abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13463750
Oke dit is me probleem.
Heb als ik kijk bij windows task manager 2x een explorer.exe. 1tje is de echte en wat de andere is geen idee. Maar na een poos begint die alle cpu en memory in beslag te nemen. Ik kan hem killen maar het komt net zo snel weer trug.

Heb virusscanner altijd draaien en net scan gedaan en niks. Heb gescanned op spyware met Searchbot s&d en met ad-aware allemaal niks.

Heb net al ff op google gezocht en kwam wat tegen over DLDER.EXE, Explorer.exe Trojan, ClickTillUWin tegen maar dit is het dus ook niet.

iemand enig idee ?

"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
  vrijdag 26 september 2003 @ 17:27:29 #2
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_13463798
Misschien is het spyware? Zie de FAQ - Spyware
  vrijdag 26 september 2003 @ 17:27:50 #3
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_13463808
Besturingssysteem corrupt, opnieuw installeren?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_13463834
In je startmenu vind je zo'n leuke zoek-optie. Zoek eens op explorer.exe of al je drivers, en kijk of je nog een andere tegenkomt dan die in je \WINDOWS\ of \WINNT\ map. Zorg wel dat je ook in verborgen bestanden/mappen zoekt.

Als het idd zo is dat er nog ergens 1 staat, dan wordt deze hoogstwaarschijnlijk gestart vanuit het register vanaf de volgende plaatsen:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

of:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Dit zijn sowieso goede plekken om in de gaten te houden, want veel programma's en spyware zorgt ervoor dat er rotzooi vanaf deze plek gestart wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door American_Nightmare op 26-09-2003 17:31]

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_13463840
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:27 schreef QuietGuy het volgende:
Misschien is het spyware? Zie de FAQ - Spyware
heb je me bericht gelezen ?
Heb met de 2 bekenden programma's al gescanned schreef ik en zelf al gezocht enzo over ander bekend spyware dat zo iets flikt
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
  vrijdag 26 september 2003 @ 17:33:34 #6
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_13463939
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:29 schreef bobjuh het volgende:

[..]

heb je me bericht gelezen ?
Heb met de 2 bekenden programma's al gescanned schreef ik en zelf al gezocht enzo over ander bekend spyware dat zo iets flikt

Sorry over het hoofd gezien. Ook met de nieuwste updates? Zoek anders ff op je machine naar explorer.exe, kijken hoeveel er zijn...
pi_13464034
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:33 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Sorry over het hoofd gezien. Ook met de nieuwste updates? Zoek anders ff op je machine naar explorer.exe, kijken hoeveel er zijn...

Dat schreef American_Nightmare ook al

@American_Nightmare

Had registry ook al gechecked niks raars.
Vond idd in C:\windows\Driver Cache\i386\ nog een explorer.exe.
Heb ff gerenamed en maar kijken of dat het was

[Dit bericht is gewijzigd door bobjuh op 26-09-2003 19:29]

vrijdag 26 september 2003 @ 17:39:38 #8
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_13464098
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:37 schreef bobjuh het volgende:
Dat schreef American_Nightmare ook al
SOrry, nog niet wakker
quote:
Vond idd in C:\Driver Cache\i386\ nog een explorer.exe.
Heb ff gerenamed en maar kijken of dat het was
Daar heb ik 'm ook staan, windows 2000. Dat hoort.

Er is ook een instelling in explorer, Extra / Mapopties / Weergave.
Hier is een vinkje Mapvensters openen in afzonderlijk proces. Als deze aan staat krijgt iedere openstaande map een eigen proces.

pi_13464146
Heb windows XP
  vrijdag 26 september 2003 @ 17:41:58 #10
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_13464154
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:39 schreef QuietGuy het volgende:

Daar heb ik 'm ook staan, windows 2000. Dat hoort.

Misschien gebruikt ie wel NT 4.0 .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_13466279
Probleem lijkt nu opgelost
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')