quote:Ik zou geen rekening houden met je 302's als ik jou was. Op gegeven moment wil je toch wat betere bekkens, dus kies maar gewoon iets uit dat je mooi vind klinken IMHO.
Op zondag 5 oktober 2003 12:03 schreef twijfel het volgende:
Weet iemand misschien een goede bekken die ik bij mijn set kan kopen? Ik heb nu een Yamaha stage custom met 302 serie bekkens. Alleen ik mag (van m'n ouders) een bekken erbij kopen. Nu is alleen de vraag, welk type bekken ik het beste kan nemen, die ook nog redelijk klinkt bij de 302's die ik al heb?Mijn muziekale voorkeur gaat uit naar hardrock/metal. Ik vind een Zildjian Dark Thin Crash 16" erg mooi klinken, maar zou die ook bij die 302's nog ok klinken? Of moet ik wijken naar de 802's misschien?
Dank
Soms staan er toevallig bij Stagg nog enkele goede crashes bij voor een zeer lage prijs, gewoon proberen. Sommige Stagg splashes vind ik nog beter klinken dan topmodellen van Paiste of Zildjian, gewoon kwestie van smaak. Stagg maakt ook een hoop troep. Duurder wil dus niet perse zeggen dat bekkens in jou oren beter klinken. Als geld geen punt is zou ik gaan kijken naar Zildjian K/A customs, Sabian AA/AAX/HHX en wat ze nog meer hebben in de winkel.
Gewoon niet te gehaast je keuze nemen. Probeer gerust een hoop bekkens uit, in een goede zaak kan dat gewoon. Zeker als je iets koopt van 150-200 euro (ofzo).
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 05-10-2003 12:28]
Ik zou OF gewoon een 2ehands/oefendrumstelletje kopen van dus 280 euro, zodat je niet veel geld hebt "verspilt" als je daarna een betere koopt. Of meteen een goeie kit koopt (als je er al genoeg van weet) zodat je daarna niet binnen een paar jaar bijna je hele kit hoeft up te graden.
quote:WAT is een redelijk drumstel?
Op zondag 5 oktober 2003 12:45 schreef inkie1010 het volgende:
Ik wil ook drummen, als ik wat meer tijd (en geld) heb ga ik naast gitaarlessen ook drumlessen volgen. Ik wilde het al heel lang maar nu begint het steeds meer te kriebelen! Wat kostdat nou eigenlijk, een redelijk drumstel?
Ik denk dat een redelijk drumstel met goede vellen en goede cymbals minstens 1.000 - 1.500 euro kost. Ongeacht merk en kwaliteit ketels. De echte kosten zitten in de cymbals, vellen en hardware.
Greetz, drummer-dad
quote:Dat is misschien idd de betere vraag.. tja met gitaar ben ik al erg kieskeurig, maar ja dat speel ik ook al zeker 10 jaar...
Op zondag 5 oktober 2003 14:05 schreef Murgen het volgende:[..]
WAT is een redelijk drumstel?
Ik denk dat een redelijk drumstel met goede vellen en goede cymbals minstens 1.000 - 1.500 euro kost. Ongeacht merk en kwaliteit ketels. De echte kosten zitten in de cymbals, vellen en hardware.
Greetz, drummer-dad
quote:Oooh op het moment nog helemaal niks..... arme student heeh, maar over een tijdje als ik weer wa bijbaantjes heb enzo! Dus nog niet echt zicht op
Op zondag 5 oktober 2003 14:12 schreef Yokozuna het volgende:
Hoeveel geld heb je / zou je beschikbaar hebben?
quote:Ik volg nu ook gewoon les zonder eigen materiaal. Het lukt een beetje, ik kan niet alle dingen even perfect maar dat doet er niet echt veel toe. Als je in een repetietieruimte kan oefenen kan je misschien een set lessen volgen zonder een drumstel. Dan weet je ineens of je ermee wil doorgaan.
Op zondag 5 oktober 2003 14:17 schreef inkie1010 het volgende:[..]
Oooh op het moment nog helemaal niks..... arme student heeh, maar over een tijdje als ik weer wa bijbaantjes heb enzo! Dus nog niet echt zicht op
Maar ga soms in de repetitieruimte al stiekem achter dat ding zitten
Wel, je leert het beter met elke dag een kwartiertje dan één keer in de week een uur in een oefenruimte te spelen.
quote:Dat is ook ongeveer mijn budget. 200 Euro is écht het maximale. Maar heb je voor dat geld ook iets van een Zildjian K Custom bijvoorbeeld?
Op zondag 5 oktober 2003 12:22 schreef Yokozuna het volgende:
Zeker als je iets koopt van 150-200 euro (ofzo).
Ik vind in Belgie overigens alleen maar winkels die de 3001 verkopen voor dezelfde prijs en de Feedback in Rotterdam is nog haalbaar én ze hebben daar ook de vergelijkbare Yamaha kits dus vandaar.
quote:als goed is krijg je bij een normale force 3003 set een kruk, plus 2 chrash/ride standaarden.
Op zondag 5 oktober 2003 17:42 schreef Maidenfan het volgende:
Weet iemand of de drumstellen bij Feedback met of zonder bekkens zijn? 1100 euro voor die Force 3003 zou nog gaan maar als ik nog cymbalen en een drumkruk moet kopen word het krapjes...
Drumstellen worden practisch altijd verkocht zonder bekkens.
quote:14" K' Custom Dark Crash 251,60
Op zondag 5 oktober 2003 16:57 schreef twijfel het volgende:
200 Euro is écht het maximale. Maar heb je voor dat geld ook iets van een Zildjian K Custom bijvoorbeeld?
http://www.serlui.nl/prijzen/Zildjian/zildjian.htm
zijn verkoop prijzen, beetje winkel kan je wel 10 tot mischien 15% korting geven
quote:Tjees wat duur... ben ik blij dat ik niet van die sound hou.... geef mij maar A Custom of Avedis...
Op zondag 5 oktober 2003 18:13 schreef Carn het volgende:[..]
14" K' Custom Dark Crash 251,60
15" K' Custom Dark Crash 272,00
16" K' Custom Dark Crash 299,20
17" K' Custom Dark Crash 326,40
18" K' Custom Dark Crash 350,20
http://www.serlui.nl/prijzen/Zildjian/zildjian.htmzijn verkoop prijzen, beetje winkel kan je wel 10 tot mischien 15% korting geven
quote:En de hihat stand en het baspedaal?
Op zondag 5 oktober 2003 18:11 schreef Carn het volgende:[..]
als goed is krijg je bij een normale force 3003 set een kruk, plus 2 chrash/ride standaarden.
Drumstellen worden practisch altijd verkocht zonder bekkens.
[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 05-10-2003 18:46]
quote:Dat is echt belachelijk duur! Ik heb destijds 300 euro voor mijn 20 inch K custom ride betaald en minder dan 250 voor mijn 18 inch K medium thin dark crash.
Op zondag 5 oktober 2003 18:13 schreef Carn het volgende:[..]
14" K' Custom Dark Crash 251,60
15" K' Custom Dark Crash 272,00
16" K' Custom Dark Crash 299,20
17" K' Custom Dark Crash 326,40
18" K' Custom Dark Crash 350,20
http://www.serlui.nl/prijzen/Zildjian/zildjian.htmzijn verkoop prijzen, beetje winkel kan je wel 10 tot mischien 15% korting geven
Ik ben eens bij Feedback langsgereden maar die hadden net een Sonor met 802 bekkens verkocht en aangezien de trotse koper met zoon en verkoper bezig waren met stemmen en uitleggen kon ik ze daar niet proberen.
Ze waren wel goedkoper dan Tierollf maar hadden geen 802 meer op voorraad. Verder adviseert iedereen je om bekkens zelf te spelen/uit te proberen en als ze je bevallen die set te nemen en niet hetzelfde type uit een doos in het magazijn. Dus zat ik afgelopen zaterdagmiddag in de etalage van Tierolff te spelen ... soort van eerste gig als het ware.
Overigens bedroeg het verschil in prijs tussen Tierolff en Feedback voor de Paiste 802 20'ride, 13' hihat en 16' crash 6 euro. Feedback biedt ze in een doos aan voor 399 euro (14' hihat) en bij Tierolff heb ik ze voor 405 euro totaal los gekocht. Veel geld ja ... maar nou ben ik voorlopig klaar ... alhoewel die snarestandaard ook solliciteert om een steviger exemplaar
Als tweede vraag: Ik heb via ebay een aantal timbales kunnen vinden, waaronder die dan LP, maar ik moet zeggen dat de prijzen daar een stuk voordeliger zijn als op de website van LP. Waarom is dit zo?
Is het verstandig om over te gaan voor zo'n aankoop via Ebay?
[edit]
Mocht je een Timbales speler zijn wil je dan mij even toevoegen op je MSN: pm_pain@hotmail.com
[/edit]
quote:ja
Op zondag 5 oktober 2003 18:30 schreef Maidenfan het volgende:En de hihat stand en het baspedaal?
zijn nog goede ook nog. 400 serie geloof ik
quote:www.drumland.nl in Badhoevedorp heeft naast veel drumstellen ook veel percussie staan, ik weet het niet zeker maar ik denk dat ze ook LP timbales hebben.
Op maandag 6 oktober 2003 09:21 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Ik zoek LP (Latin Percussion) Timbales in NL. Ik heb wat geprobeerd met google te vinden maar dit is me overigens niet gelukt.
Kan iemand mij een adres geven van een winkel waar ik Timbales kan vinden?
quote:Op de site van LP zie je adviesprijzen staan. Bij vrijwel alle merken is het zo dat ze er van uit gaan dat winkels korting willen geven. Zodoende zijn adviesprijzen belachelijk hoge prijzen.
Als tweede vraag: Ik heb via ebay een aantal timbales kunnen vinden, waaronder die dan LP, maar ik moet zeggen dat de prijzen daar een stuk voordeliger zijn als op de website van LP. Waarom is dit zo?
Is het verstandig om over te gaan voor zo'n aankoop via Ebay?
Ik zou eens gaan zoeken naar websites van drumzaken. Aan de hand van prijzen van andere artikelen die er wel op staan merk je al snel of ze goede prijzen hebben of niet.
Ik zoek dus oordopjes die de voor drummers gemaakt worden. Iemand tips en links?
quote:Er zijn muzikantenoordoppen bij je lokale muziekhandelaar/gitaarzaak te koop. Ik heb zelf de Alpine Musicsafe. Deze zijn ideaal omdat ze het hele frequentiegebied evenredig dempen en niet zoals gewone oordoppen alleen hoge tonene dempen.
Op maandag 6 oktober 2003 10:30 schreef Murgen het volgende:
Gehoorbescherming ... nodig! Ik zit nu regelmatig gewoon lekker te drummen en ik merk dat als ik op m'n groove-stoel zit ik vooral m'n snare harder ga bespelen ... na een kwartiertje al suizende oren.Ik zoek dus oordopjes die de voor drummers gemaakt worden. Iemand tips en links?
T
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |