Gewoon ff benieuwd naar ervaringen....hoelang,waarom etc. etc.
En? Bevalt het?
Neh het is net hetzelfde als wonen in Nederland eigenlijk, alleen zijn de mensen in Belgie meestal iets vriendelijker (bijv als je ze tegenkomt op de weg dan zeggen ze nog gedag enzo)
Vroeger had je dan ook nog de BEF erbij maar nu is t allemaal euro dus dat verschil is ook weg.
De taal is wel humor, nederlands met wat dialect en/of franse woordjes ertussen gegooid. Ik lig soms echt dubbel met die mensen. Woon trouwens wel net over de grens dus het verschil met Nederlands Limburg is daar ook wel erg klein. Als je dieper in Belgen-territorium woont wordt de situatie wel meer verschillend.
Oja kwa schooldiscipline is het in Belgie idd no joke. Regels regels en nog eens regels en als je uit de band springt heb je een probleem. (vooral op middelbare school is t soms overdreven strict/streng) Hogeschool valt volgens mij wel mee, al heb ik daar geen directe ervaring mee omdat ik in NL zit.
quote:ja, ik heb een vakantie met vlamingen opgetrokken en kon goed met die lui opschieten. Aparte stijl van humor, een beetje terughoudender dan de gemiddelde Hollander in hun doen en laten, maar wel weer erg vriendelijk, tot overdrevends toe.
Op woensdag 24 september 2003 11:42 schreef Fraggertje het volgende:
Het bevalt geweldig...Neh het is net hetzelfde als wonen in Nederland eigenlijk, alleen zijn de mensen in Belgie meestal iets vriendelijker (bijv als je ze tegenkomt op de weg dan zeggen ze nog gedag enzo)
Vroeger had je dan ook nog de BEF erbij maar nu is t allemaal euro dus dat verschil is ook weg.
De taal is wel humor, nederlands met wat dialect en/of franse woordjes ertussen gegooid. Ik lig soms echt dubbel met die mensen. Woon trouwens wel net over de grens dus het verschil met Nederlands Limburg is daar ook wel erg klein. Als je dieper in Belgen-territorium woont wordt de situatie wel meer verschillend.Oja kwa schooldiscipline is het in Belgie idd no joke. Regels regels en nog eens regels en als je uit de band springt heb je een probleem. (vooral op middelbare school is t soms overdreven strict/streng) Hogeschool valt volgens mij wel mee, al heb ik daar geen directe ervaring mee omdat ik in NL zit.
Wat is er mis met het werkwoord wonen. Dus welke nederlander woont in Belgie?
Ik weet niet wat ik me bij woonachtig moet voorstellen, woon je dan in een huisheid of zo
/offtopic zeikmodus
Het bevalt me hier prima, alleen de meeste dingen doe ik toch in nederland, zoals uitgaan, studeren, winkelen enz enz. al mijn vrienden wonen ook in nederland....grootste voordeel is dat je voor de prijs van een rijtjeshuis 10 km naar heet noorden toe (dus net in NL) ongeveer even veel betaald als voor een mooi vrijstaand huis hierzo!
quote:
Op woensdag 24 september 2003 12:33 schreef Goofup het volgende:
het is gewoon zo dat je dat woord op zijn jambers' uit moet spreken en dat geeft dan weer een extra dimensie aan de post
quote:een boer van Poppel
Op woensdag 24 september 2003 12:36 schreef halleekes het volgende:
ik woon al heel mijn leven net over de grens in poppel (15 minuten met de auto onder tilburg) maar ik ben gewoon een nederlander.Het bevalt me hier prima, alleen de meeste dingen doe ik toch in nederland, zoals uitgaan, studeren, winkelen enz enz. al mijn vrienden wonen ook in nederland....grootste voordeel is dat je voor de prijs van een rijtjeshuis 10 km naar heet noorden toe (dus net in NL) ongeveer even veel betaald als voor een mooi vrijstaand huis hierzo!
quote:* gunhead weet nou al welke users hierop gaan reageren
Op woensdag 24 september 2003 12:15 schreef Goofup het volgende:
in Brussel, het franse gedeelte van België
quote:Ik zwijg!
Op woensdag 24 september 2003 19:13 schreef gunhead het volgende:[..]
* gunhead weet nou al welke users hierop gaan reageren
is Turnhout wat? een beetje dicht bij de Nederlandse grens wil je toch wel wonen enzo...
quote:Turnhout is een stad in vernieuwing
Op woensdag 24 september 2003 22:17 schreef BAZZA het volgende:
Vorige week hebben we een catalogus bekeken met huizen, en voor slechts 700k woon je daar als een drugsdealer in Wassenaar, maar welke dorpen/steden zijn nou "net" dus vergelijkaar met bv Wassenaar?is Turnhout wat? een beetje dicht bij de Nederlandse grens wil je toch wel wonen enzo...
Alleen af en toe is het er te saai, wat stil.
quote:jij stond anders met stip bovenaan mijn lijstje
Op woensdag 24 september 2003 20:19 schreef Frederic het volgende:[..]
Ik zwijg!
quote:Jij bent iig geen Nederlander, want alleen buitenlanders dienen het over Hollander te hebben als ze Nederlander bedoelen, als Nederlander zeg je uiteraard Hollander als je Noord- en Zuid Holland bedoeld.
Op woensdag 24 september 2003 11:34 schreef NuX_NuFF het volgende:
Welke Nederlander is woonachtig in België?Gewoon ff benieuwd naar ervaringen....hoelang,waarom etc. etc.
En? Bevalt het?
quote:
Op donderdag 25 september 2003 04:41 schreef Libris het volgende:
Heb zelf drie jaar lang als een allochtone illegale student in Riemst gewoond, ook echt een Nederlandse kolonie. Studentenkamers waren er een paar jaar geleden een stuk goedkoper.
Het ligt vlak over de grens bij Maastricht, leuke tijd gehad, alleen soms wat gedoe met guldens en franken..
De scholen vind ik niet zo zeer streng maar eerder consequent.... ja veel regels maar dit maakt het leven toch ook een stuk aangenamer...onze dochter heeft het er prima naar haar zin en leeft de regels ook prima na.
De doorsnee Belg vind ik hier zeer vriendelijk en open (wat toch niet wordt gezegd over Belgen, eerder wat gesloten) ze zijn niet zo nieuwsgierig als de Nederlander.
Het verkeer hier vind ik iets heel anders.... BoB kennen ze hier niet...drank en verkeer gaat gewoon samen....en een taxi? heb ik nog geen zien rijden. Al het verkeer gaat hier wel relaxed, zowel op de weg als in de winkels....dat doen ze goed!
En dan het eten hier hè! Tjongejonge wat lekker
Is iemand bekend met Keurs Advies Groep? Dit is opgezet door Nederlanders... zij helpen je heel goed met het leren kennen van België...en dan ook werkelijk met alles...van autoverzekering tot .... noem het maar op.
Toch nog ff een klein Belgenmopje:
Na 12 jaar hard werken heeft men op de
universiteit van Leuven
(Belgie) een
digitale klok aan het werk gekregen via internet.
Het onderzoek heeft 60 miljard Belgische franken
gekost en is het grootste project in de Belgische
geschiedenis. Wil je even zien wat het is, klik
dan op onderstaande link (of kopieer de link even
naar internet!).
http://www.lares.dti.ne.jp/%7Eyugo/storage/monocrafts_ver3/03/index.html
quote:Ik pas me dus erg snel aan hier!
Op donderdag 25 september 2003 02:50 schreef Tichelaar het volgende:[..]
Jij bent iig geen Nederlander, want alleen buitenlanders dienen het over Hollander te hebben als ze Nederlander bedoelen, als Nederlander zeg je uiteraard Hollander als je Noord- en Zuid Holland bedoeld.
Volgend jaar gaan wij verhuizen, en idd hebben we Keur's adviesgroep in de arm genomen
Waar woon je btw NuX_NuFF?
quote:Dicht bij Leopoldsburg.
Op vrijdag 26 september 2003 18:43 schreef DarkElf het volgende:
We hebben een nieuw huis gekocht!!!!!!Volgend jaar gaan wij verhuizen, en idd hebben we Keur's adviesgroep in de arm genomen
Waar woon je btw NuX_NuFF?
Wat leuk dat jij Keurs Advies Groep ook kent!
quote:het "Bobben" is dacht ik wel in België ontstaan, en je krijt ook een gele sleutelhanger van BOB
Op vrijdag 26 september 2003 18:35 schreef NuX_NuFF het volgende:
Wij wonen nu een half jaar in België.... 65 km van Eindhoven af....in een mooi en rustig dorpje. Het bevalt ons ook uitermate goed....ook Belgacom is een uitstekende internetprovider.... door werkzaamheden aan onze weg is de telefoon/internetverbinding stukgemaakt
en Belgacom komt dit dan ook heel rap weer repareren!
De scholen vind ik niet zo zeer streng maar eerder consequent.... ja veel regels maar dit maakt het leven toch ook een stuk aangenamer...onze dochter heeft het er prima naar haar zin en leeft de regels ook prima na.
De doorsnee Belg vind ik hier zeer vriendelijk en open (wat toch niet wordt gezegd over Belgen, eerder wat gesloten) ze zijn niet zo nieuwsgierig als de Nederlander.
Het verkeer hier vind ik iets heel anders.... BoB kennen ze hier niet...drank en verkeer gaat gewoon samen....en een taxi? heb ik nog geen zien rijden. Al het verkeer gaat hier wel relaxed, zowel op de weg als in de winkels....dat doen ze goed!
En dan het eten hier hè! Tjongejonge wat lekker
Is iemand bekend met Keurs Advies Groep? Dit is opgezet door Nederlanders... zij helpen je heel goed met het leren kennen van België...en dan ook werkelijk met alles...van autoverzekering tot .... noem het maar op.
Toch nog ff een klein Belgenmopje:
Na 12 jaar hard werken heeft men op de
universiteit van Leuven
(Belgie) een
digitale klok aan het werk gekregen via internet.
Het onderzoek heeft 60 miljard Belgische franken
gekost en is het grootste project in de Belgische
geschiedenis. Wil je even zien wat het is, klik
dan op onderstaande link (of kopieer de link even
naar internet!).http://www.lares.dti.ne.jp/%7Eyugo/storage/monocrafts_ver3/03/index.html
er zijn er genoeg die dat doen
en taxi's rijden er niet veel rond, maar zoals je het zelf al zegt, je woont in een klein dorpje
Dan is het ook normaal dat je niet zoveel taxi's ziet
Zelfs in Turnhout (klein stadje) zijn er alleen maar taxi's aan het station
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |