quote:Ja het geeft wel aardig de huidige stand van zaken weer he.
Op donderdag 25 september 2003 20:14 schreef Echoes het volgende:
Heb de CD + DVD nu ook. Die DVD is leuk voor 1 keertje te kijken. Niets bijzonders. Wel leuk om te zien wat voor werk er allemaal in een nummer zit en hoe ze het gemaakt hebben. Op die manier ga je een nummer meer waarderen en er anders naar luisteren.De cd zelf vind ik minder Muse dan de voorgaande 2. Maar een paar nummers halen het niveau van de vroegere Muse. Ik vind vooral de teksten ook wat minder mooi. Beetje standaard "de wereld gaat kapot en het gaat niet goed" teksten.
Overigens vind ik Muse sowieso geen hele briljante teksten hebben. Het zijn gewoon flarden tekst die met veel overtuiging worden geschreeuwd/gezongen en zo toch betekenis krijgen. Vaak zijn de rijmschema's ook wel wat flauw. Los van de plaat vind ik ze in ieder geval niet altijd overeind blijven.
Maar dat is niet erg. Voor goede teksten luister ik wel naar singer/songwriters. Muse is gewoon een zeer goede rockband met redelijke teksten, en dat is genoeg.
quote:Gaat mij meer om de mindere diepgang in de teksten.
Op vrijdag 26 september 2003 16:08 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ja het geeft wel aardig de huidige stand van zaken weer he.
Er staan toch ook wel meer positieve teksten op?Overigens vind ik Muse sowieso geen hele briljante teksten hebben.
edit: Fury kan hier ook bij
[Dit bericht is gewijzigd door keijz op 28-09-2003 21:18]
quote:Die is echt geweldig
Op zondag 28 september 2003 11:25 schreef keijz het volgende:
Can't Take My Eyes Off You
quote:Een aantal bsideliedjes kan ik nergens vinden om te downloaden/streamen, waarvan oa the house of the rising sun,the groove, en nog een flink aantal. Als jij weet waar ik dat kan beluisteren hoor ik het graag. Die andere zijn allemaal wel te vinden op www.musemania.com en www.museandamuse.com en kazaa.
Op zondag 28 september 2003 11:25 schreef keijz het volgende:
Voor mensen die niet genoeg hebben aan de albums, zoek eens op deze titels:
The Groove
The House Of The Rising Sun
Can Take My Eyes Off You
Please, Please, Please Let Me Get What I Want
Piano Thing
Futurism
allemaal zeer de moeite waard!
quote:krijg je alleen niet meer uit je hoofd
Op zondag 28 september 2003 11:28 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Die is echt geweldig
.
quote:heb je soulseek??
Op zondag 28 september 2003 17:28 schreef Yamyam het volgende:[..]
Een aantal bsideliedjes kan ik nergens vinden om te downloaden/streamen, waarvan oa the house of the rising sun,the groove, en nog een flink aantal. Als jij weet waar ik dat kan beluisteren hoor ik het graag. Die andere zijn allemaal wel te vinden op www.musemania.com en www.museandamuse.com en kazaa.
quote:eh nee was dat?
Op zondag 28 september 2003 20:11 schreef keijz het volgende:[..]
heb je soulseek??
quote:kazaa alternatief, daar zal je ze we vinden.
Op maandag 29 september 2003 06:49 schreef Yamyam het volgende:[..]
eh nee was dat?
quote:op de 3 voor 12 website kan je 2 concerten luisteren!
Op maandag 29 september 2003 08:49 schreef qu63 het volgende:
met KaZaA lukt het ook, gewoon zoeken op muse en dan vind je na een tijdje vanzelf wel wat! heb ik ook gedaan en heb ondetussen ook hele concerten!!
quote:link doet t niet
Op maandag 29 september 2003 08:48 schreef keijz het volgende:[..]
kazaa alternatief, daar zal je ze we vinden.
www.slsk.org
en gebruik de search ff zou ik zeggen
quote:maar ik heb ze ook met beeld(
Op maandag 29 september 2003 08:56 schreef keijz het volgende:[..]
op de 3 voor 12 website kan je 2 concerten luisteren!
quote:1. Endlessly
Op dinsdag 30 september 2003 01:17 schreef Ierepier het volgende:
Normaal houd ik niet zo van dit soort muziek maar ik hoorde laatst een nummer van muse van hun nieuwe cd dat ik wel mooi vond.
Dus bij deze, wat is het mooiste nummer van muse van hun nieuwste cd voor iemand die normaal gesproken niet van dit soort muziek houdt(Ik heb laatst paar nummers gedload)
BVD:)
"een nummer van muse van hun nieuwe cd" zal Time is running Out zijn geweest...
quote:Helemaal mee een, vooral Butterflies & Hurricanes is geniaal
Op dinsdag 30 september 2003 14:32 schreef Truck het volgende:[..]
1. Endlessly
2. Butterflies & Hurricanes"een nummer van muse van hun nieuwe cd" zal Time is running Out zijn geweest...
1. Apocalypse Please.
2. Thoughts Of A Dying Atheist.
3. Falling Away With You.
4. Butterflies & Hurricanes.
5. Time Is Running Out.
Edit: He bah, 2 minuten later ben ik het al niet meer eens met die top 5. Ik blijf erbij: het hele album is geweldig.
Dit zijn de nummers die er voor mij echt uitspringen, maar mijn favoriete nummers van een plaat willen nog wel eens wisselen door de maanden heen.
op www.humo.be is trouwens een positieve recensie te lezen. Ik vind die recensies van humo altijd erg leuk geschreven, vandaar dat ik maar weer even quote.
quote:Die slotzin.
Muse: Absolution
Humo 3290, 27 september 2003
Mocht u zich weleens afvragen hoe gewapend beton klinkt: Matthew Bellamy kent het antwoord. Het duurt 52 minuten, het heet Absolution, enneuh, the sound of silence it aint. Om u maar meteen gerust te stellen: Muse is nog steeds in het geheel niet funky.Absolution opent met het geluid van opmarcherende soldaten, iemand schreeuwt Gib Acht!, en dan doet de druppel de emmer overlopen, de emmer de rivier, en de rivier de zee: het nummer heet Apocalypse Please, en Matthew bezweert: Its time we saw a miracle/Its time for something biblical.
Dat treft, want wat volgt is oudtestamentisch goed: de geniale single Time Is Running Out, het antwoord van Muse op 7 Nation Army. Jack White is bij deze gewaarschuwd: niet te veel vingers meer breken als je in de running wil blijven, Jackster. Komen tevens op magnifieke wijze bovendrijven: het croonerige Blackout (dichter bij Blue Velvet zal Muse nooit komen) en Butterflies and Hurricanes, dat de orkaan Isabel herleidt tot een gezonde bries. Ook Thoughts of a Dying Atheist mag er zijn: The Strokes versus The Sisters of Mercy, en de perfecte popsong met de perfecte titel.
Wij noteerden twee schoonheidsfoutjes: het pocherige Stockholm Syndrome - het recycleren van eighties hard rock laat men beter over aan Andrew W.K. - en Falling Away, dat na een nacht flirten met Jeff Buckley naar huis zwalpt, nog ruikend naar het lijkenhuis. Maar afsluiter Ruled by Secrecy is weer dik in orde: Radiohead minus Thom Yorke - op één of andere manier een geruststellende gedachte. Conclusie: ten points from the Belgian jury, en wees erbij wanneer Muse zich op 7 november op Vorst Nationaal stort.
Voor de prijs van deze cd kunt u zich op de Vogelmarkt overigens drie hamsters én een dwergkonijn aanschaffen. Hey, het is uw leven.
(mk)
quote:hysteriaaaaa maar die komt hierna uit dus *jeuuuj*
Op dinsdag 30 september 2003 01:17 schreef Ierepier het volgende:
Normaal houd ik niet zo van dit soort muziek maar ik hoorde laatst een nummer van muse van hun nieuwe cd dat ik wel mooi vond.
Dus bij deze, wat is het mooiste nummer van muse van hun nieuwste cd voor iemand die normaal gesproken niet van dit soort muziek houdt(Ik heb laatst paar nummers gedload)
BVD:)
quote:Haha bij mij zou ie heeel anders zijn even denken hoor
Op dinsdag 30 september 2003 14:58 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik zal ook eens proberen een top 5 qua nummers van Absolution te maken:1. Apocalypse Please.
2. Thoughts Of A Dying Atheist.
3. Falling Away With You.
4. Butterflies & Hurricanes.
5. Time Is Running Out.Edit: He bah, 2 minuten later ben ik het al niet meer eens met die top 5. Ik blijf erbij: het hele album is geweldig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |