quote:Hm vaag, zo neem ik ook ongeveer op. Maar bij jou opnames lijkt het met een compleet andere microfoon opgenomen. Je hebt natuurlijk een heel andere kit, maar dan nog...
Ik heb opgenomen met de mic net voor m'n hoofd en iets erboven. Eigenlijk niets met Cool Edit verder gedaan qua tuning. Ik heb zoals je wist de mic die jij ook hebt. Die shure A-nogwat.
quote:lh = linkerhand?
lrlr op de hihat en met lh naar de snare enzo
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-09-2003 22:19]
quote:Leuk!!!
Op vrijdag 26 september 2003 21:56 schreef twijfel het volgende:
Ey mensen, een vriend van mij speelt gitaar, ook een half jaartje nu, maar geheel -zonder- les maar t gaat best okDus hij kwam ff met z'n gitaar langs.. en we hebben ff wat lopen prutsen.. en we kwamen hier op:
http://www.whee.nl/music/drum_gitaar_lol.mp3
Let niet op.. de maat enzo echt er klopt nix van, maar t was heel gaaf!
einde en begin klopt niet echt maar verder wel ok d8 ik
Graag reacties!
quote:Ik vind het best netjes klinken qua sound. Het ligt waarschijnlijk ook wel een beetje aan de akoestiek van de ruimte denk ik waarin je opneemt.
Op vrijdag 26 september 2003 22:18 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Hm vaag, zo neem ik ook ongeveer op. Maar bij jou opnames lijkt het met een compleet andere microfoon opgenomen. Je hebt natuurlijk een heel andere kit, maar dan nog...
quote:Nahja, ik neem ook maar in een kleine ruimte van 4x3m op. Zonder dempingmateriaal. Neh, het lijkt alsof de hoge tonen niet echt helder klinken in zijn opnames, terwijl het juist een overhead microfoon is.
Op zaterdag 27 september 2003 01:01 schreef Zzyzx het volgende:
Ik vind het best netjes klinken qua sound. Het ligt waarschijnlijk ook wel een beetje aan de akoestiek van de ruimte denk ik waarin je opneemt.
quote:Ah ok! Ze stuiteren ook lekker terug dus?
Ik heb vandaag mijn balbex stokjes gekregen. Ze spelen superfijn. Ze zijn wel heel licht voor 5A maar dat is wel lekker.
quote:jazeker
Op zaterdag 27 september 2003 09:23 schreef Yokozuna het volgende:Ah ok! Ze stuiteren ook lekker terug dus?
En, ik snap ook niet echt waarom die bekkens niet goed doorkomen. De bassdrum is ook te zacht maar dat moet ik gewoon ff doen met Cooledit. Misschien kan het komen dat de bekkens zo klinken, omdat ik mijn crash en ride best ver van me af heb staan :S
quote:Ah, dan moet ik ze zeker Ook es proberen
Op zaterdag 27 september 2003 14:50 schreef daanharmsen het volgende:jazeker
quote:Ik heb ze een kleine stukje OVER mijn toms hangen, jij ook? Ik vond de bassdrum wel hard genoeg klinken, misschien bitje te weinig bass, maar das altijd met een 1-mic opname. Ik krik rond de 60-80Hz meestal wel 8-10dB op.
Misschien kan het komen dat de bekkens zo klinken, omdat ik mijn crash en ride best ver van me af heb staan :S
quote:Hij speelt al jaar of 15 gitaar, en dat is en blijft zijn liefde. Maar hij vind het wel leuk om een aantal drumlessen te volgen, zodat hij een beetje kan spelen.
Op vrijdag 26 september 2003 08:29 schreef Yokozuna het volgende:
Hehehehehe, man en vrouw op drumles, volgens mij is dat uniek!Wel tof trouwens, nu hebben we al een volwassene drummer (Murgen, 42 geloof ik) en een vrouwelijke drummer (Defender), straks nog een drummer van 10 jaar erbij en het topic is compleet!
Zijn hier meer vrouwelijke drummers ?
En nog een vraagje, welke drumstokjes zijn geschikt voor beginners ? Ik hoorde van mijn leraar dat mijne iets te kort zijn ofzo.
Heb nu American Big Stick 5 A (denk goedkoop merk)
quote:meestal gewoon 5A stokjes, koop hier gewoon wat economy stokjes, die zijn wel goed voor beginners http://www.balbex.nl
Op zaterdag 27 september 2003 23:24 schreef defender het volgende:[..]
Hij speelt al jaar of 15 gitaar, en dat is en blijft zijn liefde. Maar hij vind het wel leuk om een aantal drumlessen te volgen, zodat hij een beetje kan spelen.
Zijn hier meer vrouwelijke drummers ?
En nog een vraagje, welke drumstokjes zijn geschikt voor beginners ? Ik hoorde van mijn leraar dat mijne iets te kort zijn ofzo.
Heb nu American Big Stick 5 A (denk goedkoop merk)
quote:Dat lukt hem niet, als die eenmaal een paar drumlessen heeft gehad dan kan ie niet meer stoppen. Hij zal die gitaar zo het raam uit gooien.
Op zaterdag 27 september 2003 23:24 schreef defender het volgende:[..]
Hij speelt al jaar of 15 gitaar, en dat is en blijft zijn liefde. Maar hij vind het wel leuk om een aantal drumlessen te volgen, zodat hij een beetje kan spelen.
Je kunt er wel van uitgaan dat hij een iets snellere ontwikkeling zal doormaken dan jij als muzikale nono omdat sommige dingetjes van gitaar natuurlijk ook in het drummen voorkomen, bijvoorbeeld achtsten, zestienden, triolen en combinaties daarvan, die zal ie bij het gitaarspelen ook al wel gehad hebben.
Zou je wel goeie bekkens hebben voor dit geld. Van die bekkens waarbij je na een keer raggen dwars door heen slaat... ik dan tenminste
quote:Moet je aan Murgen vragen
Op zondag 28 september 2003 11:43 schreef urge2kill het volgende:
Compleet nieuwe setjes heb je al vanaf 279 euro. Inclusief drukkruk, bekkens en stokken.Zou je wel goeie bekkens hebben voor dit geld. Van die bekkens waarbij je na een keer raggen dwars door heen slaat... ik dan tenminste
Stokjes voor beginners, ik vind dat zo vaag. Ik zou gewoon standaard stokjes kopen (5A's, 5AX zijn 1cm langer) en als het ene setje afgeragd/gespleten is andere proberen, dan kom je er vanzelf achter welke jij het fijnst vind. Als je 5A's te zwaar vind koop je 7A's, 5A's te licht? 3A's etc..
quote:Ja, maar das alleen het noten lezen aspect. Ik ken wel wat best redelijke drummers die gewoon niets weten van notenschrift. Coordinatie en slagtechniek enzo zijn toch compleet nieuw voor een gitarist. Misschien dat hij wat verder ontwikkelde polsen heeft ofzo... Maar boeit opzicht niet, tof dat hij ook op drumles gaat
Je kunt er wel van uitgaan dat hij een iets snellere ontwikkeling zal doormaken dan jij als muzikale nono omdat sommige dingetjes van gitaar natuurlijk ook in het drummen voorkomen, bijvoorbeeld achtsten, zestienden, triolen en combinaties daarvan, die zal ie bij het gitaarspelen ook al wel gehad hebben
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 28-09-2003 14:09]
quote:coordinatie is niet helemaal nieuw, een gitarist speelt ook met twee handen, maar goed dat kan natuurlijk niet tippen aan drummen
Op zondag 28 september 2003 14:01 schreef Yokozuna het volgende:
Ja, maar das alleen het noten lezen aspect. Ik ken wel wat best redelijke drummers die gewoon niets weten van notenschrift. Coordinatie en slagtechniek enzo zijn toch compleet nieuw voor een gitarist. Misschien dat hij wat verder ontwikkelde polsen heeft ofzo... Maar boeit opzicht niet, tof dat hij ook op drumles gaat
iedere drummer is natuurlijk cool!
quote:Eh ja, die pasfoto, hoezow?
Op zondag 28 september 2003 14:16 schreef daanharmsen het volgende:
trouwens ben, heb je je oude avatar weer terug?
quote:Woei
een gitarist speelt ook met twee handen
quote:Gewoon, dat van die pasfoto viel me op
Op zondag 28 september 2003 14:38 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Eh ja, die pasfoto, hoezow?
Heb ik jou trouwens in mijn msn list? Of heb sta ik er bij jou ook niet in? Alle namen zijn weer gereset sinds ik Trillian overnieuw heb geinstaleerd.
[..]Woei
Ik heb jouw volgens mij niet in m`n lijst staan. Wat is je adres dan?
quote:mijn drumschool had es een voor een fietsroute in ovreijssel een evenementje georganiseerd..
Op woensdag 24 september 2003 18:43 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Met drumles speelden we een keer een stuk met zijn 4'en, iedereen een apart ritme, das echt gaaf om direct te horen hoe het samenkomt. Samen drummen zoieso, is supergaaf
en samendrummen is helemaal tegek
dat soort dingen klinken wel weer erg gaaf..
Wat je hoort is m'n warming-up. Rustig beginnen, wat basisritmes en fills om op gang te komen. Wat mezelf opvalt ... het moet 4/4 voorstellen en de snareslag tussen 2 hihats/bass zit goed en de snareslag tussen een kale hihat en hihat met bass zit tegen de bass aangeplakt. Ik krijg hem maar met moeite los van de bass.
http://www.creativeconcepts.demon.nl/20030928.jvv.mp3
Als ik een keer warm gespeeld ben zal ik wat meer uptempo en wat eigen verzinsels de microfoon in slingeren.
Elke week sjouwen met verplaatsen van drumstel is geen optie. Daar laten staan ook niet wat ik oefen bijna elke dag. Ik ben al aan het sparen voor een electrokit voor als ik op kamers ga, alleen dat duurt nog wel ff voordat ik genoeg geld heb. Weten jullie een optie? Is het niet mogelijk om bij zaken iets in termijnen te kopen en zoja waar? Ik heb wel vast werk (gewoon wit) en kan dat ook bewijzen.
quote:Cool Murgen, ff downloaden!
Ik had nog een CoolEdit2000 liggen, net geinstalleerd. De kwaliteit van de opname zuigt want de microfoon is een surround die ik ooit gratis bij een Soundblaster kreeg . Hangt ongeveer 2 meter achter het drumstel want het snoer is niet langer (en langs de monitor ... dat is de 50 Hz brom).
quote:Dat had volgens mij iedereen wel op het begin, gewoon vaak proberen komt echt vanzelf goed. Je zat toch op drumles? Hedde dat niet meteen aan het begin geleerd?
Ik krijg hem maar met moeite los van de bass.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 28-09-2003 19:40]
Ohja, en eigenlijk hetzelfde als bij Twijfelmans:
quote:
Probeer wat meer op de ZIJkant van de hihat te slaan, en geef "bij voorkeur" de eerste en derde slag op de hihat meer accent, dan gaat het wat meer grooven.
1e en 3e accent ... he, ik zal het proberen. Maar op de zijkant, ik sla nu ongeveer een centimeter of 2-3 van de rand, als ik nog meer naar de rand kruip sla ik af en toe naast. En in een hoger tempo valt die snare slag beter uit. Maarre ... spui vooral, je leert het meeste van naar je zelf luisteren en de mening van een posikritisch publiek.
quote:Ok, nog wat, let in het begin van je drumcarriere overdreven goed op je techniek en luister overdreven goed als je drumleraar iets over techniek zegt, daar heb je later plezier, het is misschien niet zo boeiend hoe je een stok vast pakt of op een snare slaat maar daar heb je later heel veel plezier van.
Op zondag 28 september 2003 20:45 schreef Murgen het volgende:
. Maarre ... spui vooral, je leert het meeste van naar je zelf luisteren en de mening van een posikritisch publiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |