FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Pontiac Solstice
One_Punch_Mickeydonderdag 25 september 2003 @ 09:54
Dit concept werd in 2002 getoond op de North American International Auto Show, in Detroit:

The signature Pontiac grille is there along with sunken foglights, but from there back, the Solstice is all new.


Upswept lines at the rear combine with the speedster-style convertible cover to give the Solstice an almost racecar appearance.


Simplicity is the key here. The screen in the middle provides everything that the large speedometer and tachometer don't.


The designer of the Solstice originally conceived the car as a coupe. Solid roof or not, this car could single handedly revive the performance image of Pontiac if GM sees it through to production.



Created in just four months at the behest of GM Chairman of North American operations, Bob Lutz, the Solstice promises Pontiac performance combined with the open air fun of a roadster. Although a completely new design, nearly all of its underlying components are right off the GM parts shelf, giving the Solstice the added allure of possible production.

Power comes from a supercharged version of the 2.2-liter Ecotech four-cylinder tuned to produce 240 ponies. A Borg-Warner six-speed sends power to the rear wheels, while a combination of 19-inch and 20-inch wheels connect the car to the ground. The front suspension is a simple strut-type design with a rack-and-pinion steering unit borrowed from the Subaru WRX. The rear suspension is an all-aluminum independent setup derived from GM's crossover SUV platform (for example, Aztek). The interior is driver-focused, with a minimum of gauges and buttons. The convertible version features a simple "one-hand" drop top that folds quickly beneath a speedster-style cover.

The fact that this concept utilizes so many already available parts makes the production possibility of this car seem more probable than impossible. GM is serious about overtaking Chrysler as the car company that brings concepts cars to reality. Don't be surprised to see a slightly toned-down version of this car at Pontiac showrooms in the very near future.

Nou, Pontiac, laat maar komen die bak

wadgemdonderdag 25 september 2003 @ 10:01
GEIL
Deetchdonderdag 25 september 2003 @ 10:08
Ik vind het net het lelijke(re) broertje van de audi TT of de Opel Tigra
One_Punch_Mickeydonderdag 25 september 2003 @ 10:09
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:08 schreef Deetch het volgende:
Ik vind het net het lelijke(re) broertje van de audi TT of de Opel Tigra
ja die lijken er echt op...
Marksterdonderdag 25 september 2003 @ 10:11
wat zijn de auto's tegenwoordig lelijk zeg.
ook_gekdonderdag 25 september 2003 @ 10:14
ik vind hem zeker niet verkeerd hoor
Leuk dingentje vind ik het wel

En voor de 2DE keer. Wil je dat CHAT er voor weg laten.
Dit is namelijk geen slowchat of chat topic.

BVD

Quitterdonderdag 25 september 2003 @ 15:58
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:08 schreef Deetch het volgende:
Ik vind het net het lelijke(re) broertje van de audi TT of de Opel Tigra
Slaat dat nou weer op? hij lijkt nog meer op een Ford Ka
Wel een gruwelijek auto hoor, coupe vind ik hem nog wat mooier dan de convertible...
Ik mis trouwens het benzine klepje?
StefanPdonderdag 25 september 2003 @ 16:04
Leuk bakkie om te zien, maar dat interieur....
Tjabbodonderdag 25 september 2003 @ 16:26
quote:
Op donderdag 25 september 2003 16:04 schreef StefanP het volgende:
Leuk bakkie om te zien, maar dat interieur....
Als ze dat nou zwart met blauw maakten ofzo
240 pk is wel genoeg voor zo'n roadster ding.
GizartFRLdonderdag 25 september 2003 @ 17:28
topictitel gewijzigd.
One_Punch_Mickeydonderdag 25 september 2003 @ 17:31
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:14 schreef ook_gek het volgende:
ik vind hem zeker niet verkeerd hoor
Leuk dingentje vind ik het wel

En voor de 2DE keer. Wil je dat CHAT er voor weg laten.
Dit is namelijk geen slowchat of chat topic.

BVD


quote:
Op donderdag 25 september 2003 17:28 schreef GizartFRL het volgende:
topictitel gewijzigd.
Grayburndonderdag 25 september 2003 @ 17:31
quote:
Op donderdag 25 september 2003 15:58 schreef Quitter het volgende:

[..]

Ik mis trouwens het benzine klepje?


Achter de kentekenplaat waarschijnlijk.