quote:Vind je? Bijvoorbeeld een modeontwerper zal zijn kleding nooit afdoen als een simpele "broek".
Op woensdag 1 oktober 2003 15:30 schreef Solitarias het volgende:
De humor is plots ook verdampt bij de Eeuwige Freak.Ik zal het dus maar ff uitleggen:
Als je de woorden pantalon, colbert en kostuum gebruikt voor broek, jasje en resp. pak, ontmasker je jezelf resoluut als textiele leek ("ignoranti").....ze zien je al aankomen bij Oger/Pelger....
"Ik kom voor een kostuum"
"De carnavalswinkel is 3 straten verder, mneer"Geheel analoog aan de discussie rond "witte-sokken-dragers" en "pils-zeggers"
Tegenwoordig koop ik niet meer zoveel dure kleding, dat doet m'n vriendin wel
quote:Natuurlijk ben ik lief, echt een schatje
Op woensdag 1 oktober 2003 09:44 schreef styl.lissim0 het volgende:[..]
Welke heb je gekregen dan?
Dus jij bent duidelijk heel erg lief.
quote:verbaast me niets, waren zeker ook van die gympies die je normaal ook draagt?
Op zondag 28 september 2003 21:12 schreef ioor het volgende:
schoenen van 200 euro, heb er 1 winter meegelopen
quote:Een pak van Prada, hallo ben je miljonair ofzo..
Op woensdag 1 oktober 2003 15:47 schreef thumper het volgende:
Een pak van Prada (ik zeg niet hoeveel), en een Evisu van 580 guldenTegenwoordig koop ik niet meer zoveel dure kleding, dat doet m'n vriendin wel
maar meestal leg ik de lat voor een 'bovenstuk' bij 100 euro en bij een broek bij 150 euro.
schoenen tot 200 en een jas tot 300
anders vind ik het wel erg gortig worden
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 11:08 schreef LifeTap het volgende:
Pak @ ¤7000
Hand op maat gemaakt blabla. Overpriced, maar dan heb je ook wat.
quote:Zal ik je dan toch maar even verder op weg helpen? Ik begin ondanks mijzelf medelijden met je te krijgen. Het gaat hier om het verschil tussen 'sociaal correct taalgebruik' en 'kleinburgerlijk taalgebruik', zoals het wordt genoemd in dit handige artikeltje dat ik even voor je heb opgedoken.
Op woensdag 1 oktober 2003 15:43 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Vind je? Bijvoorbeeld een modeontwerper zal zijn kleding nooit afdoen als een simpele "broek".
Bovendien kan een "jasje" net zo goed een spijkerjack zijn.
Have a nice life verder.
quote:broek ipv pantalon en jasje ipv colbert is tot daar aan toe maar:
Op donderdag 2 oktober 2003 11:19 schreef BTM het volgende:[..]
Zal ik je dan toch maar even verder op weg helpen? Ik begin ondanks mijzelf medelijden met je te krijgen. Het gaat hier om het verschil tussen 'sociaal correct taalgebruik' en 'kleinburgerlijk taalgebruik', zoals het wordt genoemd in dit handige artikeltje dat ik even voor je heb opgedoken.
Het komt erop neer dat je door het gebruik van pseudo-chique woorden als 'pantalon', 'kostuum' en 'colbert' jezelf ontmaskert als iemand die niet weet hoe het hoort, en daarmee als iemand wiens stijladviezen bij voorbaat waardeloos zijn - als je eens de spijker op de kop mocht slaan, dan zou dat per ongeluk zijn.Have a nice life verder.
quote:wat zal die man een moeilijk leven ehbben, als je je al aan zulke kleine dingen gaat ergeren
Een probleemgeval, als sociale indicator, is de uitspraak van het woord auto. In Den Haag, waar ik tegenwoordig woon, beschouwt men het als niet-netjes om auto uit te spreken als [auto]. Met moet zeggen [oto]. Veel mensen met een klassieke opleiding zijn het daar niet mee eens. Alsof de oude Grieken de automobiel hebben uitgevonden, riposteer ik dan altijd. Totdat ik, tot mijn schrik, koningin Beatrix een keer [auto] hoorde zeggen op de televisie. Ik vond het vreselijk! Sindsdien moeten mijn kinderen nog steeds [oto] zeggen, maar sollicitanten die het over een [auto] hebben, wijs ik niet meer bij voorbaat af. (Al beschouw ik het nog steeds als een minpunt.)
quote:BTM, ik betuig adhesie! Goed stukje!!
Zal ik je dan toch maar even verder op weg helpen? Ik begin ondanks mijzelf medelijden met je te krijgen. Het gaat hier om het verschil tussen 'sociaal correct taalgebruik' en 'kleinburgerlijk taalgebruik', zoals het wordt genoemd in dit handige artikeltje dat ik even voor je heb opgedoken.
Het komt erop neer dat je door het gebruik van pseudo-chique woorden als 'pantalon', 'kostuum' en 'colbert' jezelf ontmaskert als iemand die niet weet hoe het hoort, en daarmee als iemand wiens stijladviezen bij voorbaat waardeloos zijn - als je eens de spijker op de kop mocht slaan, dan zou dat per ongeluk zijn.Have a nice life verder.
quote:Blabla
Pak @ ¤7000
quote:Tsja designer labeltje vind ik dan toch net wat leuker
Pak @ ¤7000
quote:Damn zo duur! "Vroeger" kende ik een meisje die ze ook had maar die waren doorzichtig ik vond dat toen altijd heel tof, ik wou ze toen ook hebben maar wou eigenlijk ook een bril en een beugel hmmm
Op donderdag 2 oktober 2003 14:39 schreef Annastacia het volgende:
twee gehoorapparaten à 3000 euroen ze zijn niet eens mooi!
quote:Nee, nog lang niet
Op woensdag 1 oktober 2003 19:57 schreef El-Rico het volgende:[..]
Een pak van Prada, hallo ben je miljonair ofzo..
quote:Ach, zo'n pak koop je op Ebay.com al voor een paar dollar.....
Op donderdag 2 oktober 2003 15:09 schreef thumper het volgende:[..]
Nee, nog lang niet
Ik heb niet voor niets de prijs er niet bij vermeld
quote:Uh-huh
Op donderdag 2 oktober 2003 15:23 schreef Solitarias het volgende:[..]
Ach, zo'n pak koop je op Ebay.com al voor een paar dollar.....
Nee hoor, gewoon eerstehands gekocht, met 3 jaar garantie
heb ook wel een pak in de kast hangen maar dat is niet 1 kledingstuk dus dat tel ik niet mee
quote:Natuurlijk niet.
Op woensdag 1 oktober 2003 15:43 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Bovendien kan een "jasje" net zo goed een spijkerjack zijn.
quote:
Als ik daar nu aan denk... what WAS I thinking
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |