FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / UITLAAT BOUWEN
ODODvrijdag 26 september 2003 @ 17:04
Weet iemand een site waarop ik kan vinden hoe ik zelf een uitlaat kan maken voor een opel corsa (b) 1.4i


ODOD

UndergroundWorldWidevrijdag 26 september 2003 @ 17:04
www.indexcrazy.com/build/dispenser200.html .
Count_Blahvrijdag 26 september 2003 @ 17:06
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:04 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
www.indexcrazy.com/build/dispenser200.html .
slashmevrijdag 26 september 2003 @ 17:06
www.handigeharrieuitlaatbouwers.nl
Topper_Harleyvrijdag 26 september 2003 @ 17:07
Btje lassen, btje passen.
MeAndMyselfvrijdag 26 september 2003 @ 17:13
zo simpel als wat. Een maat van me heeft laatst een limonadebus op zn SS50 gebouwd...
Warmaster_vrijdag 26 september 2003 @ 17:14
Pak een oude stijgerpijp en buig deze een beetje... klaar


Heb je geen pot maarjah maakt nie uit

_GdR_vrijdag 26 september 2003 @ 17:14
pak een steigerpijp van een meter of 3/2,5
las die vast aan je spruitstuk.

klaar is kees.

mja of tie dan nog door de keuring heen komt is het 2de probleem.

vosssvrijdag 26 september 2003 @ 17:14
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:13 schreef MeAndMyself het volgende:
zo simpel als wat. Een maat van me heeft laatst een limonadebus op zn SS50 gebouwd...
wat is een SS50??
Patrick281vrijdag 26 september 2003 @ 17:15
Hier heb je meer aan dan bovenstaande ..

http://www.bremo.nl/pagina5-groot-scherm.htm

Maar meer dan een idee dat het kan geeft't ook niet ..

[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 26-09-2003 17:17]

_GdR_vrijdag 26 september 2003 @ 17:15
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:14 schreef Warmaster_ het volgende:
Pak een oude stijgerpijp en buig deze een beetje... klaar


Heb je geen pot maarjah maakt nie uit


hehehe zelfde gedachten.
Wrinexvrijdag 26 september 2003 @ 17:16
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:06 schreef slashme het volgende:
www.handigeharrieuitlaatbouwers.nl
Hij geeft een 404
Adjuhvrijdag 26 september 2003 @ 17:16
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:04 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
www.indexcrazy.com/build/dispenser200.html .
Kijk, DAT is nou humor
_Sisoft_vrijdag 26 september 2003 @ 17:18
Koop een rechte 3/4 meter lange RVS buis met een diameter van 10 of 12 cm. Las deze vast op je uitlaatspruitstuk en maak hem op maat.
Nu heb je een super high flow uitlaat zonder kat en demper die alleen maar een negatief effect hebben op je moter vermogen.
slashmevrijdag 26 september 2003 @ 17:20
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:15 schreef Patrick281 het volgende:
Hier heb je meer aan dan bovenstaande ..

http://www.bremo.nl/pagina5-groot-scherm.htm

Maar meer dan een idee dat het kan geeft't ook niet ..


ja inderdaad, wat een prutser die hans.
ODODvrijdag 26 september 2003 @ 17:27
heeft er ook nog iemand een 'redelijk' serieus antwoordt??????8)7
slashmevrijdag 26 september 2003 @ 17:31
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:27 schreef ODOD het volgende:
heeft er ook nog iemand een 'redelijk' serieus antwoordt??????8)7
dus de vraag was serieus
Patrick281vrijdag 26 september 2003 @ 17:37
Ga ik zoeken ben ik weer niet serieus genoeg ..

Dit is toch echt een zelfbouw uitlaat met beschrijving op de site :

Alleen die vriend/sitebouwer is niet erg duidelijk.

spectrumanalyservrijdag 26 september 2003 @ 17:42
of als een echte sjonnie bent een stuk lantaarnpaal
ThaFreakvrijdag 26 september 2003 @ 18:07
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:14 schreef vosss het volgende:

[..]

wat is een SS50??


motor van honda
Oosthoekvrijdag 26 september 2003 @ 18:22
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:13 schreef MeAndMyself het volgende:
zo simpel als wat. Een maat van me heeft laatst een limonadebus op zn SS50 gebouwd...
Ah, de goeie ouwe 'welke SS maakt de grootste teringherrie' wedstrijd!
Jaydeemzaterdag 27 september 2003 @ 19:47
Hoe handig ben je zelf dan? Kun je draaien, lassen, plaatbewerken?

Zo ja, wil ik het wel ff uitleggen, ik heb 2 jaar geleden zelf een uitlaat gemaakt waar je u tegen zegt. Iemand uit de racerij had ff een tekening voor mij gemaakt. En ik dit nagemaakt op mijn stage bedrijf (makelijk gratis klussen).

ExOduszaterdag 27 september 2003 @ 19:50
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 18:07 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

motor van honda


Brommer...........
hollander172zaterdag 27 september 2003 @ 20:26
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:27 schreef ODOD het volgende:
heeft er ook nog iemand een 'redelijk' serieus antwoordt??????8)7
Ik zal even met de hand over mijn hart strijken en een poging doen sjonnie.

Vraag eerst eens een catalogus aan van een uitlatenfabrikant, dan weet je in ieder geval hoe de originele uitlaat hoort te lopen. Schaf daarna een lasapparaat aan en leer daar mee omgaan.

Nu komt het huiswerk.
Vraag de diameters op van alle delen, reken uit hoeveel demping je nodig zal hebben en zorg dat je bekent raakt met dempingsmaterialen voor in de potten. Leer ook wat over de voortgang van geluid en de verschillende dempingssystemen.

Als je hiermee klaar bent open je over een minimaal een maand nog maar een topic hierover. Tot ziens.

Patrick281zaterdag 27 september 2003 @ 21:58
..en dan moet je ook nog elk jaar door de APK komen met het eigenbouwsel..
En als je niet kan lassen kan je het bij voorbaat al vergeten..
AsconaB-16Vwoensdag 1 oktober 2003 @ 13:38
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:37 schreef Patrick281 het volgende:
Ga ik zoeken ben ik weer niet serieus genoeg ..

Dit is toch echt een zelfbouw uitlaat met beschrijving op de site :
[afbeelding]

Alleen die vriend/sitebouwer is niet erg duidelijk.


Hier die vriend/sitebouwer.

Sorry jongens, maar als ik alles zo gedetaileerd moest omschrijven, was mijn server-ruimte nog eerder vol.
Daarom staan er van iedereen email-adressen bij, voor als men vragen heeft.

De uitlaat van de M3 en van de Ascona zijn allemaal zelf gemaakt.
Gewoon een dunwandige buis halen van ongeveer 65mm doorsnede, of wat je zelf wil.

Omdat dee dunwandige buis moeilijk te buigen is, is er een ander optie.
Dit is wel veel werk, maar het werkt wel.

Als je bijv. een knikje moet maken in de buis, dan bekijk je hoe groot de hoek is dat je buis gebogen wilt hebben.
Daarna zaag je de buis door onder de helft van de benodigde hoek.
Dus stel je wil een knik van 8 graden, dan zaag je de buis door onder een hoek van 4 graden.

Nu draai je 1 gedeelte van de buis een halve slag, en las je ze zo weer tegen elkaar. Je hebt dan je hoekje.
Het lassen is makkelijk, omdat het precies sluit.
Als je namelijk de buis schuin doorzaagt, is de zaagsnede ovaal.
Maar omdat ze in dit geval allebei ovaal zijn past het precies.
Hierdoor is je bocht ook niet kleiner in diameter geworden !

Wil je een grotere bocht maken, dan gebruik je gewoon veel knikjes achter elkaar.

Je kan de buis ook onder de auto houden, en hem vervolgens even vasthechten, dan kan je hem altijd nog iets draaien.(foetelen)

Tip, hecht eerst je hele pijp voor je hem aflast, want anders moet je bij een foutje weer helemaal opnieuw beginnen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, anders gewoon vragen.

AsconaB-16Vwoensdag 1 oktober 2003 @ 13:50
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:20 schreef slashme het volgende:

[..]

ja inderdaad, wat een prutser die hans.


oh ja, en Hans is zeker geen prutser !

Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt...........
Maar dat soort ongegronde uitspraken, daar ik van !

Patrick281woensdag 1 oktober 2003 @ 18:42
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 13:38 schreef AsconaB-16V het volgende:

[..]

Hier die vriend/sitebouwer.


Welkom ..
Wat is de wereld toch klein..