abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 september 2003 @ 23:30:51 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_13488158
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:28 schreef LeFTBuRN het volgende:

en hoor gewoon herrie allemaal andere tonen en klanken en ruis.. is gewoon een groot valsspelend orkerst soms

Wat mis je het meest als dove ? Muziek ? De stem van bekenden ? Achtergrond geluiden van de straat ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_13488177
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:30 schreef SoesGSX600 het volgende:

[..]

Het was maar met 1 oog, dus eerst had ik het helemaal niet door. Pas toen ik mn hand voor mn 'goede' oog hield zag ik dat een hoek van me andere oog weggevallen was en ik zag daar gewoon pikzwart mee ja.

Dan zijn we er uit
X
X
X
pi_13488181
Als ik moet kiezen, ik hoop niet dat ik ooit voor de keuze zal staan, dan ben ik liever blind, denk ik.
I bet you are flying inside.
pi_13488199
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:31 schreef Frasier het volgende:

[..]

Dan zijn we er uit

T ging er toch om wat je liever had
pi_13488215
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:32 schreef SoesGSX600 het volgende:

[..]

T ging er toch om wat je liever had

Was in de war met ander topic.
X
X
X
pi_13488259
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:30 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat mis je het meest als dove ? Muziek ? De stem van bekenden ? Achtergrond geluiden van de straat ?

wel lezen mijn eerste post, ik heb nu een CI daar hoor ik gedeeltelijk mee ook muziek maar als ik die CI niet op heb ben ik helemaal doof, dus snachts bijvoorbeeld.. best moeilijk om in slaap te komen als je ineens allemaal herrie in je hoofd hebt.
\o/
pi_13488470
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:33 schreef Frasier het volgende:

[..]

Was in de war met ander topic.

pi_13488476
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:36 schreef LeFTBuRN het volgende:

[..]

wel lezen mijn eerste post, ik heb nu een CI daar hoor ik gedeeltelijk mee ook muziek maar als ik die CI niet op heb ben ik helemaal doof, dus snachts bijvoorbeeld.. best moeilijk om in slaap te komen als je ineens allemaal herrie in je hoofd hebt.

Maar die 'herrie' hoor je niet meer als je die CI in hebt

lijkt me raar dat het verdwijnt, als je ook maar een beetje hoort met behulp van de CI..

Hoe is het om voor het eerst muziek te horen?

Doei.
pi_13488676
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:48 schreef Faithy het volgende:

[..]

Maar die 'herrie' hoor je niet meer als je die CI in hebt

lijkt me raar dat het verdwijnt, als je ook maar een beetje hoort met behulp van de CI..

Hoe is het om voor het eerst muziek te horen?

mm soms overstemt het geluid van "de wereld " mijn geluid in me hoofd en hoor je dat minder..
maar soms overstemt het het niet dus blijf ik dat wel horen

en ik luister gewoon muziek, gelukkig

\o/
pi_13488815
ogen! want met je ogen kun je alles waarnemen, maar dat weten de meeste mensen al
pi_13488951
quote:
Op zondag 28 september 2003 00:05 schreef italy het volgende:
ogen! want met je ogen kun je alles waarnemen, maar dat weten de meeste mensen al
Geloof mij dat je met je ogen niet alles kunt waarnemen....
Doei.
pi_13489804
Ik heb me al vaak afgevraagd wat ik zou kiezen, maar ben er nooit uitgekomen..
* Life is short..so enjoy it! *
pi_13489819
dit is echt een fucking moeilijke keuze.

ik kan echt niet kiezen.

[Dit bericht is gewijzigd door metallicattim op 28-09-2003 01:01]

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_13489853
Ik kan niet kiezen..
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_13493514
het schijnt dat als je als piloot door de geluidsbarriere bent,
je alleen nog hoort wat je in je helm doorkrijgt.

en als je die afdoet je helemaal NIKS hoort, niet een voger, niet de lucht, niet de motoren, niet de instrumenten, alleen je ademhaling en verder niks

ik ben tr. liever doof dan blind
ben ik afgelopen weekend nog achtergekomen.

had een oogontsteking
daar schrok ik veel meer van dan van een oorontsteking die ik een maand of 2 terug had

pi_13493584
Ik denk dat ik zou kiezen voor blind zijn... maar het is echt heel moeilijk.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_13493618
Als ik blind ben kan ik niet meer motorrijden
  zondag 28 september 2003 @ 11:47:21 #43
19840 Libris
Live from Singapore
pi_13493885
Ik zou blind erger vinden. Ik ben heel onafhankelijk. Als je geen zicht hebt ben je veel meer afhankelijk dan als je geen gehoor hebt.

Hoe moeilijk dat het missen van gehoor me ook lijkt.

pi_13493908
Tast is mij 't dierbaarste zintuig.
Laten we van de dood iets aangenaams maken en geen drakenspel.
pi_13493941
Ik ben liever doof! Als ik niks zou kunnen zien zou ik niet kunnen fietsen, paardrijden, me pony verzorgen, en alles. Ik kan met me vingers al praten tegen doven dus dat is niet mis...
pi_13493997
Als ik moest kiezen tussen blind en doof, zou ik voor doof kiezen, omdat een heel groot deel van onze communicatie non-verbaal is. Dan kan ik dus beter met anderen mensen communiceren dan als ik blind zou zijn, en dat vind ik wel belangrijk.

Het zintuig dat mij het meest dierbaar is, is denk ik tastvermogen. Volgens mij ga je best wel snel dood als je nix kunt voelen, omdat je geen pijn waarneemt.

Waanzin zou mij waarschijnlijk pas bevrijden, maar voor waanzin mis ik de moed.
pi_13494099
quote:
Op zondag 28 september 2003 11:53 schreef bondgirl het volgende:
Het zintuig dat mij het meest dierbaar is, is denk ik tastvermogen. Volgens mij ga je best wel snel dood als je nix kunt voelen, omdat je geen pijn waarneemt.
bij mijn vriend op de basisschool zat zo'n jongen.
die had tijdens de kerstboterhammen zijn arm in een kaars gehouden tot zijn shirtje ging branden en uiteindelijk iemand hem aanstootte en zei zo van ga jij je arm niet uit 't vuur halen
pi_13494743
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:00 schreef Sessy het volgende:

[..]

bij mijn vriend op de basisschool zat zo'n jongen.
die had tijdens de kerstboterhammen zijn arm in een kaars gehouden tot zijn shirtje ging branden en uiteindelijk iemand hem aanstootte en zei zo van ga jij je arm niet uit 't vuur halen

lijkt me freaky om te zien

Maar ik denk dat je gewoon allebei eens moet "ervaren" voordat je kunt zeggen liever doof of blind, denk ik dan

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_13494779
Ik zou liever doof zijn dan blind. Omdat je dan volgens mij beter kunt functioneren. Als je nx kan zien is het verrekte lastig om te werken of de weg te vinden. Met doof zijn heb je dat probleem veel minder.

Daarbij heb ik eens een blindenroute gedaan waarbij ik met een stok ergens in het pikkedonker op een nagebouwde straat liep. Ik snapte er niks van.... De weg was echt niet te vinden gewoon.

En ik lees en internet heel graag

pi_13512478
klinkt raar maar als ik voor zo keuze zou staan dan zou ik er denk een einde aan maken ofzo

et lijkt me zo moeilijk om die keuze te maken
et lijkt me zowiezo niks om te leven zonder dat ik nog volle controle heb over me hele lichaam.... ( is misschien niet te begrijpen magoed)

dit is btw niet om die mensen af te zeiken maar gewoon hoe ik derop zou reageren

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')