweren dat ook zij ooit profeten waren die de oprechte religie van god brachten. het is namelijk zo dat er profeten zijn gestuurd naar ieder volk, profeten waar wij vanaf weten en waar wij niet vanaf weten. het kan zijn dat een volk naar "hun" profeet niet luisterde en zo onwetend bleven/blijven. het kan zo zijn dat de oorspronkelijke leer van een boedha is verdraaid. dat is de opvatting van (sommige) islamitische geleerden.

vreemd, want krischna is god... ik krijg nu toch echt het idee dat je ter plekke antwoorden verzint en geen flauw idee hebt waar je over praat.
pi_13508235
quote:
op zondag 28 september 2003 21:57 schreef dalai_lama het volgende:

[..]

vreemd, want krischna is god... ik krijg nu toch echt het idee dat je ter plekke antwoorden verzint en geen flauw idee hebt waar je over praat.

je hebt me door. ik vend het leuk om iedereen voor de gek te houden

nee, ik zag boeddha en ik dacht aan een artikel dat ik las over geleerden die hem een profeet noemden (iig mogelijk achtten) wiens volgelingen zijn leer hebben verdraaid.
krishna is idd "een god". ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik hoorde zoiets: dat is een geloof met ik weet niet hoeveel goden, die eigenlijk allemaal karakters zijn van de eigenlijke oppergod. een vorm van shirk dus, volgens de islam. afgoderij. dat maken van karakters van krishna zou dan dus de afdwaling van het oorspronkelijke (kunnen) zijn

PE#1
pi_13508379
quote:
op zondag 28 september 2003 21:53 schreef convinced het volgende:

[..]

wat raar... heb jij niet een of andere islam-blok erop staan

o ja, da's waar ook....ff disablen
quote:
geeft hij een foutmelding ofzo? bij mij gaat hij er direct heen. nog meer mensen met problemen..? laat effe weten als je wilt
cannot find server or dns error.
fokschaap
pi_13508386
quote:
op zondag 28 september 2003 22:06 schreef convinced het volgende:
je hebt me door. ik vend het leuk om iedereen voor de gek te houden

nee, ik zag boeddha en ik dacht aan een artikel dat ik las over geleerden die hem een profeet noemden (iig mogelijk achtten) wiens volgelingen zijn leer hebben verdraaid.
krishna is idd "een god". ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik hoorde zoiets: dat is een geloof met ik weet niet hoeveel goden, die eigenlijk allemaal karakters zijn van de eigenlijke oppergod. een vorm van shirk dus, volgens de islam. afgoderij. dat maken van karakters van krishna zou dan dus de afdwaling van het oorspronkelijke (kunnen) zijn

krischna is de heer van devotie. van wie hoorde je dat?

boeddha was trouwens een van de eersten die het voor elkaar krijgen zijn innerlijke god te openbaren. vandaar dat er een hele religie ontstond met als doel ditzelfde te herhalen.

pi_13508472
quote:
op zondag 28 september 2003 22:11 schreef dalai_lama het volgende:

[..]

krischna is de heer van devotie. van wie hoorde je dat?

van 1 van hen
PE#1
pi_13508509
quote:
op zondag 28 september 2003 22:14 schreef convinced het volgende:

[..]

van 1 van hen

hen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: