Ik heb weinig verstand van caraudio, maar er zitten hier vast mensen die er wel het een en ander van weten. Ik heb deze subkist met inhoud gewonnen op ebay en nou wil ik hier nog graag een versterker bij hebben. Ik kan echter weinig vinden over dit exacte type subs (zie type onder foto). Ik heb al gegoogled natuurlijk maar ik wordt er weinig wijzer van. Heeft iemand enig idee wat de exacte specificaties zijn en welke versterker hier het beste op gaat?
specs: MTX Road Thunder Two L: 69 cm; H: 34 cm; T: 31 cm
quote:Waarschijnlijk 4 he
Op zondag 28 september 2003 13:30 schreef bluebellyfluff het volgende:
kijk eens hoveel ohm er op kan maximaal bijv
MTX levert zowel losse behuizingen en sub's namelijk.
Ook zie je dan hoe ze aangesloten zijn.
Een versterker hiervoor... ja uhm.... kijk eens bij alpine.. is misschien wat kostbaar, maar dan heb je ook wat.
http://www.alpine.com/
wel wat weinig,250W piek per sub,mijn pioneer sub is 600W piek en 300W rms.
stel dat jouw sub per stuk 250w piek en 100W rms zouden zijn dan kan je een 2 kanaals versterker kopen die 2x200W piek is en 2x 90W rms is.
ik zorg altijd dat de versterker niet meer kan leveren dan dat de sub aan kan,da's wel zo veilig.
quote:Onzin
Op zondag 28 september 2003 20:23 schreef the_contract_killer het volgende:
ik zorg altijd dat de versterker niet meer kan leveren dan dat de sub aan kan,da's wel zo veilig.
quote:Het opblazen van je speakers gebeurt 9 van de 10 keer door een te zwakke versterker en niet door een te sterke versterker. Dit door het clippen van de versterker die dan een bepaalde tijd een dc-component gaat bevatten. Speakers kunnen veel hebben maar DC met voldoende vermogen is het einde van je speaker.
Op zondag 28 september 2003 20:23 schreef the_contract_killer het volgende:
je moet ook naar de rms watt kijken.wel wat weinig,250W piek per sub,mijn pioneer sub is 600W piek en 300W rms.
stel dat jouw sub per stuk 250w piek en 100W rms zouden zijn dan kan je een 2 kanaals versterker kopen die 2x200W piek is en 2x 90W rms is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |