quote:have fun ermee, ik heb nog ff langer in't vooruitzicht en als je het eenmaal hebt is deze periode zo vergeten
Op maandag 6 oktober 2003 19:02 schreef Guusie het volgende:
sorry drumkruk, heb nog geen eens een drumstel..
guusie gaat morgen zijn eerste drumstel aanschaffen/krijgen en op zijn verjaardag van zijn ouders krijgen/een beetje kopen (moet wat bijbetalen) grr.. wat heb ik zin in die dag.......
Guusie heeft ook gelijk zijn drumstel in zijn avantar gezet
tis een sonor 503 met paiste bekkens
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 06-10-2003 22:05]
quote:Adviesprijzen jep
Op zondag 5 oktober 2003 18:13 schreef Carn het volgende:
14" K' Custom Dark Crash 251,60
15" K' Custom Dark Crash 272,00
16" K' Custom Dark Crash 299,20
17" K' Custom Dark Crash 326,40
18" K' Custom Dark Crash 350,20
http://www.serlui.nl/prijzen/Zildjian/zildjian.htmzijn verkoop prijzen, beetje winkel kan je wel 10 tot mischien 15% korting geven
quote:
Er zijn muzikantenoordoppen bij je lokale muziekhandelaar/gitaarzaak te koop. Ik heb zelf de Alpine Musicsafe. Deze zijn ideaal omdat ze het hele frequentiegebied evenredig dempen en niet zoals gewone oordoppen alleen hoge tonene dempen.
Ze kosten iets van 27 Eypo geloof ik.
Bezoek deze site es: http://www.alpine.nl/muziek.htm
Info over wat te hard is, hoe lang je bloodgesteld mag worden, waar de oordopjes te koop zijn enz. welke soorten je hebt, met de voor en - nadelen. Ortoplasten zijn de duurste oordopjes, m'n leraar heeft die, kosten ongeveer 150 euro en worden volgens mij op maat gemaakt. Als je 6 uur per dag drumt, en dat jaren lang, dan is 150 euro natuurlijk niet echt noemenswaardig. Ik weet niet of er meer merken zijn die filters verkopen, er is blijkbaar niet echt een markt voor. Veel mensen kennen ook niets anders dan foamdopjes, of gebruiken uberhaupt niets, helaas.
quote:
Muziek
Voorbeelden van muziekinstrumenten en de bijhorende geluidsniveaus zijn nagenoeg onmogelijk. Afgezien van de gebruiker zelf is ook de omgeving een essentiėle factor. Algemeen kan worden gesteld dat muziek nagenoeg altijd de veilige grens overschrijdt.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 06-10-2003 22:10]
en btw ik hou van die ongeschoren/ half ongeschoren bekkens! das zoooo mooi... vooral die sabian china rechtsonderin is fet!!! mja... Zildjian... dat zit er bij mij echt/helaas ingeburgerd... alhoewel A Custom ze ook heeft... wat lul ik...
agh schijt... ik zie het allemaal wel...
quote:Zelfde hier
en over die setup van mike portnoy... das dus precies wat leuk is voor mij... ik heb mijn trommels net zo opgesteld precies zelfde hoek met kleine tom en snare ik heb alleen die laatste floor niet...
Die ge/on-geschoren bekkens zien er inderdaad wel tof uit Volgens mij heeft Terry Bozzio daar ook een stel van, exclusieve.
quote:Sterker, die serie (Radia serie) is door Terry ontworpen
Op maandag 6 oktober 2003 22:13 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Die ge/on-geschoren bekkens zien er inderdaad wel tof uit
Volgens mij heeft Terry Bozzio daar ook een stel van, exclusieve.
Ik zag veel mike portnoy shit hier staan.. dus ik meld het maar even (mss dat iemand geinteresseert is) ik heb net van Dream Theater 'Ytse Jam' Helemaal uitgeschreven voor een "normaal" drumset. Als iemand geinteresseert bent hoor ik het wel.
Verder een tip: Luister naar de Simon Phillips band; die man is GENIAAL.. hij telt niet tijdens zijn nummers, en of hij nu de ride met recht of links speelt.. dat boeit niet . (cd tip van hem: Out of the blue).. 1 troost, die geniale drummers als simon phillips en Dave Weckl; ze zijn wel lelijk
(mijn drumspec's staan op mijn foto profiel, niet dat daar iemand in geinteresseert is)
Welkom bij de club en ongeschoren bekkens ... tjaaa .... maar die 802's zijn heel kek geschoren en hebben een mooie kleur meer brons dan messing/koper. CuSn8 ... of zoiets.
Verder weer lekker les gehad en huiswerk. We diepen echt de hele 4/4 uit met alle mogelijke ritmes, fills en bpm's. Het voordeel is dat je inderdaad helemaal los raakt op je drumstel en heel snel ook drumnoten kan lezen en gebruiken.
Out of the Blue ... van ELO met Bev Evans?
quote:Das een Mike Portnoy stack. Een crash met een kleine china erbovenop.
Op maandag 6 oktober 2003 22:09 schreef Drumkruk het volgende:
en btw ik hou van die ongeschoren/ half ongeschoren bekkens! das zoooo mooi... vooral die sabian china rechtsonderin is fet!!!
het zijn wat onduidelijke foto's heb ze een beetje moeten bewerken voor ze beter te zien waren, maar dit is mijn kit:
BTW, jouw favorite kleur? Informatie Beheer Groep Groen?
quote:haha ... ik had een 10 12 14 kit en heb er een 16 bijgekocht....
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:43 schreef Guanche het volgende:
Mooi setje.. zo'n rack is errug handig.. ik zou het ook graag willen, veel minder trillingen..
Maar ik zie dat je een extra 15" tom (of wat is het) er tussen hebt staan. Waarom heb je voor die gekozen? Ik zou zelf nml (al redelijk kleine toms) voor een 10" of een extra floor 16" kiezen (als ze die nog hadden in mijn limited Premier XPK)
massol!
Gisteren bas gespeeld: Wat een klote-instrument, met al die snaren en die fretten ... doe mij maar een drumstel! (was er ook, gelukkig )
quote:Kindjes worden oud en willen dan zelf het huis uit ...
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:29 schreef Drumkruk het volgende:[..]
haha ... ik had een 10 12 14 kit en heb er een 16 bijgekocht....
en over de kleur... het is een gebijtste emerald green... helaas is die bijgekochte 16 inch gelakt emerald green en van S Class Pro de rest is van Sonic Plus en dat doe ik nooit meer weg.. dit is mijn kindje en kindjes verkoop je niet vraag maar aan murgen!
PS, M'n snare techniek is errug goed (speel zowel traditional setting als match, om maar een voorbeeld te geven), maar als je bij een Schotse doedelzak band drum, moet dat ook wel (Schots snare drumwerk is een van de moeilijkste te beheersen)
quote:Mja.. je toms trillen minder mee met de bassdrum als ze aan een rack hangen, maar op het moment dat alles behalve je kick, snare en hihat aan je rack hangt, kan er weer van alles gaan rammelen als je ook maar op 1 ding slaat.
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:43 schreef Guanche het volgende:
Mooi setje.. zo'n rack is errug handig.. ik zou het ook graag willen, veel minder trillingen..
quote:hihat heb ik ook aan rack... alleen me kick floor en snares hangen er niet aan... maar ik heb geen last van het meeresoneren... ik heb alleen nog maar voordelen gezien in het rack... dat is dan ook de reden geweest om het te kopen...
Op woensdag 8 oktober 2003 16:55 schreef Metamorphozis het volgende:[..]
Mja.. je toms trillen minder mee met de bassdrum als ze aan een rack hangen, maar op het moment dat alles behalve je kick, snare en hihat aan je rack hangt, kan er weer van alles gaan rammelen als je ook maar op 1 ding slaat.
quote:Leuke kit
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:34 schreef Drumkruk het volgende:
heej!!het zijn wat onduidelijke foto's heb ze een beetje moeten bewerken voor ze beter te zien waren, maar dit is mijn kit:
quote:Me zus... tevens zangeres van me band
Op woensdag 8 oktober 2003 17:27 schreef Guusie het volgende:[..]
Leuke kit
Maare wie heeft die foto's gemaakt
quote:Moet je een cursus fotografie geven!!
Op woensdag 8 oktober 2003 20:12 schreef Drumkruk het volgende:[..]
Me zus... tevens zangeres van me band
quote:argument van me zus: " ik heb die foto's gemaakt voor een teken opdracht... het ging er niet om om het hele drumstel er op te krijgen, maar delen er van zodat ik ze beter kon bekijken "
Op woensdag 8 oktober 2003 20:33 schreef Guusie het volgende:[..]
Moet je een cursus fotografie geven!!
2 dagen nog te gaan, voor mijn drumstel alleen beginnen mijn ouders tegen te stribbelenkijken of het nog lukt.. ze hebben hem ook nog niet besteld
jammer he...
maar misscien geen slecht idee
ik duim voor je... !!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |