quote:Wat mis je het meest als dove ? Muziek ? De stem van bekenden ? Achtergrond geluiden van de straat ?
Op zaterdag 27 september 2003 23:28 schreef LeFTBuRN het volgende:en hoor gewoon herrie allemaal andere tonen en klanken en ruis.. is gewoon een groot valsspelend orkerst soms
quote:Dan zijn we er uit
Op zaterdag 27 september 2003 23:30 schreef SoesGSX600 het volgende:[..]
Het was maar met 1 oog, dus eerst had ik het helemaal niet door. Pas toen ik mn hand voor mn 'goede' oog hield zag ik dat een hoek van me andere oog weggevallen was en ik zag daar gewoon pikzwart mee ja.
quote:T ging er toch om wat je liever had
Op zaterdag 27 september 2003 23:31 schreef Frasier het volgende:[..]
Dan zijn we er uit
quote:Was in de war met ander topic.
Op zaterdag 27 september 2003 23:32 schreef SoesGSX600 het volgende:[..]
T ging er toch om wat je liever had
quote:wel lezen mijn eerste post, ik heb nu een CI daar hoor ik gedeeltelijk mee ook muziek maar als ik die CI niet op heb ben ik helemaal doof, dus snachts bijvoorbeeld.. best moeilijk om in slaap te komen als je ineens allemaal herrie in je hoofd hebt.
Op zaterdag 27 september 2003 23:30 schreef tong80 het volgende:[..]
Wat mis je het meest als dove ? Muziek ? De stem van bekenden ? Achtergrond geluiden van de straat ?
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:33 schreef Frasier het volgende:[..]
Was in de war met ander topic.
quote:Maar die 'herrie' hoor je niet meer als je die CI in hebt
Op zaterdag 27 september 2003 23:36 schreef LeFTBuRN het volgende:[..]
wel lezen mijn eerste post, ik heb nu een CI daar hoor ik gedeeltelijk mee ook muziek maar als ik die CI niet op heb ben ik helemaal doof, dus snachts bijvoorbeeld.. best moeilijk om in slaap te komen als je ineens allemaal herrie in je hoofd hebt.
lijkt me raar dat het verdwijnt, als je ook maar een beetje hoort met behulp van de CI..
Hoe is het om voor het eerst muziek te horen?
quote:mm soms overstemt het geluid van "de wereld
Op zaterdag 27 september 2003 23:48 schreef Faithy het volgende:[..]
Maar die 'herrie' hoor je niet meer als je die CI in hebt
lijkt me raar dat het verdwijnt, als je ook maar een beetje hoort met behulp van de CI..
Hoe is het om voor het eerst muziek te horen?
en ik luister gewoon muziek, gelukkig
quote:Geloof mij dat je met je ogen niet alles kunt waarnemen....
Op zondag 28 september 2003 00:05 schreef italy het volgende:
ogen! want met je ogen kun je alles waarnemen, maar dat weten de meeste mensen al
ik kan echt niet kiezen.
[Dit bericht is gewijzigd door metallicattim op 28-09-2003 01:01]
en als je die afdoet je helemaal NIKS hoort, niet een voger, niet de lucht, niet de motoren, niet de instrumenten, alleen je ademhaling en verder niks
ik ben tr. liever doof dan blind
ben ik afgelopen weekend nog achtergekomen.
had een oogontsteking
daar schrok ik veel meer van dan van een oorontsteking die ik een maand of 2 terug had
Hoe moeilijk dat het missen van gehoor me ook lijkt.
Het zintuig dat mij het meest dierbaar is, is denk ik tastvermogen. Volgens mij ga je best wel snel dood als je nix kunt voelen, omdat je geen pijn waarneemt.
quote:bij mijn vriend op de basisschool zat zo'n jongen.
Op zondag 28 september 2003 11:53 schreef bondgirl het volgende:
Het zintuig dat mij het meest dierbaar is, is denk ik tastvermogen. Volgens mij ga je best wel snel dood als je nix kunt voelen, omdat je geen pijn waarneemt.
quote:lijkt me freaky om te zien
Op zondag 28 september 2003 12:00 schreef Sessy het volgende:[..]
bij mijn vriend op de basisschool zat zo'n jongen.
die had tijdens de kerstboterhammen zijn arm in een kaars gehouden tot zijn shirtje ging branden en uiteindelijk iemand hem aanstootte en zei zo van ga jij je arm niet uit 't vuur halen
Maar ik denk dat je gewoon allebei eens moet "ervaren" voordat je kunt zeggen liever doof of blind, denk ik dan
Daarbij heb ik eens een blindenroute gedaan waarbij ik met een stok ergens in het pikkedonker op een nagebouwde straat liep. Ik snapte er niks van.... De weg was echt niet te vinden gewoon.
En ik lees en internet heel graag
et lijkt me zo moeilijk om die keuze te maken
et lijkt me zowiezo niks om te leven zonder dat ik nog volle controle heb over me hele lichaam.... ( is misschien niet te begrijpen magoed)
dit is btw niet om die mensen af te zeiken maar gewoon hoe ik derop zou reageren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |