Het Bosman arrest werkt 2 kanten op. ajax zou ook kunnen kopen.
V.
+1 normaal
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 20:19 schreef Vurby het volgende:
ajax zou ook kunnen kopen.
Cruijff, van Basten, Bergkamp, Kluivert.
Zelf opgeleid.
Romario, Ronaldo, Nistelrooij, Kezman.
Zelf gekocht.
1988/'89 Ajax (Ned)
1989/'90 Ajax (Ned)
1990/'91 Ajax (Ned)
1991/'92 Ajax (Ned)
Daarna werd 'ie hoofdcoach. Hij was dus een onderdeel van de lichting die een paar jaar later de CL won. Jongetjes als Kluivert, Seedorf en Davids waren indertijd 13, 14, 15 jaar oud.
In de periode nadat Louis vertrok als hoofdcoach van Ajax zijn er twee, drie jaar mindere spelers afgeleverd. Knopper, van der Gun, van der Meyde (in eerste instantie te licht), Willems (wie kent hem nog?) en Pique. Maar wat wil je? Het kan niet altijd feest zijn met 5 à 6 talenten die binnen een drietal jaren sterspelers zijn in Europa.
Ik ben wel benieuwd wat jij 'afgebroken' noemt. Destijds is er juist een begin gemaakt met De Toekomst, als nieuwe basis voor de opleidingen. Louis heeft aangetoond goed te kunnen werken met jonge spelers in zijn periode als jeugdtrainer en hoofdcoach van Ajax. Ik heb daar dus volle vertrouwen in. En om over Co nog iets te zeggen: die heeft het gebrek aan eigen materiaal ruimschoots goedgemaakt door spelers als Maxwell, Trabelsi, Pienaar, Ibrahimovic, Pasanen, en Galasek te brengen. Bovendien heeft hij geloof ik van der Meyde weer teruggehaald naar Amsterdam, al ben ik van het laatste niet erg zeker.
Beiden hebben qua productiviteit van, en oog voor jonge veelbelovende spelers dus meer dan genoeg kwaliteiten naar binnen gebracht bij Ajax (al was Galasek niet zo jong ).
quote:Maar niet onder Lowieke zijn supervisie. DAT is het punt. Dat Lowieke jeugdtrainer was heeft geen fuck te maken met dat tijdens zijn hoofdtrainerschap de opleiding in het slop raakte. Kom zeg. Vroeger speelden alle teams van ajax hetzelfde format zodat je spelers 1 op 1 kon doorsluizen naar een hoger team. Ineens was dat weg en gingen ze kopen. Wat heeft ajax nu nog aan eigen kweek
Op donderdag 9 oktober 2003 20:21 schreef tong80 het volgende:Zelf opgeleid.
V.
+ 1 normaal
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 22:54 schreef twi het volgende:
Ik denk dat hij de nodige spelers over kan halen om naar Ajax te komen.
Dat is al helemaal achterhaald. Ze voetballen voor 100 euro meer per maand al bij de tegenstander.
V.
+1 normaal
quote:Nee inderdaad, de Jong, Sneijder en Stekelenburg kan je doorstrepen en ook Heitinga gaat er echt niet komen. Schandalig als ze de Ridder de komende tijd door zouden laten stomen naar het eerste en dat Ajax 2 van de laatste tijd heeft ook nooit wat opzienbarends neergezet....
Op donderdag 9 oktober 2003 23:02 schreef Vurby het volgende:[..]
Maar niet onder Lowieke zijn supervisie. DAT is het punt. Dat Lowieke jeugdtrainer was heeft geen fuck te maken met dat tijdens zijn hoofdtrainerschap de opleiding in het slop raakte. Kom zeg. Vroeger speelden alle teams van ajax hetzelfde format zodat je spelers 1 op 1 kon doorsluizen naar een hoger team. Ineens was dat weg en gingen ze kopen. Wat heeft ajax nu nog aan eigen kweek
v/d Vaart en daar houd het ongeveer op.
V.
+ 1 normaal
Geweldige slotjes ook. Er wordt me een bagger geopend op Fok! Dat wil je niet weten.
Normale voetbaltopics worden gesloten. Er zijn nu eenmaal jankers. Voor Tong zijn het wankers.
De jankers rulen.
Laatste vbl. post :
Ajax.
[Dit bericht is gewijzigd door tong80 op 10-10-2003 01:29]
quote:Tong,je was een fijne VBL-user,misschien dat ik je in een ander fora nog mag ontmoeten.
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:19 schreef tong80 het volgende:
Door wie laat ik me in hemelsnaam uitdagen ?Geweldige slotjes ook. Er wordt me een bagger geopend op Fok! Dat wil je niet weten.
Normale voetbaltopics worden gesloten. Er zijn nu eenmaal jankers. Voor Tong zijn het wankers.De jankers rulen.
Laatste vbl. post :
Ajax.
quote:de Jong zal er zeker wel komen maar het zou me niets verbazen als die andere 3 een soort vd Guns,Turpijns etc. worden
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:18 schreef twi het volgende:[..]
Nee inderdaad, de Jong, Sneijder en Stekelenburg kan je doorstrepen en ook Heitinga gaat er echt niet komen. Schandalig als ze de Ridder de komende tijd door zouden laten stomen naar het eerste en dat Ajax 2 van de laatste tijd heeft ook nooit wat opzienbarends neergezet....
quote:Dat krijg je als het elftal nieuw is. Heerenveen speelde in het begin van het vorige seizoen ook niet geweldig. Gelukkig zijn ze dit seizoen goed van start gegaan.
Op vrijdag 10 oktober 2003 02:23 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Wat dat betrefd is ajax ajax niet meer.
quote:Oké, met de Ridder heb ik misschien wat overdreven, maar ik zie Heitinga en met name Stekelenburg het nog wel halen. Wanneer Lobont na dit (of volgend) seizoen vertrekt en Maarten zo lang tevreden is op de bank, zit er daar alvast een prima opvolger klaar. Sneijder stond er al tussen en die is toch wel een maatje te groot om te spreken van een niveautje Turpijn. (Je hebt overigens ook nog Splinter, wederom zo'n fantastisch talent). Maar ook al gaat het om Ajax, je kunt niet altijd maar toptalenten hebben.
de Jong zal er zeker wel komen maar het zou me niets verbazen als die andere 3 een soort vd Guns,Turpijns etc. worden
de Ridder zal ongetwijfeld kwaliteiten hebbenmaar dan moet ie langzamerhand wel een kansje in het eerste gaan krijgen.
Ik ben het wel met je eens dat Ajax (het) Ajax ('van vroeger') niet meer is. Met overmacht (zelfs in Europa) 4-3-3 spelen met een hoop Nederlandse talenten is er niet meer bij. Dat is simpelweg niet meer van deze tijd (in 94/95 was het zelfs al vrij uniek). Tegenwoordig is een 4-4-2 de meest aanvallende mogelijkheid internationaal gezien, met 2 opkomende spelers in de vorm van Maxwell en Trabelsi. Maar als je puur kijkt naar het aantal jonge talenten dat bij Ajax speelt, dan ben ik (ondanks dat veel niet van de eigen opleiding komen of van de Nederlandse nationaliteit zijn) toch trots op de hoeveelheid talent in de spelersgroep. Want qua voetballende kwaliteiten is Ajax in mijn ogen superieur aan F'noord en PSV. En wat dat betreft vind ik ook dit Ajax gewoon Ajax-waardig.
Overigens vind ik het best wel frappant dat de meeste Ajacieden die ik hier zie een 4-4-2 (variant) tegenwoordig prefereren boven een 4-3-3. Dit ondanks dat met Sikora, Soetaers en Mitea op papier toch hele snelle en/of doelgerichte spelers beschikbaar zijn die op de zijkanten uit de voeten kunnen. Opmerkelijk dat Koeman het toch voor elkaar gekregen heeft om zowel de club als de supporters afstand te laten nemen van die heilige 4-3-3.
[Dit bericht is gewijzigd door twi op 10-10-2003 08:27]
quote:Grotere onzin kan je niet verkondigen. Onder Van Gaal braken er meer spelers door dan ooit tevoren. Dus hoe ruim je dat met die zogenaamde slechte jeugdopleiding?
Op donderdag 9 oktober 2003 20:19 schreef Vurby het volgende:
Onder Lowieke en Co-tje is de hele opleiding afgebroken. Dat hij zelf trainer is geweest van de jeugd was niet door hem maar was hij er onderdeel van. Nadat die 2 het voor het zeggen kregen braken er geen talenten meer door in ajax1 als in de jaren ervoor waar ze elk jaar wel een blik nieuwe spelers opentrokken.
En ook de laatste jaren zijn er voldoende talenten door gestroomd. Van de Vaart, Sneijder, Pienaar, De Jong. Noem het maar niks.
Cruijff heeft meestal zinnige dingen te vertellen, het is alleen zo jammer dat het zo'n betweter is en dat hij zich in dit geval laat leiden door persoonlijke rancune.
quote:Sneijder bij de vd Guns en Turpijns?? Sneijder is puur op basis van compleetheid nu al de beste voetballer in de HCE, vind ik.
de Jong zal er zeker wel komen maar het zou me niets verbazen als die andere 3 een soort vd Guns,Turpijns etc. worden
de Ridder zal ongetwijfeld kwaliteiten hebbenmaar dan moet ie langzamerhand wel een kansje in het eerste gaan krijgen.
Of je hebt over Sneijder heen gelezen...
Wat betreft Louis: gemengde gevoelens.
Als ie zich maar buiten het veld houdt .
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 02:20 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Tong,je was een fijne VBL-user,misschien dat ik je in een ander fora nog mag ontmoeten.
Tong,het ga je goed.
quote:Beenhakker weg, Lois terug
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:36 schreef HeatWave het volgende:
Helemaal niets mis mee, V Gaal terug. Iemand met wat aanzien en reputatie in de top kan alleen maar deuren openen bij bv andere clubs als we iemand willen kopen ofzo.Als ie zich maar buiten het veld houdt
.
quote:IK kan het niet veel beter bedenken, of JC moet willen, maar die doet echt nooit meer iets anders dan vanaf de zijlijn zeggen dat het anders moet...
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:41 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
Beenhakker weg, Lois terug
Ik zie dan liever de oude situatie: Louis rot op !
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:01 schreef popolon het volgende:
Louis terug, Tong weg.Ik zie dan liever de oude situatie: Louis rot op !
Het was natuurlijk al enige tijd duidelijk dat hij terug zou keren naar Ajax maar dat maakt het er niet minder mooi op dat het nu definitief is!
Ik zal nooit die huldiging vergeten....we zijn de beste van Rotterdam.....we zijn de beste van Eindhoven. Heerlijk zo`n vent. Ook zal door zijn aanstelling als TD de klap minder hard aankomen als Koeman weggaat. Maar Koeman zie ik voorlopig nog wel blijven hij heeft de intentie uitgesproken om te blijven en dat is al heel wat. Koeman weet heus wel dat hij in het buitenland veel meer kan verdienen en hij zal dus niet verbaast zijn als een topclub met veel geld komt. Ik denk dat hij voldoende perspectief ziet bij Ajax om nog een tijdje te blijven.
Met Louis erbij heeft Ajax inmiddels een technische staf om van te water tanden
Louis van Gaal
Ronald Koeman
Marco van Basten
Danny Blind
Just to name a few
Succes verzekerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |