bron: nu.nl
Wij hadden op school ook een homo leraar, of ja wij dachten het! Hij heeft het dus nooit gewoon gezegd tegen ons waardoor wij er als maar over door bleven gaan. De lefgozers gingen hem lullige vragen stellen en iedereen dacht er het zijne van. Ik heb altijd gedacht dat als hij gewoon de eerste les binnen was komen lopen met de opmerking: Hallo ik ben 'jansen' ik zal jullie het maar meteen vertellen: ik ben homo. Ik ga er dit jaar alles aan doen jullie zo goed mogelijk wiskunde te leren en hoop dat mijn seksuele voorkeur daar niks toe doet!
Dan weet iedereen het gewoon gelijk en hoef je daar niet meer moeilijk over te doen... Wel zou ik degene die er spottend over doen gelijk hard aanpakken en geen discriminatie toelaten.
nogmaals: naar mijn mening is openheid de sleutel tot veel oplossingen!
[Dit bericht is gewijzigd door Mie op 25-09-2003 10:25]
quote:helemaal niks maar ik heb gemerkt dat als ie het stil houd dat er dan meer ophef over komt dan dat ie het gewoon zegt.
Op donderdag 25 september 2003 10:25 schreef Libris het volgende:
Wat heb jij met het priveleven van je docent te maken?
quote:Wat een gelul!! Ze moeten gewoon lesgeven volgens het boekje, ongeacht de geaardheid!
Op donderdag 25 september 2003 10:28 schreef pro_jeex het volgende:
Ik zou ook niet zo'n leraar voor m'n kind willen hebben, stel dat ie maatschappijleer geeft, nou mooie ideeën zal die m'n kind mee geven
Hoe kortzichtig kan je zijn
[Dit bericht is gewijzigd door Druppel op 25-09-2003 10:33]
[Dit bericht is gewijzigd door Manono op 25-09-2003 10:34]
quote:lekkere reactie.. juist als ie maatschapijleer geeft kan ie de kinderen vertellen dat er nou eenmaal in onze maatschappij ook mensen voorkomen die op het zelfde geslacht vallen en dat dat helemaal niet zo erg is als zij misschien denken...
Ik zou ook niet zo'n leraar voor m'n kind willen hebben, stel dat ie maatschappijleer geeft, nou mooie ideeën zal die m'n kind mee geven
quote:Ja en als homoseksualiteit nou aan de orde komt, dan gaat hij vast niet een verhaal afsteken die niet roze gekleurd is om het zo maar te zeggen. Nee dank je.
Op donderdag 25 september 2003 10:30 schreef moonflower343 het volgende:[..]
Wat een gelul!! Ze moeten gewoon lesgeven volgens het boekje, ongeacht de geaardheid!
quote:Als ie dan ook nog een politieke voorkeur heeft
Doe eens normaal.
Iedereen kan je kinderen van alles wijs maken. Een homo zal jouw kinderen echt niet lastig vallen. Dat gebeurt eerder met "normale" hetero figuren, die achteraf pedosexuele neigingen hebben.
Even in het kort: DOE NORMAAL.
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:30 schreef moonflower343 het volgende:[..]
Wat een gelul!! Ze moeten gewoon lesgeven volgens het boekje, ongeacht de geaardheid!
En dat pubers onder elkaar over zoiets stoer moeten doen is gewoon een feit. Als zo'n man dit meteen vanaf het begin aangeeft, neemt dat denk ik al een groot gedeelte van de roddels weg.
Het schokkende uit dit onderzoek is juist dat collega-leraren vaak heel afkeurend en vervelend reageren.
quote:het is nou eenmaal een feit dat homosexualiteit (nog) minder geaccepteerd wordt dus zal je toch een oplossing moeten vinden... Of moet je dan maar gewoon geen leraar worden? Terwijl het misschien al heel je leven je droom is...
Op donderdag 25 september 2003 10:32 schreef Druppel het volgende:
Kom jij de klas in lopen met de woorden in ben mijnheer jansen en ik ben Hetero.. Homo's zijn gewoon mensen en die moeten net al jij en ik normaal met respect behandeld worden.
Homo's hebben het vaak al moeilijk genoeg. Begint namelijk met het vertellen tegen hun ouders.
quote:Ik doe normaal en wil ook dat mijn kinderen zulke normen en waarden mee krijgen op school van iemand die niet met hetzelfde geslacht vrijt.
Op donderdag 25 september 2003 10:33 schreef Brandnetel het volgende:[..]
Als ie dan ook nog een politieke voorkeur heeft
Of als ie ook nog een handicap heeft.
Wat kan ie dan allemaal niet aan mijn kinderen vertellen.Doe eens normaal.
Iedereen kan je kinderen van alles wijs maken. Een homo zal jouw kinderen echt niet lastig vallen. Dat gebeurt eerder met "normale" hetero figuren, die achteraf pedosexuele neigingen hebben.Even in het kort: DOE NORMAAL.
quote:Wat je normaal noemt.
Op donderdag 25 september 2003 10:36 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Ik doe normaal en wil ook dat mijn kinderen zulke normen en waarden mee krijgen op school van iemand die niet met hetzelfde geslacht vrijt.
Zien ze straks de leraar op het nieuws bij de gayparade
quote:Ja, nou dat kan ik ze ook wel vertellen, hoeft zo'n leraar niet te doen.
Op donderdag 25 september 2003 10:33 schreef Mie het volgende:[..]
lekkere reactie.. juist als ie maatschapijleer geeft kan ie de kinderen vertellen dat er nou eenmaal in onze maatschappij ook mensen voorkomen die op het zelfde geslacht vallen en dat dat helemaal niet zo erg is als zij misschien denken...
quote:Ja dat noem ik normaal.
Op donderdag 25 september 2003 10:37 schreef Brandnetel het volgende:[..]
Wat je normaal noemt.
Hij verziekt daardoor telkens iedere discussie over homoseksualiteit met zijn homofobe gereutel. Ga er maar niet op in.
quote:Uhm... waarom had hij dat moeten doen? Ten eerste is dat een prive-aangelegenheid, en ten tweede is het volkomen overbodig (want, als het goed is, niet van invloed op zijn functioneren). Moeten heterosexuele leraren soms ook hun sexuele voorkeuren openbaar maken? Zo van: "Hallo, ik ben 'Jansen'. Ik zal jullie het maar meteen vertellen: Ik ben hetero."
Op donderdag 25 september 2003 10:19 schreef Mie het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat als hij gewoon de eerste les binnen was komen lopen met de opmerking: Hallo ik ben 'jansen' ik zal jullie het maar meteen vertellen: ik ben homo. Ik ga er dit jaar alles aan doen jullie zo goed mogelijk wiskunde te leren en hoop dat mijn seksuele voorkeur daar niks toe doet!Dan weet iedereen het gewoon gelijk en hoef je daar niet meer moeilijk over te doen...
Dat het vooral op VMBO-scholen een probleem is kan ik me trouwens goed voorstellen (voornamelijk simpele zielen die daar rondlopen...).
quote:Natuurlijk heeft die leraar alle recht om ook gewoon mee te doen aan de gay parade! pas als ie daar met zijn blote piemel staat te zwaaien voor de camere kun je er vraag tekens bij gaan zetten..
Ik doe normaal en wil ook dat mijn kinderen zulke normen en waarden mee krijgen op school van iemand die niet met hetzelfde geslacht vrijt.
klein voorbeeldtje: pim fortuin kwam ook in dark rooms.. gaf ie ook gewoon toe. Wordt hij daar minder betrouwbaar door oid? Gaan kinderen die dat horen dan ook meteen de darkroom in? Worden ze gay? (en al zou het zo zijn wat dan nog?) nee!
quote:Ja
Op donderdag 25 september 2003 10:40 schreef Mie het volgende:
klein voorbeeldtje: pim fortuin kwam ook in dark rooms.. gaf ie ook gewoon toe. Wordt hij daar minder betrouwbaar door oid?
quote:De oplossing: stuur je kind naar een Iran.
Hier in Nederland leven namelijk mensen. En mensen doen hun werk zonder dat er gekeken wordt naar ras / sexuele voorkeur / geloof.
Ik weet niet waar je bang voor bent? dat je kind homo gepraat wordt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |