FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / 0-100 km/h
uberlamerzondag 28 september 2003 @ 16:14
Het aantal secondes dat een voiture erover doet om van 0 naar 100 km/h te komen is een veelbesproken onderwerp. Nu zat ik mij in alle rust af te vragen bij hoeveel seconde je echt het idee krijgt van: "Tering, wat is dit snel." De MB 300 CE-24 van m'n broer deet het in ongeveer 7 seconden, maar dit vond ik niet echt spectaculair. Nou dat wilde ik even kwijt...

[Dit bericht is gewijzigd door uberlamer op 28-09-2003 16:24]

_Administr8or_zondag 28 september 2003 @ 16:14
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:14 schreef uberlamer het volgende:
Nou dat wilde ik even kwijt...
ok.
vossszondag 28 september 2003 @ 16:15
mijnes doet het op papier rond de 8, maar een VR6 houdt ik goed bij en die doet het op papier in 7,5 geloof ik.

De MB C280 sport AMG van mn broertje is een stuk sneller als de mijne, maar daabij heb ik ook niet echt het idee "tering, wat gaat dat hard"

jurnzondag 28 september 2003 @ 16:15
intressant
uberlamerzondag 28 september 2003 @ 16:17
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:15 schreef vosss het volgende:
mijnes doet het op papier rond de 8, maar een VR6 houdt ik goed bij en die doet het op papier in 7,5 geloof ik.

De MB C280 sport AMG van mn broertje is een stuk sneller als de mijne, maar daabij heb ik ook niet echt het idee "tering, wat gaat dat hard"


Zal misschien ook aan het soort auto liggen denk ik. Als je een skelter hebt die in 5 seconden naar de honderd gaat, dan is het wel een andere gewaarwording denk ik.
Youpzondag 28 september 2003 @ 16:18
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:15 schreef vosss het volgende:
mijnes doet het op papier rond de 8, maar een VR6 houdt ik goed bij en die doet het op papier in 7,5 geloof ik.

De MB C280 sport AMG van mn broertje is een stuk sneller als de mijne, maar daabij heb ik ook niet echt het idee "tering, wat gaat dat hard"


VR6 op papier 7,5? de golf MK2 1800 16v GTI deed het op papier toch al in 7,5.......... een VR6 is echtwel sneller hoor btw onze BMW 320Ci exacutive (1999) doet het op papier in 8 sec. en een MK2 1800 16v GTI houdt ie niet bij maar binnekort krijgen we een nieuwe... snellere
vossszondag 28 september 2003 @ 16:18
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:17 schreef uberlamer het volgende:

[..]

Zal misschien ook aan het soort auto liggen denk ik. Als je een skelter hebt die in 5 seconden naar de honderd gaat, dan is het wel een andere gewaarwording denk ik.


idd, maar ik heb het nog nooit gehad dat ik echt dacht van kut, dit is echt rap (zoals bv in superman the ride van 0-90 in 3,5 seconden ofzo)

in een auto dan

BertVzondag 28 september 2003 @ 16:19
amateurs!
uberlamerzondag 28 september 2003 @ 16:22
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:19 schreef BertV het volgende:
amateurs!
Ach ja, u en uw gemotoriseerde fiets zullen vast wel snel naar de honderd komen.
SpleeffYzondag 28 september 2003 @ 16:22
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:19 schreef BertV het volgende:
amateurs!
!
Youpzondag 28 september 2003 @ 16:22
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:19 schreef BertV het volgende:
amateurs!
jaja 2wielers zijn rapper... maar dit gaat over 4wielers!!!!
Kaj_Azondag 28 september 2003 @ 16:22
Ik reed gisteren nog mee in een subaru impreza wrx (nieuw model )
en die acceleratie vond ik echt wel snel!
Vooral dat stukje in de eerste versnelling, doortrekken tot 8000+ rpm
uberlamerzondag 28 september 2003 @ 16:23
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:22 schreef Kaj_A het volgende:
Ik reed gisteren nog mee in een subaru impreza wrx (nieuw model )
en die acceleratie vond ik echt wel snel!
Vooral dat stukje in de eerste versnelling, doortrekken tot 8000+ rpm
Kijk dat willen we horen.
PeuRaczondag 28 september 2003 @ 16:24
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:18 schreef Youp het volgende:

[..]

VR6 op papier 7,5? de golf MK2 1800 16v GTI deed het op papier toch al in 7,5.......... een VR6 is echtwel sneller hoor btw onze BMW 320Ci exacutive (1999) doet het op papier in 8 sec. en een MK2 1800 16v GTI houdt ie niet bij maar binnekort krijgen we een nieuwe... snellere


Vosss, rijdt een Mazda met een 2.5 V6

en hij vergelijkt deze met een VR6

Ik hou ze volgende week allebei niet bij, de C 250 Turbo Diesel welke ik volgende week krijg doet er 10,3 seconden over, met maar 150pk en een 5 traps automaat. Maar wel lekker luxe en ruim (is belangrijk als je veel grote dingen mee hebt)

Youpzondag 28 september 2003 @ 16:24
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:22 schreef Kaj_A het volgende:
Ik reed gisteren nog mee in een subaru impreza wrx (nieuw model )
en die acceleratie vond ik echt wel snel!
Vooral dat stukje in de eerste versnelling, doortrekken tot 8000+ rpm
Forced Induction powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Virus.NLzondag 28 september 2003 @ 16:25
Hier een overzichtje van snelle auto's

http://www.supercars.net/index-sixty.html

Ultimorazondag 28 september 2003 @ 16:26
het is een beetje gek, maar ik heb soms in rete snelle auto's zo iets van en in andere minder snelle weer

had ik in een porsche 911 carrera 4S, hoe het kwam. ik heb geen idee, ik had er denk ik gewoon meer van werwacht.

had ik in een Rover 220 Turbo allemachtig het geluid van de wastegate de sensatie en de turbo die je in de stoel drukte, het maakte me he-le-maal gek. maar toch is de porsche sneller.

had ik in een Mercedes S klasse. via school een keer in gereden, en dacht dat ik in een 320 zat ofzo, ik wist gewoon niet welke.
vloerde op het gegeven moment het gaspedaal, de bak schakelde terug, en ik werd gelanceerd in dat ding niet normaal meer. later even gestopt en gekeken wat er in lag. V12 6.0 Bi turbo dat verklaarde een hoop. 80-100 in 2.8 seconden geloof ik..

Youpzondag 28 september 2003 @ 16:26
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:24 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Vosss, rijdt een Mazda met een 2.5 V6

en hij vergelijkt deze met een VR6

Ik hou ze volgende week allebei niet bij, de C 250 Turbo Diesel welke ik volgende week krijg doet er 10,3 seconden over, met maar 150pk en een 5 traps automaat. Maar wel lekker luxe en ruim (is belangrijk als je veel grote dingen mee hebt)


t gaat me niet om welke auto vosss rijdt... t gaat me ff om de cijfers...
uberlamerzondag 28 september 2003 @ 16:26
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:25 schreef Virus.NL het volgende:
Hier een overzichtje van snelle auto's

http://www.supercars.net/index-sixty.html


Zijn zo duur
PeuRaczondag 28 september 2003 @ 16:29
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:26 schreef Youp het volgende:

[..]

t gaat me niet om welke auto vosss rijdt... t gaat me ff om de cijfers...


Je vergeet dat een Golf 2 gti 16v het uiterste uit het blok haalt en licht is, een Golf 3 VR6 is zwaar een 2.7 en heeft weining vermogen per liter die waarden komen mij dus niet onwaarschijnlijk voor. kijk anders eens op de Autoweek site.
Youpzondag 28 september 2003 @ 16:34
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:29 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Je vergeet dat een Golf 2 gti 16v het uiterste uit het blok haalt en licht is, een Golf 3 VR6 is zwaar een 2.7 en heeft weining vermogen per liter die waarden komen mij dus niet onwaarschijnlijk voor. kijk anders eens op de Autoweek site.


dat is natuurlijk wel waar alhoewel de golf 2 haalt niet het max uit de motor... 130-140pk... er valt nog veel meer uit te halen maar goed van de VR6 weet ik niet zo ontzettend veel alleen dat ze wel erg snel te maken zijn heel erg snel
_Kuch_zondag 28 september 2003 @ 16:34
Ik heb zelf een keer gereden in een mitsubishi evo VII, en daar had ik het gevoel echt gelanceerd te worden, zelfs toen ik zelf achter het stuur zat..

WAT EEN WAGEN

komt denk ik ook door die turbo, en doordat ie in 4,7 sec. op de honderd zit

uberlamerzondag 28 september 2003 @ 16:36
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:26 schreef Ultimora het volgende:
het is een beetje gek, maar ik heb soms in rete snelle auto's zo iets van en in andere minder snelle weer

had ik in een porsche 911 carrera 4S, hoe het kwam. ik heb geen idee, ik had er denk ik gewoon meer van werwacht.

had ik in een Rover 220 Turbo allemachtig het geluid van de wastegate de sensatie en de turbo die je in de stoel drukte, het maakte me he-le-maal gek. maar toch is de porsche sneller.

had ik in een Mercedes S klasse. via school een keer in gereden, en dacht dat ik in een 320 zat ofzo, ik wist gewoon niet welke.
vloerde op het gegeven moment het gaspedaal, de bak schakelde terug, en ik werd gelanceerd in dat ding niet normaal meer. later even gestopt en gekeken wat er in lag. V12 6.0 Bi turbo dat verklaarde een hoop. 80-100 in 2.8 seconden geloof ik..


Woei jij rijdt wel in leuke wagens zeg
Naj_Geetsrevzondag 28 september 2003 @ 16:36
Golf 1.8i GT4 op papier 11 in het echt 10-11. Snel genoeg, jammer dat de top zo laag ligt. .
PeuRaczondag 28 september 2003 @ 16:39
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:36 schreef uberlamer het volgende:

[..]

Woei jij rijdt wel in leuke wagens zeg


Als ik op tijd mn rijbewijs had gehad, dan had ik ook in zo'n S ( of CL, SL, ML E) kunnen rijden

Verder heeft Ulti een geweldig stage bedrijf (t mijne is ook niet verkeerd, maar zou zo willen ruilen).

uberlamerzondag 28 september 2003 @ 16:40
Nissan van me vader jakkert in 12 seconden naar de 100, maar om nou te zeggen dat het zweet me van de rug loopt..........nee.
vossszondag 28 september 2003 @ 16:40
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:26 schreef Youp het volgende:

[..]

t gaat me niet om welke auto vosss rijdt... t gaat me ff om de cijfers...


prima
quote:

golf 2 16v:

aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1781 cm3
boring x slag 81,0 x 86,4 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 95 kW (129 pk)
5800tpm
max. koppel 168 Nm
4250tpm
topsnelheid 200 km/h
acceleratie 0-100 km/h 9,0 s

VR6:
cilinderinhoud 2792 cm3
boring x slag 81,0 x 90,3 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 128 kW (174 pk)
5800tpm
max. koppel 235 Nm
4200tpm
topsnelheid 224 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,8 s

626 Xerxes:

ilinderinhoud 2497 cm3
boring x slag 84,5 x 74,2 mm
compressieverh. 9,2:1
max. vermogen 123 kW (167 pk)
5600tpm
max. koppel 221 Nm
4800tpm
topsnelheid 220 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,5 s

bron: www.autoweek.nl


Delibrerende-Dirkzondag 28 september 2003 @ 16:41
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:18 schreef vosss het volgende:

[..]

idd, maar ik heb het nog nooit gehad dat ik echt dacht van kut, dit is echt rap (zoals bv in superman the ride van 0-90 in 3,5 seconden ofzo)

in een auto dan


Dat zal je in een auto nooit meemaken, die superman wordt gelanceerd en heeft een gemiddelde van 1,5 G maar in het begin is dit veel hoger. Een auto doet het andersom die geeft een constante versnelling en resulteert dus in een veel minder spectaculair gevoel terwijl die toch misschien ook in 3,5 sec van 0-90 gaat

maar goed, ik denk dat je bijv, in de koenigsegg CC wel het idee hebt dat je even niet weet wat je overkomt

Youpzondag 28 september 2003 @ 16:44
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:40 schreef vosss het volgende:

[..]

prima
[..]


haha ok ik zat er dus naast... dan was de 1800 16v van mn neef wel erg getuned die trok namelijk de BMW 325Ci automaat weg... en de 320Ci ook zoop wel een onwerkelijke hoeveelheid van 1:4 als hij doorreed.... btw zn top lag op 230...

[Dit bericht is gewijzigd door Youp op 28-09-2003 16:45]

uberlamerzondag 28 september 2003 @ 16:45

De Dodge Hennessy Viper Venom 800TT
8.0 liter V12 V10 BiTurbo
800 pk - 1152 nm
0 - 100 2.7 seconden
topsnelheid 378,2 km/h

Dat is wel zweten denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door uberlamer op 28-09-2003 16:51]

Youpzondag 28 september 2003 @ 16:47
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:45 schreef uberlamer het volgende:
[afbeelding]

De Dodge Hennessy Viper Venom 800TT
8.0 liter V12 BiTurbo
800 pk - 1152 nm
0 - 100 2.7 seconden
topsnelheid 378,2 km/h

Dat is wel zweten denk ik.


het is een V10 btw...

als je een snelle viper wilt zien... ga dan maar eens googlen op de Stryker Viper er zijn er 2 als het goed is... een met 1100pk en een met meer dan 1200pk (konden ze niet meer meten) en ze schatte hem op 1400pk.... ook V10 Biturbo

0-100 ???
verbruik 1:SLURP
topsnelheid ???

Nimitzzondag 28 september 2003 @ 16:51
KWIJL KWIJL KWIJL! Alleen moet dat geen V10 zijn?
uberlamerzondag 28 september 2003 @ 16:53
http://www.supervipersystems.com/
WickedGamezondag 28 september 2003 @ 17:09
De mijne doet het volgens papieren in 9,6 seconden. En vind dat vergeleken met alles wat ik tot nu toe heb gereden wel lekker rap.

Voorheen gereden:

Renault Laguna I 1.8i 0 tot 100 = 12,9 (was een station overigens)
Renault Laguna II 1.8 16v o tot 100 = 10,8 (idem als hierboven)

En dan nu een Opel Astra Sport 1.8 16v en die is aanzienlijk rapper. Dankzij zijn gunstige gewicht van 1000kg en dan 130pk (nu door aanpassingen aan uitlaat etc.) is het wel een lekker bakje, wat netjes van zijn plaats wil. En zo snel hoeft het voor mij toch allemaal niet. Als het me maar van A naar B brengt.

Rietvaerderzondag 28 september 2003 @ 18:00
Ik doe het in zo'n 5,5 seconden gok ik. En dat met 25kw.. als de begrenzers eruit zijn gok ik rond de 4 seconden.
Wimozondag 28 september 2003 @ 18:11
quote:
Op zondag 28 september 2003 18:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik doe het in zo'n 5,5 seconden gok ik. En dat met 25kw.. als de begrenzers eruit zijn gok ik rond de 4 seconden.
Eerder 7 vriend ... of weegt je fiets minder dan 150kg? Of jij 30?
Threepiozondag 28 september 2003 @ 18:13
Snelste auto waar ik ooit in gezeten heb was een Porsche Cayenne Turbo, officieel 0-100 in 5,6 sec.

En daarbij had ik bestwel iets van "tering wat gaat dit hard"

bredebanaanzondag 28 september 2003 @ 18:15
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:18 schreef Youp het volgende:

[..]

VR6 op papier 7,5? de golf MK2 1800 16v GTI deed het op papier toch al in 7,5.......... een VR6 is echtwel sneller hoor btw onze BMW 320Ci exacutive (1999) doet het op papier in 8 sec. en een MK2 1800 16v GTI houdt ie niet bij maar binnekort krijgen we een nieuwe... snellere


Ligt eraan of de MK2 1800 16v GTI motorcode PL heeft of KR, een KR is veeel sneller dan een PL
Just.an.Illusionzondag 28 september 2003 @ 18:21
3 seconden op een Honda CBR... En ja, da's best hard.
Rietvaerderzondag 28 september 2003 @ 19:23
quote:
Op zondag 28 september 2003 18:11 schreef Wimo het volgende:

[..]

Eerder 7 vriend ... of weegt je fiets minder dan 150kg? Of jij 30?


7, right Standaard doet ie er 4 seconden over, en 25kw merk je niet zo erg onder de 100km/h. Dus ik zou zeggen zo'n 5,5 seconden
Youpzondag 28 september 2003 @ 19:28
quote:
Op zondag 28 september 2003 18:15 schreef bredebanaan het volgende:

[..]

Ligt eraan of de MK2 1800 16v GTI motorcode PL heeft of KR, een KR is veeel sneller dan een PL


zal dan wel KR geweest zijn...
001zondag 28 september 2003 @ 19:41
Mijn huidige auto een Jeep Grand Cherokee gaat van 0-100km in 8 seconde. Er ligt een V8 4.7l in. Deze auto weegt natuurlijk nogal zwaar. Het voordeel van een V8 is dat vooral de tussen-acceleratie veel sneller gaat.
Als je bij 80 km/h het gas vol intrapt dan spuit die vooruit.

Binnenkort komt mijn nieuwe auto binnen uit Canada. Dit is een nieuwe Dodge Ram Pickup, waar ook een V8 in ligt maar dan een 5.7l HEMI met 345 pk en een koppel van 550NM@4200 deze gaat van 0-100km in 6,8 sec.
Houdt er wel rekening mee dat deze Dodge 2600kg weegt.

Ultimorazondag 28 september 2003 @ 19:47
quote:
Op zondag 28 september 2003 19:41 schreef 001 het volgende:
Mijn huidige auto een Jeep Grand Cherokee gaat van 0-100km in 8 seconde. Er ligt een V8 4.7l in. Deze auto weegt natuurlijk nogal zwaar. Het voordeel van een V8 is dat vooral de tussen-acceleratie veel sneller gaat.
Als je bij 80 km/h het gas vol intrapt dan spuit die vooruit.

Binnenkort komt mijn nieuwe auto binnen uit Canada. Dit is een nieuwe Dodge Ram Pickup, waar ook een V8 in ligt maar dan een 5.7l HEMI met 345 pk en een koppel van 550NM@4200 deze gaat van 0-100km in 6,8 sec.
Houdt er wel rekening mee dat deze Dodge 2600kg weegt.


ik weet niet wat jij snel vind, maar een Grand Cherokee 4.7 vind ik dus nie echt snel helemaal niet boven de 80
001zondag 28 september 2003 @ 19:52
quote:
Op zondag 28 september 2003 19:47 schreef Ultimora het volgende:

[..]

ik weet niet wat jij snel vind, maar een Grand Cherokee 4.7 vind ik dus nie echt snel helemaal niet boven de 80


Voor zo'n zware auto is hij best wel snel, ik vind dat hij bij 80km/h snel doortrekt. kijk het is geen raceauto, daar heb je gelijk in.

Daarom heb ik ook een Dodge Ram Pickup met HEMI-blok gekocht!

Patrick281zondag 28 september 2003 @ 19:55
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:22 schreef uberlamer het volgende:

[..]

Ach ja, u en uw gemotoriseerde fiets zullen vast wel snel naar de honderd komen.


Tranen in je ogen van de snelheid .. verward van waar ben ik omdat je ût niet kan volgen..
(maar alles went)

Ennu snel naar de honderd ? .. ook nog ruim over de 200 = dezelfde tijd als een snelle auto naar 100 ..

Wimozondag 28 september 2003 @ 19:57
quote:
Op zondag 28 september 2003 19:23 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

7, right Standaard doet ie er 4 seconden over, en 25kw merk je niet zo erg onder de 100km/h. Dus ik zou zeggen zo'n 5,5 seconden


Merk je niet zo erg onder de 100km/u ?! Ben je getikt ofzo Ik zou zeggen.. koop een kookwerkkertje en schrik van de tijd dat ie erover doet om van 0-100 te komen Je praat net als een gti mannetje wat binnen 5 sec naar 100 gaat....
Patrick281zondag 28 september 2003 @ 20:01
quote:
Op zondag 28 september 2003 19:57 schreef Wimo het volgende:

[..]

Merk je niet zo erg onder de 100km/u ?! Ben je getikt ofzo Ik zou zeggen.. koop een kookwerkkertje en schrik van de tijd dat ie erover doet om van 0-100 te komen Je praat net als een gti mannetje wat binnen 5 sec naar 100 gaat....


psst ..vraag ff naar zijn rijbewijs..
Wimozondag 28 september 2003 @ 20:04
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:01 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

psst ..vraag ff naar zijn rijbewijs..


Ik ken het verhaal.. hij heeft ook op mf gezeten...

Specs van je bandiet ..

Maximum vermogen
57,0 kW (78 pk)/10.500 t.p.m.

Maximum koppel
54,1 Nm/9.500 t.p.m.

Ok... je hebt momenteel met pijn en moeite 30 pk .. met een gewicht van 200+ kilo EXCL jouzelve En jij wilt binnen 5sec naar de 100?

Metro2005zondag 28 september 2003 @ 20:17
ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de auto.
in de alto van mijn vriendin denk ik aaaaaa terwijl ze optrekt en die doet er een seconde of 16 over terwijl ik in mijn primera er 9,8 sec over doe en dat gewoon nog rustig rijd

op een motor die in 5 sec op de 100 zit breekt het zweet je toch wel uit

Patrick281zondag 28 september 2003 @ 20:22
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:17 schreef Metro2005 het volgende:

op een motor die in 5 sec op de 100 zit breekt het zweet je toch wel uit


Minder dan 5 .. en je hebt geen tijd tot nadenken ..
(soort 8'baan idee)
Weurstzondag 28 september 2003 @ 22:19
Een Mini die in 4 sec. op de 100 zat vond ik ook vrij bizar tewijl ik er niet eens in zat maar er naast stond. Zeker met dat geluid van dat ding en de capriolen van de bestuurder om het vermogen een beetje goed op de weg te krijgen (hij had al dikke slicks).

Snelste waarin ik zelf reed was een licht getunede VR6, ging wel aardig vooruit maar ik vond het niet echt rillingen-over-rug verwekend.

SvenThaManzondag 28 september 2003 @ 23:12
Uit autoweek carbase:

Opel Kadett 1.2 S LS
acceleratie 0-100 km/h 17,0 s
max. vermogen 40 kW (54 pk)
5600tpm
max. koppel 84 Nm
3600tpm


Captain_Chaoszondag 28 september 2003 @ 23:18
Mijn Daihatsu Charade GTti deed er 8,2 seconden over.

En dat vond ik dus best wel snel

Killer_Momzondag 28 september 2003 @ 23:24
als ik mijn auto uit de garage rijd, gaat t bord : "u rijd te snel " al aan op de dorpstraat!
weten hun hoe snel ik ergens moet zijn?

jullie patsers met die opgeklote karretjes, wat heeft t voor nut?

jeuckenzondag 28 september 2003 @ 23:27
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:24 schreef Killer_Mom het volgende:
als ik mijn auto uit de garage rijd, gaat t bord : "u rijd te snel " al aan op de dorpstraat!
weten hun hoe snel ik ergens moet zijn?

jullie patsers met die opgeklote karretjes, wat heeft t voor nut?


Weer zo'n moraalridder.

Nee, wat nou snel is ligt aan je zelf.
Toen ik voor het eerst mee reed in de Corrado van mijn broer had ik zoiets van: "Wow, dit gaat hard."
Maar nu vind ik het niet zo speciaal meer. Het is gewoon wat je gewend bent. Iemand die nooit in snelle auto's rijd zal bijv. een VR6 snel vinden, maar een Ferrari rijder zal hem weer langzaam vinden.

Killer_Momzondag 28 september 2003 @ 23:32
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:27 schreef jeucken het volgende:

[..]

Weer zo'n moraalridder.

Nee, wat nou snel is ligt aan je zelf.
Toen ik voor het eerst mee reed in de Corrado van mijn broer had ik zoiets van: "Wow, dit gaat hard."
Maar nu vind ik het niet zo speciaal meer. Het is gewoon wat je gewend bent. Iemand die nooit in snelle auto's rijd zal bijv. een VR6 snel vinden, maar een Ferrari rijder zal hem weer langzaam vinden.


dude ikke moraal ridder?
als ik in die honda rijd van mijn zoon, dan lijk ik niet vooruit te komen
is best wel een snelle...
maar in de mijne zit ik met een beetje gas aan de 80
2 keer zo zwaar
bedoel ook, t ligt aan je rijstijl
Captain_Chaoszondag 28 september 2003 @ 23:35
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:24 schreef Killer_Mom het volgende:
als ik mijn auto uit de garage rijd, gaat t bord : "u rijd te snel " al aan op de dorpstraat!
weten hun hoe snel ik ergens moet zijn?

jullie patsers met die opgeklote karretjes, wat heeft t voor nut?


Het ging hier toch om hoe snel het kan....

Niet dat we er een goede gewoonte van maken?

drelletjezondag 28 september 2003 @ 23:40
nou de auto van me oom gaat opzich wel heel snel... dat voel je zeker wel goed.
het is een maserati 3200 gt.
verder weet ik niet echt cijfertjes
SoesGSX600zondag 28 september 2003 @ 23:42
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:19 schreef BertV het volgende:
amateurs!
drelletjezondag 28 september 2003 @ 23:44
t was een Maserati 3200 GT Assetto Corsa



PRESTATIES
topsnelheid 280 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,1 s
verbruik binnen b.k. 24,6 l/100km
verbruik buiten b.k. 11,3 l/100km
verbruik gecombineerd 16,2 l/100km

Noviteczondag 28 september 2003 @ 23:46
AR 145 QV:
Topsnelheid 213 km/h, acceleratie 0-100 km/u 8,3 s,
80-120 km/u in 4 versnelling 7.7 seconden,
80-120 km/u in 5 versnelling 10,8 seconden.

Niet supersnel, maar is goed meekomen in het dagelijks verkeer....

N.

drelletjezondag 28 september 2003 @ 23:46
En gisteren zag ik een lambougini murcialago (?) een testritje maken voor hessing. Mijn god die dingen zijn en super mooi en super snel damn!
stienus5gtturbozondag 28 september 2003 @ 23:48
probeer het eens in een auto met turbo! ( renault 5 gtt ofzo )
de snelheids beleving wordt er een stuk leuker door!
Visiezondag 28 september 2003 @ 23:53
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:42 schreef SoesGSX600 het volgende:

[..]


[Dit bericht is gewijzigd door Visie op 28-09-2003 23:55]

jaapgvkzondag 28 september 2003 @ 23:54
Ik zit met m'n renault 19 1.4 binnen 15 seconden op de 100!!!

Wat een snelheid, ik word echt in mijn stoel gedrukt

drelletjezondag 28 september 2003 @ 23:55
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:53 schreef Visie het volgende:

[..]

[afbeelding]


ok daar tegenop is wel moeilijk (iig in het aantal pk's dan)
matigzondag 28 september 2003 @ 23:55
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:12 schreef SvenThaMan het volgende:
Uit autoweek carbase:

Opel Kadett 1.2 S LS
acceleratie 0-100 km/h 17,0 s
max. vermogen 40 kW (54 pk)
5600tpm
max. koppel 84 Nm
3600tpm



Nog netjes voor een 1.2 tje

btw ik denk dat het pas snel begint te voelen in een auto als je rond de 6 seconde zit, en een turbo helpt bij dit gevoel omdat je zo'n lekkere kick in je rug krijgt.

Oosthoekmaandag 29 september 2003 @ 00:49
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:24 schreef Killer_Mom het volgende:
als ik mijn auto uit de garage rijd, gaat t bord : "u rijd te snel " al aan op de dorpstraat!
weten hun hoe snel ik ergens moet zijn?
Vooral vervelend als die stoplichten vervolgens weer 'ns op rood gaan
Rietvaerdermaandag 29 september 2003 @ 08:12
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:01 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

psst ..vraag ff naar zijn rijbewijs..


Word toch aan gewerkt Komt goed..
SoesGSX600maandag 29 september 2003 @ 16:17
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:53 schreef Visie het volgende:

[..]

[afbeelding]


Visiemaandag 29 september 2003 @ 16:20
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:17 schreef SoesGSX600 het volgende:

[..]

[afbeelding]


Jammer dat jij alleen daarin niet vliegt en ik wel in die andere
SoesGSX600maandag 29 september 2003 @ 16:23
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:20 schreef Visie het volgende:

[..]

Jammer dat jij alleen daarin niet vliegt en ik wel in die andere


De vriend van me zus wilt straaljagerpiloot worden, en dan mag ik vast wel een keertje mee
Visiemaandag 29 september 2003 @ 16:23
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:23 schreef SoesGSX600 het volgende:

[..]

De vriend van me zus wilt straaljagerpiloot worden, en dan mag ik vast wel een keertje mee


Nope mag niet!
001maandag 29 september 2003 @ 16:44
van 0 naar 100km/h is een hele "afstand". In een goeie auto met goed onderstel, goed afgestelde motor en versnellingsbak, en natuurlijk goede geluidsisolatie, zal de beleving niet zo snel zijn.
Visiemaandag 29 september 2003 @ 16:47
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:44 schreef 001 het volgende:
van 0 naar 100km/h is een hele "afstand". In een goeie auto met goed onderstel, goed afgestelde motor en versnellingsbak, en natuurlijk goede geluidsisolatie, zal de beleving niet zo snel zijn.
jij slaat de spijker op z`n kop!! Ik vind evaring ook veel belangrijker dan cijfers... Als je in een kever (oude model) zit en je rijdt 80 lijk je veel harder te gaan dan dat je dat in een porsche doet.. en dat vind ik jammer.. ik heb veel mercedessen en bmw`s gereden en die zijn zoo geciviliseerd dat de power er heel geleidelijk in komt... waardoor de beleving eeen stuk minder is als met een andere auto met minder pk`s!
HAL9000Smaandag 29 september 2003 @ 16:48
Mijn nissan 200sx doet er 7,5 seconden over, m'n volgende auto; audi s3 gaat er 6,8 seconden over doen.
Visiemaandag 29 september 2003 @ 16:50
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:48 schreef HAL9000S het volgende:
Mijn nissan 200sx doet er 7,5 seconden over, m'n volgende auto; audi s3 gaat er 6,8 seconden over doen.
nissan 200sx heb ik nog nooit in gereden de S3 wel.. leuke auto, meestal supervol met luxe (leer, etc..) rijdt lekker... maar ik vond hem toen niet opkunnen tegen de auto die ik nu heb... vond ik lekkerder onderin en mooiere auto om te zien..! en vooral het onderstel van bmw vond ik beter maar s3 =
HAL9000Smaandag 29 september 2003 @ 16:52
330 is idd zeer geil, alleen die heeft volgens mij geen 4 wiel aandrijving en is qua acceleratie niet zo snel...toch? Prijskaartje is trouwens veeeel te hoog voor mij.
Visiemaandag 29 september 2003 @ 16:54
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:52 schreef HAL9000S het volgende:
330 is idd zeer geil, alleen die heeft volgens mij geen 4 wiel aandrijving en is qua acceleratie niet zo snel...toch? Prijskaartje is trouwens veeeel te hoog voor mij.
Nee achterwielaandrijving en niet zo snel als S3 van 0-100 in tussen acceleratie is ie meen ik wel weer sneller door aantal NM`s!
2ehands liggen de 330D`s rond de 30000 euro zag ik op autotrader.nl
HAL9000Smaandag 29 september 2003 @ 16:55
Nissan heeft ook achterwielaandrijving heerlijk...totdat het glad wordt Daarbij wil ik gewoon het genot van een vierwielaandr. beleven.

[Dit bericht is gewijzigd door HAL9000S op 29-09-2003 16:56]

Visiemaandag 29 september 2003 @ 16:56
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:55 schreef HAL9000S het volgende:
Nissan heeft ook achterwielaandrijving heerlijk...totdat het glad wordt
maar bmw heeft allemaal antislip systeempjes! als ik die oook uitzet en trap vol het gas in in z`n 2 of 3 kan ik hem nog laten driften...
HAL9000Smaandag 29 september 2003 @ 16:59
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:56 schreef Visie het volgende:

[..]

driften...


Deze kan er ook wat van trouwens:

Porsche Carrera GT

nieuwprijs ¤ 646.485
afleveringskosten ¤ 1.021
wegenbelasting 3mnd ¤ 121 - ¤ 146
carrosserie 2-deurs, cabriolet
transmissie 6 v, hand
brandstof benzine
algemene garantie 2 jaar, onbeperkt
carrosserie garantie 10 jaar
introductie maart 2003
einde nog leverbaar

MOTOR
aantal cilinders 10, in V-vorm
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 5733 cm3
boring x slag 98,0 x 76,0 mm
compressieverh. 12,0:1
max. vermogen 450 kW (612 pk)
8000tpm
max. koppel 590 Nm
5750tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld

topsnelheid 330 km/h
acceleratie 0-100 km/h 3,9 s

Visiemaandag 29 september 2003 @ 17:00
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:59 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Deze kan er ook wat van trouwens:

Porsche Carrera GT

nieuwprijs ¤ 646.485

afleveringskosten ¤ 1.021
wegenbelasting 3mnd ¤ 121 - ¤ 146
carrosserie 2-deurs, cabriolet
transmissie 6 v, hand
brandstof benzine
algemene garantie 2 jaar, onbeperkt
carrosserie garantie 10 jaar
introductie maart 2003
einde nog leverbaar

MOTOR
aantal cilinders 10, in V-vorm
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 5733 cm3
boring x slag 98,0 x 76,0 mm
compressieverh. 12,0:1
max. vermogen 450 kW (612 pk)
8000tpm
max. koppel 590 Nm
5750tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld

topsnelheid 330 km/h
acceleratie 0-100 km/h 3,9 s


Kan ik helaas niet betalen
Patrick281maandag 29 september 2003 @ 21:36
quote:
Op maandag 29 september 2003 08:12 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Word toch aan gewerkt Komt goed..


We staan achter je ..
Begrijp me niet verkeerd.

ontopic : ZX-9R
0-200 in 8/9 seconden ..

[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 29-09-2003 21:44]

El_Bassiemaandag 29 september 2003 @ 21:49
Ik doe het op de fiets in 6 secs, mijn broer doet het in zijn skelter in 3 seconden en mijn vader met de step in 2 secs
NoT-YouR-MaNmaandag 29 september 2003 @ 21:58
Alles onder de 5sec is een lancering!
generalistmaandag 29 september 2003 @ 22:13
Denk dat ik de 200 ook wel binnen de 10 sec haal ... de kick is enorm, maar uiteindelijk gaat het om de kunde om het voertuig te blijven besturen op die snelheden
NoT-YouR-MaNmaandag 29 september 2003 @ 23:30
quote:
Op maandag 29 september 2003 22:13 schreef generalist het volgende:
Denk dat ik de 200 ook wel binnen de 10 sec haal ... de kick is enorm, maar uiteindelijk gaat het om de kunde om het voertuig te blijven besturen op die snelheden
Als jij een PORSCHE GT voor ¤ 620.000 heb gekocht dan haal jij dat wel ja ...
Party_Pmaandag 29 september 2003 @ 23:36
quote:
Op maandag 29 september 2003 23:30 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Als jij een PORSCHE GT voor ¤ 620.000 heb gekocht dan haal jij dat wel ja ...


hij kan ook een motorfiets hebben, die trekken wel binnen 10sec naar de 200 (een r1 zou het kunnen denk ik)
WittE_ReuSmaandag 29 september 2003 @ 23:38
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:36 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

ontopic : ZX-9R
0-200 in 8/9 seconden ..


wat is dat voor auto?

ow heb je openingspost niet goed gelezen?

ontopic
mijn stationwagon doet het in 9 sec...

en de audi van mijn baas in 5.4 sec (fabrieksopgave ,alleen hij is al weer getuned...... standaard 360 pk nu boven de 400,kijk dat is nu een auto..en daar rijd ik liever 270 in dan op jouw motortje)

generalistmaandag 29 september 2003 @ 23:46
quote:
Op maandag 29 september 2003 23:30 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Als jij een PORSCHE GT voor ¤ 620.000 heb gekocht dan haal jij dat wel ja ...


Kijkt naar eigen avatar ... tjah .... zal maar niets zeggen hè

Het ging mij om het voorbeeld dat je wel snelheid kan behalen ... maar het moet bestuurbaar blijven en dat je zo hard moet rijden als je ervaring aankan

Tiger_Woodsdinsdag 30 september 2003 @ 10:20
In 9,5 sec. Maar dat al wel 40 jaar lang...
Predemiusdinsdag 30 september 2003 @ 12:45
Ik denk dat vanaf 5,5 of 6 seconden je goed in je stoel wordt gedrukt. in een 210 PK IMpreza met rond de 6 seconden, had ik goed het idee : dit is SNEL...
Toen ik in een 320 PK Evo meereed, van rond de 4,5... dat ging echt snel...
Fulcrum_Xdinsdag 30 september 2003 @ 19:38
ahem.. van 0 naar 100 km/u in 10 seconden.. met een 16 jaar oude BX
jogiedinsdag 30 september 2003 @ 19:44
Weet je wat het grootste probleem is...de manier waarop je naar de 100 gaat. In een Bentley gaat het ook echt ontaard hard, maar je hoort niets, je ziet niets (behalve een naald die als een achterlijke naar de 100 gaat) en je voelt alleen dat je rug in de lederen zetels gedrukt wordt! neej dan een Ferrari 360 Modena, het geluid, het gevoel, dan merk je pas hoe hard het gaat.

Tis dus maar net hoe een auto reageert op het moment dat je het gaspedaal intrapt.

Patrick281dinsdag 30 september 2003 @ 20:08
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 19:44 schreef jogie het volgende:
Weet je wat het grootste probleem is...de manier waarop je naar de 100 gaat. In een Bentley gaat het ook echt ontaard hard, maar je hoort niets, je ziet niets (behalve een naald die als een achterlijke naar de 100 gaat) en je voelt alleen dat je rug in de lederen zetels gedrukt wordt! neej dan een Ferrari 360 Modena, het geluid, het gevoel, dan merk je pas hoe hard het gaat.

Tis dus maar net hoe een auto reageert op het moment dat je het gaspedaal intrapt.


Mijn auto 7 jaar geleden = 1996.
Automaat 5.7 liter V8 .. gas intrappen en brrr trekt op naar de honderd op zijn gemak.
Kijk je in je spiegel ben je helemaal alleen .. overige verkeer is een stipje geworden..

Patrick281dinsdag 30 september 2003 @ 20:09
quote:
Op maandag 29 september 2003 23:38 schreef WittE_ReuS het volgende:

[..]

wat is dat voor auto?

ow heb je openingspost niet goed gelezen?

ontopic


en jij de overige reactie's niet ..
Wilde iedereen eens van de acceleratie van een motorfiets laten genieten.
Maar ja de automob's zijn over het algemeen weer eens jaloers ipv relaxed.
WittE_ReuSdinsdag 30 september 2003 @ 22:54
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 20:09 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

en jij de overige reactie's niet ..
Wilde iedereen eens van de acceleratie van een motorfiets laten genieten.
Maar ja de automob's zijn over het algemeen weer eens jaloers ipv relaxed.


`

maak dan topic aan over motoracceleratie ?????????
niets jaloers heb ook motor ,maar daar gaat topic NIET over........

Da_Patriotwoensdag 1 oktober 2003 @ 14:43
BMW M Roadster (de M-uitvoering van de Z3) doet het in 5,2 seconden
Mag ook wel met 321 PK onder je reet
Tr0ublegumdonderdag 2 oktober 2003 @ 16:05
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 19:38 schreef Fulcrum_X het volgende:
ahem.. van 0 naar 100 km/u in 10 seconden.. met een 16 jaar oude BX
Same Here


(toeval? )

Dark_Nevedonderdag 2 oktober 2003 @ 21:53
Onze Ford Sierra gaat van 0 naar 100 in 2.5 dagen schat ik zi MAar welke auto gaat het snelst van 0-100 km/h (productie) en welke getunde?
_oxje_vrijdag 3 oktober 2003 @ 13:01
Mijn '91 renault clio 16v zou er op papier precies 8 seconden over moeten doen, echter heb ik dit zelf nooit getimed ofzo... In principe zou ik nu ook een paar tienden sneller moeten kunnen zijn gezien wat tuning, maar ik geloof er eigenlijk weinig van...
sewesovrijdag 3 oktober 2003 @ 13:03
Ga dragracen!
_oxje_vrijdag 3 oktober 2003 @ 13:10
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:03 schreef seweso het volgende:
Ga dragracen!
Ga wachten tot je je rijbewijs mag halen...
noideavrijdag 3 oktober 2003 @ 13:11
Nissan 200sx, op papier 7,5, maar met blow-off valve 7,04 gemeten met een greddy turbo timer.
Als het goed is kan die onder de 7sec komen, want nu was de timer nog niet goed gecalibreerd.
Ik vind het vrij snel, zeker als de turbo aanslaat voel je toch wel een grote acceleratie.
ZX9Rvrijdag 3 oktober 2003 @ 13:12
Dit doe ik in een paar seconden!

Filmpje: ZX 9 R van 0 - 300 km/h Pas op! 2,4 MB!

Viper_74vrijdag 3 oktober 2003 @ 13:17
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:12 schreef ZX9R het volgende:
Dit doe ik in een paar seconden!

Filmpje: ZX 9 R van 0 - 300 km/h Pas op! 2,4 MB!


Mijn Yamaha R1 maakt gehakt van je
ZX9Rvrijdag 3 oktober 2003 @ 13:22
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:17 schreef Viper_74 het volgende:
Mijn Yamaha R1 maakt gehakt van je
Geef ik lekker niets om. Dat mag gerust.
Mag je jezelf ook doodrijden daarmee. Liever niet natuurlijk!

Een R1 is voor mij veel te nerveus rijden.
Een ZX9R kan ook heel relaxed rijden. Als je maar onder de 4000 toeren blijft.

Viper_74vrijdag 3 oktober 2003 @ 13:24
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:22 schreef ZX9R het volgende:

[..]

Geef ik lekker niets om. Dat mag gerust.
Mag je jezelf ook doodrijden daarmee. Liever niet natuurlijk!

Een R1 is voor mij veel te nerveus rijden.
Een ZX9R kan ook heel relaxed rijden. Als je maar onder de 4000 toeren blijft.


Zeur dan niet over dat je harder trekt dan andere mensen, geven wij ook niks om.
Ik rij mezelf niet dood hoor. Als je iemand een tank geeft wil nog niet zeggen dat hij alles gaat opblazen. Je moet er mee om kunnen gaan.

R1 rijdt niet nerveus, hij rijdt lekker, als je er aan wendt.
Geen idee, nog nooit gereden.

sewesovrijdag 3 oktober 2003 @ 13:43
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:10 schreef _oxje_ het volgende:

[..]

Ga wachten tot je je rijbewijs mag halen...


Nee serieus, ga dragracen als je het gevoel wil krijgen dat je écht accelereert. Dát gaat écht hard. Én het is legaal. Én als er iets fout gaat is er binnen seconden hulp aanwezig, wat jullie waarschijnlijk niet kunnen zeggen.

Verder weet ik wel waar ik over praat, een goede vriend van mij dacht ook dat hij 150 kon rijden waar je 80 moest....opeens uitwijken en hij lag op zijn bek. Motor schept een fietser. Verder doet bouwt de vriend van mijn zus aan een drag-race-motor (in zijn eentje btw) erg cool om die dingen te zien rijden (doet ook pijn aan je oren).

Dus dragracen is een erg goed en welbedoeld advies!

* kleur van seweso is FFFFFF303030000000

HAL9000Svrijdag 3 oktober 2003 @ 15:34
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 12:45 schreef Predemius het volgende:
Toen ik in een 320 PK Evo meereed, van rond de 4,5... dat ging echt snel...
* heel, heel erg jaloers is...
sopvrijdag 3 oktober 2003 @ 15:59
Ik vind mijn Ford Fiesta 1.3 altijd een hele belevenis als ik hem strak in de 6500 toeren jaag en dan vol tandjes poetsend doorschakel.

De halve snelweg schrikt zich altijd te pletter als ik in kom voegen

stolkievrijdag 3 oktober 2003 @ 16:21
Mijn 1300-tje doet er 8,4 seconden over....

Swiffertjes rules.....

griffxvrijdag 3 oktober 2003 @ 17:13
Mijn Nissan Sunny GTI 2.0 16V Doet er 6.8 Seconden over.
Maar niet echt het idee dat het hard gaat.
Conflictvrijdag 3 oktober 2003 @ 17:14
Volgens mij doet mijn fiat tipo er 30 seconden over
HAL9000Svrijdag 3 oktober 2003 @ 17:15
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:13 schreef griffx het volgende:
Mijn Nissan Sunny GTI 2.0 16V Doet er 6.8 Seconden over.
Maar niet echt het idee dat het hard gaat.
Lijkt me sterk....bron?
griffxvrijdag 3 oktober 2003 @ 17:29
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:13 schreef griffx het volgende:
Mijn Nissan Sunny GTI 2.0 16V Doet er 6.8 Seconden over.
Maar niet echt het idee dat het hard gaat.
--------------------------------------------------------------------------------

Lijkt me sterk....bron?


Standaard rijd die auto in 8 seconden naar de honderd, Aangezien deze auto niet meer standaard is.
RVS uitlaatsysteem, nieuw Spruitstuk, Geen kat meer, Rally Nokkenassen, Powerfilter, Chiptuning. moet ik nog doorgaan.
heb de auto zo gekocht trouwens

See it for your self, We hebben via een geeikte stopwatch getest, bij een oprit. daar meete hij 6.0, maar dat geloof ik zelf niet dus om en nabij 7 seconden.
Niet dat je het ooit gebruikt maar dat terzijde.

Bron??
MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998 cm3
boring x slag 86,0 x 86,0 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 165PK
6400tpm
max. koppel 189 Nm
4800tpm
topsnelheid 210 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7.9 s
verbruik binnen b.k. - l/100km
verbruik buiten b.k. - l/100km
verbruik gecombineerd 8,6 l/100km

genoeg zo??

HAL9000Svrijdag 3 oktober 2003 @ 17:40
quote:
[b]Op vrijdag 3 oktober 2003 17:29 schreef griffx het volgende

genoeg zo??


ja.
BertVvrijdag 10 oktober 2003 @ 14:39
M'n Clio 1.4 RT doet de klus in 11,2 sec...
Vergelijkbaar met de grijze mannen met een 1.8 benzine motor in een veel te zware auto...


...alleen ik schakel sneller, yeah!

Viper_74vrijdag 10 oktober 2003 @ 14:42
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:59 schreef sop het volgende:
Ik vind mijn Ford Fiesta 1.3 altijd een hele belevenis als ik hem strak in de 6500 toeren jaag en dan vol tandjes poetsend doorschakel.

De halve snelweg schrikt zich altijd te pletter als ik in kom voegen


0wnag3

Dat is vet, dan moet je mensen zien kijken als je door de stad rijdt... GRRRRRR. Dat lukt je nog niet eens met een dikke ferrari. Natuurlijk hebben ze dan zoiets van, jesus gare auto maarja boeiend.

t0nvrijdag 10 oktober 2003 @ 15:05
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:12 schreef ZX9R het volgende:
Dit doe ik in een paar seconden!

Filmpje: ZX 9 R van 0 - 300 km/h Pas op! 2,4 MB!


Respect!
$trangervrijdag 10 oktober 2003 @ 18:13
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 20:08 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Mijn auto 7 jaar geleden = 1996.
Automaat 5.7 liter V8 .. gas intrappen en brrr trekt op naar de honderd op zijn gemak.
Kijk je in je spiegel ben je helemaal alleen .. overige verkeer is een stipje geworden..

[afbeelding]


Woww, heel strak, wat is het? Camaro van begin/halverwege jaren 80? Heb je wat meer specs, info of plaatjes?
Patrick281vrijdag 10 oktober 2003 @ 21:12
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:13 schreef $tranger het volgende:
[..]
Woww, heel strak, wat is het? Camaro van begin/halverwege jaren 80? Heb je wat meer specs, info of plaatjes?
Tja meer info dan wat er staat heb ik niet.
Ik denk ook niet dat het de allersnelste wagen is (250 Pk) , maar je merkt door de V8 5.7 liter motor (veel koppel ..maar hoeveel) gewoon niet dat je lekker optrekt.. en zeker niet expres hard ofzo
Toen kostte die bak mij maar Hfl 10.900, en nu kan ik geen mooie van hetzelfde jaar (arghh het is 7 jaar later ) in die uitvoering onder de ¤ 5.000 vinden..
Corona1972zondag 12 oktober 2003 @ 20:25
Mijn mx3-v6 moet volgens het boekje in 8.5 sec op de 100 zitten(haal ik net in 2e versnelling,dan wil ie wel janken hoor bij 7000 toeren met green open air filter ).
Patrick281zondag 12 oktober 2003 @ 20:34
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 21:12 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Tja meer info dan wat er staat heb ik niet.
Ik denk ook niet dat het de allersnelste wagen is (250 Pk) , maar je merkt door de V8 5.7 liter motor (veel koppel ..maar hoeveel) gewoon niet dat je lekker optrekt.. en zeker niet expres hard ofzo
Toen kostte die bak mij maar Hfl 10.900, en nu kan ik geen mooie van hetzelfde jaar (arghh het is 7 jaar later ) in die uitvoering onder de ¤ 5.000 vinden..


En ook niet onder de 7.000
uberlamermaandag 13 oktober 2003 @ 11:26
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 20:25 schreef Corona1972 het volgende:
Mijn mx3-v6 moet volgens het boekje in 8.5 sec op de 100 zitten(haal ik net in 2e versnelling,dan wil ie wel janken hoor bij 7000 toeren met green open air filter ).
Ja en is het een beetje kicken? Zal wel als je hoog in de toeren zit
beschuitmaandag 13 oktober 2003 @ 11:33
snelste waar ik in getoerd heb is in een Z3 2.8
doet 6.9s dacht ik...

voelt wel redelijk snel omdat je best laag zit...

Novitecdinsdag 14 oktober 2003 @ 00:37
Camaro V8 5.7...is dat niet circa 200pk en een hele boel koppel (> 350nm)? Ik meen dat het 210km/h rijdt en dat het in circa 7 blank naar de honderd gaat? Niet verkeerd en altijd een onverwachte actie, want wie gelooft nou dat zo'n grote, zware Amerikaanse coupe nog zo snel uit de startblokken komt?

En een Nissan Sunny GTI in 6.8 seconden naar de honderd? De 143pk sterke Sunny GTI doet het in 8.4 seconden, althans dat vind ik in de autoboeken, dus de 6.8 maar ook de 7.9 kan ik nergens terugvinden...of was dat een testwaarde gemeten door een autoprogramma of automagazine? Want dan zou 7.9 seconden in principe wel kunnen. Daarnaast zou 6.8 seconden wel kunnen als het een Sunny GTI-R betreft, maar deze jongens zijn zeldzaam...dat is 4WD en een 2.0 turboblok van 220pk en even over de 300nm dacht ik....zeg maar de voorloper van Escort Cosworth en even na de grondlegger Lancia Delta Integrale (rulezz big time!)....

N.

Scepsisdinsdag 14 oktober 2003 @ 00:43
Er is ook een Skyline GTR-R32 met een top van 340 km/h en een accerlatie van 0 naar 100 km/h in 2.76 seconden.
sopdinsdag 14 oktober 2003 @ 08:29
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 14:42 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

0wnag3

Dat is vet, dan moet je mensen zien kijken als je door de stad rijdt... GRRRRRR. Dat lukt je nog niet eens met een dikke ferrari. Natuurlijk hebben ze dan zoiets van, jesus gare auto maarja boeiend.


Gare auto? Hij is 2 jaar oud. Valt wel mee hoor.
Patrick281dinsdag 14 oktober 2003 @ 16:03
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 00:37 schreef Novitec het volgende:
Camaro V8 5.7...is dat niet circa 200pk en een hele boel koppel (> 350nm)? Ik meen dat het 210km/h rijdt en dat het in circa 7 blank naar de honderd gaat? Niet verkeerd en altijd een onverwachte actie, want wie gelooft nou dat zo'n grote, zware Amerikaanse coupe nog zo snel uit de startblokken komt?
En maar 1.700 toeren bij 120 kilomter per uur
yefthadinsdag 14 oktober 2003 @ 20:02
Mijn Astra 1,7 DTI 14 sec
Mijn R19 1,4 14 sec
Mijn Honda CBR1000F 3 sec
GiSHdinsdag 14 oktober 2003 @ 20:37
wat een verhalen allemaal.. over van 0-100...
maar hoelang doet je auto er over om op topsnelheid te komen,
als je de specs van een beetje sportauto leest staat er ook vaak bij
van 0-200 ... das pas leuk als je dat binnen 10 sec. afleg..
yefthadinsdag 14 oktober 2003 @ 21:01
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 20:37 schreef GiSH het volgende:
wat een verhalen allemaal.. over van 0-100...
maar hoelang doet je auto er over om op topsnelheid te komen,
als je de specs van een beetje sportauto leest staat er ook vaak bij
van 0-200 ... das pas leuk als je dat binnen 10 sec. afleg..
0-200 8,5 sec maar dan op 2 wielen
Patrick281woensdag 15 oktober 2003 @ 18:34
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 21:01 schreef yeftha het volgende:

[..]

0-200 8,5 sec maar dan op 2 wielen


Ik doe het grotendeels op 1 wiel
mijn supersport is ook 40 kilo lichter en handelbaarder..
Born2Speedwoensdag 15 oktober 2003 @ 20:53
Er is ook een Golf MK IV van Dahlback Racing uit Zweden die 0-100 km/h in 2.9 seconde doet... heeft maar liefst 900 PK at FULL BOOST en 4WD.

[Dit bericht is gewijzigd door Born2Speed op 15-10-2003 21:02]

jaccowoensdag 15 oktober 2003 @ 20:58
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 20:53 schreef Born2Speed het volgende:
Er is ook een Golf MK IV van Dahlback Racing uit Zweden die 0-100 km/h in 2.9 seconde doet... heeft maar liefst 900 PK en 4WD

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Tsja oud nieuws. Maar het blijft een snelle golf
GiSHwoensdag 15 oktober 2003 @ 21:36
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 20:53 schreef Born2Speed het volgende:
Er is ook een Golf MK IV van Dahlback Racing uit Zweden die 0-100 km/h in 2.9 seconde doet... heeft maar liefst 900 PK at FULL BOOST en 4WD.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


allemaal leuk en aardig.. maar het blijft misbruik maken van de naam RSI

GiSHwoensdag 15 oktober 2003 @ 21:37
o, ja niet zo snel maar goed... 0-100km 6,4 sec...
yefthawoensdag 15 oktober 2003 @ 22:36
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 18:34 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Ik doe het grotendeels op 1 wiel
mijn supersport is ook 40 kilo lichter en handelbaarder..


Da's heel knap van jou Patrick281 ik ben al blij dat ik op m'n twee wielen blijf
En mijn overstap van een GS500E naar een CBR1000F vond ik voorlopig al weer heftig genoeg
Born2Speedwoensdag 15 oktober 2003 @ 22:54
Qwerazwoensdag 15 oktober 2003 @ 23:04
zozo
Eigen Autootje: Nissen Micra 1.2: 12,nogwat seconden
Papa's auto: Volvo S60 2.4: 5.6 Sec.

Op een of andere manier rijd ik liever in papa's auto

Jackal_Omegawoensdag 15 oktober 2003 @ 23:06
kijk maar eens op deze site: http://exvitermini.ipspace.com/

en dan bij records, er staat een mitsubishi skyline gtr HKS, die gaat van 0 tot 96 (60 miles) in 2.87

ziekelijk gewoon

Tjabbowoensdag 15 oktober 2003 @ 23:09
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 23:06 schreef Jackal_Omega het volgende:
kijk maar eens op deze site: http://exvitermini.ipspace.com/

en dan bij records, er staat een mitsubishi skyline gtr HKS, die gaat van 0 tot 96 (60 miles) in 2.87

ziekelijk gewoon


Zozo een mitsubishi skyline nog wel.
Ik dacht dat nissan die maakte?
mitsibatsu maakt de eclipse
jacksonwoensdag 15 oktober 2003 @ 23:11
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:18 schreef Youp het volgende:

[..]

VR6 op papier 7,5? de golf MK2 1800 16v GTI deed het op papier toch al in 7,5.......... een VR6 is echtwel sneller hoor btw onze BMW 320Ci exacutive (1999) doet het op papier in 8 sec. en een MK2 1800 16v GTI houdt ie niet bij maar binnekort krijgen we een nieuwe... snellere


Jij snapt er al helemaal nix van halve gek. VR6 onder de 7.5 sec .... laat je nakijken . Waar heb je dat vandaan eigenlijk ??
BalderXwoensdag 15 oktober 2003 @ 23:14
op papier in 13 sec .. dat is al langzaam, maar bij m'n eigen meting deed ik er 19 seconden over

(Citroen BX 1.4 )

jacksonwoensdag 15 oktober 2003 @ 23:18
quote:
Op zondag 28 september 2003 16:26 schreef Ultimora het volgende:
had ik in een Mercedes S klasse. via school een keer in gereden, en dacht dat ik in een 320 zat ofzo, ik wist gewoon niet welke.
vloerde op het gegeven moment het gaspedaal, de bak schakelde terug, en ik werd gelanceerd in dat ding niet normaal meer. later even gestopt en gekeken wat er in lag. V12 6.0 Bi turbo dat verklaarde een hoop. 80-100 in 2.8 seconden geloof ik..
Over die ervaring kan ik mee praten .... dat ding is echt verziekend rap. In een vloek en een zucht zit dat ding op de 200, ik neem 15sec . En de tussen acceleratie is echt verbluffend idd, meen dat jou waardes kloppen 80-120 2.8 sec. We hadden em op de snelweg over een lengte van 15km 3 keer op de 220 staan en ik keer op de 242 meen ik. Wat een ding zeg ... pfffff
yefthawoensdag 15 oktober 2003 @ 23:20
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 22:54 schreef Born2Speed het volgende:

Volgens mij ontging jou het cynische ondertoontje, maar je kan nu eenmaal niet alles aanvoelen hè
jacksonwoensdag 15 oktober 2003 @ 23:24
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 23:04 schreef Qweraz het volgende:
zozo
Eigen Autootje: Nissen Micra 1.2: 12,nogwat seconden
Papa's auto: Volvo S60 2.4: 5.6 Sec.

Op een of andere manier rijd ik liever in papa's auto


Ik wil niet de negatieve peer uithangen. Maar dit soort waardes kloppen gewoon voor geen meter... dat betekend dat hij net zo snel is als een audi S4 en een Mercedes C32 AMG. Jongetje ... het volvo blokje 2.4 wat mijn vader ook heeft en fantastisch rijdt in een S80 ... dus het loopt nog beter in een s60, dat blokje levert Max 200PK en dan heb je zelfs te turbo versie al. Dus ik denk niet dat je het helemaal begrijpt . Kijk eens op autoweek voordat je wat uitkraamt ofzo ...mafketeltje!

Tenzij je weet waar het over gaat

PEPdonderdag 16 oktober 2003 @ 00:57
Een S60 2.4 heeft 170pk. Netjes, als je dan in 5.6 seconden op de 100 zit. Hebben andere merken nog een hoop te leren.
Qwerazdonderdag 16 oktober 2003 @ 09:12
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 23:24 schreef jackson het volgende:

[..]

Ik wil niet de negatieve peer uithangen. Maar dit soort waardes kloppen gewoon voor geen meter... dat betekend dat hij net zo snel is als een audi S4 en een Mercedes C32 AMG. Jongetje ... het volvo blokje 2.4 wat mijn vader ook heeft en fantastisch rijdt in een S80 ... dus het loopt nog beter in een s60, dat blokje levert Max 200PK en dan heb je zelfs te turbo versie al. Dus ik denk niet dat je het helemaal begrijpt . Kijk eens op autoweek voordat je wat uitkraamt ofzo ...mafketeltje!

Tenzij je weet waar het over gaat


Jongetje, waarom kan dat nou niet, ga het zelf proberen dan, trek hem in ze 1 door tot 7000 toeren, en in ze 2 tot de 100.

Natuurlijk zijn de specs op papier anders, maar het lukt je makkelijk, en zeg nou niet dat het onmogelijk is, totdat je het zelf geprobeerd heb

StefanPdonderdag 16 oktober 2003 @ 10:06
Qweraz ik sluit me aan bij de twijfelaars.... een S60 in 5,6 sec naar de 100? Hoe meet je dat zo precies, heb je er een turbo timer in gebouwd?

Dat ding weegt bijna 1600 (!) kilo en de beste uitvoering heeft (maar) 210pk. Volgens autoweek doet ie het in 7,5 sec naar de 100, en alle andere versies met iets tussen 170-200pk zitten al ruim boven de 8 sec.

Enne je zegt dat je hem in z'n 1 doortrekt tot 7000 toeren? Ik neem aan dat jullie een van de snelste versies hebben, en die bereiken hun max koppel al bij 1800 rpm. Als je hem tot 7000 toeren doortrekt ipv te schakelen, dan haal je de fabrieksopgave van 7,3 sec waarschijnlijk al niet eens.

Ik vind het ook een hele mooie auto, maar het cijfer dat je noemde is gewoon onmogelijk

PEPdonderdag 16 oktober 2003 @ 10:36
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 09:12 schreef Qweraz het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn de specs op papier anders, maar het lukt je makkelijk, en zeg nou niet dat het onmogelijk is, totdat je het zelf geprobeerd heb


In de praktijk is het zo dat de specs op papier nagenoeg nooit zelf te reproduceren zijn. Door mindere omstandigheden qua asfalt of weer, omdat je het materiaal niet wilt wasten, omdat je zelf niet zo'n koppelingskoning als de testrijder bent etc. Heb zelf ook tientallen keren sprintjes gedaan maar onder de fabriekstijd komen is geen sinecure.

Dat je met een S60 2.4 onder de zes seconden op de 100 kilometer per uur zit is gewoon een onzin opmerking. Een S60R haalt dat heeeeeel misschien net aan, en zelfs dat is nog twijfelachtig. Zeker met een voorwielaangedreven auto is een perfecte sprint zeer lastig. Als je in de buurt woont wil ik met mijn 850 er wel eens naast komen staan. Ben wel benieuwd. Als jij dan binnen de zes seconden 100 rijdt mag je mijn auto hebben.

jacksondonderdag 16 oktober 2003 @ 11:40
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 09:12 schreef Qweraz het volgende:

[..]

Jongetje, waarom kan dat nou niet, ga het zelf proberen dan, trek hem in ze 1 door tot 7000 toeren, en in ze 2 tot de 100.

Natuurlijk zijn de specs op papier anders, maar het lukt je makkelijk, en zeg nou niet dat het onmogelijk is, totdat je het zelf geprobeerd heb


Kerel ik heb zelf in een audi S4 gereden en in een C32 AMG. Die auto's redden het net binnen de 6sec naar de 100. Die audi was een handbak dus ik denk dat het me daar net niet lukte.. heb niet geclockt verder hoor. En mijn pa rijd een S80 2.4 20klepper... deze is trager dan die van jou pa dat weet ik. Maar binnen de 6sec slaat gewoon nergens op zoals andere met mij eens zijn. Die 170PK of 140PK want dat kan ook nog als je de 10klepper hebt is niet zo snel. Ik quote even de waarde die op autoweek staan voor je. En zelfs die waardes zijn moeilijk te halen aangezien jij geen coureur bent (is ook al eerder gezegt in dit topic).

S60 2.4 10 klepper
max. vermogen 103 kW (140 pk)
max. koppel 220 Nm
topsnelheid 210 km/h
acceleratie 0-100 km/h 10,2 s

S60 2.4 20 klepper
max. vermogen 125 kW (170 pk)
topsnelheid 210 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,7 s
max. koppel 230 Nm
(bron autoweek.nl)

Waarom ik al die moeite doe weet ik ook niet maargoed

VTec555donderdag 16 oktober 2003 @ 11:44
Mijn auto moet nu rond de 6 seconden zitten en ik hoop dit jaar rond de 5.5 seconden uit te komen (na chiptuning). En dat met een station
ploderusdonderdag 16 oktober 2003 @ 11:47
Heb van nog geen enkele auto een kick-gevoel gehad met hard optrekken. Snelste was in iets van 6 seconden denk ik. Heb zelf een tijdje Astra GSi gereden. Die deed er iets van 8 seconden over.
Rij nu motor. Daar is het wel heel erg kicke!!
Qwerazdonderdag 16 oktober 2003 @ 15:17
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 11:40 schreef jackson het volgende:

[..]

Kerel ik heb zelf in een audi S4 gereden en in een C32 AMG. Die auto's redden het net binnen de 6sec naar de 100. Die audi was een handbak dus ik denk dat het me daar net niet lukte.. heb niet geclockt verder hoor. En mijn pa rijd een S80 2.4 20klepper... deze is trager dan die van jou pa dat weet ik. Maar binnen de 6sec slaat gewoon nergens op zoals andere met mij eens zijn. Die 170PK of 140PK want dat kan ook nog als je de 10klepper hebt is niet zo snel. Ik quote even de waarde die op autoweek staan voor je. En zelfs die waardes zijn moeilijk te halen aangezien jij geen coureur bent (is ook al eerder gezegt in dit topic).

S60 2.4 10 klepper
max. vermogen 103 kW (140 pk)
max. koppel 220 Nm
topsnelheid 210 km/h
acceleratie 0-100 km/h 10,2 s

S60 2.4 20 klepper
max. vermogen 125 kW (170 pk)
topsnelheid 210 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,7 s
max. koppel 230 Nm
(bron autoweek.nl)

Waarom ik al die moeite doe weet ik ook niet maargoed


Waarom die moeite wet ik ook niet,maargoed.
Als jij zo gelooft in die autoweek specificaties, dan klopt de topsnelheid van 210 zeker ook?

Ik heb verder de ballen verstand van het koppel, nm, toeren, vermogen, en de verhoudingen daartussen, dus ik kan mijn ervaringen met een S60 niet beargumenteren op basis daarvan, alleen maar op wat ik gemeten heb op een stopwatch.

Viper_74donderdag 16 oktober 2003 @ 15:37
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 00:57 schreef PEP het volgende:
Een S60 2.4 heeft 170pk. Netjes, als je dan in 5.6 seconden op de 100 zit. Hebben andere merken nog een hoop te leren.
Wie zegt dat hij de 170 pk versie heeft, miss. is het wel de 140 zelfs.
de 170 doet het trouwens in 8,7 (autoweek) maarja vind je het gek met 1451 kg man da's het M3 gewicht. Die trek ik er nog uit joh
De 140 doet het in maar liefst 10,2 s.
jacksondonderdag 16 oktober 2003 @ 16:04
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 15:37 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij de 170 pk versie heeft, miss. is het wel de 140 zelfs.
de 170 doet het trouwens in 8,7 (autoweek) maarja vind je het gek met 1451 kg man da's het M3 gewicht. Die trek ik er nog uit joh
De 140 doet het in maar liefst 10,2 s.


Die van me pa doet er 9.9 sec over meen ik ...
170PK S80 , automaat! achja ... et rijdt wel helemaal super
jacksondonderdag 16 oktober 2003 @ 16:07
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 15:17 schreef Qweraz het volgende:

[..]

Waarom die moeite wet ik ook niet,maargoed.
Als jij zo gelooft in die autoweek specificaties, dan klopt de topsnelheid van 210 zeker ook?


Jij snapt gewoon nie veel van dit onderwerp en dat is niet erg. Maar praat dan ook niet mee. Teller afwijking en dergelijke zeggen je nix ??
Qwerazdonderdag 16 oktober 2003 @ 16:29
Nee nooit van gehoord, en je hoeft trouwens niet echt een coureur te zijn om een auto in ze 2e versnelling te zetten.

Maargoed, je heb gelijk, ik heb inderdaad weinig verstand van specificaties van auto's, maar dat betekend niet dat ik een volvo niet in een kleine 6 sec naar de 100 kan trekken

Ultimoradonderdag 16 oktober 2003 @ 16:32
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 16:29 schreef Qweraz het volgende:
Nee nooit van gehoord, en je hoeft trouwens niet echt een coureur te zijn om een auto in ze 2e versnelling te zetten.

Maargoed, je heb gelijk, ik heb inderdaad weinig verstand van specificaties van auto's, maar dat betekend niet dat ik een volvo niet in een kleine 6 sec naar de 100 kan trekken


lukt em lekker toch niet maar teller afwijking wil zeggen dat de teller meer aangeeft dan dat je rijdt ivm eventuele claims op autofabrikanten. als de teller 100 aangeeft rijd je waarschijnlijk 92 ofzo. en 110 op de teller is mischien 100, dus dan moet je vaak net ff doorschakelen naar zijn 3.
Qwerazdonderdag 16 oktober 2003 @ 16:39
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 16:32 schreef Ultimora het volgende:

[..]

lukt em lekker toch niet maar teller afwijking wil zeggen dat de teller meer aangeeft dan dat je rijdt ivm eventuele claims op autofabrikanten. als de teller 100 aangeeft rijd je waarschijnlijk 92 ofzo. en 110 op de teller is mischien 100, dus dan moet je vaak net ff doorschakelen naar zijn 3.


Dus als jullie allemaal een sprint naar de 100 trekken, klokken jullie pas af als de teller 110 aangeeft?...
jeuckendonderdag 16 oktober 2003 @ 16:42
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 23:11 schreef jackson het volgende:
Jij snapt er al helemaal nix van halve gek. VR6 onder de 7.5 sec .... laat je nakijken . Waar heb je dat vandaan eigenlijk ??
VR6 onder de 7.5 seconden kan echt wel hoor. Die Corrado VR6 van mijn broer doet het namelijk in 7.
StefanPdonderdag 16 oktober 2003 @ 16:44
Kom maar naar de volgende PTA meet, mijn suup zou ook rond de 5,5 seconden moeten zitten. Weegt 100 kilo meer dan die S60, maar heeft wel 125pk meer. Toch raar dat ze dan dezelfde 0-100 tijd hebben...
Arnold74donderdag 16 oktober 2003 @ 16:48
Ik heb een Golf 4 met 150 pk's, wel een diesel. Heb op vakantie tegen de 240 (!) gereden, net voordat de turbo stuk ging...
jeuckendonderdag 16 oktober 2003 @ 16:56
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 16:48 schreef Arnold74 het volgende:
Ik heb een Golf 4 met 150 pk's, wel een diesel. Heb op vakantie tegen de 240 (!) gereden, net voordat de turbo stuk ging...
TDI met rode DI?
Arnold74donderdag 16 oktober 2003 @ 17:01
klopt, auto is weer gemaakt... toch leuk dat je met een diesel de meeste benz auto's achter je laat bij het stopl... in iets van 8 sec naar de 100 (3e versn).
PEPdonderdag 16 oktober 2003 @ 17:06
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 16:29 schreef Qweraz het volgende:
Maargoed, je heb gelijk, ik heb inderdaad weinig verstand van specificaties van auto's, maar dat betekend niet dat ik een volvo niet in een kleine 6 sec naar de 100 kan trekken
Kom dan effe m'n autosleutels ophalen, hij is helemaal yours. Heb veel onzinverhalen gelezen op Fok maar dit is echt een van de meest brute ooit.
jeuckendonderdag 16 oktober 2003 @ 17:07
Ik heb best vaak in een Passat gereden met rode DI.
Ik vind VW's doorgaans geen mooie auto's maar goede auto's zijn het zeker wel. (Die Passat ging namelijk ook best wel lekker hard, nadeel was alleen dat het sporten in dat ding niet echt zo lekker als bij een benzine auto gaat)
Qwerazdonderdag 16 oktober 2003 @ 17:15
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 17:06 schreef PEP het volgende:

[..]

Kom dan effe m'n autosleutels ophalen, hij is helemaal yours. Heb veel onzinverhalen gelezen op Fok maar dit is echt een van de meest brute ooit.


Kom richting Maasdijk en ik zal het laten zien. Na al die commotie heb ik het net nog zelf geprobeerd, want ik ging nogal aan mezelf twijfelen, maar toch, het lukte binnen 6 seconde naar de 100, NIET naar de 110 want dat red 'ie idd niet
jeuckendonderdag 16 oktober 2003 @ 20:24
Keertje sporten dan? Dan regel ik een Corrado VR6.....
rx7_turbo_IIdonderdag 16 oktober 2003 @ 21:22
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 16:56 schreef jeucken het volgende:

[..]

TDI met rode DI?


TDI met rode TDI
Ik zelf les in een 90pk'er Golf IV TDI
Ik heb een uurtje of anderhalf in een vervangende lesauto gerden met een rode I (110pk)
Trekt wel een stukkie harder!!
Laat staan een 150pk'er!!

En voor diegene met die minder dan 6seconde na de 100... keep on dreaming!
Of het ligt aan jou en je stopwatch OF het ligt aan de auto (dat ie 300pk heeft gekregen van de 1 op de andere dag)

jacksonvrijdag 17 oktober 2003 @ 14:47
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 17:15 schreef Qweraz het volgende:

[..]

Kom richting Maasdijk en ik zal het laten zien. Na al die commotie heb ik het net nog zelf geprobeerd, want ik ging nogal aan mezelf twijfelen, maar toch, het lukte binnen 6 seconde naar de 100, NIET naar de 110 want dat red 'ie idd niet


Heeft je pa een T5 toevallig ?? Niet dat je het daarmee haalt ofzo maar toch... die zijn wel lekker rap.
jacksonvrijdag 17 oktober 2003 @ 14:48
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 16:42 schreef jeucken het volgende:

[..]

VR6 onder de 7.5 seconden kan echt wel hoor. Die Corrado VR6 van mijn broer doet het namelijk in 7.


Die heeft ook 192 PK toch meen ik zou uit mijn hoofd. Tsja ... rap issie, misschien dat je et net haalt
Qwerazvrijdag 17 oktober 2003 @ 17:04
whatever, laten we het erop houden dat kilometer tellers van een Volvo erg veel afwijken van wat ze werkelijk aan zouden moeten geven
jacksonvrijdag 17 oktober 2003 @ 18:22
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 17:04 schreef Qweraz het volgende:
whatever, laten we het erop houden dat kilometer tellers van een Volvo erg veel afwijken van wat ze werkelijk aan zouden moeten geven
Je lult uit je nek en snapt nix van auto's ... daar hou ik het voorlopig even op. Of die stopwatch deugt niet. Je kan ook een keer met een echt snelle auto meerijden dan merk je het verschil
Googolplexianzaterdag 18 oktober 2003 @ 01:17
Gemeten (en niet met een gare stopwatch maar met een Tesla G-Tech Pro):

Volvo 850R: 0 - 100 in 6.3 sec

NO WAY dat een S60 2.4 hier onder komt. Ik sluit mij aan bij PEP.

Biggest Bullshit Everrrr....

[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 18-10-2003 17:08]

marz01zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:39
ok mijn auto-tje dan gemeten Met de G-kracht meter, niet door mij bereden maar de vorige bestuurder:
auto =Ibiza TDI 160pk SKN (gewicht 1160kg)

Acceleratie 0-100: 7,41s
200Meter (1/8 mile)= 9,81s @ 74,7 mph
400 Meter (1/4 mile): : 15,26s @ 91,40 mph


zie voor overige resultaten :
http://www.seat-online.nl/viewtopic.php?t=3006&highlight=mini+meet