CoReTeX | zondag 28 september 2003 @ 12:59 |
Ben vannochtend om 04.30 geflitst op een brede toegangsweg van een stad hier in de buurt. En het domme is, ik heb mijn rijbewijs pas net 2 weken, der was niemand op de weg/de situatie liet het toe, en ik heb de fucking borden niet gezien die de bebouwde kom aangeven (die zag ik ook nooit bij de rjilessen). En owja, het was met auto van mijn moeder. Ik ben nog fuckijng omgedraaid en een rondje gereden om te kijken of dat nu echt bebouwde kom was ja of nee. Waarschijnlijk ergens tussen de 20 en 30 km//h te hard, waar je 50 km/h mag. Dus of 92 of 115 euro boete. Ik ook zal zit ik jurisch gezien natuurlijk fout, het is echt een klote gevoel als je door een graaipaal die geen enkel gevoel voor context heeft beboet wordt midden in de nacht. | |
SoesGSX600 | zondag 28 september 2003 @ 13:00 |
T kunnen ook n paar van die jochies zijn die met een fototoestel lopen te spelen... | |
D. | zondag 28 september 2003 @ 13:01 |
da's kut jah ![]() | |
CoReTeX | zondag 28 september 2003 @ 13:02 |
quote:Nou nee, was nog dat rondje gereden, zag ook duidelijk de flistpaal staan. | |
calvobbes | zondag 28 september 2003 @ 13:03 |
quote:Om 4:30? | |
JeOma | zondag 28 september 2003 @ 13:04 |
Welkom bij de club kerel. Duur grapje, maar ja... ![]() | |
vosss | zondag 28 september 2003 @ 13:04 |
quote:het zou kunnen ![]() | |
Sambal_HOT | zondag 28 september 2003 @ 13:04 |
Je had een autoband in de fik moeten zetten en om die paal moeten gooien. | |
jurn | zondag 28 september 2003 @ 13:06 |
quote:overdag werkt het niet he | |
Captain_Chaos | zondag 28 september 2003 @ 13:06 |
*deels aansluit De dodelijke klappers vallen 's-nachts vaak binnen de bebouwde kom met een minimum aan verkeer. Aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat je je op een weg met gescheiden rijbanen en twee rijstroken zonder kruisingen behoorlijk in je zak gescheten voelt. Graaipaal is overigens een mooie uitdrukking. Niet denken maar kwantiteit graaien. Graai Graai Graai...... [Dit bericht is gewijzigd door Captain_Chaos op 28-09-2003 13:06] | |
SoesGSX600 | zondag 28 september 2003 @ 13:06 |
quote:Ach deden wij ook zovaak als we lam uit de discotheek kwamen. (in nuchtere toestand hebben we wel wat beters te doen) [Dit bericht is gewijzigd door SoesGSX600 op 28-09-2003 13:07] | |
Jordy-B | zondag 28 september 2003 @ 13:06 |
quote:Da's idd dom, ja. | |
wind- | zondag 28 september 2003 @ 13:09 |
Ach, de boete wordt uitgeschreven op de eigenaar van de auto, dus je hoeft je geen zorgen te maken qua net rijbewijs hebben ![]() Je moeder zal wel geld willen zien lijkt me zo [Dit bericht is gewijzigd door wind- op 28-09-2003 13:10] | |
SoesGSX600 | zondag 28 september 2003 @ 13:10 |
quote:Gewoon zeggen dat het 4:30 smiddags was of niet? ![]() | |
Metro2005 | zondag 28 september 2003 @ 13:12 |
zulke wegen zijn er uitsluitend om geld binnen te krijgen aangezien ze van die wegen ook makkelijk 60 of 70 wegen kunnen maken. maar nee we maken er gewoon 50 van zodat iedereen te hard rijdt en dan plaatsen we een graaipaal ![]() flitspalenland nederland | |
Wisp | zondag 28 september 2003 @ 13:14 |
ik ken het... ik ben ook geflitst toen ik net dacht de bebouwde kom uit te zijn.. Rijd je daar op een verlaten 2 baans weg door het bos, wordt je geflitst met 58km/pu En 20 meter verder zie je het bord staan dat het einde bebouwde kom is gelukkig ben ik onder de boete uitgekomen via bezwaarschrift, maar het blijft onrechtmatig van justitie om hier boetes voor te geven | |
Jordy-B | zondag 28 september 2003 @ 13:15 |
quote:Die malloot denkt na twee weken gereden te hebben dat 'ie kan inschatten of "het wel even kan" en had nota bene niet eens door dat 'ie de bebouwde kom inreed... Wat voor eikel ben je dan? | |
Wisp | zondag 28 september 2003 @ 13:17 |
quote:als je je rijbewijs hebt gehaald beschik je toch wel over de basis inzichten lijk me.. of zie ik dat nou verkeerd zelfs een bejaarde kan nog zien dat je op een brede weg zonder verkeer makkelijk 60 kan rijden, en justitie weet dat, daarom zetten zie die flitspalen daar ook neer | |
Just.an.Illusion | zondag 28 september 2003 @ 13:21 |
Koop een detector. ![]() | |
CoReTeX | zondag 28 september 2003 @ 13:22 |
quote:Situatieschets, 2 baans weg elke kant op, gescheiden rijrichtingen, voorrangsweg, stoplicht dat voor mij op groen licht springt, 04.30 in de nacht, geen andere verkeersdeelnemers op de weg. Dit was btw pas 7e keer dat ik heb autogereden autogereden Het is idd dom dat ik die borden gemist heb, denk dat ik daar maar eens beter op ga letten, maar ik kan nou niet echt zeggen dat mijn 80 km/h daar nu echt zo gevaarlijker is dan die 50 km/h die ik zou moeten rijden. | |
Jordy-B | zondag 28 september 2003 @ 13:23 |
quote:Ik denk niet dat 'ie zestig reed, toch. Maar het zou wel helpen als mensen zich er gewoon bij zouden neerleggen dat je je gewoon aan de regels houdt, en niet je eigen regels volgt zodra het jou uitkomt. Als je gewoon die knop om kan zetten dat vijftig in de bebouwde kom hard zat is (en gewoon lekker rustig leert rijden), reduceer je de kans op een boete echt gigantisch. Het hoeft toch ook niet altijd gehaast enzo, en negen van de tien keer schiet je er geen donder mee op... | |
Jordy-B | zondag 28 september 2003 @ 13:24 |
quote:Dat kan je ook niet, en da's het probleem juist... | |
Massive | zondag 28 september 2003 @ 13:24 |
Slachtofferhulp | |
SoesGSX600 | zondag 28 september 2003 @ 13:25 |
quote: ![]() | |
Wisp | zondag 28 september 2003 @ 13:25 |
quote:Het gaat om het principe, justitie die de wet misbruikt om geld binnen te krijgen.. Verkeer is een dynamisch iets, je moet mensen niet gaan beboeten voor 3 km te hard. In dit geval reed hij harder, maar het principe is hetzelfde, de paal stond daar waarschijnlijk alleen omdat men weet daar meer geld te kunnen verdienen. Bij scholen of gevaarlijke kruispunten heb ik er nog nooit een gezien. | |
Jordy-B | zondag 28 september 2003 @ 13:29 |
Je wordt niet beboet voor 3 Km te hard. Als je beboet wordt, reed je (gemiddeld genomen) volgens je teller meer dan tien kilometer te hard. En het is onzin om te stellen dat flitspalen alleen bij scholen ed zouden moeten staan. Daar liggen drempels... Veel flitspalen worden neergezet bij het inrijden van de bebouwde kom, zodat de automobilisten gedwongen worden om de snelheid eruit te halen (net zoals drempels, dus, maar je kan wel met 50 langs een flitspaal... hoef je bij 'n drempel niet te proberen...) En wat principes betreft: overtreedt die wet gewoon niet, word je ook niet beboet. | |
GraPghaST | zondag 28 september 2003 @ 13:35 |
quote:Mijn god, dat is echt ZO jezelf in de slachtofferrol duwen. Zit alsjeblieft niet zo te miepen met dat "pappie staat is een grote Boze Man die ons constant misbruikt" verhaal.. | |
Wisp | zondag 28 september 2003 @ 13:44 |
quote: ![]() feiten zijn feiten.... of ben je echt zo naief dat je denkt het verkeer in gevaar te brengen bij 3km te hard | |
Jordy-B | zondag 28 september 2003 @ 13:46 |
quote:lees jij eigenlijk wel, flapdrol? | |
CoReTeX | zondag 28 september 2003 @ 13:46 |
quote:Wat is er dan mis aan zijn stelling? Past een flitspaal dan aan, aan de verkeersituatie? Soms krijg ik echt het idee dat sommige mensen niet meer zelf willen of kunnen nadenken. | |
CiPHER | zondag 28 september 2003 @ 13:48 |
Moet je bezwaar maken, vaak helpt het nog ook als een goed onderbouwd verhaal hebt. ![]() | |
Aaargh! | zondag 28 september 2003 @ 13:52 |
quote:Het feit dat ie nog steeds te hard rijd. Als je je gewoon netjes aan de wet houdt heb je niets te vrezen en maakt het dus helemaal geen ene fuck uit waar die paal staat. Wat mij betreft komt er gewoon een tachograaf in elke auto em dan heb je 100% pakkans. | |
Aaargh! | zondag 28 september 2003 @ 13:53 |
quote:En dat is ook precies de bedoeling van het ding, volgende keer dus beter opletten waar je rijdt en hoe hard je daar mag. | |
GraPghaST | zondag 28 september 2003 @ 13:57 |
quote:Pardon? Ik denk dat meneer zelf even niet meer zo goed kan nadenken en oplet. Om even iets terug te pakken van wat Wisp zei is Totaal ende puur stemmingmakerij: "Bij scholen of gevaarlijke kruispunten heb ik er nog nooit een gezien." Vraag ik me af of die jongen ooit wel eens om zich heen kijkt als hij rijdt. Ten tweede, je klaagt toch ook niet dat je bij de Postbank bijvoorbeeld maar 1000 euri rood mag staan (om even een voorbeeld te noemen). Waarom dan niet even 1200 euri rood als je zelf in kan schatten of" je daar wel weer bovenop kan komen"? of 1500 euri? Of bijvoorbeeld door rood rijden als je "zelf toch in kan schatten wanneer je een kruispunt kan oversteken". Daar stop je wel voor en je houd je wel aan die regels, maar als iemand opeens iets harder rijdt dan de maximumsnelheid en hij/zij wordt gesnapt tijdens die overtreding gaat half Nederland stuiteren. Die maximumsnelheid is echt niet voor niets ingesteld hoor. Ga je daar een "grijs" gebied in plaats van een "grens" aan stellen, krijg je wildgroei en gaat het mis. Want dan kan je net zo goed zeggen dat dan de maximum snelheid 53 km/h wordt. Dan krijg je weer mensen die DAAR over gaan zeuren en 56 km/h willen gaan rijden, etc etc. Zo is de grens zoek en gaan mensen zelf beslissen hoe hard ze kunnen/mogen gaan rijden en krijg je _heel_veel_ ellende op straat. | |
Wisp | zondag 28 september 2003 @ 13:57 |
quote:ja.. heb me op dit punt destijds verdiept in de wetgeving, heb daardoor ook bezwaarschrift kunnen maken om onder die boete uit te komen | |
CoReTeX | zondag 28 september 2003 @ 13:57 |
quote:Aha, die flistpalen zijn er dus om de wet af te dwingen. Sjezus dan snap ik echt nog niet zo veel van het verkeer enzo, ik dacht altijd dat ze er waren het verkeer te dwingen op plaatsen met een verrhoogd ongeluk risico langzamerer te gaan rijden. Dit brengt mij natuurlijk ook tot de volgdende vraag: heeft de overheid een alleenrecht op het inschatten van verkeerssituaties? | |
Wisp | zondag 28 september 2003 @ 14:00 |
quote:volgens mij begrijp je niet helemaal hoe wetgeving in het algemeen werkt he het gaat om het recht op veiligheid, dit is een fundamenteel recht wat voor iedereen geldt. Om dit recht te kunnen waarborgen worden er wetten gemaakt. Wetten moeten exact gedefinieerd worden om controle mogelijk te maken. [Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 28-09-2003 14:09] | |
GraPghaST | zondag 28 september 2003 @ 14:02 |
quote:De overheid is wel het verantwoordelijke orgaan voor de rechtshandhaving en orde. Aangezien Verkeersituaties daar ook onder valt, hebben zij inderdaad het alleenrecht jah ![]() | |
CoReTeX | zondag 28 september 2003 @ 14:07 |
quote:Je zou natuurljk ook voor een systeem kunnen kiezen zonder absolute snelheidslimieten, een systeem waar de verantwoordelijkheid weer terug bij de burger is. Het zelfde idee als wat ze in duitsland hebben op de snelwegen zonder snelheidslimiet. De adviessnelheid is 130 km/h maar het wordt aan je zelf over gelaten of je deze aanhoudt of overschreidt. Maar als je in een ongeluk terecht komt en het is aantoonbaar dat je sneller dan die 130 km/h ging dan verlies je een deel van je verzekring en kun je zelf voor die kosten opdraaien. Dit is een absoluut eerlijk systeem, de mensen die niet zelf kunnen willen denken in het verkeer kunnen zich mooi aan de adviessnelheid houden. De mensen die denk dat ze het beter weten moeten dit ook waar maken. | |
CoReTeX | zondag 28 september 2003 @ 14:08 |
quote:Sorry idd fout geformuleerd. Wat ik bedoelde is, zijn zij de enige die een situatie kunnen inschatten en doen ze dit ook altijd correct? | |
Aaargh! | zondag 28 september 2003 @ 14:09 |
quote:Dat verhoogde risico was er niet als je je netjes aan de wet zou houden quote:De overheid schat dat soort dingen in omdat jij daar niet toe in staat bent. Het feit dat jij en velen met jou denken dat je dat wel kan maakt het probleem er niet kleiner op. | |
GraPghaST | zondag 28 september 2003 @ 14:12 |
quote:Jah, dan moeten we ook maar even snel een groot deel van de snelwegen hier in Nederland aanpakken. Inderdaad, in Duitsland is dat een werkend systeem. Echter, de kwaliteit van de meeste grote snelwegen daar is Stuk-Ken hoger dan in Nederland. Op veel stukken snelweg in Nederland is harder dan 150 rijden tricky business, terwijl je dat inderdaad met gemak in Duitsland kan doen. Dus het systeem van de "Vrije Snelheid" vind ik (merk je het? ik denk zelf na) nog niet geschikt voor de wegen in Nederland.. Tjah, ik weet het zo net nog niet allemaal hoor... | |
ook_gek | zondag 28 september 2003 @ 14:12 |
kat en muis spelletje he. Soms win jij soms de flits paal. als je te hard rijd weet je wat er gebeuren kan.
| |
CoReTeX | zondag 28 september 2003 @ 14:14 |
quote:En een ambtenaar achter een planbord is daar wel tot in staat? En in zijn grote wijsheid schat hij ook in dat er in de spits en om 04.30 's nachts een zelfde maximum snelheid nodig is voor de verkeersveiligheid. | |
Wisp | zondag 28 september 2003 @ 14:16 |
quote:verschil is dat je bij een paar km te hard rijden niet het recht schend van veiligheid, terwijl je bij jou voorbeeld wel het eigendomsrecht schend | |
Aaargh! | zondag 28 september 2003 @ 14:21 |
quote:Ja, die heeft een seer gedetailleerde kaart van die weg en kan dus precies uitrekenen wat een veilige maximum snelheid is. quote:Yep, als je overdag veilig met 50 door een bocht kan wil niet zeggen dat het 's nachts opeens veilig kan met 80. bochten worden 's nachts niet minder scherp en veel situaties worden 's nachts zelfs onoverzichtelijker omdat het donker is. Dus wat dat betreft heb je wel een beetje gelijk, 's nachts zou de maximum snelheid omlaag moeten. feit blijft dat het te lastig is om elke avond alle verkeersborden te gaan lopen vervangen. | |
ook_gek | zondag 28 september 2003 @ 14:24 |
quote:het is zo een triest gedoe dat iedereen meteen naar de paak KM gaat grijpen. In dit verhaal is er een stuk harder gereden dan het mag. en die paar km bestaat niet. Dat is KM correctie. Dus je hebt een eerlijke kans. Daar bij komt het verhaal dat je ergens moet beginnen met bekeuren!!!!! feit is. Niet harder dan een bepaalde snelheid. Doe je dat wel is de kans dat je een bekeuring krijgt. | |
Aaargh! | zondag 28 september 2003 @ 14:24 |
quote:Je moet ergens een grens trekken. Die grenzen zijn ook meegedeelt aan de bevolking dus er is geen enkele reden waarom je je er niet aan kan houden. | |
burgemeester | zondag 28 september 2003 @ 14:40 |
quote:En soms verliest de flitspaal; ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Aaargh! | zondag 28 september 2003 @ 15:36 |
quote:Wat een bikkels, dat kost de belastingbetaler weer 40.000 euri. | |
Just.an.Illusion | zondag 28 september 2003 @ 16:20 |
quote:Meer zelfs... ![]() ![]() Zo zie ik ze overigens het liefst... | |
Aaargh! | zondag 28 september 2003 @ 16:24 |
quote:Ach, de kosten worden wel weer verhaalt met het hoger maken van de boetes ![]() | |
Hans_worst | zondag 28 september 2003 @ 19:43 |
quote:Uhh ja en ???? Betalen moeten we toch dus ik kan er wel om lache.... Misschien omdat ik straks iets teveel op mijn radardetector vertrouwde en gewoon 65 bleef rijden en geflitst werd. | |
Ambassador | zondag 28 september 2003 @ 19:49 |
Ze moeten al die palen omleggen. Heeft niets meer te maken met veiligheid puur geldverdienerij. Ik walg ervan ![]() | |
Waxxer | zondag 28 september 2003 @ 19:58 |
Ik ben ook een keer om 4.30u geflitst terwijl ik 86 reed ![]() lijkt mij op sommige plekken wel een goed idee, waar geen hond voorbijkomt enz. Dan ben je de enige ziel op aarde die op dat tijdstip op die weg rijdt ![]() | |
the_contract_killer | zondag 28 september 2003 @ 20:44 |
ik heb al meerdere verkrachtingen van flitspalen gezien ![]() eentje hadden ze ietsjes omver getrokken met een auto ofzo en staat nu foto's te nemen van de KLM eentje hadden ze een mooie verfbeurt gegeven eentje hadden ze met een autoband in de fik gestoken eentje hadden ze volgespoten met pur-schuim en iemand had een slijptol bij zich die op een accu werkte en had de gehele flits-kast eraf geslepen en mee genomen heerlijk,die vernieling aan flitspalen.....bijna lekkerder dan lekker hard rijden | |
ook_gek | zondag 28 september 2003 @ 21:08 |
quote:doe maar ![]() | |
supersaai | zondag 28 september 2003 @ 21:12 |
quote:hehehee..... JIJ wilde toch zo graag je rijbewijs !! ![]() | |
ACT-F | maandag 29 september 2003 @ 04:08 |
quote:Nu ook in full motion: | |
KatirZan | maandag 29 september 2003 @ 10:49 |
quote:ei..... ik reed 100 waar je 50 mocht....kweenie cker ofk geflitst ben.. | |
werkeend | maandag 29 september 2003 @ 11:34 |
quote:uitzetten op het moment dat de meeste coureurs met drank op over straat crossen? dan ga ik echt never me nooit niet meer oversteken na 12 uur.... dan krijg je pas levensgevaarlijke situaties... maar meneer en mevrouw automobilist willen liever 200 kunnen rijden door bebouwde kom want dat rijd lekker.. dat je dan een remweg van 5 km heb vergeten ze even... maar ja dit is een discussie die niet te winnen valt. mensen die voor harder rijden zijn hebben een plaat voor hun kop ik ben voor gps in de auto... oh jij rijd daar en daar zo hard... hoppake een bon. lik op stuk heet dat. Zorgt er tenminste voor dat iedereen normaal rijd. gekoppelt aan cruiscontrol zou dat ervoor zorgen dat mensen lekker relax rijden, ipv telkens neurotisch naar hun snelheidsmeter kijken [Dit bericht is gewijzigd door werkeend op 29-09-2003 11:39] | |
Blind_Guardian | maandag 29 september 2003 @ 12:36 |
Ik rij ongeveer 3x per jaar een boete, vrijwel altijd tot 10 km te hard. 65 waar je 60 mag en zo ![]() Leve de verkeerscontroles | |
Naj_Geetsrev | maandag 29 september 2003 @ 12:40 |
quote:Ik ben voor hogere maximum snelheden. En het liefst ook nog aan het tijdstip gebonden. Overdag in de bebouwde kom 30, behalve in de hoofd-verkeersaders. En snachts 50. En buiten de bebouwde kom 100 en snachts 120. Behalve op plekken waar het echt niet kan. En dat GPS systeem is bull-shit. Kun je niet eens meer een vrachtwagen inhalen. | |
Aaargh! | maandag 29 september 2003 @ 12:47 |
quote:'t geld had ook aan andere, nuttige, dingen besteed kunnen worden. | |
Aaargh! | maandag 29 september 2003 @ 12:49 |
quote:Dan blijf je er toch lekker achter rijden ? ennuh, je kijkt dan natuurlijk steeds naar gemiddelde snelheden over een aantal kilometers. | |
Tarrel666 | maandag 29 september 2003 @ 12:50 |
vandeweek geflitst met 110 waar je 80 mocht, mooi klote dus nou zie ik vandaag dat die flitskast is uitgebrand
p.s. ik wil bij deze meteen diegene bedanken die dat ding in de hens heeft gezet | |
Pipo_de_C | maandag 29 september 2003 @ 12:59 |
errug lullig maar terecht dat de topicstater geflitst is. Wie te hard rijdt moet de boete ook kunnen aanvaarden. Het feit dat die boete is uitgedeeld is terecht. Of die flitspaal daar wel moet staan is een ander verhaal. Ik ben het ook eens met (geloof ik) Jordy-B, de topicstater is volgens mij ook niet in staat de situatie totaal in te schatten.. Hij heeft immers het bord waarop stond dat ie 50 mocht en de flistpaal ook gemist.. maar de rest had ie prima door.. yeah right. Iemand met zo weinig rijervaring moet ff dimmen en rustig meerijden met het verkeer of zich aan de regels houden. Magoed, lullige boete, toch wel eigen schuld. | |
Naj_Geetsrev | maandag 29 september 2003 @ 13:23 |
quote:Je rijdt om een 100km weg, en voor je rijdt een vrachtwagen. Jij blijft daar zeker lekker achter hangen. ![]() | |
Aaargh! | maandag 29 september 2003 @ 13:51 |
quote:Een vrachauto mag 80, jij 100, dan kan je er toch langs ![]() | |
Koos_26 | maandag 29 september 2003 @ 13:59 |
quote:Je kan best beboet worden voor 3km te hard. Als die kluns van een controleur zijn rommel niet goed geļnstalleerd heeft bijvoorbeeld. Het zou niet mogen kunnen, maar je wordt geen controleur omdat je zo ontzettend intelligent bent. En wat er op je teller staat dat doet natuurlijk helemaal niet terzake. Al staat er op je teller dat je 500 reed, ze zullen je snelheid moeten meten. quote:Onzin. De meeste palen staan buiten de bebouwde kom. En trouwens, als het een goeie drempel is kan je er gewoon met 50 overheen. quote:Daar gaan we weer................... | |
Koos_26 | maandag 29 september 2003 @ 14:07 |
quote:Een flitspaal meet zeker opeens dat iemand met drank op rijdt? Als je je aan de snelheid houdt, dan kan je rustig 30 biertjes drinken. Gepakt wordt je niet. Het is treurig, maar waar. quote:Als jij niet uitkijkt voordat je oversteekt lijkt me dat inderdaad verstandig. quote:Overdrijven is een vak. ![]() quote:Hoezo? Ik doe al tijden mee aan diverse flitstopics hier op Fok! maar een goed onderbouwd argument is er nog nooit gekomen. Overtuig me, en ik ben het met je eens. Loze kreten als deze slaan nergens op. quote:Ik luister wel hoor, maar op argumenten als "regels zijn regels" en "snelheid is gevaarlijk" ga ik niet meer in. quote:Verkeer is niet zo statisch als de regels worden gehandhaafd. Onzinnige oplossingen dus. | |
Tarrel666 | maandag 29 september 2003 @ 14:16 |
Meneer koos, Jij beweert dus dat het veilig is om hard te rijden??? | |
Koos_26 | maandag 29 september 2003 @ 14:21 |
quote:Meneer Tarrel. Ik beweer niet dat het veilig is om 200 in de bebouwde kom te rijden. Ik beweer dat harder dan de wettelijke maximumsnelheid niet per definitie onveilig is. | |
Tarrel666 | maandag 29 september 2003 @ 14:26 |
quote:nee okee dan begrijpen we elkaar, we zijn het btw ook nog eens ![]() | |
Hans_worst | woensdag 1 oktober 2003 @ 23:45 |
quote:Aan Turken ??? Aan Nutteloze nooit gebruikte wegen??? Aan rekening rijden??? Aan de Betuwelijn ??? ![]() ![]() ![]() |