abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33102828
Oke ik ben bij de huisarts geweest en heb besloten de acné eerst aan te pakken... aangezien ik heel tevreden ben met Mirena...
Ze was trouwens niet op de hoogte van acné als bijwerking van Mirena .
Ik heb Roacutane voorgesteld maar dat leek haar geen goed plan. Ik moet (zoals verwacht) eerst andere dingen proberen... Ze kwam eerst met Benzoylperoxide, maar daar wil ik écht niet meer aan, en dat heb ik ook duidelijk gemaakt. Geen smeerseltjes meer voor Laura!

Volgens haar kon ik beter weer gewoon aan de pil gaan om de acné te onderdrukken, maar dat wil ik ook absoluut niet meer en volgens mij heb ik zonder Mirena ook helemaal geen last meer van acné. Dus dan zou een gewoon spiraaltje ook een oplossing zijn.

Anyway. Ze heeft me nu Tetracycline voorgeschreven. Ik moet dat 4 keer per dag slikken en over 6 weken terug komen om te kijken of het helpt. Als de acné er mindervan wordt mag ik het gaan afbouwen.
Maar mocht het verdwijnen, en ik stop met dit medicijn, dan komt het volgensmij gewoon weer terug... toch Wat voor nut heeft het dan?

Mocht het niet helpen, dan wil ze me wel Roacutane voorschrijven... Maar ze was er niet happig op...
pi_33103754
Benzoylperoxide, dé ultieme manier om de rest van je hoofd waar geen puisten zitten aan te laten voelen als één grote puist. Wát een kutspul is dat. Groot gelijk dat je daar geen zin in hebt.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_33103933
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:37 schreef AudreyHepburn het volgende:
Benzoylperoxide, dé ultieme manier om de rest van je hoofd waar geen puisten zitten aan te laten voelen als één grote puist. Wát een kutspul is dat. Groot gelijk dat je daar geen zin in hebt.
En werkelijk álles wordt er door gebleekt...! Kussenslopen, handdoeken, kleren...! Bovendien komt het net zo hard weer terug als je stopt, áls het überhaupt al verdwijnt (wat vroeger bij mij dus niet het geval was).
  donderdag 15 december 2005 @ 18:13:53 #104
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_33108287
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:42 schreef Laura 2000 het volgende:

[..]

En werkelijk álles wordt er door gebleekt...! Kussenslopen, handdoeken, kleren...! Bovendien komt het net zo hard weer terug als je stopt, áls het überhaupt al verdwijnt (wat vroeger bij mij dus niet het geval was).
Ach, mooi roze is niet lelijk...
pi_33229027
Ik heb vandaag de Mirena spiraal laten plaatsen. Ben er tot nu toe heel erg tevreden over na aanleiding van alle negatieve verhalen die ik hierover gehoord had. Ik had gehoord dat als je geen kinderen had gebaard het oprekken van de baarmoeder behoorlijk pijn zou kunnen doen. Nou ik ben pas 18 en heb nog geen kinderen dus ik verwachten een hoop kommer en kwel. Nou nee hoor, spanning voor niks. Het inbrengen deed nauwelijks pijn, een beetje wee-ig gevoel (net als ongestelheid) en verder niks. Totaal duurde het inbrengen maar 2 min. Was erg opgelucht. Ik voelde het spiraaltje wel even zitten. Gewoon een lichte kramp bij mn baarmoeder, maar dat was te verwaalozen. Ik heb er verder helemaal niks meer van gevoeld.. nu ook niet meer. Ben er helemaal tevreden mee! Nu alleen nog kijken hoe dat met de seks gaat.. of hij het voelt of ik.. Trouwens is hij gelijk betrouwbaar? Hij is is mn menstruatie-periode geplaatst.
pi_33263778
Even eerlijk... heeft dan niemand van de dames er moeite mee dat ze naar iemand toemoeten die met zijn/haar vingers in de vagina zal moeten gaan ?
likken is een hobby, ik wil er mijn werk van maken, alleen dan heb ik geen hobby meer
  woensdag 21 december 2005 @ 00:47:09 #107
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_33263906
quote:
Op woensdag 21 december 2005 00:41 schreef licker het volgende:
Even eerlijk... heeft dan niemand van de dames er moeite mee dat ze naar iemand toemoeten die met zijn/haar vingers in de vagina zal moeten gaan ?
Kwestie van je verstand op nul zetten. Tis niet anders.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_33266395
Nou, over 40 minuten zit er ook een man met zijn vingers in mijn vagina.

Het is zo ver. Ik krijg een Mirena zo. Angstaanjagend grote doos waar die dingen inzitten trouwens.
pi_33266418
quote:
Op woensdag 21 december 2005 08:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
Nou, over 40 minuten zit er ook een man met zijn vingers in mijn vagina.

Het is zo ver. Ik krijg een Mirena zo. Angstaanjagend grote doos waar die dingen inzitten trouwens.
Ja, de inhoud is vergeleken met de doos vrij teleurstellend hoor.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2005 @ 09:47:02 #110
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33267126
quote:
Nee, moet dat dan
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_33267731
quote:
Ten eerste, het is een medische professional, geen 'vies mannetje'.
Ten tweede, er gaan geen vingers in je, er wordt een speculum ingebracht, en die wordt vervolgens opengedraaid. De arts brengt dan het spiraaltje in, en raakt daarbij echt je vagina niet aan: de inbrenghuls is zon 25 cm.
pi_33268057
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:26 schreef cinnamongirl het volgende:
Ten eerste, het is een medische professional, geen 'vies mannetje'.
Die twee sluiten elkaar niet uit.

Ik kan er niet mee zitten als mijn huisarts iets moet doen daar benee. Het is wel een relaxte gozer. Toen ik mijn spiraal kreeg (heb 'm inmiddels niet meer, had er te veel last van) had ik er helemaal geen moeite mee eik.
pi_33269358
Ik ben echt live aan het afsterven hier.

WAT - EEN - PIJN ! . . .
pi_33269394
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik ben echt live aan het afsterven hier.

WAT - EEN - PIJN ! . . .
Kruik op je buik.
pi_33273651
Vandaag is bij mij de Mirena geplaats, door al de horrorverhalen mede hier op FOK was ik behoorlijk nerveus. Gelukkig had ik een heel goede arts die me alles duidelijk uitlegde en heel rustig was, wat ik erg fijn vond. Het inbrengen deed wel pijn en was zeker niet prettig, maar al met al viel het me allemaal erg mee. Nu heb ik nog last van wat krampen en pijn in mijn rug, net wat erger dan als ik ongesteld ben, maar daar valt wel mee te leven. Ik ben blij dat ik de Mirena heb laten plaatsen, want nu hoef ik 5 jaar lang nergens meer aan te denken
Dreaming permits each and every one of us to be quietly and safely insane every night of our lives.
pi_33273783
ik ben al vanaf juli aan het wachten of ik nog ongesteld wordt... echt relaxed! al een half jaar geen buikpijn enzo meer :-)
daar had ik wel een dagje buikpijn en zenuwen voor over.
pi_33275906
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:14 schreef ankepanke het volgende:
ik ben al vanaf juli aan het wachten of ik nog ongesteld wordt... echt relaxed! al een half jaar geen buikpijn enzo meer :-)
daar had ik wel een dagje buikpijn en zenuwen voor over.
Menstruatie? Wat is dat?
pi_33276340
Ik vond idd de begeleiding heel tof.

Ik werd eerst ontvangen in het kantooortje van de gynaecoloog die vroeg of nog vragen had. Toen gingen we naar de behandelkamer. Broek uiit, op de stoel, en met een soort cameradildo een echo maken en kijken hoe mijn baarmoeder erbij lag. Mijn baarmoeder bleek naar achteren te kantelen, wat volgens hem best zeldzaam is, maar verder niks raars. Hij keek daar even naar zodat ie bij het plaatsen niet onndig rond hoefde te wroeten om die spiraal te plaatsen, omdat ie nu dus wist in elke richting ie het moest zoeken. Toen eendebek erin, baarmoedermond ontsmetten met een soort heel lang wattenstaafje met betadine. Vervolgens ging ie met een metalen staafje meten hoe diep mijn baarmoeder was, en dat DEED me toch een pijn, omdat die dus de bovenkant van mijn baarmoeder raakte. Ik zei een paar keer fiks au, en toen ik nog aan het bijkomen was van die dieptemeting, bracht ie de spiraal in.

* AU *, ik zeg het je. Het voelde alsof ie m erin bracht, en m vervolgens eindeloos ging ronddraaien. En maar kramp en kramp. Ik was ontzettend middelijk en viel ook bijna flauw. Ik trok harstikke wit weg, en overal zweet. De verpleegster was een schatje. Ze klapte de steunen weg, legde me plat op de stoel, legde heel lief een dekentje over mijn kruis (de naaktheid-schaamte kon me op dat moment geen reet schelen, maar wel lief) en gaf me wat water. Toen ze merkte dat ik het echt zwaar had ging ze even wat pijnstillers halen en een nat washandje voor op mijn voorhoofd. Ze hield me aan de praat, en na 20 min, gelegen te hebben met dat natte washandje, volledig plat, en de pijnstillers begonnen te werken besloot ik te gaan.

Het is nu telkens met vlagen vreselijk en gaat wel, ik zit nu even in een gaat wel fase.

Voor alle mensen die nog een spiraaltje laten zetten: PLAN NIKS OP DIE DAG. Ik moest net nog de deur uit omdat ik een belangrijke afspraak had. Niet doen, lekker vrij nemen en in bed. Oh, en neem iemand mee naar het ziekenhuis die je even vast kan houden en opvangen als je uit de behandelkamer komt. Het liefste iemand met auto die je even thuis kan bregen. Alleen op de fiets was niet helemaal fantastisch vanmorgen.
pi_33276830
Au3, mens, je vertelt het allemaal zo leuk dat ik er al helemaal zin in krijg Mijnes wordt jan/feb gezet... jakkes..... nou wil ik niet
Mijnes wordt trouwens gewoon bij de huisarts gezet, ik hoef niet naar het ziekenhuis.. hmmm.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_33276895
Ben ik even blij dat ik een roesje heb genomen. Ik heb er helemaal niks van gemerkt.
Was lekker high naderhand, moest even liggen om de narcose te laten uitwerken, daarna was ik nog een uurtje high.
Al met al duurde het maar 15-20 mins, incl. bijkomen.
pi_33277017
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:49 schreef innepin het volgende:
Au3, mens, je vertelt het allemaal zo leuk dat ik er al helemaal zin in krijg Mijnes wordt jan/feb gezet... jakkes..... nou wil ik niet
Mijnes wordt trouwens gewoon bij de huisarts gezet, ik hoef niet naar het ziekenhuis.. hmmm.
Niet doen.

Serieus, ga naar de gyn. Dat zei mijn gynaecoloog nog tegen mij. Omdat hij dus de mogelijkheid heeft om op de echo te kijken hoe je baarmoeder ligt, en daar rekening mee kan houden én naderhand met nog een echo (was ik vergeten te melden) kan kijken of ie goed zit is het aangenamer dan bij je huisarts. Je huisarts moet gewoon maar een beetje op de tast gaan porren, en geloof me, het doet zoveel pijn, je wil geen onnodig gepor. Bel gewoon even met het secretariaat van de afdeling gynaecologie hier in het Diaconessenhuis, en dan kun je met een verwijsbrief van je dokter gewoon een afspraak maken.

Wallah, ik sweer je, okay ?
pi_33277296
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:54 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Niet doen.
Eensch. Ik heb het laten doen door een abortusarts (=veel ervaring, die zetten immers ook morning after spiraaltjes bij de vleet) in een kliniek voor sexuele gezondheid.
Kijk eens op www.casa.nl. Je kan er ook een roesje nemen zoals ik net al zei.
  woensdag 21 december 2005 @ 16:08:36 #123
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_33277494
quote:

[..]

Niet doen.

Serieus, ga naar de gyn. Dat zei mijn gynaecoloog nog tegen mij. Omdat hij dus de mogelijkheid heeft om op de echo te kijken hoe je baarmoeder ligt, en daar rekening mee kan houden én naderhand met nog een echo (was ik vergeten te melden) kan kijken of ie goed zit is het aangenamer dan bij je huisarts. Je huisarts moet gewoon maar een beetje op de tast gaan porren, en geloof me, het doet zoveel pijn, je wil geen onnodig gepor. Bel gewoon even met het secretariaat van de afdeling gynaecologie hier in het Diaconessenhuis, en dan kun je met een verwijsbrief van je dokter gewoon een afspraak maken.

als man zijnde kan ik dit bevestigen.

in eerste instantie was mijn vriendin bij de huisarts en deze heeft de plaatsing van de spiraal niet voor elkaar gekregen. gevolg; een vriendin met veel pijn en er moest een nieuwe mirena besteld worden omdat de steriele verpakking verbroken was. kosten wilden ze verhalen op mijn vriendin.

na dit debacle is ze doorverwezen naar de gyneacoloog en daar was het een fluitje van een cent, ze is 's middags zelfs nog aan het werk geweest!

succes!
Neerkomen wel!
pi_33277600
Ik was voor het vooronderzoek (o.a. SOAtest) bij de huisarts. Dat ging al zo onhandig en was vrij pijnlijk. Verder had de bank geeneens beensteunen zodat ik ook nog eens zelf mijn benen wijd en opzij moest houden, waardoor ik in een soort kramp lag.
Bovendien kan een huisarts niet plaatselijk verdoven en al helemaal geen roesje geven, hiervoor is immers een anaesthasist nodig.
pi_33277940
quote:

[..]

Niet doen.

Wallah, is goed jo Maar dan mag jij mij door alle hoepla heen helpen tegen die tijd, k?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')