[/quote]
Helemaal mee eens ervaring is nog beter! Ik heb zelf ook al veel van dit soort werk gedaan, maar andermans advies of ervaring zijn altijd welkom uiteraard.
O ja, vlak voor de zomervakantie zie je in huis-aan-huisbladen en op postertjes waarschijnlijk wel oproepen staat voor vakantieweken bij je in de buurt. Dan slaap je wel thuis, maar dat kan ook erg leuk zijn.
Voor mensen die inmiddels ook opzoek zijn!
Ik heb op het internet de volgende sites gevonden
- http://www.activity.aupair.nl/werken-reizen/index.html
- http://www.travelactive.nl
Maar ff to the point, heeft iemand ervaring met dit werk? Ik heb zelf nog nooit (
) echt vrijwilligerswerk gedaan, maar ben van plan om volgend jaar dit te gaan doen in de zomervakantie.
Zelf heb ik er zeer positieve ervaringen mee !
quote:Heb hier ook wel goede verhalen over gehoord. Iemand anders nog ervaringen?
Op donderdag 18 september 2003 14:33 schreef -sunflower- het volgende:
Probeer deze organisatie eens, hebben bouwkampen, maar ook sociale kampen, waar je meer met mensen zelf werkt:
http://www.bouworde.nl/Zelf heb ik er zeer positieve ervaringen mee !
quote:Ziet er erg goed uit! Misschien eens in de toekomst.
Op donderdag 18 september 2003 14:33 schreef -sunflower- het volgende:
Probeer deze organisatie eens, hebben bouwkampen, maar ook sociale kampen, waar je meer met mensen zelf werkt:
http://www.bouworde.nl/Zelf heb ik er zeer positieve ervaringen mee !
quote:Vrijwilligerswerk via de Bouworde lijkt mij ook wel wat. Maar ben nog steeds op zoek naar ervaringen van diverse vrijwilligers. Dus fokkers...............
Op vrijdag 19 september 2003 08:07 schreef Libris het volgende:[..]
Ziet er erg goed uit! Misschien eens in de toekomst.
Met hun ben ik vorig jaar naar Sri Lanka geweest om daar te werken.
VIA heeft werkkampen over de hele wereld en het soort werk varieert ook heel erg.
Wat voor soort werk had je in gedachten?
quote:Ik zoek recreatief werk. Op zich zou ik het ook niet erg vinden om mee te helpen 'bouwen', maar mijn voorkeur gaat naar de omgang met mensen in dat betreffende land.
Op maandag 22 september 2003 17:30 schreef Pardonlul het volgende:
Stichting Vrijwillige Internationale AktieMet hun ben ik vorig jaar naar Sri Lanka geweest om daar te werken.
VIA heeft werkkampen over de hele wereld en het soort werk varieert ook heel erg.Wat voor soort werk had je in gedachten?
quote:Nee, maar misschien volgend jaar wel. Ik ga misschien nog een paar weken naar afrika ofzo.
Op donderdag 8 januari 2004 21:18 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Heeft iemand hier ervaring mee?
In de laatste zomervakantie ben ik een maand naar Senegal geweest samen met zes collega-studenten om er te helpen op een kleine EHBO-post in het midden van de brousse. We hadden alles zelf geregeld, dus we waren niet afhankelijk van één of andere NGO ofzo.
Een ruim half jaar op voorhand zijn we begonnen met sponsors zoeken (financieel en medicijnen), dat is allemaal heel goed meegevallen. Gewoon bij allerlei bedrijven gaan vragen of je wat krijgt voor een goed doel en uiteindelijk kom je toch al aan een aardig bedrag. Een groot deel van het geld hebben we geschonken aan de EHBO post zodat ze daar een groot aantal herstellingswerken konden uitvoeren (bvb de herstelling van een oude ambulance die al meer dan een half jaar in pan lag, de aanbouw van een toilet in de post voor de opgenomen patiënten, de aanleg van electriciteit en licht in de bevallingskamer.. eh ik bedoel bevallings"hut")
De ervaring om in zo'n primitief dorpje te zitten met helemaal geen middelen zet je wel aan het denken, je voelt je bijna schuldig dat je uit zo'n rijk land komt... hoewel je daar natuurlijk niets aan kunt doen.
Het was echt een fantastische ervaring en ik zou het zeker nog eens overdoen.... Het is dus echt de moeite en als je iets van plan bent geef er dan een lap op en ga er gewoon naartoe...
Wat een onzin! Ik ga pas vrijwilligerswerk doen als ik getrouwd ben en kinderen heb. Dat is ook een uitstekende leeftijd om het te doen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 01:45 schreef brrrrrrt het volgende:
En jouw leeftijd is een uitstekende leeftijd om zoiets te doen.
Dadelijk ben je getrouwd, heb je een vaste baan, huis gekocht, kinderen.... dan komt het er niet meer van!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |