abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13488275
Leuk ook, hé? Als zo'n arts zegt dat je stress moet vermijden.

Ik twijfel dan altijd over keihard in de lach schieten of hem meewarig aankijken.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 september 2003 @ 23:39:15 #27
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13488314
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:36 schreef shmoopy het volgende:
Leuk ook, hé? Als zo'n arts zegt dat je stress moet vermijden.

Ik twijfel dan altijd over keihard in de lach schieten of hem meewarig aankijken.

Ja inderdaad
Nu weten de meeste artsen tegenwoordig ook zelf wel hoe het werkt en komen eerder met praktische tips aan. Warme melk met anijs enzo
pi_13488426
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja inderdaad
Nu weten de meeste artsen tegenwoordig ook zelf wel hoe het werkt en komen eerder met praktische tips aan. Warme melk met anijs enzo

Oke hartstikke bedankt voor je Tips !!!

Veel klachten zijn ook gekomen , toen ik begon met werken 3 jaar geleden als Systeembeheer op een School.
Oke het is een school en staan er geen miljoenen op het spel als het netwerk eruit ligt , maar iedereen komt wel telkens met zijn problemen naar jou toe. ( we hebben geen helpdesk)
Ik heb het er reuze naar mijn zin kan erg opschieten met collega's , maar het is er erg chaotisch soms!
Ik heb ook meerdere locaties te beheren en zit ook nog in een speciale stichting voor gehndicapte kinderen en aanpasingen voor de pc.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 september 2003 @ 23:47:14 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13488460
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:44 schreef Henk-E het volgende:

[..]

Oke hartstikke bedankt voor je Tips !!!

Veel klachten zijn ook gekomen , toen ik begon met werken 3 jaar geleden als Systeembeheer op een School.
Oke het is een school en staan er geen miljoenen op het spel als het netwerk eruit ligt , maar iedereen komt wel telkens met zijn problemen naar jou toe. ( we hebben geen helpdesk)
Ik heb het er reuze naar mijn zin kan erg opschieten met collega's , maar het is er erg chaotisch soms!
Ik heb ook meerdere locaties te beheren en zit ook nog in een speciale stichting voor gehndicapte kinderen en aanpasingen voor de pc.

Mjah, bij mij staan er letterlijk wel miljoenen op het spel. Zeker bij lange termijn beslissingen .
Anyway, DAT maakt niet zoveel uit. Het gaat meer om het verwachtingspatroon en hoe jij die in kan passen in je beschikbare tijd.
  zaterdag 27 september 2003 @ 23:52:18 #30
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_13488545
*herkent*

Best vervelend inderdaad. Voelt een beetje aan alsof er iets blijft hangen in de borst, ietwat beangstigend. Ik heb het vooral als ik erg moe ben, en m'n hele lichaam sowieso al wat 'zweverig' aanvoelt.

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_13488568
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:52 schreef Posdnous het volgende:
*herkent*

Best vervelend inderdaad. Voelt een beetje aan alsof er iets blijft hangen in de borst, ietwat beangstigend. Ik heb het vooral als ik erg moe ben, en m'n hele lichaam sowieso al wat 'zweverig' aanvoelt.

pi_13488582
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mjah, bij mij staan er letterlijk wel miljoenen op het spel. Zeker bij lange termijn beslissingen .
Anyway, DAT maakt niet zoveel uit. Het gaat meer om het verwachtingspatroon en hoe jij die in kan passen in je beschikbare tijd.

Ja , daar heb je gelijk in !
Soms verwachten ze teveel in een te korte tijd.
En dat zijn dan de mensen die niet weten dat zoiets veel onderzoek vergt.
Ben erg blij dat ik dit topic geopend heb btw!
pi_13488621
En jij rookt niet eens, en Swets en ik wel.
Wij gaan dus sowieso eerder dood, so don't worry.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 september 2003 @ 23:57:12 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13488632
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:56 schreef shmoopy het volgende:
En jij rookt niet eens, en Swets en ik wel.
Wij gaan dus sowieso eerder dood, so don't worry.
Maar dat zou weer stress verlagend moeten werken.... dat roken.
  zaterdag 27 september 2003 @ 23:57:20 #35
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_13488634
Ik vond 't in het begin trouwens vreselijk eng om ernaast te liggen in bed. Op een gegeven moment bemerk je dat je partner niet ademhaalt zoals 't hoort om bij de 'roffel' met een grote schrikreactie van het lichaam weer 'terug' te keren.
Ik schrok me wezenloos... (heb er slapeloze nachten van gehad, bang dat ie 'erin' zou blijven enzo)

Nu ik er aan gewend ben is het wel wat beter.. toch lig ik altijd nog met een oor naar 'm te luisten.. Als z'n ademhaling iets te lang niet doet wat ik wil krijgt hij een klein zetje.. De 'schrikreactie' is dan wat minder heftig.
Maar echt gewend raak je er volgens mij nooit aan..

edit: hoor net dat dit meer apneu-gerelateerd is dan 'hart overslaan' Beiden zijn overigens wel stress-gerelateerd..

[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 28-09-2003 00:02]

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_13488758
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:57 schreef E.T. het volgende:
Ik vond 't in het begin trouwens vreselijk eng om ernaast te liggen in bed. Op een gegeven moment bemerk je dat je partner niet ademhaalt zoals 't hoort om bij de 'roffel' met een grote schrikreactie van het lichaam weer 'terug' te keren.
Ik schrok me wezenloos... (heb er slapeloze nachten van gehad, bang dat ie 'erin' zou blijven enzo)

Nu ik er aan gewend ben is het wel wat beter.. toch lig ik altijd nog met een oor naar 'm te luisten.. Als z'n ademhaling iets te lang niet doet wat ik wil krijgt hij een klein zetje.. De 'schrikreactie' is dan wat minder heftig.

Na 3x je post gelezen te hebben en je profiel gezien te hebben waaruit blijkt dat je een dame bent begin ik je post te begrijpen
pi_13488798
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:57 schreef E.T. het volgende:

Maar dat zijn slaapapneus waar jij het nu over hebt. Dat zal waarschijnlijk meer te maken hebben met het rookgedrag van je man.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 september 2003 @ 00:05:51 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13488821
quote:
Op zondag 28 september 2003 00:05 schreef Tronica het volgende:

[..]

Maar dat zijn slaapapneus waar jij het nu over hebt. Dat zal waarschijnlijk meer te maken hebben met het rookgedrag van je man.

Neuh, want ik heb het alleen in tijden van stress..

Ja mijn hart slaat over en ik vergeet adem te halen... tel uit je winst

zondag 28 september 2003 @ 00:05:52 #39
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_13488822
quote:
Op zondag 28 september 2003 00:05 schreef Tronica het volgende:

[..]

zie mijn edit
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_13488872
quote:
Op zondag 28 september 2003 00:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Neuh, want ik heb het alleen in tijden van stress..

Ja mijn hart slaat over en ik vergeet adem te halen... tel uit je winst

Hart- en vaatziekten
Slaapapneu wordt algemeen beschouwd als een risicofactor voor hart- en vaatziekten. De onderbrekingen in de ademhaling veroorzaken namelijk een zuurstoftekort in hart, hersenen en andere organen. Dit kan leiden tot nachtelijke hartritmestoornissen, hartzwakte (30% van de mensen met hartzwakte lijdt aan slaapapneu), bloeddrukverhoging (bij 30% van de mensen met hoge bloeddruk komt een verhoogde apneu-index voor, en bij 30% van de patiënten met obstructieve slaapapneu wordt een verhoogde bloeddruk gevonden) en zelfs tot een hartinfarct of beroerte (CVA), vooral bij mensen met aderverkalking.

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1759
edit:bron toegevoegd

FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 september 2003 @ 00:11:08 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13488936
quote:
Op zondag 28 september 2003 00:08 schreef Tronica het volgende:

[..]

Hart- en vaatziekten
Slaapapneu wordt algemeen beschouwd als een risicofactor voor hart- en vaatziekten. De onderbrekingen in de ademhaling veroorzaken namelijk een zuurstoftekort in hart, hersenen en andere organen. Dit kan leiden tot nachtelijke hartritmestoornissen, hartzwakte (30% van de mensen met hartzwakte lijdt aan slaapapneu), bloeddrukverhoging (bij 30% van de mensen met hoge bloeddruk komt een verhoogde apneu-index voor, en bij 30% van de patiënten met obstructieve slaapapneu wordt een verhoogde bloeddruk gevonden) en zelfs tot een hartinfarct of beroerte (CVA), vooral bij mensen met aderverkalking.

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1759
edit:bron toegevoegd

Hahaha, ja ga me nog meer stress aanlullen.

Geloof me, ik weet alles over apneu. Mijn broer heeft het al jaren, is zelfs in het ziekenhuis onderzocht, registratie kastje mee....

Bleek dat hij per nacht meer dan 20 maal een adem obderbreking heeft, en dat werd 'een milde vorm' genoemd.

Bij mij is het alleen in tijden van stress, en dan alleen vlak voor of net tijdens de eerste slaap een keer of 2. Daar ga je echt niet dood aan

pi_13489105
quote:
Op zondag 28 september 2003 00:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Daar ga je echt niet dood aan

Nee gelukkig niet zeg!! Ik vond het alleen frappant, je zegt zelf dat je hart even overslaat en dat je dan ademloos 'schrikt'. Dat zijn gewoon de klassieke verschijnselen. En inderdaad, een apneu gemiddelde van onder de 30 is helemaal niet zo erg verontrustend. Zal ook allemaal wel meevallen hoor
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 september 2003 @ 00:23:25 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13489195
quote:
Op zondag 28 september 2003 00:19 schreef Tronica het volgende:

[..]

Nee gelukkig niet zeg!! Ik vond het alleen frappant, je zegt zelf dat je hart even overslaat en dat je dan ademloos 'schrikt'.

Nee mijn VROUW dacht dat het alletwee tegelijk plaats vond
Zijn twee aparte... fenomenen

dus de ene keer stopt mijn hart, de andere keer mijn ademhaling

pi_13489229
Ah okee, sorry, niet goed begrepen dan van mij.
pi_13489645
Het worden ook wel hartkloppingen genoemt.
Oorzaken: nicotine, caffeine en stress. Ook komt het bij vrouwen vaak voor door de hormonen. In de periode voor de menstruatie.

Ik heb er tijden lang last van gehad door de hyperventilatie die ik erbij had. Iedere keer weer dacht ik dat ik dood ging en iedere keer weer was ik er de volgende ochtend nog

Het stoppen met drinken van koffie heeft het al een stuk verbeterd.

pi_13490017
quote:
Op zondag 28 september 2003 00:46 schreef Efexor het volgende:
Het worden ook wel hartkloppingen genoemt.
Oorzaken: nicotine, caffeine en stress. Ook komt het bij vrouwen vaak voor door de hormonen. In de periode voor de menstruatie.

Ik heb er tijden lang last van gehad door de hyperventilatie die ik erbij had. Iedere keer weer dacht ik dat ik dood ging en iedere keer weer was ik er de volgende ochtend nog

Het stoppen met drinken van koffie heeft het al een stuk verbeterd.

Ik heb dr ook zoals iedereen weleens last van... grijp dan ook meteen met mn hand naar mn borst. Maargoed... het blijkt dus door nicotine en stress te komen (zoals hierboven) bij mij kan dat heel goed kloppen

Maar 't is dus niets ernstigs... hoewel stress, nicotine en caffeine niet echt gezond zijn?!

pi_13491326
heb ik dus ook last van, schiet er ook wel 's van in de stress

maar goed ik stress ook gauw, drink sloten koffie en rook minstens een pakkie peuken per dag...maar gauw mee stoppen dus!!!

pi_13491878
Ik heb er ook heel af en toe last van.. ben ook altijd moe en werk rond de klok. Niw .. moet rustiger aan doen dus.
pi_13491970
heb ik ook, niks ernstigs, je moet jezelf nie gek maken
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_13492061
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:19 schreef shmoopy het volgende:
Dat heb ik ook, en ik vergeet steeds de medische term ervoor.
Als ik me niet vergis word zoiets in cardiologische termen cardio arithmea genoemd
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')