Ik heb tunnelvisie en het beste hoe je je kunt inleven is door 2 wc rolletjes kijken. Ik zie wel iets breder dan dat maar toch is het verdomd lastig in het verkeer omdat ik constant mn hele hoofd moet draaien.
Als je blind bent is het er gewoon niet. Ik zie geen zwart op de plekken dat ik wel zou moeten zien. Het is er simpelweg niet. Niet als dat je niet naar de achterkant van je hoofd kunt kijken. Zo kun je het inbeelden.
Ik moet er niet aan denken om geheel blind te zijn ik kan me namelijk nog goed herinneren dat ik volledig zicht had.
Ik ben liever doof, je bent onafhankelijk en als je wilt communiceren kun je altijd pen en papier gebruiken.
quote:Ik heb nu ook bijna 1,5 jaar een CI. Ben sinds mijn 3e slechthorend (aangeboren? weet niet, werd pas later ontdekt).
Ik zie somige mensen reageren die ook doof zijn hebben die ook een CI ?
Ik zou ook veel liever doof zijn dan blind. Als dove kun je veel meer acties ondernemen dan iemand die blind is. Geen idee wat voor baan een blinde zou kunnen nemen. Een dove/slechthorende kan bijna alles doen als telefoneren maar niet aan te pas komt (dus geen piloot, agent of callcenter). Een blinde zou dus eigenlijk alleen maar kunnen telefoneren is vooral afhankelijk van zicht van een ander. Je moet ook maar wat gezien kunnen hebben voor je begrijpt wat de ander ziet.
quote:Emmer!
Op dinsdag 13 januari 2004 22:48 schreef littledrummergirl het volgende:
ik drum.. dus mijn gehoor is een stuk belangrijker.. en ik zou ook voor geen goud de stem van mijn vriend willen missen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |