quote:IDD ACHTERLIJK!
Op maandag 29 december 2003 18:51 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Helaas:
[b]Tien jaar later: station Apeldoorn mag blijven[/b[
[..]
Ze zijn goed bezig om de plaats eindelijk een stedelijk uiterlijk te geven, in Zuid komt nieuw hoogbouw-kantorenpark, aan de Waltersingel (Rijkskantorencomplex) komen een paar fikse kantoortorens (60 en 80 meter), in Noord staat La Tour (is overigens 85 meter, dus niet 106 of 75).
Beetje jammer dat ze de rest van het bedrijventerrein dan weer volgens het Los-Angeles model hebben gebouwd.. (veel lelijke laagbouw).
Het station is een smerige rotte plek, de omgeving wordt mooi opgeknapt met het forumpark en dergelijke, maar dan staat dat zielige achterbuurt-schuurtje nog fier in het midden
Slopen die bende en maak er een fatsoenlijke station van.
(Ook handig met het oog op de toekomst, als die lightrail plannen ooit worden uitgevoerd)
Nu nog zorgen dat ze eindelijk eens die nieuwbouwlokaties voor elkaar krijgen, ik heb zelf een tijdje bij de Gemeente gewerkt (in 1999/2000) en toen waren ze al bijna 6 jaar bezig om nieuwe wijken aan de overkant van A50 en/of de A1 te creeeren. Is nog steeds niet gebeurt, men heeft inmiddels al een bouwachterstand van (geloof ik) 12.000 woningen.
Schiet niet echt op, vooral niet omdat het de enige vinex-lokatie op de Veluwe is, ik woon zelf vlak in de buurt, daar mag niks gebouwd worden omdat het beschermd natuurgebied is, de enige uitwijk die wij hebben is naar Apeldoorn.
(of je moet in Deventer/Zwolle willen wonen, maar daar wil ik (no offense) nog niet dood gevonden worden)
Kortom: Voortvarende politiek, Omnisportcomplex versnellen (incl die Megabioscoop, is daar al wat bekend over ? ), nieuwe wijken bouwen, infrastructuur verbeteren (ernstig gebrek aan vierbaans 70km/h wegen in de stad).
Doe er via de A50/A1 10 mins over om bij A'doorn Zuid te komen, vervolgens vaak 20 minuten over die laatste paar honderd meter naar mijn werk
Een beetje visie is nooit verkeerd... nou las ik laatst artikel dat Arnhem jaloers was op de voortvarendheid van Apeldoorn... kan ik me nogal moeilijk indenken
Dat het centrum zo dorps aandoet heeft overigens niet alleen historische oorzaken, Apeldoorn is zo opgezet dat elk stadsdeel (en zelfs elke wijk daaronder) een eigen winkelcentrum heeft, er zijn er echt ontzettend veel van (sommige van formaat dat plaatsen met zeg iets van 30.000 inwoners er jaloers op kunnen zijn (Eglantier bijv.)). Maar heeft wel als neveneffect dat het eigenlijke centrum minder leeft.
Het grote gemis is dat niet meer dan een subregionale functie heeft. Het is geen provinciehoofdstad, geen studentenstad etc. dat maakt het snel nogal suf.
Ik geloof dat er de komende jaren langzaam een volledige HBO wordt opgebouwd, maar dat kan nog wel ff duren voordat dat helemaal op poten is gezet... (we moeten nu naar HBO's in steden die zelf nog niet eens de helft van het aantal inwoners hebben.. (like Deventer))
[Dit bericht is gewijzigd door DSmarty op 31-12-2003 01:04]
maargoed, er zitten ook voordelen aan Apeldoorn, je bent binnen 15 min (in mijn geval dan) in Beemte-Broekland (weilanden) maar ook in het bos. Of in de stad.
En ohja, al m'n vrienden wonen hier! Of hun ouders, zodat ik ze in het weekend nog wel eens zie
Das dan weer ok
En die winkelcentra overal zijn juist zo leuk! Lekker dichtbij
quote:Smaken verschillen...
Op zaterdag 3 januari 2004 00:30 schreef Bobby61 het volgende:
Ben zelf , meer dan een halve eeuw geleden, in Apeldoorn opgegroeid. Het was toe een echt, wat bezadigd parkachtig, dorp met wat industrie. Ik kom er nog regelmatig, omdat ik er nog familie heb en volgens mij is het een dorp gebleven: er zijn gewoon wat buurtschappen aangebouwd. I
Het aantal inwoners zegt natuurlijk niet zo veel. Ik woon in een, qua inwoners kleinere, echte stad, compleet met grachten, een universiteit, de nodige HBO's, natuurlijk dus ook zeer goede boekwinkels en nog een heleboel andere dingen waar Apeldoorn niet aan kan tippen, ondanks dat nieuwe afgrijselijke gemeentehuis. Laatst kwam ik aan op het station en ik wist niet wat ik zag. Moet dat nu een stad voorstellen?
quote:eglantier
Op woensdag 31 december 2003 00:50 schreef DSmarty het volgende:
Dat het centrum zo dorps aandoet heeft overigens niet alleen historische oorzaken, Apeldoorn is zo opgezet dat elk stadsdeel (en zelfs elke wijk daaronder) een eigen winkelcentrum heeft, er zijn er echt ontzettend veel van (sommige van formaat dat plaatsen met zeg iets van 30.000 inwoners er jaloers op kunnen zijn (Eglantier bijv.)). Maar heeft wel als neveneffect dat het eigenlijke centrum minder leeft.
quote:*JOY*
Op zaterdag 31 januari 2004 18:58 schreef snowwie2 het volgende:[..]
eglantier
elke dinsdagochtend markt daar trouwens
quote:Dan zou ik 't inderdaad ook geen 'dorp' noemen. Maar aangezien het ook eigenlijk geen stad is... wie weet dat we kunnen zeggen dat het een 'plaats' is?
Op zaterdag 31 januari 2004 19:31 schreef Schepseltje het volgende:
staat in de top 10 van grootste steden van nederland en dan nog een dorp noemen
quote:een plaats kan van alles zijn, dus nee
Op dinsdag 3 februari 2004 19:01 schreef Natalie het volgende:[..]
wie weet dat we kunnen zeggen dat het een 'plaats' is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |