abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13695950
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 19:02 schreef Guusie het volgende:
sorry drumkruk, heb nog geen eens een drumstel..
guusie gaat morgen zijn eerste drumstel aanschaffen/krijgen en op zijn verjaardag van zijn ouders krijgen/een beetje kopen (moet wat bijbetalen) grr.. wat heb ik zin in die dag.......
have fun ermee, ik heb nog ff langer in't vooruitzicht en als je het eenmaal hebt is deze periode zo vergeten
pi_13696036
dank

Guusie heeft ook gelijk zijn drumstel in zijn avantar gezet

tis een sonor 503 met paiste bekkens

maandag 6 oktober 2003 @ 21:30:19 #228
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13699464

Ik vond deze wel netjes opgesteld Mike Pontnoy's kit bij Transatlantic.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 06-10-2003 22:05]

maandag 6 oktober 2003 @ 21:33:01 #229
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13699572
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 18:13 schreef Carn het volgende:
14" K' Custom Dark Crash 251,60
15" K' Custom Dark Crash 272,00
16" K' Custom Dark Crash 299,20
17" K' Custom Dark Crash 326,40
18" K' Custom Dark Crash 350,20

http://www.serlui.nl/prijzen/Zildjian/zildjian.htm

zijn verkoop prijzen, beetje winkel kan je wel 10 tot mischien 15% korting geven

Adviesprijzen jep Een Iron Cobra dubbelpedaal had ook een adviesprijs van 999 gulden, Feedback verkocht ze toen voor rond de 750 gulden. Die 16" K-custom zal Feedback ook wel voor 235 euro ofzo verkopen
quote:
Er zijn muzikantenoordoppen bij je lokale muziekhandelaar/gitaarzaak te koop. Ik heb zelf de Alpine Musicsafe. Deze zijn ideaal omdat ze het hele frequentiegebied evenredig dempen en niet zoals gewone oordoppen alleen hoge tonene dempen.
Ze kosten iets van 27 Eypo geloof ik.

Ik heb ook Alpine oordopjes (Nederlands merk), kostten toen rond de 50 gulden jah. Met 2 verschillende filters (kunt kiezen welke je erin doet). Dat deze filters alle tonen evenredig dempen is grote onzin, maar ze dempen zeker al veel evenredigER dan standaard bouwvakker-foam oordopjes. Ik zou zeker voor filters gaan, ze zijn veel duurder dan foam oordopjes, maar je kunt ze elke dag overnieuw gebruiken (ik gebruik ze nu een jaar) en geven gewoon een veel gedempt beter geluid dan foam-oordopjes.

Bezoek deze site es: http://www.alpine.nl/muziek.htm
Info over wat te hard is, hoe lang je bloodgesteld mag worden, waar de oordopjes te koop zijn enz. welke soorten je hebt, met de voor en - nadelen. Ortoplasten zijn de duurste oordopjes, m'n leraar heeft die, kosten ongeveer 150 euro en worden volgens mij op maat gemaakt. Als je 6 uur per dag drumt, en dat jaren lang, dan is 150 euro natuurlijk niet echt noemenswaardig. Ik weet niet of er meer merken zijn die filters verkopen, er is blijkbaar niet echt een markt voor. Veel mensen kennen ook niets anders dan foamdopjes, of gebruiken uberhaupt niets, helaas.

quote:
Muziek
Voorbeelden van muziekinstrumenten en de bijhorende geluidsniveaus zijn nagenoeg onmogelijk. Afgezien van de gebruiker zelf is ook de omgeving een essentiėle factor. Algemeen kan worden gesteld dat muziek nagenoeg altijd de veilige grens overschrijdt.
Ik schat dat gemiddeld ongeveer 5% van de bezoekers van festivals oordopjes draagt? Ik vergeet ze heel vaak. Die Alpine dingen en andere zelfde soorten filters zijn toch bijna niet te zien

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 06-10-2003 22:10]

maandag 6 oktober 2003 @ 22:09:13 #230
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13700724
ik heb ook die alpine dingen! tegek!
en over die setup van mike portnoy... das dus precies wat leuk is voor mij... ik heb mijn trommels net zo opgesteld precies zelfde hoek met kleine tom en snare ik heb alleen die laatste floor niet...

en btw ik hou van die ongeschoren/ half ongeschoren bekkens! das zoooo mooi... vooral die sabian china rechtsonderin is fet!!! mja... Zildjian... dat zit er bij mij echt/helaas ingeburgerd... alhoewel A Custom ze ook heeft... wat lul ik...

agh schijt... ik zie het allemaal wel...

maandag 6 oktober 2003 @ 22:13:12 #231
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13700843
quote:
en over die setup van mike portnoy... das dus precies wat leuk is voor mij... ik heb mijn trommels net zo opgesteld precies zelfde hoek met kleine tom en snare ik heb alleen die laatste floor niet...
Zelfde hier Gewoon een soort boogje gemaakt.

Die ge/on-geschoren bekkens zien er inderdaad wel tof uit Volgens mij heeft Terry Bozzio daar ook een stel van, exclusieve.

pi_13713473
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 22:13 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Die ge/on-geschoren bekkens zien er inderdaad wel tof uit Volgens mij heeft Terry Bozzio daar ook een stel van, exclusieve.

Sterker, die serie (Radia serie) is door Terry ontworpen
pi_13713773
Hi drummers, te gek.. om als fok nOOb een drummers topic tegen te komen. Tot mijn verbazing is het geen Iron Cobra - DW 5000 dubbelbas vete geworden . Ik zelf bezit een DW 5000 delta 2 db. Ik had hier wel een vraagje over;
Ik heb em nu een jaar, en mijn 2e pedaal begint een beetje te piepen en een kleine 'tik' zit er in. Nu weet ik hoe dit allemaal werkt en een sloot olie eroverheen gooien mocht ook niet baten. Als iemand weet wat hier tegen te doen, ik hoor het graag

Ik zag veel mike portnoy shit hier staan.. dus ik meld het maar even (mss dat iemand geinteresseert is) ik heb net van Dream Theater 'Ytse Jam' Helemaal uitgeschreven voor een "normaal" drumset. Als iemand geinteresseert bent hoor ik het wel.

Verder een tip: Luister naar de Simon Phillips band; die man is GENIAAL.. hij telt niet tijdens zijn nummers, en of hij nu de ride met recht of links speelt.. dat boeit niet . (cd tip van hem: Out of the blue).. 1 troost, die geniale drummers als simon phillips en Dave Weckl; ze zijn wel lelijk

(mijn drumspec's staan op mijn foto profiel, niet dat daar iemand in geinteresseert is)

[TOOL]
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 14:49:51 #234
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13714578
Bedankt voor de oordopjes-tips ... noodzakelijke uitgave ... Ik Zeg ... NOODZAKELIJKE UITGAVE!!

Welkom bij de club en ongeschoren bekkens ... tjaaa .... maar die 802's zijn heel kek geschoren en hebben een mooie kleur meer brons dan messing/koper. CuSn8 ... of zoiets.

Verder weer lekker les gehad en huiswerk. We diepen echt de hele 4/4 uit met alle mogelijke ritmes, fills en bpm's. Het voordeel is dat je inderdaad helemaal los raakt op je drumstel en heel snel ook drumnoten kan lezen en gebruiken.

Out of the Blue ... van ELO met Bev Evans?

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 14:52:51 #235
24054 search64
Avec le grande
pi_13714644
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 22:09 schreef Drumkruk het volgende:
en btw ik hou van die ongeschoren/ half ongeschoren bekkens! das zoooo mooi... vooral die sabian china rechtsonderin is fet!!!
Das een Mike Portnoy stack. Een crash met een kleine china erbovenop.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:34:40 #236
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13717528
heej!!

het zijn wat onduidelijke foto's heb ze een beetje moeten bewerken voor ze beter te zien waren, maar dit is mijn kit:

dinsdag 7 oktober 2003 @ 19:34:50 #237
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13722645
Mooie kit, DK, echt mooi. Welk merk Sonor (te lui om op te zoeken). Ik kan de foto's van mijn kit weg gooien omdat ie met Paistes veel mooier is. Ach ja, dan nog maar een keer op de foto zetten.

BTW, jouw favorite kleur? Informatie Beheer Groep Groen?

pi_13724503
Mooi setje.. zo'n rack is errug handig.. ik zou het ook graag willen, veel minder trillingen..
Maar ik zie dat je een extra 15" tom (of wat is het) er tussen hebt staan. Waarom heb je voor die gekozen? Ik zou zelf nml (al redelijk kleine toms) voor een 10" of een extra floor 16" kiezen (als ze die nog hadden in mijn limited Premier XPK )
[TOOL]
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:29:36 #239
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13725725
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:43 schreef Guanche het volgende:
Mooi setje.. zo'n rack is errug handig.. ik zou het ook graag willen, veel minder trillingen..
Maar ik zie dat je een extra 15" tom (of wat is het) er tussen hebt staan. Waarom heb je voor die gekozen? Ik zou zelf nml (al redelijk kleine toms) voor een 10" of een extra floor 16" kiezen (als ze die nog hadden in mijn limited Premier XPK )
haha ... ik had een 10 12 14 kit en heb er een 16 bijgekocht....
en over de kleur... het is een gebijtste emerald green... helaas is die bijgekochte 16 inch gelakt emerald green en van S Class Pro de rest is van Sonic Plus en dat doe ik nooit meer weg.. dit is mijn kindje en kindjes verkoop je niet vraag maar aan murgen!

massol!

pi_13727596
Das een leuke kit op de foto! Haalt ie van mij het nét niet bij

Gisteren bas gespeeld: Wat een klote-instrument, met al die snaren en die fretten ... doe mij maar een drumstel! (was er ook, gelukkig )

woensdag 8 oktober 2003 @ 09:15:55 #241
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13733031
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:29 schreef Drumkruk het volgende:

[..]
haha ... ik had een 10 12 14 kit en heb er een 16 bijgekocht....
en over de kleur... het is een gebijtste emerald green... helaas is die bijgekochte 16 inch gelakt emerald green en van S Class Pro de rest is van Sonic Plus en dat doe ik nooit meer weg.. dit is mijn kindje en kindjes verkoop je niet vraag maar aan murgen!

Kindjes worden oud en willen dan zelf het huis uit ...
Maar houden dit kit, desnoods opgeborgen op zolder, dan heb je later een te gekke vintage kit.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 11:58:05 #242
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_13736092
Ik heb afgelopen vrijdag oordoppen laten maken, die dingen kosten 160 euro + verzekering van 13 euro (voor 2 jaar).
Het leek me wel handig, aangezien ik al 9 jaar drum, en in het in mijn huidige band erg hard gaat.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_13738628
Carn weet jij toevallig wat het verschil is tussen een 3001 en een 3003? Heeft 3003 betere hardware of andere maten toms?
pi_13739974
Moi, ik ben een percussionist, met een voorliefde voor snare drummen. Ik speel nu al meer dan 10 jaar (vanaf m'n 8e) snare, en ben een tijdje echt overgestapt naar drums.. Om de een of andere manier heb ik nog steeds moeite met de bass, na 4 jaar. Ik kan snel genoeg ermee spelen, alleen het implementeren in fills zit me heel erg tegen. Bovendien val ik continu terug naar een bepaald basisritme, wat ik vaak niet eens wil (blijkbaar teveel geoefend daarop )

PS, M'n snare techniek is errug goed (speel zowel traditional setting als match, om maar een voorbeeld te geven), maar als je bij een Schotse doedelzak band drum, moet dat ook wel (Schots snare drumwerk is een van de moeilijkste te beheersen)

For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 8 oktober 2003 @ 16:55:59 #245
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13743771
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:43 schreef Guanche het volgende:
Mja.. je toms trillen minder mee met de bassdrum als ze aan een rack hangen, maar op het moment dat alles behalve je kick, snare en hihat aan je rack hangt, kan er weer van alles gaan rammelen als je ook maar op 1 ding slaat.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  woensdag 8 oktober 2003 @ 17:24:06 #246
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13744448
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:55 schreef Metamorphozis het volgende:

[..]

Mja.. je toms trillen minder mee met de bassdrum als ze aan een rack hangen, maar op het moment dat alles behalve je kick, snare en hihat aan je rack hangt, kan er weer van alles gaan rammelen als je ook maar op 1 ding slaat.

hihat heb ik ook aan rack... alleen me kick floor en snares hangen er niet aan... maar ik heb geen last van het meeresoneren... ik heb alleen nog maar voordelen gezien in het rack... dat is dan ook de reden geweest om het te kopen...
pi_13744533
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:34 schreef Drumkruk het volgende:
heej!!

het zijn wat onduidelijke foto's heb ze een beetje moeten bewerken voor ze beter te zien waren, maar dit is mijn kit:

[afbeelding]
[afbeelding]

Leuke kit
Maare wie heeft die foto's gemaakt
  woensdag 8 oktober 2003 @ 20:12:51 #248
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13748675
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:27 schreef Guusie het volgende:

[..]

Leuke kit
Maare wie heeft die foto's gemaakt

Me zus... tevens zangeres van me band
pi_13749306
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 20:12 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

Me zus... tevens zangeres van me band

Moet je een cursus fotografie geven!!
2 dagen nog te gaan, voor mijn drumstel alleen beginnen mijn ouders tegen te stribbelen kijken of het nog lukt.. ze hebben hem ook nog niet besteld
  woensdag 8 oktober 2003 @ 20:47:13 #250
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13749698
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 20:33 schreef Guusie het volgende:

[..]

Moet je een cursus fotografie geven!!
2 dagen nog te gaan, voor mijn drumstel alleen beginnen mijn ouders tegen te stribbelen kijken of het nog lukt.. ze hebben hem ook nog niet besteld

argument van me zus: " ik heb die foto's gemaakt voor een teken opdracht... het ging er niet om om het hele drumstel er op te krijgen, maar delen er van zodat ik ze beter kon bekijken "

jammer he...
maar misscien geen slecht idee

ik duim voor je... !!!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')