volvoc70 | zondag 21 september 2003 @ 15:56 |
Heeft iemand ervaring of weet hij waar ik mijn volvo c70 optisch en motorisch kan tunen het gaat hier om de 2.4T motor | |
Scrutinizer | zondag 21 september 2003 @ 15:59 |
Ik neem aan dat je het onderstel/wegligging al veranderd/verbeterd hebt? | |
Rano | zondag 21 september 2003 @ 16:00 |
Ja, dit is mogelijk alleen gigantisch duur vergeleken met andere merken zoals Volkswagen, Peugeot, Opel etc. | |
volvoc70 | zondag 21 september 2003 @ 16:05 |
maar weet je dan ook waar het mogelijk is (geld is op zich niet zo'n probleem maar de max is toch wel zo'n 10000 euro) | |
MaartenGrendel | zondag 21 september 2003 @ 16:06 |
Ik heb zelf weinig verstand van tuning voor Volvo's, maar ik zag dat ze op de volgende site eea. aan volvo tuning spullen zoals luchtfilters, ecu-upgrades, uitlaatsytemen enz. verkopen. | |
volvoc70 | zondag 21 september 2003 @ 16:08 |
ja dank je hier heb ik wat aan | |
volvoc70 | zondag 21 september 2003 @ 16:10 |
maar ik ga hem verlagen met van die veren die je vanuit je auto in hoogte kunt verstellen en dan kom er nog een zwarte gaas grill in en de auto zelf is ook al helemaal zwart dus dat wordt echt super gaaf. Dan wil ik er nog xenon inbouwen en motorisch tunen tot het uiterste | |
Parzival | zondag 21 september 2003 @ 16:11 |
Het hoe verneuk ik mn mooie Volvo c70 topic?? | |
volvoc70 | zondag 21 september 2003 @ 16:15 |
waarom is dit verneuken | |
Lord_Vetinari | zondag 21 september 2003 @ 16:16 |
quote:Als je 10000 euri te besteden hebt ga je niet zelf zitten klootviolen, dan laat je dat doen. | |
Rover | zondag 21 september 2003 @ 16:16 |
Hier wat links http://www.vptuning.com/ Staat best leuk zo'n uitlaat | |
mabit | zondag 21 september 2003 @ 16:17 |
gewoon niet doen, een golf, mercedes en bmw zijn gemaakt om te verlagen, een volvo c70 om gewoon in te rijden. | |
Lord_Vetinari | zondag 21 september 2003 @ 16:19 |
quote: ![]() ![]() | |
volvoc70 | zondag 21 september 2003 @ 16:19 |
[quote][b]Op zondag 21 september 2003 16:16 schreef Rover het Staat best leuk zo'n uitlaat ![]() (wel sticker weg) Zo'n uitlaat zit er al standaard op maar iig bedankt voor de links en ik ga ook niet zelf kloten maar ik laat het doen | |
volvoc70 | zondag 21 september 2003 @ 16:22 |
http://board.carstyling.net/attachment.php?s=3375e5ede449ec450255589ab77ce90f&postid=176763 zo moet ie er ongeveer uit komen te zien alleen dan met bbs velgen | |
mabit | zondag 21 september 2003 @ 16:23 |
![]() | |
Virus.NL | zondag 21 september 2003 @ 16:23 |
Er is toch ook zo'n bedrijf die de volvo's van de klpd kietelt?? Weet alleen de naam niet meer, maar dat lijkt me dan wel betrouwbaar. | |
volvoc70 | zondag 21 september 2003 @ 16:24 |
zo dus | |
Lord_Vetinari | zondag 21 september 2003 @ 16:24 |
quote:Knut Volvo draait zich om in zijn graf ![]() | |
volvoc70 | zondag 21 september 2003 @ 16:25 |
quote:Dit is toch een harstikke nette volvo wat vindt jij er lelijk aan dan?? | |
volvoc70 | zondag 21 september 2003 @ 16:26 |
quote:Dit is pas een voorbeeld van het verkrachten van een volvo | |
Rover | zondag 21 september 2003 @ 16:27 |
quote:Daarom.. Gewoon die uitlaat hetzelfde houden ![]() Maar met chiptuning kan je ook leuke resultaten krijgen 2,4T 193 hp (142 kW) | |
mabit | zondag 21 september 2003 @ 16:27 |
quote:heb je even? | |
Lord_Vetinari | zondag 21 september 2003 @ 16:28 |
quote:Alles. Een Volvo hoort stijlvol over de weg te zoemen (tenzij je meedoet in het DTM). Een C70 heeft lijnen, die je niet moet vergallen met Sjonnie-accessoires als BBS velgen, gaas-grilles of dat soort toeters. Verlaging is al teveel, neem dan niveau-regeling. | |
Rover | zondag 21 september 2003 @ 16:28 |
quote:omg ![]() ![]() Daar durf je toch niet in tezitten?! | |
ook_gek | zondag 21 september 2003 @ 16:30 |
zo dus mijn menin is. Stop dat geld in de motor maar laat het uiterlijk gewoon standaart. doe wel verlagen en andere velgen. Maar meer niet. De c70 is mooi zoals hij is. | |
_o_ | zondag 21 september 2003 @ 16:31 |
quote:volvo in dtm? ![]() | |
Lord_Vetinari | zondag 21 september 2003 @ 16:32 |
quote:Volvo heeft iig vroeger meegedaan aan de DTM, ja. Met een S40 ![]() | |
MaartenGrendel | zondag 21 september 2003 @ 16:32 |
quote:Dat is wel stoer ja. Geen overdreven spoilers, maar wel een 'sleek' uiterlijk en goede prestaties. | |
GizartFRL | zondag 21 september 2003 @ 16:34 |
LAten we een ding wel duidelijk houden, als de user vraag tom advies voor het tunen van zijn auto, dan heeft hij die beslissing al gemaakt. Tips zijn welkom, vragen waarom hij het doet niet. Een C70 is best wel mooier te maken. Als het nou om een klassieke BMW 6 serie ging waar iemand een fucking grote spoiler achterop wilde zetten was het een ander verhaal ![]() | |
Lord_Vetinari | zondag 21 september 2003 @ 16:37 |
quote:Ja, maar zulke eikels bestaan gelukkig niet. Toch? | |
volvoc70 | zondag 21 september 2003 @ 16:42 |
maar weet iemand nou al waar ik het kan laten doen?? | |
Lord_Vetinari | zondag 21 september 2003 @ 16:43 |
quote:Vraag eens bij je dealer. Doe eens een Google op Volvo en kijk of er clubs zijn. Die kunnen je zeker helpen. | |
GizartFRL | zondag 21 september 2003 @ 16:59 |
quote:helaas wel... Yeah, New car! En Topicstarter, heb je al gekeken op de eerder gegeven links? | |
Lord_Vetinari | zondag 21 september 2003 @ 17:00 |
quote:Iek! Ik neem aan dat deze "user" permanent gebanned is van dit forum en is aangegeven bij de schoonheidscommissie van BMW? | |
ThaFreak | zondag 21 september 2003 @ 17:02 |
voor motorische tuning zou ik eens contact opnemen met http://www.dbmengineering.nl , hun kunnen je perfect vertellen wat er mogelijk is en ze bouwen zelf in! | |
-_Tommy_- | zondag 21 september 2003 @ 17:05 |
volgens mij levert twr goeie kits voor volvo, mijn oude baas had een 960 TWR getuned.. was wel nasty ding liep gewoon 280 | |
volvoc70 | zondag 21 september 2003 @ 17:13 |
ok bedankt gasten | |
jogie | zondag 21 september 2003 @ 17:41 |
quote:probeer eens www.jero.nl Volgens mij tuned hij alles. | |
Ultimora | maandag 22 september 2003 @ 09:05 |
dr is ook een specialist: http://www.heicosportiv.de dit is optisch ook nog om aan te zien, volgens de volvo stijl, en ook nog het grootste bedrijf in Volvo tuning. | |
ook_gek | maandag 22 september 2003 @ 09:12 |
Krijgen we nog wel foto,s van voor en na ![]() | |
Viper_74 | maandag 22 september 2003 @ 09:18 |
Een collega van me heeft hier zijn bmw320 laten tunen: ringsleutel Auto wordt dan op de rollerbank gezet en het motormanagement wordt herschreven. Hij was er dik over te spreken. | |
knillis | maandag 22 september 2003 @ 09:19 |
quote:Wanneer dan??? ![]() | |
volvoc70 | maandag 22 september 2003 @ 13:05 |
quote:natuurlijk krijgen jullie foto's | |
freud | maandag 22 september 2003 @ 13:40 |
Fuck, waar haal je uberhaupt het geld vandaan om zulke dingen te doen. | |
Kindred_Spirits | maandag 22 september 2003 @ 14:24 |
voor dat geld had je je een vele mooiere auto kunnen kopen... | |
jogie | maandag 22 september 2003 @ 15:32 |
quote:S40? Je bedoelt een 850 en dat is aan het BTCC, British Touring Car Championship. Keb wel de verkeerde gequote maar goed, je snapt het idee...toch? | |
volvoc70 | maandag 22 september 2003 @ 16:12 |
quote:zoals????? | |
ik_hier | dinsdag 23 september 2003 @ 17:08 |
er rijden nu ook volvo S60's in zowel STCC (Zweeds tourwagen kampioenschap) als in ETCC. (je leert wat als je in zweden zit) Vallen de koplampen eigenlijk ook te vervangen? Dat vind ik eerlijk gezegd het enige lelijke aan een hele mooie auto. PS: als het goed is is er ook een C70R, kun je wellicht wat inspiratie aan op doen? (althans, die heb ik zien rijden, zegt niet alles aangezien ik nu in Volvo-stad zit) | |
blieblie | dinsdag 23 september 2003 @ 17:10 |
quote:Die uitlaat zat er en fabrique der al op op de C70 T5 van mijn moeder. Oh, is al gezegd De Volvo C70 van mijn moeder is in de fabriek al verlaagd, en heeft van die volvo spaakvelgen (BBS style). En dat is imho 1 van de mooiere C70's die mogelijk zijn. Stijlvol, maar toch anders. | |
ik_hier | dinsdag 23 september 2003 @ 17:21 |
Even gegoogled, en het lijkt erop dat die C70R die ik zag of een nooit verwerkelijkt prototype of een hobby projectje was. Had de grill met vierkanten uit de nieuwe modellen S80 en V70 met een R op de grill. Zag er verder niet al teveel getuned uit. BTW: op de deze site http://www.csi-auto.nl/volvo/index.html staan ook links naar volvo tuning bedrijven etc. | |
volvoc70 | dinsdag 23 september 2003 @ 17:36 |
quote:het is een 2.4T omdat deze motor in de special edition had die ik heb en ik heb ook die uitlaat een die bbs-style velgen | |
blieblie | dinsdag 23 september 2003 @ 17:44 |
quote:verlagen en je hebt een gruwelijk mooie auto. die gewone C70's zien der maar lullig uit imho, als ze zo hoog op hun wielen staan. En dan 18 inch | |
quility | dinsdag 23 september 2003 @ 18:44 |
Persoonlijk vind ik dat er aan een C70 helemaal niets hoeft te worden getuned!! Kijk dan: | |
blieblie | dinsdag 23 september 2003 @ 19:06 |
quote:De bovenste 2 C70s zijn verlaagd ![]() | |
volvoc70 | woensdag 24 september 2003 @ 15:47 |
Ik heb een tuner gevonden en die kan hem van 200 pk naar 270 pk en 424 nm tunen ik denk dat ik dat zeker ga doen est. 0-100 5,5 sec | |
StefanP | woensdag 24 september 2003 @ 15:58 |
Wat gaat ie precies veranderen dan? Met alleen chippen haal je dat niet vermoed ik... | |
westrtp | woensdag 24 september 2003 @ 15:58 |
Het plaatje wat je liet zien hier op fok zoals je hem wilde hebben, dat was best mooi...niet meer aan veranderen dan! | |
Ultimora | woensdag 24 september 2003 @ 16:10 |
quote:mag ik ff weten welke? enneeeh kwanta kosta? | |
superbossy | woensdag 24 september 2003 @ 17:00 |
quote:Mooi spul, meningen ... | |
Kaj_A | woensdag 24 september 2003 @ 17:15 |
Ik heb hier wel wat links waar je eventueel kunt kijken voor tuningvoor volvo's: http://www.telpoint.nl (chiptuning) http://www.europeantuning.com/ http://www.supertuning.cjb.net/ (o.a volvo) | |
carina86 | woensdag 24 september 2003 @ 17:30 |
is dit nie iets leuks voor de DTM- races ofsow? ![]() ![]() | |
Eul | woensdag 24 september 2003 @ 18:15 |
Ik denk dat je met het laten chip-tunen al erg veel kan berijken. Je bent de gelukkige bezitter van een auto met turbo (heerlijk), hier valt véél uit te halen zonder er veel voor te hoeven doen. Door de waste-gate anders af te laten stellen wordt de turbodruk hoger (dus betere cilindervulling) en een andere dump vailve schijnt ook nogal wat uit te kunnen maken. Dit in combinatie met een andere chip moet wel de nodige PK's opleveren maar voornamelijk een veel hoger koppel (trekkracht). Probeer er eens achter te komen of er een aantal volvo gespecialiceerde tuners zijn (in binnen of buitenland), wellicht dat ze bij de dealer wat weten. succes en laat je goed informeren! Het is niet zomaar een speeltje waar je aan gaat knutselen... | |
v70r | donderdag 16 oktober 2003 @ 13:09 |
Ik heb zelf een v70r met 330pk/450Nm getuned door www.rica.nl Er zit in een chip, luchtfilter, 3" DP met racekat, Ferrita uitlaat.... Bij de Volvo dealers worden ook altijd Ricachips gebruikt. Hij wordt netjes op de rollerbank afgesteld en gaat daarna als de brandweer. 100 - 160 km/u moet je rekenen op een winst van +/- 2 seconde en zo'n 2.4 T heeft veel koppel bij lage toerentallen. Suc6 | |
001 | donderdag 16 oktober 2003 @ 15:45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Viper_74 | donderdag 16 oktober 2003 @ 15:53 |
Heeft de TS nou een C70 of een C70 T ? Een C70 zou ik niet motorisch tunen, had je net zo goed de T kunnen nemen. Die heeft namelijk een Turbo, en dat merk je bij het chippen en het aanpassen van de motor. Kun je zo 30 / 40 pk erbij krijgen. Turbo druk nog wat verhogen, en hoppa op naar de 300 pk. Die normale 2,4 da's echt niks. Die houd ik nog bij met me miezele 2 litertje | |
Dagblad_De_Limburger | zondag 6 februari 2005 @ 02:16 |
quote:2.4 is juist een prachtige auto, die ontzettend betrouwbaar is, zo'n getunede turbo kun je na een tijdje weggooien, (niet te beginnen over hoevaak je aan de pomp staat) Ik ga mezelf een 2.4 aanschaffen. 170pk, 0naardehonderdin8,6seconden top van 215 (de turbo doet het 0,8 seconde sneller, nee daar merk je veel van ![]() Zoveel verschil zit er niet tussen de turbo en niet turbo, de niet turbo is een stuk zuiniger en een stuk betrouwbaarder, dat is 1 ding wat ik wel weet. En wat voor 2.0litertje heb jij dan? Ik zou trouwens nooit mijn auto laten chippen, je haalt de waarde van de auto ENORM omlaag en de betrouwbaarheid ook. Kortom als je een mooie auto wil die snel, mooi en luxe is en een sjiek imago, maar je ook op de centjes moet letten, koop je de c70 2.4. | |
blieblie | zondag 6 februari 2005 @ 02:28 |
Hmmmmmmmbah.... mijn ouders durven hun auto's toch niet te chiptunen ![]() 2 sec scheelt echt veel. Ikzelf vond de 7.9 sec (V70R automaat) al errug hard. Laat staan 5 sec ![]() Mietjes ![]() Maar ach.... kmag er toch niet meer in rijden nadat ik afgelopen zomer de R van mijn pa tegen een paaltje aan geparkeerd heb ![]() ![]() ![]() | |
Impreza_driving_Nutcase | zondag 6 februari 2005 @ 02:54 |
"Een getunede turbo kan je na een tijdje weggooien" Doe maar, dan ligt hij naast je verstand wat je ook weg hebt gegooid. Goede tuning hoeft echt niet perse ten koste te gaan van de levensduur van de auto, als jij wat anders beweerd dan moet je maar eens wakker worden. De tijden van "ff een ander chippie , en verder niks" zijn we allang voorbij. | |
mx_player | zondag 6 februari 2005 @ 13:49 |
quote:wij (fam ![]() is die automaat nou zo waardeloos? | |
matboy | zondag 6 februari 2005 @ 13:53 |
Tunen kan prima, zelfs met fabireks-garantie ! Automaten zijn niet waardeloos maar zijn meestal 4-bakken tov 5-bakken en 5-bakken tov 6-bakken. Een voorbeeld is een Saab die Hirshmann getuned afgeleverd kan worden via de dealer. Zit je toch op 310 PK ipv 225 of 250 ![]() De betere merken doen het dus af-garage. | |
blieblie | zondag 6 februari 2005 @ 13:57 |
quote:Ik heb alleen de automaat gereden, en ik moet zeggen dat die perfect rijdt. Mijn pa moet erg ver rijden naar zijn werk, vandaar dattie een automaat wilde omdat dat rustiger rijdt (volgens hem dan). En al die mensen die kicken op een paar seconde... Tjaah hoe vaak trap je die auto nu door tot zijn max? Het is leuk dattie hard kan. En soms gebruik je het ook wel. Maar het kost uiteindelijk alleen maar enorm veel benzine. De wegligging van de R vind ik weer wel subliem. Eerst hadden we een T5, en de R ligt veeeeeeeeeel beter op de weg, en daar heb je imho veel meer aan dan een auto die 5sec op papier sneller gaat. Veel mensen halen dat niet eens met schakelen. Dus jah. De Golfjes blijf je toch wel voor bij het stoplicht ![]() Overigens kan je de Automaat van de R met een klein tikje van de pook opzij half automaat maken zodat je wel zelf mag kiezen wanneer je schakelt. ![]() | |
mx_player | zondag 6 februari 2005 @ 19:58 |
quote:ik bedoelde dat het me opviel dat bij de volvo de opgegeven cijfers van de handbak en automaat, veel meer verschillen dan bijvoorbeeld een BMW. |