abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12865547
En een url is leuk, maar ervaringen zijn nog handiger denk ik.

[/quote]

Helemaal mee eens ervaring is nog beter! Ik heb zelf ook al veel van dit soort werk gedaan, maar andermans advies of ervaring zijn altijd welkom uiteraard.

pi_12865633
Ik heb wel wat gepost over mijn ervaringen daar, maar dat kan ik zo niet vinden. Wel dit topic: Informatie over mijn vakantie

O ja, vlak voor de zomervakantie zie je in huis-aan-huisbladen en op postertjes waarschijnlijk wel oproepen staat voor vakantieweken bij je in de buurt. Dan slaap je wel thuis, maar dat kan ook erg leuk zijn.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_12865776
http://vrijwilligers.startkabel.nl/k/vrijwilligers/index.php?nr=1

Voor mensen die inmiddels ook opzoek zijn!

pi_13262856
Heeft iemand ervaring met het doen van vrijwilligerswerk in het buitenland en waar je iets doet voor/met de jongeren in dat bewuste land?

Ik heb op het internet de volgende sites gevonden
- http://www.activity.aupair.nl/werken-reizen/index.html
- http://www.travelactive.nl

Maar ff to the point, heeft iemand ervaring met dit werk? Ik heb zelf nog nooit () echt vrijwilligerswerk gedaan, maar ben van plan om volgend jaar dit te gaan doen in de zomervakantie.

pi_13262973
Probeer deze organisatie eens, hebben bouwkampen, maar ook sociale kampen, waar je meer met mensen zelf werkt:
http://www.bouworde.nl/

Zelf heb ik er zeer positieve ervaringen mee !

pi_13267667
Dit is meer iets voor Werk en Geldzaken.
Schopje daarheen dus
pi_13280860
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:33 schreef -sunflower- het volgende:
Probeer deze organisatie eens, hebben bouwkampen, maar ook sociale kampen, waar je meer met mensen zelf werkt:

Heb hier ook wel goede verhalen over gehoord. Iemand anders nog ervaringen?
  vrijdag 19 september 2003 @ 08:07:38 #33
19840 Libris
Live from Singapore
pi_13280887
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:33 schreef -sunflower- het volgende:

Ziet er erg goed uit! Misschien eens in de toekomst.
pi_13363434
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 08:07 schreef Libris het volgende:

[..]

Ziet er erg goed uit! Misschien eens in de toekomst.

Vrijwilligerswerk via de Bouworde lijkt mij ook wel wat. Maar ben nog steeds op zoek naar ervaringen van diverse vrijwilligers. Dus fokkers...............
pi_13363832
Stichting Vrijwillige Internationale Aktie

Met hun ben ik vorig jaar naar Sri Lanka geweest om daar te werken.
VIA heeft werkkampen over de hele wereld en het soort werk varieert ook heel erg.

Wat voor soort werk had je in gedachten?

pi_13364469
quote:
Op maandag 22 september 2003 17:30 schreef Pardonlul het volgende:
Stichting Vrijwillige Internationale Aktie

Met hun ben ik vorig jaar naar Sri Lanka geweest om daar te werken.
VIA heeft werkkampen over de hele wereld en het soort werk varieert ook heel erg.

Wat voor soort werk had je in gedachten?

Ik zoek recreatief werk. Op zich zou ik het ook niet erg vinden om mee te helpen 'bouwen', maar mijn voorkeur gaat naar de omgang met mensen in dat betreffende land.
  donderdag 8 januari 2004 @ 21:18:50 #37
35476 FormerlyKnownAs
http://hoggames.blogspot.com
pi_16081785
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
  zondag 11 januari 2004 @ 17:53:43 #38
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_16158446
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:18 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Heeft iemand hier ervaring mee?
Nee, maar misschien volgend jaar wel. Ik ga misschien nog een paar weken naar afrika ofzo.
pi_16164840
Ja hoor...

In de laatste zomervakantie ben ik een maand naar Senegal geweest samen met zes collega-studenten om er te helpen op een kleine EHBO-post in het midden van de brousse. We hadden alles zelf geregeld, dus we waren niet afhankelijk van één of andere NGO ofzo.
Een ruim half jaar op voorhand zijn we begonnen met sponsors zoeken (financieel en medicijnen), dat is allemaal heel goed meegevallen. Gewoon bij allerlei bedrijven gaan vragen of je wat krijgt voor een goed doel en uiteindelijk kom je toch al aan een aardig bedrag. Een groot deel van het geld hebben we geschonken aan de EHBO post zodat ze daar een groot aantal herstellingswerken konden uitvoeren (bvb de herstelling van een oude ambulance die al meer dan een half jaar in pan lag, de aanbouw van een toilet in de post voor de opgenomen patiënten, de aanleg van electriciteit en licht in de bevallingskamer.. eh ik bedoel bevallings"hut")
De ervaring om in zo'n primitief dorpje te zitten met helemaal geen middelen zet je wel aan het denken, je voelt je bijna schuldig dat je uit zo'n rijk land komt... hoewel je daar natuurlijk niets aan kunt doen.
Het was echt een fantastische ervaring en ik zou het zeker nog eens overdoen.... Het is dus echt de moeite en als je iets van plan bent geef er dan een lap op en ga er gewoon naartoe...

pi_22509159
Ik zou volgend jaar een 6 tot 10 maanden buiten Europa (liefst Afrika, Zuid Amerika, Caribisch gebied) doen. Ik ben nu 17 en 18 als ik daar mee zou willen beginnen. Is dit een goede leeftijd? Heeft iemand hier ervaring mee? Verhalen gehoord? Alles informatie en tips is welkom.
I gotta talk. I gotta to tell how I feel and life and how I see it.
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 12:51:41 #41
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22509330
Schijnt vaak betaald te zijn. Betaald door jou dus

Verder is iedereen die ik ken die met zoiets heeft meegedaan altijd erg positief.
Vampire Romance O+
pi_22509506
Ik ben toen ik 18 was met activity int. naar Zuid-Afrika geweest. Het was allemaal kut geregeld daaro qua werk en dat terwijl je geld betaald om vrijwilligerswerk te gaan doen. Geen aanrader dus. Verder heb ik wel de tijd van mn leven gehad daar, ik ben 'm na een paar weken gesmeerd bij het werk, en heb toen een tijdje in een hostel gewerkt in Kaapstad, daarna ben ik nog gaan rondtrekken. Als ik jou was zou ik er gewoon heen gaan en ter plaatse kijken wat er te doen valt. Via een stichting ofzo zijn er misschien wel goede projecten maar ik zou nooit meer met een commercieel bureau als Activity gaan! Money down the drain.
en aan bakboord zwemmen haaien......
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 14:25:33 #43
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_22510586
www.ecovrijwilliger.nl

sorry meer kan ik niet tikken, zit in thailand. Why the hell zit ik op fok anyway
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_22567623
Het wordt door mij in elk geval van harte aanbevolen.

Heb meerdere keren in meerdere buitenlanden vrijwilligerswerk gedaan en ik ben er een ander mens door geworden. Het heeft mij ontzettend verrijkt. Ik kan het iedereen aanbevelen.

Okee, je verdient niks. Maar wat je in immatriële zin wint is onbetaalbaar.

En jouw leeftijd is een uitstekende leeftijd om zoiets te doen.
Dadelijk ben je getrouwd, heb je een vaste baan, huis gekocht, kinderen.... dan komt het er niet meer van!

Probeer als het even kan ook de taal te leren van het land waar je naartoe gaat. Ook dat is erg waardevol.
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 01:50:39 #45
6941 APK
Factual, I think.
pi_22567662
Ik heb laatst ook een beetje research gedaan naar vrijwilligerswerk in het buitenland.
Het lijkt wel of het een soort yuppenproject is om karma te verdienen ofzo.
Je moet er gvd bij de meeste organisaties voor betalen.

Leuke combinatie, met hongerige mensen / uitstervende dieren werken en daarna nog een weekje aan het strand.
All inclusive.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 02:00:25 #46
56483 wingerd
p l a s t i c f a c e
pi_22567731
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 01:45 schreef brrrrrrt het volgende:
En jouw leeftijd is een uitstekende leeftijd om zoiets te doen.
Dadelijk ben je getrouwd, heb je een vaste baan, huis gekocht, kinderen.... dan komt het er niet meer van!
Wat een onzin! Ik ga pas vrijwilligerswerk doen als ik getrouwd ben en kinderen heb. Dat is ook een uitstekende leeftijd om het te doen.
De slaap van de Rede brengt Monsters voort.
Welterusten.
pi_22567951
spreek je tegen die tijd nog wel...
pi_23816595
Ik ben al een tijdje wezen surfen om goede informatie te vinden over vrijwilligers werk in afrika; want als ik daar ben wil ik mijn energie graag kwijt aan goede dingen.

Nu kan ik helaas door de bomen het bos niet meer zien en zie dat voor veel vrijwilligers werk kosten berekend worden... reiskosten kan ik me voorstellen; maar ben toch vrijwillig bezig en wil dan niet voor overnachtingen, eten, etc betalen.

Weet iemand waar ik het beste kan beginnen? of weten jullie goede organistaties waar ik contact mee kan opnemen?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_23817252
Zonder medische opleiding hebben ze je er liever niet, dat bleek wel toen ik hetzelfde idee had. Ik liep precies tegen hetzelfde op en was wel bereid om de reis zelf te betalen, maar niemand wilde mij hebben daar...

Ik ben zelfs op gesprek geweest bij wat organistaties. Maarja, geen medische opleiding, dan willen ze je uberhaupt niet hebben, of je moet ervoor willen betalen.
pi_23821653
Ben je al op de site van VSO geweest? Die zoeken volgens mij mensen met verschillende achtergronden. Overigens krijg je meestal wel een lokaal salaris, een verzekeringspakket en vliegticket(s) als je als vrijwilliger aan de slag gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')