quote:De grootste zwakte, en dat meen ik echt, van alle gggristenen en te fanatieke religieuzen in het algemeen, is dat ze uitsluitend geloven in goed vs. kwaad. Er is voor hen geen tussenweg, alles valt altijd in één categorie. HUN categorie, om precies te zijn. Daarom ontstijgen religieuze debatten ook zelden het kinderlijke welles-nietes niveau.
Op vrijdag 26 september 2003 14:24 schreef nEDerland het volgende:
Stel, je bent met iemand getrouwd. Als die ander dan vreemd gaat, kies jij er dan voor om bedrogen te worden? Je hebt toch ervoor gekozen om voor altijd bij die persoon te blijven? Die persoon heeft mijns inziens slecht gehandeld.
Zie ook onze onvolprezen minister-president met zijn infantiele 'normen en waarden' debat en scheve opvattingen van gelijkheid.
quote:Als jij denkt dat er geen kwaad is moet je dat vooral denken.
Op vrijdag 26 september 2003 14:48 schreef Doffy het volgende:[..]
De grootste zwakte, en dat meen ik echt, van alle gggristenen en te fanatieke religieuzen in het algemeen, is dat ze uitsluitend geloven in goed vs. kwaad.
quote:je verdraait de woorden van Doffy zo dat ze weer in je straatje passen
Op vrijdag 26 september 2003 15:18 schreef nEDerland het volgende:[..]
Als jij denkt dat er geen kwaad is moet je dat vooral denken.
quote:Waar ik dus voor kan kiezen.
Op vrijdag 26 september 2003 14:24 schreef nEDerland het volgende:[..]
Stel, je bent met iemand getrouwd.
quote:2 kanttekeningen:
Als die ander dan vreemd gaat, kies jij er dan voor om bedrogen te worden?
quote:3 nieuwe kanttekeningen:
Je hebt toch ervoor gekozen om voor altijd bij die persoon te blijven?
quote:Oftewel, ik kan alleen maar iets slechts doen hier..
[..]Het is bedrog op het moment dat jij denkt dat je niet hem gelooft, maar je zegt dat je wel in hem gelooft om te voorkomen dat hij zelfmoord pleegt.
quote:Je kiest in ieder geval voor de kans bedrogen te worden. Overigens kun je in een relatie hierover ook afspraken maken. Misschien zijn beide partners niet monogaam en spreken ze af samen voor evt. kinderen te zorgen of samen te wonen, maar wel losse sexuele contacten.
Op vrijdag 26 september 2003 14:24 schreef nEDerland het volgende:[..]
Stel, je bent met iemand getrouwd. Als die ander dan vreemd gaat, kies jij er dan voor om bedrogen te worden?
quote:Dat ligt natuurlijk aan de relatie. Daar kan jij als buitenstaander niet over oordelen.
Je hebt toch ervoor gekozen om voor altijd bij die persoon te blijven? Die persoon heeft mijns inziens slecht gehandeld.
quote:1. Hou jij eens op met mijn woorden te verdraaien
Op vrijdag 26 september 2003 15:18 schreef nEDerland het volgende:
Als jij denkt dat er geen kwaad is moet je dat vooral denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |