vervolg van Wat is de Islam precies?
quote:daar verschillen we dan van mening. waarom moet de vrouw een vrome moslima zijn en hoeft de man niet net zo vroom te zijn. Of andersom ? Waarom mogen ze dat niet zelf kiezen ? Jij zal misschien zeggen de keus hebben ze wel, maar dan kiezen ze niet voor Allah. Waarom heeft Allah een voorkeur voor bovenstaande situatie ?
Op vrijdag 26 september 2003 21:26 schreef convinced het volgende:maar jij hebt niet de behoefte je te onderwerpen aan god, op de manier van de qoran. jij hebt totaal andere belangen. een vrouw kan misschien voor zichzelf zorgen, maar de vrouwen die voor zichzelf zorgen zijn vaak geen vrome moslima\'s. en dat is het eerste doel in het leven.
[Dit bericht is gewijzigd door Viola_Holt op 26-09-2003 22:12]
quote:de richting van de gene waarmee ik in discussie ben/was, convinced
Op vrijdag 26 september 2003 21:39 schreef gargamel het volgende:
Welke specifieke richting van de Islam gaat het hierover, er zijn tenslotte talloze verschillende intrepetaties
[Dit bericht is gewijzigd door Viola_Holt op 26-09-2003 21:40]
quote:de laatste groep gelovigen zal alleen nog maar de kennis la illaha ilallah hebben. geen qoran niets. deze zaken sttan allemaal geschreven.
Op vrijdag 26 september 2003 21:17 schreef Akkersloot het volgende:[..]
En als die wetten weer verbogen worden, wordt er dan weer iemand gezonden om het geloof weer puur te maken ?
quote:niet vroom in de zin van afwijkend van islamitische richtlijnen
Op vrijdag 26 september 2003 21:28 schreef Mirage het volgende:[..]
hoezo niet vroom ?
quote:de man moet net zo vroom zijn. en ik ben van mening dat dat voor een man gemakkelijker is in deze wereld. vraag me niet naar argumenten, het is puur gevoelsmatig. iedereen mag zelf kiezen in dit leven. de voorkeur van god? ik durf niets te zeggen over de voorkeur van god, dat ligt absoluut buiten mijn kennis, en die van elk mens
Op vrijdag 26 september 2003 21:33 schreef Viola_Holt het volgende:
En we gaan door !
[..]daar verschillen we dan van mening. waarom moet de vrouw een vrome moslima zijn en hoeft de man niet net zo vroom te zijn. Of andersom ? Waarom mogen ze dat niet zelf kiezen ? Jij zal misschien zeggen de keus hebben ze wel, maar dan kiezen ze niet voor Allah. Waarom heeft Allah een voorkeur voor bovenstaande situatie ?
quote:Dubbel idioot.
Op vrijdag 26 september 2003 21:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De mensen die voor de Profeten in het Opperwezen geloofden zijn in de hemel, degenen die dat niet dede, zijn in de hel
quote:Ik ben zelf gelovig
Ik heb niet de illusie dat ik je hiermee van je religie-fobie afhelp, maar ik kan in ieder geval aanvoeren dat ik het geprobeerd heb
[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 26-09-2003 21:53]
quote:een gevoel kan vals zijn. zijn maar wat chemische reakties in je lichaam.
Op vrijdag 26 september 2003 21:49 schreef convinced het volgende:[..]
de man moet net zo vroom zijn. en ik ben van mening dat dat voor een man gemakkelijker is in deze wereld. vraag me niet naar argumenten, het is puur gevoelsmatig.
quote:Allah openbaart aan Mohammed dat de vrouw een huiselijke rol krijgt toebedeeld. Dat is dan toch z'n voorkeur ?
iedereen mag zelf kiezen in dit leven. de voorkeur van god? ik durf niets te zeggen over de voorkeur van god, dat ligt absoluut buiten mijn kennis, en die van elk mens
quote:voor mij is een gevoel het woord van mijn hart.
Op vrijdag 26 september 2003 21:52 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
een gevoel kan vals zijn. zijn maar wat chemische reakties in je lichaam.
quote:misschien heeft dat te maken met mijn gevoel. een stukje islam in mijn hart dat spreekt
Allah openbaart aan Mohammed dat de vrouw een huiselijke rol krijgt toebedeeld. Dat is dan toch z'n voorkeur ?
quote:Ik wil niet eens weten wat je gelooft, maar gezien je post-geschiedenis heb ik zo mijn vermoedens...
Op vrijdag 26 september 2003 21:51 schreef Akkersloot het volgende:
Kan in de vorige topic quote-foutje niet herstellen en Lord_Vetinari mag best reageren
Ik ben zelf gelovig
Leef lekker verder in je beperkte denkwereldje.
quote:Waar staat dat een man niet vroom moet zijn? Waarom mogen wij zielige moslimmannen niet gewoon naar naakte vrouwen kijken bijvoorbeeld? *huillie
Op vrijdag 26 september 2003 21:33 schreef Viola_Holt het volgende:
En we gaan door !
[..]daar verschillen we dan van mening. waarom moet de vrouw een vrome moslima zijn en hoeft de man niet net zo vroom te zijn. Of andersom ? Waarom mogen ze dat niet zelf kiezen ? Jij zal misschien zeggen de keus hebben ze wel, maar dan kiezen ze niet voor Allah. Waarom heeft Allah een voorkeur voor bovenstaande situatie ?
spoiler:
quote:En dat beperkte denkwereldtje is dat een God geen ongelovigen gaat straffen. Hij kan immers alles. Wat interesseert hem nou dat de mensen nu wel of niet in hem geloven. Bovendien zou het feit dat mensen niet in hem geloven zijn eigen fout moeten zijn. Had hij maar goede profeten moeten zenden.
Op vrijdag 26 september 2003 21:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik wil niet eens weten wat je gelooft, maar gezien je post-geschiedenis heb ik zo mijn vermoedens...Leef lekker verder in je beperkte denkwereldje.
En wat jouw vermoedens wat mijn geloof is, is voor jou ook maar een geloof. Ook maar een proces van aannamens enz.
quote:ik ben een westerling en ik neem het op voor mijn broeder
Op vrijdag 26 september 2003 21:57 schreef Youssef het volgende:[..]
Waar staat dat een man niet vroom moet zijn? Waarom mogen wij zielige moslimmannen niet gewoon naar naakte vrouwen kijken bijvoorbeeld? *huillie
*
spoiler:
Ik zoek aandacht bij jullie westerlingen, wanneer nemen jullie het eens voor mij op, de onderdrukte moslimman![]()
quote:Een dergelijk gevoel zal Kogando ook hebben. Ik heb met hem gediscussieerd over de bijbel en hij baseert z'n diepste geloof op een gevoel alsof zijn hart brand. Herkenbaar ?
Op vrijdag 26 september 2003 21:55 schreef convinced het volgende:[..]
voor mij is een gevoel het woord van mijn hart.
quote:Het is heel simpel, er zijn mensen die geleidt worden door de duivel en de mensen die worden geleidt door Allah. Eerlijk zullen we alles delen zal de duivel wel gedacht hebben...
Op vrijdag 26 september 2003 22:02 schreef Akkersloot het volgende:[..]
En dat beperkte denkwereldtje is dat een God geen ongelovigen gaat straffen. Hij kan immers alles. Wat interesseert hem nou dat de mensen nu wel of niet in hem geloven. Bovendien zou het feit dat mensen niet in hem geloven zijn eigen fout moeten zijn. Had hij maar goede profeten moeten zenden.
En wat jouw vermoedens wat mijn geloof is, is voor jou ook maar een geloof. Ook maar een proces van aannamens enz.
Bovendien, ben je alleen gemaakt om hem te aanbidden.
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 22:02 schreef convinced het volgende:[..]
ik ben een westerling en ik neem het op voor mijn broeder
In dit geval deed ik even een sarcastische posting. Wat ik wilde zeggen is dat er altijd maar vrouwen en homo's in discussies moeten worden aangeroepen, terwijl iedere moslim toch zijn plichten heeft?
quote:als iedereen zich perfect zou overgeven aan Allah soebhana wa ta'ala, zou Hij het hele volk wegvagen en een nieuw volk plaatsen dat moeite zou moeten doen om tot een goede islam te komen.
Op vrijdag 26 september 2003 22:02 schreef Akkersloot het volgende:[..]
En dat beperkte denkwereldtje is dat een God geen ongelovigen gaat straffen. Hij kan immers alles. Wat interesseert hem nou dat de mensen nu wel of niet in hem geloven. Bovendien zou het feit dat mensen niet in hem geloven zijn eigen fout moeten zijn. Had hij maar goede profeten moeten zenden.
quote:Van mij mag je hoor ! Succes. Post ff wat foto's in B&H
Op vrijdag 26 september 2003 21:57 schreef Youssef het volgende:[..]
Waar staat dat een man niet vroom moet zijn? Waarom mogen wij zielige moslimmannen niet gewoon naar naakte vrouwen kijken bijvoorbeeld? *huillie
*
quote:Te beginnen bij jezelf ! Misschien kan jij de eerste moslim huisman worden met een succesvolle moslima aan zijn zijde !
spoiler:Ik zoek aandacht bij jullie westerlingen, wanneer nemen jullie het eens voor mij op, de onderdrukte moslimman![]()
quote:kan een homo moslim zijn ?
Op vrijdag 26 september 2003 22:05 schreef Youssef het volgende:Wat ik wilde zeggen is dat er altijd maar vrouwen en homo's in discussies moeten worden aangeroepen, terwijl iedere moslim toch zijn plichten heeft?
quote:nou nee, ik heb niet het gevoel dat mijn hart brandt. mijn geloof in god is iets wat niet alleen in mijn hart zit, maar het zit overal. overal
Op vrijdag 26 september 2003 22:03 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Een dergelijk gevoel zal Kogando ook hebben. Ik heb met hem gediscussieerd over de bijbel en hij baseert z'n diepste geloof op een gevoel alsof zijn hart brand. Herkenbaar ?
quote:in ieder geval hebben jullie allebei een gevoel wat jullie toeschrijven aan jullie God. Wie interpreteert z'n gevoel op de juiste manier ?
Op vrijdag 26 september 2003 22:09 schreef convinced het volgende:[..]
nou nee, ik heb niet het gevoel dat mijn hart brand. mijn geloof in god is iets wat niet alleen in mijn hart zit, maar het zit overal. overal
quote:Ja dat kan, maar hij mag geen seks hebben met een man. Netzoals een ongetrouwde man nooit seks mag hebben met een vrouw. Simple as that.
Op vrijdag 26 september 2003 22:08 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
kan een homo moslim zijn ?
quote:dankjewel, OP aangepast
Op vrijdag 26 september 2003 21:56 schreef Akkersloot het volgende:
En dit is een vervolg van Wat is de Islam precies?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |