abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 september 2003 @ 17:12:45 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_13463286
Ik zit effe de plattegrond te bekijken van 't appartementje waar ik over 'n paar weken heen ga verhuizen. Nu zit ik naar de muurdikte te kijken tussen de appartementen Volgens 't plaatje is 't een dubbele muur van een dikte in totaal 32 centimeter. Zijn hier bouwkundige kenners die weten wanneer (bij welke dikte van een tussenmuur) je gauw overlast van geluid hebt?

(snippet van het bovenaanzicht)

In het taxatie-rapport staat nog:

Bouwaard, materialen en constructie
Traditionele bouw, met gebruikmaking van systeemelementen, 1/2 steensmuren met binnen- en buitenspouwblad, betonvloeren, platdak...(etc)

Zijn hier mensen met een opleiding in deze richting die hier iets over weten?

Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  vrijdag 26 september 2003 @ 17:22:32 #2
38389 Sjaele_Zeiver
Sir Drink a Lot, the Drunk
pi_13463650
Nou, ik denk dat 32 centimeter op zich wel redelijk voldoende is voor geluidswering, zeker als er een luchtspouw tussen zit. Normale buitenmuren zijn namelijk ook rond de 32 centimeter. Maar je moet oppassen als de vloeren doorlopen, want dan loopt het geluid evengoed door de vloer naar de naastgelegen ruimte. Het beste is hierbij dat je twee losse vloeren hebt die op de afzonderlijke spouwbladen rusten.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd! - [url]http://www.staontaofel.cjb.net[/url]
pi_13463773
Dan neuk je toch ergens anders?
pi_13463868
hangt van eventuele isolatie en de materialen in de muur af.
Wat niet is kan nog komen, of is al geweest
pi_13465602
Normaal gesproken moet je vragen of de muren ankerloos gebouwd zijn en of de vloeren niet doorgestort zijn.

Dikte van de muren maakt wat dat betreft niet zoveel uit. Vooral de vloer en het ankerloos gebouwd zijn, zorgt voor goede geluid-isolatie.

Deze techniek is echter wel duurder, en wordt daarom niet zo vaak toegepast.

Verder ben ik niet echt bouwkundig aangelegd, dus ik zou het even navragen.

If it's not tied down, it's a cat toy.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')