Maar goed, daar gaat het niet over, tsjah, accepteer zijn beslissing.. ik kan heel goed begrijpen dat hij zich niet wil wagen en zijn hele leven riskeren alleen voor een geheime relatie..
Succes in elk geval. Ergens kan ik me wel voorstellen dat het moeilijk is, ik denk dat je meer voor hem bent gaan voelen dan goed voor je is in zo'n situatie.
quote:Mijn mening:
Op zondag 28 september 2003 15:14 schreef leer.van.het.leven het volgende:
Geef jullie commentaar eens.
Je bent een slet!
Was dan eerst gaan scheiden, beetje lullig voor je (ex)man, ook voor zijn vrouw btw
Ik hoop dat je je heel slecht voelt en in het vervolg eerst ff met je partner kortsluit dat je met een ander wilt neuken
en als jullie een seksuele relatie gewend zijn dan kan ik me eigenlijk niet voorstellend at het nu ook helemaal gedaan is met de seks
je bent hem nu waarschijnlijk ook kwijt.. en als zijn vrouw er achter komt zal ze het hem toch ook wel lastig maken in zijn 'vriendschappelijke' contact met jou....
kut he.. mensen verliezen
quote:Jij wel scheiden, hij niet? Damn wat ben jij goed voor de gek gehouden..
Een jaar al heb ik een verhouding met een getrouwde man. Eerst vriendschap, genegenheid, vertrouwen en al snel kwam de sex. Omdat ik ook getrouwd was en dus vreemd ging ben ik gescheiden.
quote:Oftewel, je was zijn neukertje. Had jij geen familie, werk, vrienden en maatschappelijke functie?
Mijn minnaar heeft altijd eerlijk gezegd dat hij zijn huwelijk niet kan en wil opgeven i.v.m. kinderen, familie, werk, vrienden en maatschappelijke functie.
quote:Als ik jou was zou ik hem nooit meer willen zien, en dat lijkt me ook het beste voor jou om te doen.
Nu de verhouding dreigt uit te komen (intuitief gevoel van zijn vrouw) en zijn eigen schuldgevoelens, stoppen we met de sex om vriendschappelijk contact mogelijk te houden. Als vriend en echte kammeraad wil ik hem nooit kwijt.
quote:Tja, luddevudu.. Gaat wel weer over, en dan vind je iemand die wel vrijgezel is en er volledig voor wil gaan
Toch zit ik nu uren te janken, voel me ziek en zit in een rouwproces.
Sterkte.
quote:Dat vind ik onzin. Op zich is het in de maatschappij ook wel mogelijk, als beide partners er geen moeite mee hebben dan zal een ander zich daar niet aan storen - maar dan is het ook geen vreemdgaan meer.
Op zondag 28 september 2003 15:20 schreef firstwollie het volgende:
ik vind vreem gaan helemaal niet laag maar ik vind wel gewoon dat je het moet vertellen, het zou in deze maatschappij toch mogelijk moeten zijn om naast je reguliere relatie een soort van sexrelatie te hebben. Wekt dit jalouzie op dan is de relatie hier blijkbaar niet tegen bestand en niet van veel waarde
Ik vind alleen niet dat je het moet omdraaien, dat een relatie alleen goed is als je je prettig voelt bij een open relatie. Laat mensen dat toch lekker zelf bepalen! Als je wél een open relatie hebt dan irriteert het toch ook als anderen zich daarmee bemoeien, waarom zou dat voor monogamie niet opgaan?
Bovendien vertrouw ik hem niet zo in zijn oprechtheid naar jou toe.
Hij wilt je blijven zien, maar wilt geen sex meer?
Lijkt me meer een poging tot schoonwassen van zijn geweten voor zichzelf, want hij weet heel goed dat jij de breuk niet wilt en dus bij iedere toenadering waarschijnlijk zal toehappen.
Nu kan hij tenminste zeggen "het lag niet aan mij, ik wilde enkel vriendschap nog, dat wist je, je hebt mijn toenadering verkeerd begrepen, ik wilde je troosten" of iets in die trant.
Pas daarvoor op, of liever pas daarvoor.
Neem afstand, helemaal en totaal.
quote:Eigen schuld, vreemd gaan is
Een jaar al heb ik een verhouding met een getrouwde man. Eerst vriendschap, genegenheid, vertrouwen en al snel kwam de sex. Omdat ik ook getrouwd was en dus vreemd ging ben ik gescheiden. Mijn minnaar heeft altijd eerlijk gezegd dat hij zijn huwelijk niet kan en wil opgeven i.v.m. kinderen, familie, werk, vrienden en maatschappelijke functie. Nu de verhouding dreigt uit te komen (intuitief gevoel van zijn vrouw) en zijn eigen schuldgevoelens, stoppen we met de sex om vriendschappelijk contact mogelijk te houden. Als vriend en echte kammeraad wil ik hem nooit kwijt. Toch zit ik nu uren te janken, voel me ziek en zit in een rouwproces. Geef jullie commentaar eens.
quote:En hoe kom jij erbij dat je een oordeel kan vellen zonder dat je hem of haar kent? Je weet helemaal niks van hun relatie om deze stelling te opperen!!
Op zondag 28 september 2003 15:25 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
Hoe kom je erbij dat deze man een goede vriend van je is????
Dat is hij niet.
Hij wil je gewoon ff aan het lijntje houden totdat de achterdocht van zijn vrouw is gesust en dan gewoon weer van hoppa.
Dat weet je zelf toch ook wel?
Een andere mogelijkheid (waarschijnlijker bovendien) is: je bent nu een grotere gevaar voor hem dan eerst, aangezien je nu zelf gescheiden bent. Waarschijnlijk wil hij je meer op een afstand houden omdat hij bang is dat je nu harder aan hem zou gaan trekken dan voorheen. Die vrouw van hem weet waarschijnlijk echt nog steeds van niks, maar hij is als de dood dat jij het haar gaat vertellen.
Dump deze prutser toch. Dit is geen vriend van je.
Voor de poster, neem deze posts natuurlijk wel met een korreltje zout en ga ook op eigen gevoel af. Dat is beter dan onze meningen lezen
quote:Niet zo stom oordelen en reageren, je kent de eigenlijke situatie niet en het is hier nu ook niet aan de orde. Ik heb zelf ook in andermans huwelijk gerotzooid en daar was niks mee.
Op zondag 28 september 2003 15:29 schreef dawg het volgende:
Eigen schuld, vreemd gaan is
Ik hoop dat zijn vrouw er ook achter komt, achterbaks laag gedoe.
quote:... been there, done that...
Op zondag 28 september 2003 15:29 schreef frankthetank het volgende:[..]
En hoe kom jij erbij dat je een oordeel kan vellen zonder dat je hem of haar kent? Je weet helemaal niks van hun relatie om deze stelling te opperen!!
als hij echt een vriend van haar was, dan had hij zich teruggetrokken uit de relatie voordat haar huwelijk was stukgegaan.
quote:dat was toch echt haar eigen keuze.
Op zondag 28 september 2003 15:31 schreef Tjingtjangtjong het volgende:[..]
... been there, done that...
als hij echt een vriend van haar was, dan had hij zich teruggetrokken uit de relatie voordat haar huwelijk was stukgegaan.
quote:Lekker dom lullen, omdat het uit eigen ervaring slecht is gegaan weet jij meteen de situatie in te schatten van een ander persoon zonder ook maar iets van die twee te weten behalve wat posts van haar?
Op zondag 28 september 2003 15:31 schreef Tjingtjangtjong het volgende:[..]
... been there, done that...
quote:Je bent een ego tripper en ik hoop dat jouw aanstaande vriend ook gaat cheaten in je relatie...
Op zondag 28 september 2003 15:14 schreef leer.van.het.leven het volgende: Geef jullie commentaar eens.
over normen en waarden gesproken
kutje ik hoop dat je veel verdriet hebt
[Dit bericht is gewijzigd door zim_ra op 28-09-2003 15:37]
quote:ik oordeel niet, dit is mijn mening. Wie is hier nu dom?
Op zondag 28 september 2003 15:31 schreef elcastel het volgende:[..]
Niet zo stom oordelen en reageren, je kent de eigenlijke situatie niet en het is hier nu ook niet aan de orde. Ik heb zelf ook in andermans huwelijk gerotzooid en daar was niks mee.
quote:over normen en waarden gesproken indeed.
Op zondag 28 september 2003 15:35 schreef zim_ra het volgende:[..]
Je bent een ego tripper en ik hoop dat jij vriend ook gaat cheaten in je relatie...
over normen en waarden gesproken
kutje ik hoop dat je veel verdriet hebt
quote:T is meestal niet zo verschillend. Vreemdgaan is zo oud als de weg naar Kralingen en alle "unieke vriendschapsgevoelens" ("hij is m'n soulmate, mijn beste kameraad") die als puntje bij paaltje komt, echt geen reet voorstellen, die zijn ook ongelofelijk banaal. Ben benieuwd of ze wordt uitgenodigd met de Kerst, als enorm speciale bijzondere vriendin zijnde, bijvoorbeeld.
Op zondag 28 september 2003 15:33 schreef frankthetank het volgende:[..]
Lekker dom lullen, omdat het uit eigen ervaring slecht is gegaan weet jij meteen de situatie in te schatten van een ander persoon zonder ook maar iets van die twee te weten behalve wat posts van haar?
Beetje jammer
quote:Dat is geen mening, dat heet de grond intrappen oftewel sadisme..
Op zondag 28 september 2003 15:36 schreef dawg het volgende:[..]
ik oordeel niet, dit is mijn mening. Wie is hier nu dom?
Nogmaals: vreemdgaan vind ik
quote:Natuurlijk is het haar keuze, en het zal ook niet alleen aan het vreemdgaan gelegen hebben, maar het vreemdgaan zal zeker niet geholpen hebben om het huwelijk te redden.
Op zondag 28 september 2003 15:33 schreef milagro het volgende:[..]
dat was toch echt haar eigen keuze.
quote:en JIJ bent een christenhond
Op zondag 28 september 2003 15:40 schreef Jesuz het volgende:
Je bent een hoer...
quote:Je hebt inderdaad wel een punt...
Op zondag 28 september 2003 15:37 schreef Tjingtjangtjong het volgende:[..]
T is meestal niet zo verschillend. Vreemdgaan is zo oud als de weg naar Kralingen en alle "unieke vriendschapsgevoelens" ("hij is m'n soulmate, mijn beste kameraad") die als puntje bij paaltje komt, echt geen reet voorstellen, die zijn ook ongelofelijk banaal. Ben benieuwd of ze wordt uitgenodigd met de Kerst, als enorm speciale bijzondere vriendin zijnde, bijvoorbeeld.
vind het helemaal niet leuk als het in de liefde slecht gaat...
maar liefde is nou eenmaal bijzonder ingewikkeld enzo...
quote:
Op zondag 28 september 2003 15:21 schreef vosss het volgende:[..]
Mijn mening:
Je bent een slet!
Was dan eerst gaan scheiden, beetje lullig voor je (ex)man, ook voor zijn vrouw btwBent erg vlug met je oordeel en nog jong. Misschien leer je nog eens na te denken over wat iemand er toe kan brengen om vreemd te gaan voor je ze slet noemt!!
Neuken is wat jij misschien doet, dat daaromheen nog veel meer kan en waardering en respect mee kunnen spelen zul je nog wel ooit ervaren knul.
Wie de bal kaatst moet hem terug verwachten. Reageer liever op topics waar je uit ervaring over spreken kunt!
Ik hoop dat je je heel slecht voelt en in het vervolg eerst ff met je partner kortsluit dat je met een ander wilt neuken
quote:Hehehe
Op zondag 28 september 2003 15:41 schreef Graveland het volgende:[..]
en JIJ bent een christenhond
hij dumpt je nu dus feitelijk, maar hij probeert je een zachte landing te bezorgen omdat hij bang is dat je anders misschien in woede wat schade aanricht aan zijn thuisfront.
quote:Als je al zover bent is er een redden meer aan.
Op zondag 28 september 2003 15:40 schreef Tjingtjangtjong het volgende:[..]
Natuurlijk is het haar keuze, en het zal ook niet alleen aan het vreemdgaan gelegen hebben, maar het vreemdgaan zal zeker niet geholpen hebben om het huwelijk te redden.
Een enorm goede kameraad van haar, die echt het allerbeste met haar voorheeft, en die graag wil dat zij een gelukkig huwelijk heeft, die had haar beter beschermd in deze situatie.
Ze heeft een risico genomen en verloren.
En extra zuur is het dat hij gewoon door kan gaan met zijn leven, zijn vrouw weet immers van niets.
Verdrietig maar het is niet anders.
Alle contact verbreken lijkt me het beste, simpelweg omdat ze zichzelf door dat niet te doen, meer verdriet bezorgt en blijft hopen dat hij zich zal bedenken.
Iets was vast en zeker wel zal gebeuren, die kans is groot, maar waar hij keer op keer van zal terugkomen, haar opnieuw verdrietig achterlatend.
En dat sloopt je.
Kappen dus.
Radicaal.
quote:Ja bah, je hebt gelijk.
Op zondag 28 september 2003 15:49 schreef milagro het volgende:[..]
Als je al zover bent is er een redden meer aan.
Ze heeft ws meer verdriet om het verbreken van deze relatie dan om haar huwelijk.
Ik ben van mening dat als een ander zover tussen jou en je partner kan komen, die eerste relatie sowieso geen schijn van kans had.
De buitenechtelijke relatie is dan ms een aanleiding, maar de reden ligt meestal elders.Ze heeft een risico genomen en verloren.
En extra zuur is het dat hij gewoon door kan gaan met zijn leven, zijn vrouw weet immers van niets.
Verdrietig maar het is niet anders.Alle contact verbreken lijkt me het beste, simpelweg omdat ze zichzelf door dat niet te doen, meer verdriet bezorgt en blijft hopen dat hij zich zal bedenken.
Iets was vast en zeker wel zal gebeuren, die kans is groot, maar waar hij keer op keer van zal terugkomen, haar opnieuw verdrietig achterlatend.
En dat sloopt je.
Kappen dus.
Radicaal.
quote:wraak is nooit een reden..
Op zondag 28 september 2003 15:58 schreef Tjingtjangtjong het volgende:[..]
Ja bah, je hebt gelijk.
En vooral dat hij dan gewoon door kan gaan alsof er niks gebeurd is, daar zou toch eigenlijk iets op verzonnen moeten worden. Daar kan ik zo boos om worden.
hij komt zichzelf echt wel tegen.. daar hoeven wij mensen ons geen zorgen over te maken
quote:Precies, dat is zuur.
Ja bah, je hebt gelijk.
En vooral dat hij dan gewoon door kan gaan alsof er niks gebeurd is, daar zou toch eigenlijk iets op verzonnen moeten worden. Daar kan ik zo boos om worden.
Dat maakt je alleen maar bitter, iedere keer meer en meer.
quote:De beste wraak is laten zien dat je zonder hem kan, gelukkig bent zonder hem.
Op zondag 28 september 2003 16:03 schreef Lopat het volgende:[..]
wraak is nooit een reden..
hij komt zichzelf echt wel tegen.. daar hoeven wij mensen ons geen zorgen over te maken
quote:Dus als ik zeg dat ik vreemdgaan laag, achterbaks, schaden vh vertrouwen, etc etc, vind, is dat sadisme??
Op zondag 28 september 2003 15:40 schreef frankthetank het volgende:[..]
Dat is geen mening, dat heet de grond intrappen oftewel sadisme..
quote:En nog steeds weten jullie helemaal niets van de situatie, je zit practisch gewoon een beetje te gissen naar wat er gaande is
Ja bah, je hebt gelijk.
Wil de topicposter eens zelf vertellen hoe die vent is? en dan pas oordelen?
quote:WTF wie ben jij In Neuks naam om iemand te VEROORDELEN
Op zondag 28 september 2003 16:21 schreef barleduc het volgende:
hmm...als getrouwde vrouw ben je vreemd gegaan met een andere getrouwde man en je komt hier een beetje zielig doen? Daar heb ik alleen het volgende op te zeggen :![]()
![]()
I hope your pain and suffering isn't over any time soon!
stomme kut users die weer rechter spelen...
Kun je uitleggen wat het verschil is tussen jouw huwelijk (dat je dus wel kon verbreken) en zijn huwelijk?
quote:Bovenstaande begrijp ik dus niet helemaal. Als hij echt eerlijk zou zijn, dan zou hij toch helemaal voor jou kiezen? Dan kan hij kinderen, familie, werk en vrienden ook naar jou meenemen, lijkt me zo. Of bedoelt hij hier eigenlijk mee dat hij zowiezo meer van zijn huidige vrouw houdt dan van jou?
Mijn minnaar heeft altijd eerlijk gezegd dat hij zijn huwelijk niet kan en wil opgeven i.v.m. kinderen, familie, werk, vrienden en maatschappelijke functie.
quote:Het is toch gewoon van allebei de eigen keuze? Het feit dat zij haar huwelijk verbreekt, staat los van zijn beslissing om dat wel of niet te doen. Kennelijk weegt voor haar de relatie en het feit dat ze is vreemdgegaan en dat haar huwelijk zo beschadigd is dat het niet meer te redden is en ze niet volledig voor haar partner kan kiezen, zwaarder dan het behouden van het huwelijk en telt voor hem het houden wat hij heeft opgebouwd zwaarder.
Op zondag 28 september 2003 16:33 schreef hace_x het volgende:Bovenstaande begrijp ik dus niet helemaal. Als hij echt eerlijk zou zijn, dan zou hij toch helemaal voor jou kiezen? Dan kan hij kinderen, familie, werk en vrienden ook naar jou meenemen, lijkt me zo. Of bedoelt hij hier eigenlijk mee dat hij zowiezo meer van zijn huidige vrouw houdt dan van jou?
Als je vreemdgaat met een getrouwde man en je gaat zelf scheiden dan is dat geen garantie dat hij hetzelfde doet natuurlijk.
Ik denk niet dat het per se betekent dat hij meer van zijn vrouw houdt (het kan natuurlijk wel), maar ook dat hij waarde hecht aan die stabiliteit...wat hij heeft opgebouwd met haar...zijn gezinnetje, de zekerheid. Dat het egoïstisch is ten opzichte van zijn vrouw, dat is een ander punt. Tegenover de topicstarter is hij hier altijd duidelijk over geweest.
quote:Misschien dat ik voor een meer eufemistisch woordgebruik had moeten kiezen om mijn mening te geven, maar waarom zit jij eigenlijk vreemdgaan goed te praten?
Op zondag 28 september 2003 16:25 schreef Lopat het volgende:[..]
WTF wie ben jij In Neuks naam om iemand te VEROORDELEN
stomme kut users die weer rechter spelen...
Wat oordelen jullie makkelijk, maar ik ga er maar vanuit dat de mensen die het hardst oordelen de minste levenservaring hebben. Is niet erg, die ervaring komt nog wel.
Het moet afschuwelijk zijn om bijv. in een huwelijk met kinderen te zitten en tot de conclusie komen dat je niet meer van je man houdt. Maar je wilt hem ook geen pijn doen (hij houdt bijv. nog wel heel erg veel van jou) en het geeft teveel complicaties om te scheiden. Een opmerking als "dan ga je toch lekker scheiden" is veel simpeler in theorie dan in praktijk. En getuigt van heel erg weinig ervaring en inlevingsvermogen.
Als je in een dergelijke situatie zit en je ontmoet iemand die je weer de zin in leven terug geeft, en die iemand is absoluut de ware voor je, je bent hevig verliefd....dan begrijp ik het dat je vreemd gaat als hij dat toestaat. En als hij dan ook getrouwd is verdring je dat gevoel dat je iets heel erg verkeerds aan het doen bent. Roze wolk heb je ook als je getrouwd bent hoor. Dan komt het jezelf voor de gek houden "hij gaat wel bij zijn vrouw weg....hij zegt namelijk ook van mij te houden".
Wie zijn wij om te oordelen over een situatie die je niet kent?
Ze voelt zich waarschijnlijk net zo rot, alleen en verloren als ieder ander die een relatie kwijtraakt waar je veel energie in hebt gestoken en waarbij je nog steeds van je ex houdt. Nee, doe er lekker allemaal een schepje bovenop! Stelletje moraalridders
quote:Jawel, maar ik vroeg me af hoe eerlijk die man eigenlijk is geweest. Blijkbaar waren haar gedachten bij de affaire toch verder gegaan ook al had hij dat gezegd. Dan vraag ik mij dus af hoe dat kan? Zou die man nooit gezegd hebben hoe geweldig hij het met haar heeft en zou dat dan niet de aanleiding zijn geweest dat ze nu veel verdriet heeft?
Op zondag 28 september 2003 16:38 schreef Angeles het volgende:Het is toch gewoon van allebei de eigen keuze?
quote:Ik vind hem even egoistisch tegenover de TS als tegen zijn vrouw, nu, vandaar mijn aanvullende vragen aan de TS.
Dat het egoïstisch is ten opzichte van zijn vrouw, dat is een ander punt. Tegenover de topicstarter is hij hier altijd duidelijk over geweest.
quote:Maar dát wist ze van tevoren, en toch is ze er mee doorgegaan.
Op zondag 28 september 2003 16:48 schreef hace_x het volgende:Ik vind hem even egoistisch tegenover de TS als tegen zijn vrouw, nu, vandaar mijn aanvullende vragen aan de TS.
quote:Liefde maakt blind. Misschien is het wel een hele goede casanova.
Op zondag 28 september 2003 16:50 schreef Angeles het volgende:[..]
Maar dát wist ze van tevoren, en toch is ze er mee doorgegaan.
Ik denk dat er geen toekomst zit in je relatie met die man. Je hebt gezegd dat hij altijd eerlijk is geweest over het feit dat hij bij zijn vrouw blijft, en ik denk dat je dat nu ook echt tot je door moet laten dringen. Ik heb namelijk toch het idee dat je altijd hoop hebt gehouden dat hij toch voor jou zou kiezen uiteindelijk.
Ook denk ik dat de realtie tussen hem en zijn vrouw beter is dan dat jij denkt, of hij jou doet voorkomen. Je noemt namelijk niet zijn vrouw in het rijtje waarom hij niet zal scheiden... en ik denk toch wel dat je moet inzien dat zij wel een van die redenen vormt waarom hij niet van haar wil scheiden. Sommige mannen gaan niet vreemd omdat ze nit tvreden zijn over hun realtie, maar omdat ze niet monogaam zijn. Vaak hebben die mannen wel en heel gzllig leven met hun vrouw. Ik denk dat je je dat beeld ook in moet houden als je nu aan hem denkt. Proberen hem t vergeten dus.
Nog 1 advies: probeer ioig een half jaar bij hem uit de buurt te blijven... anders vergeet j hem nooit! Probeer je op andere dingen te richten: je hobbies, vakanties, vrienden enz enz... en dus niet aan hem!!!
quote:Dat kan, maar toch. Het blijft je eigen keuze. Als hij allerlei vage beloftes heeft gedaan was het wat anders, maar naar haar toe is het van tevoren duidelijk geweest en daar kon ze mee akkoord gaan of niet.
Op zondag 28 september 2003 16:52 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:Liefde maakt blind. Misschien is het wel een hele goede casanova.
Dat het - nu het erop aankomt - zuur is om hem uitdrukkelijk voor zijn vrouw te zien kiezen, dat is een ander verhaal.
quote:Helaas, maar ze heeft gelijk. Probeer hem te vergeten; dat is het allerbeste. Niet het leukste. Sterkte hoor!
Op zondag 28 september 2003 16:53 schreef Courtney het volgende:
Hoi TS,Ik denk dat er geen toekomst zit in je relatie met die man. Je hebt gezegd dat hij altijd eerlijk is geweest over het feit dat hij bij zijn vrouw blijft, en ik denk dat je dat nu ook echt tot je door moet laten dringen. Ik heb namelijk toch het idee dat je altijd hoop hebt gehouden dat hij toch voor jou zou kiezen uiteindelijk.
Ook denk ik dat de realtie tussen hem en zijn vrouw beter is dan dat jij denkt, of hij jou doet voorkomen. Je noemt namelijk niet zijn vrouw in het rijtje waarom hij niet zal scheiden... en ik denk toch wel dat je moet inzien dat zij wel een van die redenen vormt waarom hij niet van haar wil scheiden. Sommige mannen gaan niet vreemd omdat ze nit tvreden zijn over hun realtie, maar omdat ze niet monogaam zijn. Vaak hebben die mannen wel en heel gzllig leven met hun vrouw. Ik denk dat je je dat beeld ook in moet houden als je nu aan hem denkt. Proberen hem t vergeten dus.
Nog 1 advies: probeer ioig een half jaar bij hem uit de buurt te blijven... anders vergeet j hem nooit! Probeer je op andere dingen te richten: je hobbies, vakanties, vrienden enz enz... en dus niet aan hem!!!
Het kan zelfs zo zijn dat je van 2 mensen houdt.
Met de één heb je kinderen, een huis, vriendenkring, historie.. met de ander gestolen uurtjes.
Van de een hou je om verschillende redenen dan de ander.
En nee het is niet zo dat als je hoteldebotel verliefd wordt op een ander, dat je dan ook hoteldebotel de een verlaat."
Zo werkt dat in praktijk niet.
Je hoopt dat het over gaat en tegelijkertijd dat het nooit over gaat.
Je wilt bij de ander zijn, maar de een niet pijn doen.
Je wilt bij de een zijn, maar kan de ander niet vergeten.
Deze man zal best om de TS geven, maar niet genoeg om alles achter zich te laten.
Dat is verdrietig voor haar en misschien zelfs ook voor hem.
Maar laat ze zich alsjeblieft niet meeslepen in zijn zwakke momenten.
Zolang zij (en ms ook hij) nog om hem (haar) geeft, naar hem (haar) verlangt kan dat eenvoudig weg niet.
Enkel vriendschap klinkt allemaal heel aardig en verstandig, maar in dit soort zaken is het verstand nu net datgene wat het vaak laat afweten.
quote:Een mens leert nooit wat bij als hij niet de feiten op de neus gedrukt krijgt... Was TS niet bezig geweest met het stiekeme gedoe, dan was er geen probleem geweest.
Op zondag 28 september 2003 16:48 schreef Isabeau het volgende:Ze voelt zich waarschijnlijk net zo rot, alleen en verloren als ieder ander die een relatie kwijtraakt waar je veel energie in hebt gestoken en waarbij je nog steeds van je ex houdt. Nee, doe er lekker allemaal een schepje bovenop! Stelletje moraalridders
inkoppertje: eerlijkheid duurt het langst.
quote:Ben jij er bij geweest?? Je kunt niet oordelen over alleen de buitenkant van een situatie. Objectief gezien zeg ik "vreemdgaan is fout". In praktijk heb ik allang moeten onderkennen dat er tussen het zwart en wit wat de meesten hier neerleggen nog een heleboel grijstinten zitten.
Op zondag 28 september 2003 18:38 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
TS vertoond achterbaks, laag gedrag en dat is mijn volle overtuiging. Hoe zwaar ze het ook heeft met haar liefdesleed: ze heeft er zelf voor gezorgd... En dat voor iemand die kinderen heeft.... Hoe verantwoordelijk allemaal. In goeie tijden en slechte tijden, nietwaar?inkoppertje: eerlijkheid duurt het langst.
Bovendien, wie van jullie hier kan voor 100% garanderen dat hij of zij er nooit een moment aan gedacht heeft??
Hoe ging dat spreekwoord ook alweer?? "hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen"
quote:Ik ga niet vreemd omdat ik weet dat ik een ander ermee pijn doe. Tuurlijk heb ik er al aan gedacht, maar is dat reeds een crime?
Op zondag 28 september 2003 19:02 schreef GM het volgende:[..]
Ben jij er bij geweest?? Je kunt niet oordelen over alleen de buitenkant van een situatie. Objectief gezien zeg ik "vreemdgaan is fout". In praktijk heb ik allang moeten onderkennen dat er tussen het zwart en wit wat de meesten hier neerleggen nog een heleboel grijstinten zitten.
Bovendien, wie van jullie hier kan voor 100% garanderen dat hij of zij er nooit een moment aan gedacht heeft??
Hoe ging dat spreekwoord ook alweer?? "hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen"
quote:Ja, en dit is nou precies iets wat ze levenswijsheid noemen. Als je jong bent (en nee, dit geldt niet voor iedereen die jong is) denk je veel te vaak zwart-wit. Als je ouder wordt herken je de enorme schakering grijstinten in het leven. Misschien worden mensen die ouder worden daarom wel milder
Op zondag 28 september 2003 19:02 schreef GM het volgende:
In praktijk heb ik allang moeten onderkennen dat er tussen het zwart en wit wat de meesten hier neerleggen nog een heleboel grijstinten zitten.
quote:De gedachte eraan is meestal de eerste stap.. dus ja, zo zou je het als crime kunnen zien.
Op zondag 28 september 2003 19:04 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Ik ga niet vreemd omdat ik weet dat ik een ander ermee pijn doe. Tuurlijk heb ik er al aan gedacht, maar is dat reeds een crime?
Hoe je het ook draait of keert of welke emotionele nuances je er ook aan legt: vreemdgaan (zonder toestemming van de partner) is het bedriegen van de persoon waar je voor hebt gekozen. Waar is het grijze gebied in bedriegen?
Ik vind het behoorlijk kortzichtig om een waardeoordeel te vellen over iemand die je niet kent en een situatie die je niet kent.
Nogmaals, objectief gezien is vreemdgaan een no-go area.. in de praktijk ligt het alleen niet zo zwart/wit.
Om dan met een oordeel te gaan smijten.. sorry, dat vind ik nogal dom.
quote:Typische vrouwenlogica.. Je bent bitter om iets wat je zelf in stand houdt, namelijk de mogelijkheid om terug te keren naar zijn (ex)minnares.
Op zondag 28 september 2003 16:06 schreef milagro het volgende:[..]
Precies, dat is zuur.
Voor hem is het verbreken makkelijk, hij heeft immers een lieve onwetende vrouw thuis wachten.
Maar kan, zo nodig, toch nog terecht bij zijn (ex) minnares, pakt gewoon ook die draad weer op, want zij verlangt nog steeds naar hem.Dat maakt je alleen maar bitter, iedere keer meer en meer.
Die minnares ben je namelijk zelf. Dus.. in plaats van bitter te worden van die gedachte, is het misschien leuk zelf de touwtjes van je leven in handen te nemen in plaats van als een hopeloos mak lammetje te wachten op iemand waarvan je weet dat je hem niet gaat krijgen.
quote:Natuurlijk is het beter om zelf de touwtjes in handen te nemen, maar dat wil niet zeggen dat dát dan niet pijnlijk zal zijn. Pijn is geen aan/uitknop.
Op zondag 28 september 2003 19:07 schreef HassieBassie het volgende:Typische vrouwenlogica.. Je bent bitter om iets wat je zelf in stand houdt, namelijk de mogelijkheid om terug te keren naar zijn (ex)minnares.
Die minnares ben je namelijk zelf. Dus.. in plaats van bitter te worden van die gedachte, is het misschien leuk zelf de touwtjes van je leven in handen te nemen in plaats van als een hopeloos mak lammetje te wachten op iemand waarvan je weet dat je hem niet gaat krijgen.
Ruim je rotzooi lekker zelf op, ipv ons ermee te vervelen. Tenslotte heb je het er helemaal zelf naar gemaakt.
Ik hoop dat je de volgende keer wat beter nadenkt voordat je iets begint met een getrouwd of anderszins gebonden iemand. Ongebonden mannen genoeg, dus daar ligt het ieg niet aan.
quote:P'cies, typische vrouwenlogica. Maar aangezien ze aan hun geslacht niks kunnen doen, zal het wel nooit tot die naïeve koppies doordringen.
Op zondag 28 september 2003 19:07 schreef HassieBassie het volgende:
Typische vrouwenlogica.. Je bent bitter om iets wat je zelf in stand houdt, namelijk de mogelijkheid om terug te keren naar zijn (ex)minnares.
quote:Oke ik ben het met deze stelling eens, maar men vergeet soms dat er gevoel in het spel is zo ook bij een seksrelatie. Dit kan dus nare gevolgen heben zoals TS nu bewijst.
ik vind vreem gaan helemaal niet laag maar ik vind wel gewoon dat je het moet vertellen, het zou in deze maatschappij toch mogelijk moeten zijn om naast je reguliere relatie een soort van sexrelatie te hebben. Wekt dit jalouzie op dan is de relatie hier blijkbaar niet tegen bestand en niet van veel waarde
quote:Ik ben dus van mening ! seks for fun of buitenechtelijke relaties, gewoon one night stand en niet meer doen !! te gecompliceerd allemaal, een te grote gevoels kwestie voor te veel mensen.
Op zondag 28 september 2003 18:34 schreef milagro het volgende:
Deze man zal best om de TS geven, maar niet genoeg om alles achter zich te laten.
Dat is verdrietig voor haar en misschien zelfs ook voor hem.
iig TS succes.
quote:Bedriegen blijft oneerlijk. Hoe ouder je wordt hoe vlakker je tegen eerlijkheid staat omdat je ziet hoe oneerlijk alles er aan toegaat. Ik heb daar gisteren nog een uitvoerig gesprek over gehad met twee 60 plussers. Het blijft (op iedere leeftijd) echter een keuze om daar al dan niet aan mee te doen. Grijs opzoeken is makkelijk, omdat het een leuk excuus biedt. Bedriegen blijft de ander pijn doen en daar is geen grijs in. Er kunnen redenen zijn om vreemd te gaan, maar dan moet je gewoon bij je partner weg. De meesten die deze gevoelens niet kunnen of durven confronteren zijn niet eerlijk naar zichzelf en hun partner. Als dat grijs is, dan pas ik ervoor... Lekker makkelijk om je te verschuilen, maar het blijft het uit de weg gaan van de zaak die speelt.
Op zondag 28 september 2003 19:04 schreef Isabeau het volgende:[..]
Ja, en dit is nou precies iets wat ze levenswijsheid noemen. Als je jong bent (en nee, dit geldt niet voor iedereen die jong is) denk je veel te vaak zwart-wit. Als je ouder wordt herken je de enorme schakering grijstinten in het leven. Misschien worden mensen die ouder worden daarom wel milder
quote:Hè bah doe es niet zo bitter, je oordeelt duidelijk uit recent eigen voor jou pijnlijke ervaring.
Op zondag 28 september 2003 19:10 schreef Lemmeb het volgende:
Sippe shit dit. Wat wil je nu van ons horen? 'Ach gut wat zielig voor je?' Ja doei!Ruim je rotzooi lekker zelf op, ipv ons ermee te vervelen. Tenslotte heb je het er helemaal zelf naar gemaakt.
Ik hoop dat je de volgende keer wat beter nadenkt voordat je iets begint met een getrouwd of anderszins gebonden iemand. Ongebonden mannen genoeg, dus daar ligt het ieg niet aan.
quote:Mijn blik valt op deze laatste zin en ik hoef de rest niet eens meer te lezen.
Op zondag 28 september 2003 19:13 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Alleen maar om dat kutje gevuld te krijgen... pfff
Wat een bittere mensen hier.
Zijn jullie recentelijk bedrogen of zo
quote:Niet dat ik weet.
Op zondag 28 september 2003 19:17 schreef milagro het volgende:[..]
Mijn blik valt op deze laatste zin en ik hoef de rest niet eens meer te lezen.
Zonde, hoor.Wat een bittere mensen hier.
quote:Fijn zo, en dan verval je maar in dergelijke taalgebruik.
Op zondag 28 september 2003 19:18 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Niet dat ik weet.
Seks is gewoon zo ontzettend overroepen dat het haast primatengedrag wordt... Maar hey, 't is maar een mening en (als ik voor mezelf mag spreken) er zit geen verbittering achter, alleen een principe.
Ik wens TS overigens veel succes met haar gevoelens, maar ik kan er gewoon niet mee sympathiseren.
quote:Same here. Succes met de volgende getrouwde vent. Maar kom dan niet weer hier janken
Op zondag 28 september 2003 19:18 schreef seriewoordenaar het volgende:
Niet dat ik weet.Seks is gewoon zo ontzettend overroepen dat het haast primatengedrag wordt... Maar hey, 't is maar een mening en (als ik voor mezelf mag spreken) er zit geen verbittering achter, alleen een principe.
Ik wens TS overigens veel succes met haar gevoelens, maar ik kan er gewoon niet mee sympathiseren.
quote:Nog zo één die zo graag I told you so zegt.
Op zondag 28 september 2003 19:20 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Same here. Succes met de volgende getrouwde vent. Maar kom dan weer niet hier janken
quote:Ja, ik ben twee keer verdomde hard bedrogen en dat heeft me heel erg pijn gedaan.
Op zondag 28 september 2003 19:17 schreef milagro het volgende:
1x mijn partner (waar ik al 6 jaar mee samenwoonde) met mijn allerbeste vriendin (hey, en toen was je voor je gevoel twee mensen kwijt!) en 1x een andere partner met een getrouwde vrouw die ik erg leuk vond.
Verbitterd? Absoluut niet. En het meest idiote natuurlijk is dat ik iedereen gewoon heb vergeven en de situatie nog begreep ook. Beide relaties wel verbroken hierdoor.
Ik denk dat de hevig reagerende posters vnl onder de 20 zijn, milagro.
quote:[..]
Op zondag 28 september 2003 19:13 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Ik veroordeel haar persoonlijkheid an sich overigens niet, ik profileer hier alleen mijn visie op vreemdgaan en bedriegen, en daar doe je maar mee wat je wil.
"TS vertoond achterbaks, laag gedrag en dat is mijn volle overtuiging. Hoe zwaar ze het ook heeft met haar liefdesleed: ze heeft er zelf voor gezorgd... En dat voor iemand die kinderen heeft.... Hoe verantwoordelijk allemaal. In goeie tijden en slechte tijden, nietwaar? "
Dan moet jij mij toch eens vertellen wij JIJ onder veroordelen verstaat, want ik vind dit wel degelijk iemand veroordelen.
Als je de info onvoldoende vindt, reageer dan gewoon niet.
quote:Respect!
Op zondag 28 september 2003 19:20 schreef Isabeau het volgende:[..]
Ja, ik ben twee keer verdomde hard bedrogen en dat heeft me heel erg pijn gedaan.
1x mijn partner (waar ik al 6 jaar mee samenwoonde) met mijn allerbeste vriendin (hey, en toen was je voor je gevoel twee mensen kwijt!) en 1x een andere partner met een getrouwde vrouw die ik erg leuk vond.
Verbitterd? Absoluut niet. En het meest idiote natuurlijk is dat ik iedereen gewoon heb vergeven en de situatie nog begreep ook. Beide relaties wel verbroken hierdoor.
quote:Dergelijk taalgebruik? Ik kan even niet volgen? Heb je het over die ene opmerking van het gevulde kutje? Misschien was die iets te cru en bevooroordeeld, maar het is een zwaktebod om iemand op 1 zin vast te pinnen, natuurlijk.
Op zondag 28 september 2003 19:19 schreef milagro het volgende:[..]
Fijn zo, en dan verval je maar in dergelijke taalgebruik.
Zwaktebod.
quote:Nee, ben volgens mij nog nooit bedrogen (maar dat weet je natuurlijk maar nooit). En heb ook nog nooit iemand anders bedrogen.
Op zondag 28 september 2003 19:15 schreef milagro het volgende:
Hè bah doe es niet zo bitter, je oordeelt duidelijk uit recent eigen voor jou pijnlijke ervaring.
Ik heb gewoon een ongelofelijke t*ringhekel aan mensen die (in mijn ogen) moreel zeer verwerpelijk gedrag vertonen en dan naderhand gaan zitten mekkeren dat het verkeerd voor hen is uitgepakt. Pure aanstellerij.
quote:Same here. "Bedrogen" that is.
Op zondag 28 september 2003 19:20 schreef Isabeau het volgende:[..]
Ja, ik ben twee keer verdomde hard bedrogen en dat heeft me heel erg pijn gedaan.
Een "foute" daad maakt iemand nog geen fout mens.
En begrip is geen goedkeuring, maar ervaring, weten dat het niet allemaal zo zwart-wit is.
Het is zo makkelijk om van de zijlijn te roepen dat jij beter zou weten.
Dat jij nooit zoiets zou doen.
Totdat.
Je zou jezelf wel eens hevig kunnen verbazen of teleurstellen zo je wilt.
quote:In vele gevallen klopt dat, maar dit is je reinste projectie en niet per definitie een algemene waarheid...
Op zondag 28 september 2003 19:28 schreef milagro het volgende:
Het is zo makkelijk om van de zijlijn te roepen dat jij beter zou weten.
Dat jij nooit zoiets zou doen.
Totdat.
Je zou jezelf wel eens hevig kunnen verbazen of teleurstellen zo je wilt.
quote:Net zo min is jouw rationele (ver)oordelen dat.
Op zondag 28 september 2003 19:29 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
In vele gevallen klopt dat, maar dit is je reinste projectie en niet per definitie een algemene waarheid...
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 28-09-2003 19:33]
quote:Mwoah deels, ik heb toch wel een hoop uit de boekjes ook, hoor.
Op zondag 28 september 2003 19:32 schreef milagro het volgende:[..]
Net zo min is jouw rationele (ver)oordelen dat.
Maar ik denk niet dat veel mensen het met ons eens zijn. Die hebben het dan over 'leren van hun fouten' en andere blabla. Terwijl het voor veel dingen, zoals vreemdgaan bijvoorbeeld, al vantevoren vaststaat dat het moreel verkeerd is.
quote:Precies en dat is te merken.
Op zondag 28 september 2003 19:33 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Mwoah deels, ik heb toch wel een hoop uit de boekjes ook, hoor.
quote:Zwaktebod... Boeken zijn (in het algemeen) een verzameling van ervaring.
Op zondag 28 september 2003 19:33 schreef milagro het volgende:[..]
Precies en dat is te merken.
quote:En jij kan in alle eerlijkheid zeggen dat aan jouw reacties geen projectie ten grondslag ligt?
Op zondag 28 september 2003 19:29 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
In vele gevallen klopt dat, maar dit is je reinste projectie en niet per definitie een algemene waarheid...
quote:Dat is vloeken ook in sommige milieus.
Op zondag 28 september 2003 19:33 schreef Lemmeb het volgende:
seriewoordenaar, ik kan me trouwens helemaal vinden in je eerder betoog over oneerlijkheid en bedriegen. Ik voel het *EXACT* hetzelfde.Maar ik denk niet dat veel mensen het met ons eens zijn. Die hebben het dan over 'leren van hun fouten' en andere blabla. Terwijl het voor veel dingen, zoals vreemdgaan bijvoorbeeld, al vantevoren vaststaat dat het moreel verkeerd is.
quote:En jij bent een heilige die nooit een misstap heeft gemaakt? Zoals eerder hier gezegd, begrip tonen is nog geen goedkeuring.
Op zondag 28 september 2003 19:33 schreef Lemmeb het volgende:
seriewoordenaar, ik kan me trouwens helemaal vinden in je eerder betoog over oneerlijkheid en bedriegen. Ik voel het *EXACT* hetzelfde.Maar ik denk niet dat veel mensen het met ons eens zijn. Die hebben het dan over 'leren van hun fouten' en andere blabla. Terwijl het voor veel dingen, zoals vreemdgaan bijvoorbeeld, al vantevoren vaststaat dat het moreel verkeerd is.
quote:Zoals ik al zei: deels. Ik ben zelf 7 jaar geleden serieus bedrogen en dat laat inderdaad sporen na. (tweelingbroer van mijn moeder neukte vrolijk met mijn toenmalige vriendin terwijl ik seksueel gezien niets mocht bij haar) Maar reeds daarvoor was ik dezelfde mening toegedaan... Maar natuurlijk projecteer ik ook en dat is niets om je voor te schamen.
Op zondag 28 september 2003 19:35 schreef GM het volgende:[..]
En jij kan in alle eerlijkheid zeggen dat aan jouw reacties geen projectie ten grondslag ligt?
quote:Waarom moet je een heilige zijn om iets af te keuren? Dat is nogal een dooddoenertje, he.
Op zondag 28 september 2003 19:36 schreef GM het volgende:[..]
En jij bent een heilige die nooit een misstap heeft gemaakt? Zoals eerder hier gezegd, begrip tonen is nog geen goedkeuring.
quote:Aha traumaatje dus.
Op zondag 28 september 2003 19:37 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Zoals ik al zei: deels. Ik ben zelf 7 jaar geleden serieus bedrogen en dat laat inderdaad sporen na. (tweelingbroer van mijn moeder neukte vrolijk met mijn toenmalige vriendin terwijl ik seksueel gezien niets mocht bij haar) Maar reeds daarvoor was ik dezelfde mening toegedaan... Maar natuurlijk projecteer ik ook en dat is niets om je voor te schamen.
quote:Ik vind nogal een verschil zitten tussen een daad afkeuren en iemand veroordelen.
Op zondag 28 september 2003 19:38 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Waarom moet je een heilige zijn om iets af te keuren? Dat is nogal een dooddoenertje, he.
quote:Dat lijkt mij ook ja.
Op zondag 28 september 2003 15:49 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
Nog een mogelijkheid:hij dumpt je nu dus feitelijk, maar hij probeert je een zachte landing te bezorgen omdat hij bang is dat je anders misschien in woede wat schade aanricht aan zijn thuisfront.
Ik denk ook dat het voor de TS het beste is door er helemaal mee te kappen.Maar ja, als er nog sterke gevoelens in het spel zijn zal dat niet meevallen.
quote:Is iemand een slecht mens, als hij een in jouw ogen foute keuze maakt?
Op zondag 28 september 2003 19:38 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Waarom moet je een heilige zijn om iets af te keuren? Dat is nogal een dooddoenertje, he.
quote:Neen, geen trauma kan ik je verzekeren. De eerste 3 jaar erna wel, maar een hoop therapeutische zaken hebben daar wat aan gedaan. Van rancune is ook geen sprake. Daarnaast heb ik nu een 'perfecte' relatie, dus ga niet zoeken in mijn leven, want daar draait het niet om, en daar zul je niet vinden wat je zoekt.
Op zondag 28 september 2003 19:39 schreef milagro het volgende:[..]
Aha traumaatje dus.
En daarvoor had je nul komma nul levenservaring.
Leuk hè dat oordelen
[Dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 28-09-2003 19:42]
quote:Wie heeft me horen zeggen dat ik TS een slecht mens vind?
Op zondag 28 september 2003 19:40 schreef milagro het volgende:[..]
Is iemand een slecht mens, als hij een in jouw ogen foute keuze maakt?
Verdient geen enkel begrip, enkel verwijten en veroordelen?
quote:Wat bent u scherp vandaag
Op zondag 28 september 2003 19:33 schreef milagro het volgende:[..]
Precies en dat is te merken.
.
quote:Je komt anders aardig rancuneus over
Op zondag 28 september 2003 19:40 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Neen, geen trauma kan ik je verzekeren. De eerste 3 jaar erna wel, maar een hoop therapeutische zaken hebben daar wat aan gedaan. Van rancune is ook geen sprake. Daarnaast heb ik nu een perfecte relatie, dus ga niet zoeken in mijn leven, want daar draait het niet om, en daar zul je niet vinden wat je zoekt.
Je veroordeelt puur op basis van 1 woord : vreemdgaan.
Dan stop je met lezen/luisteren en heb je je oordeel klaar.
quote:Inderdaad, blijkbaar. Wanneer wordt ik zalig verklaard?
Op zondag 28 september 2003 19:36 schreef GM het volgende:
En jij bent een heilige die nooit een misstap heeft gemaakt?
quote:U gooide nogal met wat termen, zal ik maar zeggen.
Op zondag 28 september 2003 19:41 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Wie heeft me horen zeggen dat ik TS een slecht mens vind?
Maar ach dat heeft u ws ook uit de boekjes
quote:zodra je de Nederlandse grammatica onder de knie hebt
Op zondag 28 september 2003 19:43 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Inderdaad, blijkbaar. Wanneer wordt ik zalig verklaard?
quote:Hmm vreemd, ik zie en voel mijn eigen rancune niet, dan. Nogmaals, ik veroordeel TS niet, maar de actie 'vreemdgaan'. Als je het al veroordelen kan noemen, want imho vertel ik enkel mijn (ongenuanceerde) gevoelens over vreemdgaan en bedriegen. Niet de bedoeling om aan te vallen of rechtertje te spelen, want dat is inderdaad heel makkelijk. Ik ben zelf verre van een perfect mens en verwacht zelf ook (soms harde) eerlijkheid van mensen in mijn omgeving.
Op zondag 28 september 2003 19:42 schreef milagro het volgende:[..]
Je komt anders aardig rancuneus over
Je veroordeelt puur op basis van 1 woord : vreemdgaan.
Dan stop je met lezen/luisteren en heb je je oordeel klaar.
quote:mjah, wie zal het zeggen.
Op zondag 28 september 2003 19:43 schreef milagro het volgende:[..]
U gooide nogal met wat termen, zal ik maar zeggen.
Maar ach dat heeft u ws ook uit de boekjes
quote:
Op zondag 28 september 2003 19:45 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
mjah, wie zal het zeggen.
![]()
quote:
Los van het feit dat zo'n stiekem gedoe heel veel over je persoonlijkheid zegt...
quote:Ach ja, je veroordeelt niemand inderdaad
TS vertoond achterbaks, laag gedrag en dat is mijn volle overtuiging. Hoe zwaar ze het ook heeft met haar liefdesleed: ze heeft er zelf voor gezorgd... En dat voor iemand die kinderen heeft.... Hoe verantwoordelijk allemaal. In goeie tijden en slechte tijden, nietwaar
Daar waar je bij elke andere thread op R&P over vreemdgaan standaard hoort "niet pikken", "uitmaken", "laagste van het laagste", etc. vinden een aantal mensen het in dit geval opeens wel acceptabel.
Waarom? Omdat de TS zo positief over haar minnaar praat en er heilig van overtuigd is dat hij haar niet voor de gek houdt? Omdat 't zielig is dat zij nu haar man kwijt is, en dit ook niet veel perspectief biedt?
Heel sneu allemaal, maar daarmee praat je hetgeen wat zijzelf heeft gedaan nog niet goed.
Ik denk dat als je deze elementen weg had gelaten uit 't verhaal, dat iedereen dan afkeurend had gereageerd.
En terecht.
quote:En ik maak een zeldzame dt-fout.
Op zondag 28 september 2003 19:48 schreef milagro het volgende:[..]
[..]
[..]Ach ja, je veroordeelt niemand inderdaad
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 28-09-2003 19:53]
Ik denk dat je geen flauw idee hebt wat je zijn vrouw en vooral kinderen achter hun rug om aandoet, redelijk egoistisch IMO.
quote:Dat vreemdgaan amoreel is heeft niets met een milieu te maken, maar is gewoon iets universeels. Vreemdgaan is namelijk een vorm van bedrog van het laagste niveau. En bedrog wordt overal verworpen.
Op zondag 28 september 2003 19:36 schreef milagro het volgende:
Dat is vloeken ook in sommige milieus.
En sex voor het huwelijk is dat ook, in sommige milieus.
En roken in de omgeving van kindjes
En en en en en..toch gebeurt het.
Maakt die mensen niet slecht.
Hooguit onverstandig.
En nee, het hebben van meerdere partners tegelijk (harem etc.) heeft niets met vreemdgaan te maken, zolang al die partners er vrijwillig mee akkoord gaan.
quote:Vreemde aannames
Op zondag 28 september 2003 19:50 schreef HenryHill het volgende:
Vreemde trend zit er in deze thread.Daar waar je bij elke andere thread op R&P over vreemdgaan standaard hoort "niet pikken", "uitmaken", "laagste van het laagste", etc. vinden een aantal mensen het in dit geval opeens wel acceptabel.
Waarom? Omdat de TS zo positief over haar minnaar praat en er heilig van overtuigd is dat hij haar niet voor de gek houdt? Omdat 't zielig is dat zij nu haar man kwijt is, en dit ook niet veel perspectief biedt?
Heel sneu allemaal, maar daarmee praat je hetgeen wat zijzelf heeft gedaan nog niet goed.Ik denk dat als je deze elementen weg had gelaten uit 't verhaal, dat iedereen dan afkeurend had gereageerd.
En terecht.
Kwestie van levenservaring, weten dat niet alles in te delen is in goed en slecht, en inzien dat een ondeugdelijke daad niet persé inhoudt dat de persoon niet deugt..
quote:Oh ja?
Op zondag 28 september 2003 19:53 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Dat vreemdgaan amoreel is heeft niets met een milieu te maken, maar is gewoon iets universeels. Vreemdgaan is namelijk een vorm van bedrog van het laagste niveau. En bedrog wordt overal verworpen.
En nee, het hebben van meerdere partners tegelijk (harem etc.) heeft niets met vreemdgaan te maken, zolang al die partners er vrijwillig mee akkoord gaan.
Gelukkig maar.
quote:
Op zondag 28 september 2003 19:41 schreef schatje het volgende:[..]
Wat bent u scherp vandaag
.
![]()
.
Over bedriegen en vreemdgaan gesproken.
Ik ga Dirty Dan kijken! Nu!
quote:Mja, ik heb milagro volgens mij ook wel eens iets anders horen roepen dan nu. Maar ik kan me vergissen.
Op zondag 28 september 2003 19:50 schreef HenryHill het volgende:
Vreemde trend zit er in deze thread.Daar waar je bij elke andere thread op R&P over vreemdgaan standaard hoort "niet pikken", "uitmaken", "laagste van het laagste", etc. vinden een aantal mensen het in dit geval opeens wel acceptabel.
Misschien heeft het ermee te maken dat diegenen, die het gedrag goedpraten, zelf ooit iets vergelijkbaars gedaan hebben (gokje hoor, nofi). En uiteraard, als je het zelf ook hebt gedaan, is het natuurlijk héél begrijpelijk. In mijn ogen een beetje hypocriet, magoed.
quote:Helemaal mee eens, hoor... Vandaar dat ik TS ook geen slecht mens kan vinden. Het zou absurd zijn om dat te doen op basis van een forumtopic. Het zal misschien moeilijk zijn om voor je te geloven, maar ik veroordeel nimmer, ook niet IRL. Dat was gewoon een deel van mijn opvoeding. Zo scheld ik ook nimmer mensen uit, tenzij in een grappig scenario dan. Ik geef alleen een mening en dat zegt niets over de totalitaire waarde van diegene waarover ik de mening vorm. TS is een goed mens, zoals we allen zijn, die imho een verkeerde stap heeft gezet. En in haar opinie was het ook een verkeerde stap, anders kwam ze hier niet klagen. Wie maakt er es niet een verkeerde stap? Maar is het dan menselijk om daar geen kritiek op te verwachten?
Op zondag 28 september 2003 19:54 schreef milagro het volgende:[..]
Vreemde aannames
Niemand keurt iets goed hier.
Begrip komt niet vanwege "zielig vinden" of "mooie woordkeuze".Kwestie van levenservaring, weten dat niet alles in te delen is in goed en slecht, en inzien dat een ondeugdelijke daad niet persé inhoudt dat de persoon niet deugt..
quote:Jij vergist je zeer daar in dan.
Op zondag 28 september 2003 19:58 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Mja, ik heb milagro volgens mij ook wel eens iets anders horen roepen dan nu. Maar ik kan me vergissen.
Misschien heeft het ermee te maken dat diegenen, die het gedrag goedpraten, zelf ooit iets vergelijkbaars gedaan hebben (gokje hoor, nofi). En uiteraard, als je het zelf ook hebt gedaan, is het natuurlijk héél begrijpelijk. In mijn ogen een beetje hypocriet, magoed.
Ik was de bedrogene.
Maar gelukkig kan ik ondanks die ervaring wel objectief oordelen
quote:Ik zie haar ( en niemand anders hier) nergens zeggen dat ze geen fout begaan heeft.
Op zondag 28 september 2003 19:58 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Helemaal mee eens, hoor... Vandaar dat ik TS ook geen slecht mens kan vinden. Het zou absurd zijn om dat te doen op basis van een forumtopic. Het zal misschien moeilijk zijn om voor je te geloven, maar ik veroordeel nimmer, ook niet IRL. Dat was gewoon een deel van mijn opvoeding. Zo scheld ik ook nimmer mensen uit, tenzij in een grappig scenario dan. Ik geef alleen een mening en dat zegt niets over de totalitaire waarde van diegene waarover ik de mening vorm. TS is een goed mens, zoals we allen zijn, die imho een verkeerde stap heeft gezet. En in haar opinie was het ook een verkeerde stap, anders kwam ze hier niet klagen. Wie maakt er es niet een verkeerde stap? Maar is het dan menselijk om daar geen kritiek op te verwachten?
Maar jij noemde haar achterbaks en veroordeelt haar temeer omdat ze kinderen heeft.
Je zegt dat het ook iets over iemands karakter zegt.wat dan?
Dat bedriegen een karaktertrek is of zo?
Dat ze zwak is?
quote:Idd, als de bedrogen partner maar afhakelijk genoeg is van de bedrieger, zit er vaak niets anders op dan 'vergeving'. Dit maakt vreemdgaan imo alleen maar lager.
Op zondag 28 september 2003 19:55 schreef milagro het volgende:
Oh ja?
Bedrogen partners vergeven toch redelijk vaak dat bedrog.Dus zo onoverkomelijk is het niet altijd.
quote:Kijk, van mij mag ze best vreemdgaan. En iemand anders man afpakken. Zolang het mij niet raakt tenminste. Niets weerhoudt mensen hun eigen rotzooi te creëren. Het gebeurt overal om je heen, dus waarom zou zij het niet doen.
Iedereen is anders, Lemmeb.
Niet iedereen oordeelt en veroordeelt zoals jij.Gelukkig maar.
Het gaat mij erom, dat ze nu hier een beetje zielig zit te doen, terwijl ze, als ze een beetje nagedacht had, een beetje minder als een kip zonder kop haar gevoelens achterna was gelopen, het heel anders was gelopen.
quote:Ze loopt niet zielig te doen.
Op zondag 28 september 2003 20:06 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Idd, als de bedrogen partner maar afhakelijk genoeg is van de bedrieger, zit er vaak niets anders op dan 'vergeving'. Dit maakt vreemdgaan imo alleen maar lager.
[..]Kijk, van mij mag ze best vreemdgaan. En iemand anders man afpakken. Zolang het mij niet raakt tenminste. Niets weerhoudt mensen hun eigen rotzooi te creëren. Het gebeurt overal om je heen, dus waarom zou zij het niet doen.
Het gaat mij erom, dat ze nu hier een beetje zielig zit te doen, terwijl ze, als ze een beetje nagedacht had, een beetje minder als een kip zonder kop haar gevoelens achterna was gelopen, het heel anders was gelopen.
quote:Je legt de nuances op mijn woorden verkeerd. Het is zeker niet met de intensie gebracht die jij er achter vindt.
Op zondag 28 september 2003 20:04 schreef milagro het volgende:[..]
Ik zie haar ( en niemand anders hier) nergens zeggen dat ze geen fout begaan heeft.
Maar jij noemde haar achterbaks en veroordeelt haar temeer omdat ze kinderen heeft.
Je zegt dat het ook iets over iemands karakter zegt.wat dan?
Dat bedriegen een karaktertrek is of zo?
Dat ze zwak is?
quote:En de meneer in kwestie is een onschuldig slachtoffer van het feit dat hij man is??
Op zondag 28 september 2003 19:53 schreef Wild0 het volgende:Ik denk dat je geen flauw idee hebt wat je zijn vrouw en vooral kinderen achter hun rug om aandoet, redelijk egoistisch IMO.
Voor vreemdgaan zijn er nog altijd minimaal twee nodig.
quote:Wat is je probleem nu eigenlijk?
Op zondag 28 september 2003 20:10 schreef milagro het volgende:[..]
Ze loopt niet zielig te doen.
Dat maak jij ervan.
Ze is verdrietig, ja, en dat schrijft ze, meer niet.
Ze vraagt commentaar, advies.. geen medelij.
quote:Ik kan niet anders lezen dan wat jij schrijft.. en daarin veroordeel jij de TS.
Op zondag 28 september 2003 20:50 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Je legt de nuances op mijn woorden verkeerd. Het is zeker niet met de intensie gebracht die jij er achter vindt.
Bedriegen IS achterbaks en het IS onverantwoord om je relatie zo op het spel te zetten als je kinderen hebt. Tenzij je de relatie stuk wil hebben als je besluit vreemd te gaan.
Nee, bedriegen is geen karaktertrek en dat heb je me ook niet horen zeggen. Het zegt wel iets over iemands karakter en dat IS een feit. Als jij daar een oordeel in ziet, dan is dat je goed recht, maar het was niet veroordelend bedoeld.
Ik zeg ook niet dat ze zwak is, maar wel dat ze een zwak moment heeft gehad... Je leest duidelijk wat je wil lezen en niet wat er staat...
Nogmaals, de daad op zich kun je afkeuren, maar de persoon erachter veroordelen vind ik vrij stompzinnig en kortzichtig.
quote:Inderdaad, wat gezegd kan worden van TS gaat zeker ook op voor de bedriegende man. Maar die staat hier een beetje buiten schot, want daar weten we nog minder van.
Op zondag 28 september 2003 20:51 schreef GM het volgende:[..]
En de meneer in kwestie is een onschuldig slachtoffer van het feit dat hij man is??
Voor vreemdgaan zijn er nog altijd minimaal twee nodig.
quote:En blijkbaar blijf je aan je oordeel vasthouden, hoe vaak ik ook roep dat dat niet de intensie is. De intensie is confronteren, niet oordelen.
Op zondag 28 september 2003 20:52 schreef GM het volgende:[..]
Ik kan niet anders lezen dan wat jij schrijft.. en daarin veroordeel jij de TS.
Nogmaals, de daad op zich kun je afkeuren, maar de persoon erachter veroordelen vind ik vrij stompzinnig en kortzichtig.
quote:Nee, JIJ blijft aan je oordeel vasthouden dat de TS slecht en bedriegelijk is. Oftewel, eens gestolen altijd een dief?
Op zondag 28 september 2003 20:53 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
En blijkbaar blijf je aan je oordeel vasthouden, hoe vaak ik ook roep dat dat niet de intensie is. De intensie is confronteren, niet oordelen.
Offtopic: het is intentie.
quote:thx, voor de correctie.
Op zondag 28 september 2003 20:55 schreef GM het volgende:[..]
Nee, JIJ blijft aan je oordeel vasthouden dat de TS slecht en bedriegelijk is. Oftewel, eens gestolen altijd een dief?
Offtopic: het is intentie.
Het lijkt mij overduidelijk dat we hier niet uit gaan komen.
Waar we op dit moment mee bezig zijn is gewoon heel erg duidelijk, plain and simple, proberen om maar gelijk te krijgen. Om anderen te overtuigen van ons eigen gelijk, of in ieder geval van het feit dat ze dat zelf niet hebben.
Jammer.
Volgens mij was het namelijk helemaal niet de bedoeling van TS om een discussie over het wel of niet goedkeuren van vreemdgaan, maar over een heel andere zaak, namelijk het verliezen van een bepaalde "relatie".
Uiteraard, nou zullen er vast mensen zijn die zeggen, "het is toch een forum, daar mogen we toch discussies houden?"
Ja natuurlijk mag dit, maar niet wanneer het absoluut niet te maken heeft met het onderwerp waarin de discussie gehouden wordt.
Overigens vind ik de vijandigheid van enkele mensen (van beide "partijen" hier erg jammer.
Er wordt gesproken van begrip tonen voor de TS en nog meer van zulke uitspraken..Ik zie het nergens.
Het enige wat ik zie is een oeverloze discussie, die al paginas en paginas doorgaat en wat waarschijnlijk ook nog wel n tijdje door zal gaan.
Wanneer leren we nou toch s om niet steeds onze eigen "issues" over bepaalde onderwerpen in de strijd te gooien, terwijl die strijd niet eens aan bod is?
Ik zal zelf ook absoluut niet meedoen met deze discussie, ook al heb ik uiteraard wel n mening. Ik vind alleen dat deze binnen dit topic van geen enkele waarde is!
quote:MIJN HUWELIJK (11 JAAR) WAS GEBASEERD OP VRIENDSCHAP MAAR GING OVER IN EEN SITUATIE VAN THUIS DE BOEL DRAAIENDE HOUDENDE, DE MAN STEUNEN MET AL ZIJN PROBLEMEN EN MEERDERE OVERSPELIGE ESCAPADES VERGEVEN, STOM MAAR WILDE NIET OPGEVEN TOT IK DUS GEVOELENS VOOR EEN ANDER KREEG EN ZO IETS HAD VAN DAT DOE IK NOOIT! DAN MAAR SCHEIDEN.... ZIJN HUWELIJK ZIT OOK FOUT, MAAR HIJ KAN DUS BLIJKBAAR ZO'N STAP ALS IK GEMAAKT HEB NIET AAN. wEL EEN GOEDE LES VOOR ME GEWEEST!! TENMINSTE EEN TROOST>:@
Op zondag 28 september 2003 16:33 schreef hace_x het volgende:
hallo,Kun je uitleggen wat het verschil is tussen jouw huwelijk (dat je dus wel kon verbreken) en zijn huwelijk?
[..]Bovenstaande begrijp ik dus niet helemaal. Als hij echt eerlijk zou zijn, dan zou hij toch helemaal voor jou kiezen? Dan kan hij kinderen, familie, werk en vrienden ook naar jou meenemen, lijkt me zo. Of bedoelt hij hier eigenlijk mee dat hij zowiezo meer van zijn huidige vrouw houdt dan van jou?
quote:De meneer in kwestie is net zo fout, zoniet fouter, maar die hoor ik hier niet klagen.
Op zondag 28 september 2003 20:51 schreef GM het volgende:
En de meneer in kwestie is een onschuldig slachtoffer van het feit dat hij man is??
Sterker nog, hij heeft bedrog gepleegd en komt er uiteindelijk als winnaar uit, dus heeft hij niks te klagen. Tsja, bedrog loont soms. Knappe jongen, maar in het geheel niet mijn stijl van winnen.
quote:Dat vind ik helemaal niet stom, je hebt juist je best gedaan. Ik vind het iets prachtigs als mensen kunnen vergeven.
Op zondag 28 september 2003 21:48 schreef leer.van.het.leven het volgende:[..]
...EN MEERDERE OVERSPELIGE ESCAPADES VERGEVEN, STOM MAAR WILDE NIET OPGEVEN ...
Heb net een relatie van 11 jaar achter de rug. Het laatste jaar daarvan waren we getrouwd. Nog niet eens zo heel lang geleden heeft mijn vrouw opgebiecht dat ze reeds anderhalf jaar een buitenechtelijke relatie had met.....mijn beste vriend. Tevens chauffeur van onze trouwauto. Nu het verhaal boven water is gekomen zijn zij twee ook niet meer bij elkaar. Drie verliezers dus. Ik weet dat zij ook geprobeerd hebben (een aantal malen zelfs) om de relatie af te zwakken naar een vriendschap. Niet gelukt, en is volgens mij ook een kansloze actie.
Mijn advies aan TS:
- Zo lang je nog emotioneel aan je minnaar verbonden blijft, is er geen ruimte voor een nieuw iemand in je leven. Kappen dus, en alle contact verbreken.
- Je minnaar is duidelijk geweest: Hij kiest voor zijn vrouw. Hij is wel eerlijk naar jou geweest. Jij bent alleen (nog) niet eerlijk geweest tegen jezelf. Het is namelijk over! Kappen dus, en alle contact verbreken.
- Als je echt zo ontzettend veel om hem geeft, schenk hem dan zijn wens: Verder leven met zijn vrouw. Kappen dus, en alle contact verbreken.
Ik denk overigens dat je minnaar over een tijdje een andere minares zal vinden. Dat doet namelijkk 70% van de mensen die reeds eenmaal zijn vreemdgegaan in een relatie. Ze kennen de drempel en weten dat ze deze durven te nemen.
Gewoon veel leren van deze ervaring en dan weet ik zeker dat je in een volgende relatie, als is dat pas over een tijdje, 10 keer gelukkiger zult worden.
Dat ga ik namelijk ook doen .
quote:Sjees je hebt zelf ook cheater ervaring je neemt het zo voor der op, 1 pot nat allemaal losers en los het lekker zelf op ik hoop dat je er veel pijn van hebt.
Op zondag 28 september 2003 20:10 schreef milagro het volgende:[..]
Ze loopt niet zielig te doen.
Dat maak jij ervan.
Ze is verdrietig, ja, en dat schrijft ze, meer niet.
Ze vraagt commentaar, advies.. geen medelij.
Enkel antwoord op je vraag. Verbreek het contact, voor hem is het de meest ideale oplossing. Voor jou de meest hartverscheurende en moeilijkste. Maar de keuze blijft toch altijd bij jou.
Sterkte in ieder geval
quote:Dat is dus niet waar maar ik heb aan de andere kant van het verhaal gestaan en geloof me dat is geen pretje om belazert te worden dat doet een verschrikkelijk pijn zoiets dat draag het halve leven met je mee , zij heeft vrijwillig gekozen om haar man en zijn vrouw te belazeren, wat in mijn ogen fout is maar wie ben ik, maar als je er zelf zo voor kiest om met vuur te spelen moet je niet gaan zaniken als de gene zijn handen brand.
Op zondag 28 september 2003 22:30 schreef Brad het volgende:
Wat een meningen over en weer, die discussie ga ik niet aan, ik word er zo al treurig en moe van door al die vertrapte zielen die hier hun woordje klaar hebben over een situatie waar ze zelf niet inzitten.
Dit is ook een van de redenen waarom ik hier niet zal posten met een vraag over overspel of over het verbreken van een relatie of een vriendschap met je ex. Alle drie van toepassing op mij.
Ik zou in eerste instantie ook zeggen kappen en dumpen maar weet uit ervaring dat ik dat heel moeilijk vind en het gewoon weg niet kan, ik geef nog steeds om haar (als vriend) en niet als partner.
En ik probeer dus voor mezelf haar keuzes te respecteren en te begrijpen waarom ze daarvoor kiest. Dit helpt wel bij mij... en ik hoop dat we een leuke vriendschap tegemoet gaan.
We zijn en blijven individueen met verschillende meningen en opvattingen, je bent niet verplicht om dezelfde mening als een ander te hebben. Maar een ander respecteren vind ik makkelijker als iemand jou mening opleggen, hierdoor krijg ik ook een beter zicht op wat mijn wensen en wat ik wel of niet verlang van m'n toekomstige partner of het m'n ex is of m'n minnares (heb ik niet) of gewoon een ander..
Succes TS en de rest.
quote:He boze! Je bent niet de enige hoor.
Op zondag 28 september 2003 22:36 schreef zim_ra het volgende:[..]
Dat is dus niet waar maar ik heb aan de andere kant van het verhaal gestaan en geloof me dat is geen pretje om belazert te worden dat doet een verschrikkelijk pijn zoiets dat draag het halve leven met je mee , zij heeft vrijwillig gekozen om haar man en zijn vrouw te belazeren, wat in mijn ogen fout is maar wie ben ik, maar als je er zelf zo voor kiest om met vuur te spelen moet je niet gaan zaniken als de gene zijn handen brand.
quote:De manier waarop, een en al veroordeel gezien je woordkeuze, die ik al al eerder quotte, al beweer je die intentie niet te hebben.
Op zondag 28 september 2003 20:51 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Wat is je probleem nu eigenlijk?
Maar goed, het gaat niet om jou en niet om mij.
Het gaat om haar en het omgaan met deze nieuwe situatie.
quote:Enige wat ik kan aanraden is afstand nemen, zoals ik al eerder zei.
Op zondag 28 september 2003 22:06 schreef leer.van.het.leven het volgende:
Jeetje, wat kunnen veel mensen toch slecht lezen. Nee ik zit niet zielig te doen. Vraag niet om medelijden of begrip. Ja ik ben fout geweest. De eerste en zeer zeker de laatste keer in mijn leven. Ja ik ben stom geweest, en ja ik zal het contact met hem helemaal verbreken. Hij was de jager, en ik was de gewillige prooi. Ja ik weet dat het verdriet over gaat. Wat oordelen velen toch zonder zich af te vragen wat er allemaal in mijn eigen (verbroken) huwelijk aan vooraf was gegaan. Dat praat het niet goed, zeker niet. Maar om vreemd te gaan zijn er 2 nodig en ik had in elk geval het fatsoen te scheiden. Gelukkig zijn er nog mensen met levenservaring die reeel reageren. De jonkies pik je er zo tussenuit met hun ordinaire reacties als neuken, kutje en ga zo maar door. Geen taal voor een forum, denk ik zo! In elk geval bedankt Milagro en woord.....
Neem afstand for now, resoluut, als je weet dat je dit niet aan kan, als je weet dat je eigenlijk meer wilt dan enkel vriendschap.
En wie weet kom je er achter dat jullie relatie enkel bestond omdát jullie beide gebonden waren in een ongelukkige of onbevredigende relatie, was dat voor jullie beide (of voor hem enkel) de voedingsbodem.
En als dat niet zo is, dan nog..hij is niet de ware (zover je daar in moet geloven dan ) voor jou, was hij dat wel, dan was hij bij je geweest.
Heel veel sterkte en wijsheid.
quote:Gelijk heb je. Ook ik wens TS veel kracht en wijsheid toe. En hopelijk staat ze inderdaad open voor de lessen van het leven.
Op zondag 28 september 2003 23:07 schreef milagro het volgende:[..]
Maar goed, het gaat niet om jou en niet om mij.
Het gaat om haar en het omgaan met deze nieuwe situatie.
quote:Zou het niet kunnen zijn dat ze (wanneer dit gedoe achter de rug is) zich binnenkort wederom in een soortgelijke relatie begeeft?
Op zondag 28 september 2003 15:27 schreef milagro het volgende:
Lijkt me beter als je voorlopig helemaal geen contact hebt.
Een romantische relatie ineens omzetten in een puur vriendschappelijke is bijna niet te doen, je kwelt jezelf dan alleen maar.
En je bindt de kat op het spek, blijf je hem zien.Bovendien vertrouw ik hem niet zo in zijn oprechtheid naar jou toe.
Hij wilt je blijven zien, maar wilt geen sex meer?
Lijkt me meer een poging tot schoonwassen van zijn geweten voor zichzelf, want hij weet heel goed dat jij de breuk niet wilt en dus bij iedere toenadering waarschijnlijk zal toehappen.
Nu kan hij tenminste zeggen "het lag niet aan mij, ik wilde enkel vriendschap nog, dat wist je, je hebt mijn toenadering verkeerd begrepen, ik wilde je troosten" of iets in die trant.Pas daarvoor op, of liever pas daarvoor.
Neem afstand, helemaal en totaal.
Maar preventief in therapie gaan in dit geval lijkt me zwaar overdreven en niet nodig.
De relatie was op zich namelijk normaal, 2 mensen die van elkaar houden, om elkaar geven, wat niet mocht zijn en daar nu verdriet van hebben en daar nu mee proberen om te gaan, het te verwerken.
Ik hoop voor je dat je je nick eer aan doet en een vent ontmoet die jou niet belazert (of anderszins niet helemaal kosher is), iemand waar je wat aan hebt en wèl op kunt bouwen.
quote:Een veelgebruikt excuus van mensen die vreemd gaan en het hiermee willen rechtvaardigen, zo zwak ..... Misschien een klein ideetje: ga dan geen relatie aan, als je partner het hiermee eens is ok dan is er geen probleem ,maar als hij van niks weet en dan boos word en je dan ook nog eensszegt dat een relatie geen waarde heeft als er jaloezie is en dat een van de twee het niet kan accepeteren dat de partner vreemd gaat, dat is echt egoistische gedrag .....Komt erop neer als een soort test,
Zoiets??? Ben ik de enige die hier in iets niet vind kloppen?
quote:Dat zei ik ook al. Ik vind het omgekeerd een net zulke grote vorm van bemoeizucht. Als andere mensen een open relatie willen, prima, als zij daar gelukkig mee willen zijn, maar dan moeten ze zich er net zo goed niet mee bemoeien als anderen dat niet willen. Wat een onzin dat je relatie dan niets voor zou stellen.
Op maandag 29 september 2003 12:47 schreef bozzz het volgende:Zoiets??? Ben ik de enige die hier in iets niet vind kloppen?
quote:Mee eens, ik zelf zou een open relatie nooit aankunnen, .... Heb er geen problemen mee als andere koppels wel vrijer met elkaar omgaan, maar ik zelf zal het absoluut niet kunnen, ik beoordeel hun niet op hun manier van omgaan met elkaar , maar wil niet dat als ik monogaam blijf tov mijn partner en niet wil dat zij of ik vreemd ga dat mensen roepen dat mijn relatie niks voorstelt, wnat hoe je het ook went of keerd is nog steeds we de meest voorkomende manier van een relatie aangaan. Opeens is het dus vreemd als je niet vreemd gaat of trouw wil blijven aan je partner?
Op maandag 29 september 2003 12:48 schreef Angeles het volgende:[..]
Dat zei ik ook al. Ik vind het omgekeerd een net zulke grote vorm van bemoeizucht. Als andere mensen een open relatie willen, prima, als zij daar gelukkig mee willen zijn, maar dan moeten ze zich er net zo goed niet mee bemoeien als anderen dat niet willen. Wat een onzin dat je relatie dan niets voor zou stellen.
quote:Wat een pijn heb je toch gut wat ben je zielig, heb jij je wel afgevraagt hoe zijn vrouw zich zou voelen? nee zeker dat boeit je niet he! of hoe zijn kinderen zich zouden voelen? of wanneer hij zou gaan scheiden wat jij ja jij ook veroorzaker van dit leed op je geweten zou hebben.
Op maandag 29 september 2003 12:02 schreef leer.van.het.leven het volgende:Nou Milagro, chapeau! Ben jij actief in de hulpverlening, of heb jij iets met psychologie gestudeert? Die commentaren van jou daar kan ik wat mee! Denk diep van binnen hetzelfde, alleen heb je het af en toe nodig om van een onafhankelijk iemand dat nog eens bevestigd te krijgen.
Een laatste telefonisch contact is geweest en heb inderdaad afgesproken dat voorlopig er geen contact meer kan zijn. En een relatie met hem? Zal inderdaad nooit slagen, daar ben ik nu ook van doordrongen. Hetgeen hij zijn vrouw aandoet zal hij vermoedelijk inderdaad blijven doen, al zij het dan met een ander. Hij heeft een probleem, doordat hij zich als een marionet laat manipuleren en sturen in zijn huwelijk en dagelijkse verplichtingen. Was hij daar gelukkig mee, dan zou hij niet naar een andere vrouw talen. Dit heb ik ook zo aan hem gezegd en hij erkent het........ Zijn probleem dus!
vrijwel zeker besef ik dat eenzaamheid in mijn eigen huwelijk en overspel van mijn ex-man er toe hebben bijgedragen dat ik vreemd ging. De stap heb ik zelf genomen en is naar zijn vrouw toe heel gemeen, ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat ik begrijp hoe zij zich zal voelen mocht zij nogmaals achter zijn escapades komen. Laat ik het maar zo bekijken: ik ben weer een ervaring rijker en kan er voor mijn verdere leven mijn voordeel mee doen.
Maar goed jij bent gebruikt door die vent, hij heeft je de heletijd een spiegel voorgehouden zo erg dat je zelf van je eigen man bent gescheiden, wees blij dat je van zo`n rotzak af bent.. en zoek een andere eerlijke vent op. veel suc6.
En ga aub niet meer vreemd dat is laag...
quote:Zelfs met je enkel antwoord heb je hier een woordje klaar over een situatie waar je niet zelf inzit. Is de proportie dan bepalend, en vind je jezelf dan ook een vertrapte ziel?
Wat een meningen over en weer, die discussie ga ik niet aan, ik word er zo al treurig en moe van door al die vertrapte zielen die hier hun woordje klaar hebben over een situatie waar ze zelf niet inzitten.
Enkel antwoord op je vraag. Verbreek het contact, voor hem is het de meest ideale oplossing. Voor jou de meest hartverscheurende en moeilijkste. Maar de keuze blijft toch altijd bij jou.Sterkte in ieder geval
quote:Hahahaha, ze vraagt om advies brad, dus mogen wij onze menign geven. als alleen mensen mogen reageren die de situatie kennen word de discussie erg kort, want dan kan alleen de TS en haar getrouwde minaar reageren, Niemand zit in hun situatie want al is je situatie soortgelijk het is nooit hetzelfde en je weet niet wat voor een gevoelens er in het spel zitten. En ja sommige reacties zijn oppervlakkig, maar dat komt omdat het een forum is waar iedereen een mening kan geven , De TS vraagt er zelf naar.
Enkel antwoord op je vraag. Verbreek het contact, voor hem is het de meest ideale oplossing. Voor jou de meest hartverscheurende en moeilijkste. Maar de keuze blijft toch altijd bij jou.Sterkte in ieder geval
quote:Je kan om verschillende redenen van verschillende mensen houden.
Op maandag 29 september 2003 12:52 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
weet je ik denk gewoon , dat er mensen kunnen zijn die wel trouw kunnen zijn en ook mensen die dat niet kunnen zijn.
Niet trouw zijn heeft niet altijd betrekking op de relatie die een ander heeft.
Je hoort vaak meteen maar dan heeft de relatie niets betekend want je bent vreemdgegaan , maar soms staat dat vreemdgaan los van de gevoelens voor de partner in kwestie .
Het is niet zo dat je dan op zoek gaat naar een ander, het overkomt je, je ontmoet per toeval, in de werksfeer,of waar dan ook, iemand, en die roept iets bij je op, maakt iets los en dat brengt verwarring.
Je houdt zielsveel van je partner, maar je miste iets, maar wist niet wat, dan ineens is daar die ander en is het duidelijk wat dat gemis was.
Iemand met wie je een leven deelt, ontelbare herinneringen mee deelt, kinderen, familie, vrienden en waar je het ook best mee naar je zin hebt, die laat je niet zomaar in de steek, je houdt van haar, je wilt haar niet kwijt en toch..die ander blijft in je hoofd en in je hart.
Niet altijd is datgene wat die ander je kan geven genoeg om je huidige relatie voor op te geven, je geeft niet alleen je huwelijk op, maar er zitten nog zoveel andere zaken aan vast..
En is het wel genoeg, dan nog is daar is lef voor nodig, in die zin dat het risico moet durven nemen en niet terug moet schrikken door het verdriet wat je de ander(en) zeker aan gaat doen.
En dat kan niet iedereen.
Dat iemand tijdelijk 2 relaties naast elkaar laat lopen, is misschien niet netjes, maar dat heeft zelden te maken met willens en wetens de ander willen kwetsen, bedriegen.
Eerder met bij God niet weten wat te doen, niet durven te kiezen omdat je simpelweg niet weet wat de beste keuze is, de verstandigste keuze.
Je gevoelens liggen volkomen overhoop en in de war en is het meestal echt niet zo dat je gewetenloos en zonder schuldgevoel met de ander die gestolen momenten beleeft.
Dit alles betekent niet dat ik het okay vind, goedkeur, maar gevoelens kunnen soms met je op de loop gaan en ja vanaf de zijlijn is het makkelijk oordelen en weten hoe het wel moet.
Neem maar aan dat het meerendeel van de mensen die in een dergelijke situatie zitten, zich daar heel erg van bewust zijn.
Losraken van die 'verboden' ander heeft zijn tijd nodig.
En soms kan het een 'mooie' eye openener zijn, voor de bedrieger maar ook voor de bedrogene, een nieuwe kans op een nieuw begin en een verdieping van de relatie.
En soms brengt het idd onherstelbare schade toe.
En ik denk, dat die ander dan in dat geval niet zozeer de oorzaak was, maar de aanleiding.
Het stoort me gewoon als mensen in dergelijke situaties afgeschilderd worden als egoïstische gewetensloze klootzakken die willens en wetens hun relatie verstieren en hun partner kwetsen.
Die zullen er heus wel zijn, maar het geldt niet voor een ieder in die situatie.
Ik weet het is 'maar een film', maar in Falling in Love zetten Robert de Niro en Meryl Streep een realistisch beeld neer van de pijn en het verdriet van álle betrokkenen, bedriegers en bedrogenen.
quote:Mensen die vreemd gaan zijn ook egoïstische gewetensloze klootzakken? als men niet gebonden wilt zijn, of je daar niet aan zou kunnen houden, dan moet je geen relatie nemen of je spreek af dat je een open relatie hebt, zodat je allebij een beetje mag snoepen
Op maandag 29 september 2003 13:39 schreef milagro het volgende:[..]
Het stoort me gewoon als mensen in dergelijke situaties afgeschilderd worden als egoïstische gewetensloze klootzakken die willens en wetens hun relatie verstieren en hun partner kwetsen.
Die zullen er heus wel zijn, maar het geldt niet voor een ieder in die situatie.
quote:Och kind, het heeft zo niets met willen snoepen te maken...
Op maandag 29 september 2003 13:45 schreef zim_ra het volgende:[..]
Mensen die vreemd gaan zijn ook egoïstische gewetensloze klootzakken? als men niet gebonden wilt zijn, of je daar niet aan zou kunnen houden, dan moet je geen relatie nemen of je spreek af dat je een open relatie hebt, zodat je allebij een beetje mag snoepen
Natuurlijk is het moeilijk om te kiezen om iemand te verlaten waar je kinderen en een leven mee hebt. Maar het maken van die keuze lijkt me makkelijker dan een jaar lang liegen en bedriegen, ook voor de ander. Ik zou voor het eerste iig meer respect hebben.
quote:Ach, voor alles is wel een excuus/oorzaak aan te voeren. Of het nu vreemdgaan, oplichting of zinloos geweld is. Feit blijft dat vreemdgaan binnen een monogame relatie altijd een laffe respectloze egoïstische actie is en je weet dat je je partner daar mee kwetst.
Op maandag 29 september 2003 13:39 schreef milagro het volgende:[..]
Mensen die geen problemen hebben met het belazeren van partners vertrouw ik trouwens ook op andere gebieden niet, bijv. in vriendschappen of zakelijke aangelegenheden.
Laten we zeggen dat dat mijn levenservaring is
quote:Het is spreekwoordelijk maar goed, jij zal het beste weten waarom het gaat gezien je reactie`s en dat je het zo opneemt voor een cheater zal je geen schone lei hebben.
Op maandag 29 september 2003 13:50 schreef milagro het volgende:[..]
Och kind, het heeft zo niets met willen snoepen te maken...
Het is gewoon respect loos om iemand je eigen partner te belazeren daar ging mijn verhaal om grappig dat jij door je kortzichtigheid het "snoepen" uit het verhaal haalt. hoe bedoel je een bord voor je kop!
Waarbij de eerste vrouw nooit wat vermoed heeft, gewoon een goed huwelijk heeft verder, geniet van haar gezin en het leven dat ze heeft.
Waarbij de man veel van zijn echtgenote hield, maar ook van die andere vrouw.
Waar de buitenechtelijke relatie zoveel meer was dan spannende sex, waar er weken voorbij gingen dat tijdens die gestolen uurtjes er helemaal geen sex plaatst vond, waar het gewoon genoeg was om bij elkaar te zien, elkaar te zien, te kunnen praten.
En dat dus jarenlang.
De man is op een gegeven moment plotseling komen te overlijden, een hartaanval, een korte opname in het ziekenhuis en het toch niet gehaald.
Zijn echtgenote heeft de herinnering aan een fantastisch huwelijk en, zoals ik al zei, nooit iets vermoed (of misschien wel, maar het gelaten).
De andere vrouw kwam 3 weken na zijn overlijden er achter dat hij dood was, immers niemand in zijn omgeving wist van haar bestaan af, en heeft zij dus zelf via omwegen het nieuws vernomen.
Ze heeft geen afscheid kunnen nemen, niey op zijn begrafenis kunnen zijn, met bijna niemand haar verdriet kunnen delen.
Ze bestond gewoon niet.
Als ik hier die harde oordelen lees, denk ik aan haar en aan hem.
Twee mensen die werkelijk veel van elkaar hielden.
En hij hield ook zielsveel van zijn vrouw.
Dat komt voor, twee mensen in je leven weten die je beide niet wil en kan missen, maar je mag er maar bij 1 zijn.
Dat de man geen keuze kon maken, is misschien aan de ene kant laf, maar ergens ook begrijpelijk.
Hij had "gekozen" voor deze "oplossing", een jarenlange leugen, maar voor zijn gevoel de beste oplossing.
quote:Wederom, een totaal verkeerde aanname
Op maandag 29 september 2003 14:06 schreef zim_ra het volgende:[..]
Het is spreekwoordelijk maar goed, jij zal het beste weten waarom het gaat gezien je reactie`s en dat je het zo opneemt voor een cheater zal je geen schone lei hebben.
Het is gewoon respect loos om iemand je eigen partner te belazeren daar ging mijn verhaal om grappig dat jij door je kortzichtigheid het "snoepen" uit het verhaal haalt. hoe bedoel je een bord voor je kop!
Overigens, jij pikte uit mijn post ook alleen maar de twee zinnetjes die in jouw straatje passen, dus al met al een bord vooral voor jouw kop, lieverd.
quote:Dat heeft niks met levens ervaring te maken vreemd gaan heeft te maken met normen en waarden lijkt me, hoe moeilijk de situatie soms ook is, het slappe excuus van, ik ben ouder dan jouw en kan me beter inleven dus zal ik het bij het rechte eind hebben gaat niet op vrees ik.
Op maandag 29 september 2003 14:17 schreef milagro het volgende:[..]
Wederom, een totaal verkeerde aanname
Ik heb een hele schone lei
Mijn ex niet, en toch kan ik me inleven in een situatie als hier beschreven, gek hè
Misschien 'een tikje' meer empathie en levenservaring dan jij....Overigens, jij pikte uit mijn post ook alleen maar de twee zinnetjes die in jouw straatje passen, dus al met al een bord vooral voor jouw kop, lieverd.
Goed ik heb ook geen zin om jouw onderuit te halen of zo, maar we verschillen dus van mening en dat moet kunnen.
[Dit bericht is gewijzigd door zim_ra op 29-09-2003 14:30]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |