Maar nu de grote vraag, hoe kan je een rookworst in de magnetron doen zonder dat ie BOEM doet?
Kan dat uberhaupt wel?
Reden van de vraag: Ik heb zo'n bakkie kant en klare boerenkool met rookworst van de AH. (eigengemaakte is lekkerder absoluut, maar ik ben te lui om voor mij alleen te koken en mn lief moet werken tot 21.00u dus vandaar) Maar als je dat bakje dus in de magnetron schuift met gaatje in het folie geprikt dan knapt de worst.
En dan zitten er ranzige randjes aan en dat smaakt niet lekker.
Ik heb ook al geprobeerd om door de folie gaatjes in de worst te prikken, maar dat maakt niet uit.
Zou het zin hebben om de boel op een bord te doen en dan gaatjes in de worst en het met zo'n dekseltje erover in de magnetron te zetten?
Iemand suggesties...?
Ik weet niet of ik erop ga wachten want ik val haast van mn stoel, zoveel trek heb ik.... Mocht ik een oplossing vinden dan post ik em gelijk natuurlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Nijna op 23-09-2003 17:29]
Gaatjes in de worst prikken .
worst
quote:Ja hoor, 6 minuten in de magnetron, maar dan knapt je worst.
Op dinsdag 23 september 2003 17:28 schreef ChRoNiC het volgende:
blehHet hele gerecht is niet te vreten.
Staat er geen duidelijke gebruiksaanwijzing bij?
quote:Of mischien op een lager stand?
Op dinsdag 23 september 2003 17:28 schreef bobsnl het volgende:
Heel simpel ... niet te lang in de magnetron en dan gaat alles goed !
werkt perfect, alleen gaatjes erin prikken,
en niet te hoog vermogen
quote:Ik kan nog heeeel ff wachten
Op dinsdag 23 september 2003 17:34 schreef hallo_mensen het volgende:
als je echt zon trek hebt zoals jij beweerd maakt het niet uit wat je kan eten maar als je maar eet
quote:Ik denk idd dat het vermogen te hoog is, alleen weet ik niet hoe ik dat hier aan kan passen. Maar eens even aan mijn vriend vragen waar hij dat boekje van dat ding heeft...
Op dinsdag 23 september 2003 17:36 schreef GC het volgende:
ik doe zo vaak ff lekkere worst in de magnetron, lekker voor op brood.werkt perfect, alleen gaatjes erin prikken,
en niet te hoog vermogen
Na 3 minuten was mn boerenkool beetje warm en worst stond op knappen, nog even langer erin nu...
quote:Het kreng is toch weer geknapt, 6 minuten is dus echt te lang, maar de boerenkool is dan wel lekker warm...
Op dinsdag 23 september 2003 17:39 schreef Nijna het volgende:Ik denk idd dat het vermogen te hoog is, alleen weet ik niet hoe ik dat hier aan kan passen. Maar eens even aan mijn vriend vragen waar hij dat boekje van dat ding heeft...
Na 3 minuten was mn boerenkool beetje warm en worst stond op knappen, nog even langer erin nu...
quote:En dan in de magnetron
Op dinsdag 23 september 2003 17:45 schreef Nijna het volgende:
... of em los in een pannetje...
quote:'t was zo'n deksel voor in de magnetron met een gat bovenin dus niet luchtdicht
Op dinsdag 23 september 2003 17:48 schreef Steve-O het volgende:
Niet luchtdicht afdekken
quote:2 min is al genoeg
Op dinsdag 23 september 2003 17:34 schreef Nijna het volgende:
Ik heb t nu op een bord gedaan, gaatjes in de worst en ik doe het eerst maar een 3 minuten... wordt vervolgd...
quote:Zet je hem niet te hoog
Op dinsdag 23 september 2003 17:49 schreef Nijna het volgende:[..]
't was zo'n deksel voor in de magnetron met een gat bovenin dus niet luchtdicht
quote:Toch even serieus: Het gebeurt wel vaker dat je magnetrongerechten in fasen moet klaarmaken. Eerst 3 a 4 minuten de boerenkool en dan nog 3 minuten boerenkool met worst zou inderdaad een oplossing kunnen zijn.
Op dinsdag 23 september 2003 17:45 schreef Nijna het volgende:[..]
Het kreng is toch weer geknapt, 6 minuten is dus echt te lang, maar de boerenkool is dan wel lekker warm...
Misschien volgende keer na 3 minuten worst erbij doen... of em los in een pannetje...
quote:Ik denk idd dat het volgende keer maar in stappen moet... Maar goed het geval is nu al in de voedselhemel
Op dinsdag 23 september 2003 17:53 schreef MSXUser het volgende:[..]
Toch even serieus: Het gebeurt wel vaker dat je magnetrongerechten in fasen moet klaarmaken. Eerst 3 a 4 minuten de boerenkool en dan nog 3 minuten boerenkool met worst zou inderdaad een oplossing kunnen zijn.
Ik ga er van uit dat je een 1000W magnetron hebt, waarschijnlijk is 600W meer dan genoeg om die worst goed optemperatuur te krijgen, zonder dat hij knapt.
Worst barst wel iets was open.. maar meer ook niet..
en het is heet! (ook wel handig)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |