abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13364781
Ik ben bezig met het voorlichtje te verwisselen van mijn Vivacity, maar ik krijg die fucking voorste kap er niet af (met de koplamp erin) Voel me ongelofelijk n00bish. Kan iemand even een beschrijving geven hoe je die 2 delen van elkaar af krijgt zodat je in de koplamp kunt komen?
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
pi_13364923
Ik neem aan dat aan de kant waar je zit minimaal 6 schroeven zitten.
De bovenste 4 zijn voor de kap van je koplamp(kunnen er meer zijn).
En dan aan de zijkanten zit zwart plastic dat voorzichtig(doch met enige kracht) opzij trekken dan moet je kap los "schieten"
pi_13365187
Weet je dat zeker? T is een beetje eng gevoel zie je, om dat eraf te trekken.
Anatidaephobia
pi_13365286
Ik weet hoe het moet. (werk al 6 als bromfietsmonteur:) )
Draai de bovenste schroeven los en zet voorzichtig een schroevendraaier tussen de koplamp en de bovenste kap. Beweeg hem voorzichtig omhoog tot de kappen losspringen. Pak de kap eraf en je kunt bij de lamp. Om het te monteren moet je een harde, doch gecontroleerd klap op de voorkap geven om het in elkaar te laten klikken.

Succes! DOe wel voorzichtig. Ik weet hoe het moet en doe het elke dag, maar als je het verkeerd doet kun je de kap beschadigen!

Omdat ik het zeg!
pi_13365309
quote:
Op maandag 22 september 2003 18:19 schreef marrekau117 het volgende:
Ik neem aan dat aan de kant waar je zit minimaal 6 schroeven zitten.
De bovenste 4 zijn voor de kap van je koplamp(kunnen er meer zijn).
En dan aan de zijkanten zit zwart plastic dat voorzichtig(doch met enige kracht) opzij trekken dan moet je kap los "schieten"
En dit is goed bedoeld, alleen bij een Viva moet het enkel en alleen op de manier die ik net heb beschreven!
Omdat ik het zeg!
pi_13365562
Opacohen, many thanks, heb de bovenste kap eraf,maar het, ehmm...doorzicht plastic van de lamp zelf zit vast met rare, zachte, plastic klemmetjes. Zelfde verhaal, loswrikken met schroevendraaier?
Anatidaephobia
pi_13366359
quote:
Op maandag 22 september 2003 18:47 schreef wadgem het volgende:
Opacohen, many thanks, heb de bovenste kap eraf,maar het, ehmm...doorzicht plastic van de lamp zelf zit vast met rare, zachte, plastic klemmetjes. Zelfde verhaal, loswrikken met schroevendraaier?
Achter de kap, waar de draden naar de lamp gaan zit de fitting waar de lamp inzit. Met twee 'vleugeltjes'. Je kunt de fitting eruit draaien en naar achter eruit trekken. Dan kun je de lamp eruit draaien en verwisselen. Succes!!

[Dit bericht is gewijzigd door opacohen op 22-09-2003 19:31]

Omdat ik het zeg!
pi_13366969
!!!
Anatidaephobia
pi_13373623
Het is stiekem ook heel simpel, je moet het alleen even weten
Omdat ik het zeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')