FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / volvo c70 tunen optisch en motorisch?
volvoc70zondag 21 september 2003 @ 15:56
Heeft iemand ervaring of weet hij waar ik mijn volvo c70 optisch en motorisch kan tunen het gaat hier om de 2.4T motor
Scrutinizerzondag 21 september 2003 @ 15:59
Ik neem aan dat je het onderstel/wegligging al veranderd/verbeterd hebt?
Ranozondag 21 september 2003 @ 16:00
Ja, dit is mogelijk alleen gigantisch duur vergeleken met andere merken zoals Volkswagen, Peugeot, Opel etc.
volvoc70zondag 21 september 2003 @ 16:05
maar weet je dan ook waar het mogelijk is (geld is op zich niet zo'n probleem maar de max is toch wel zo'n 10000 euro)
MaartenGrendelzondag 21 september 2003 @ 16:06
Ik heb zelf weinig verstand van tuning voor Volvo's, maar ik zag dat ze op de volgende site eea. aan volvo tuning spullen zoals luchtfilters, ecu-upgrades, uitlaatsytemen enz. verkopen.

http://www.europeantuning.com/shop_nl.htm

volvoc70zondag 21 september 2003 @ 16:08
ja dank je hier heb ik wat aan
volvoc70zondag 21 september 2003 @ 16:10
maar ik ga hem verlagen met van die veren die je vanuit je auto in hoogte kunt verstellen en dan kom er nog een zwarte gaas grill in en de auto zelf is ook al helemaal zwart dus dat wordt echt super gaaf.
Dan wil ik er nog xenon inbouwen en motorisch tunen tot het uiterste
Parzivalzondag 21 september 2003 @ 16:11
Het hoe verneuk ik mn mooie Volvo c70 topic??
volvoc70zondag 21 september 2003 @ 16:15
waarom is dit verneuken
Lord_Vetinarizondag 21 september 2003 @ 16:16
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:05 schreef volvoc70 het volgende:
maar weet je dan ook waar het mogelijk is (geld is op zich niet zo'n probleem maar de max is toch wel zo'n 10000 euro)
Als je 10000 euri te besteden hebt ga je niet zelf zitten klootviolen, dan laat je dat doen.
Roverzondag 21 september 2003 @ 16:16
Hier wat links

http://www.vptuning.com/
http://www.volvotuning.be/

Staat best leuk zo'n uitlaat
(wel sticker weg)

mabitzondag 21 september 2003 @ 16:17
gewoon niet doen, een golf, mercedes en bmw zijn gemaakt om te verlagen, een volvo c70 om gewoon in te rijden.
Lord_Vetinarizondag 21 september 2003 @ 16:19
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:17 schreef mabit het volgende:
gewoon niet doen, een golf, mercedes en bmw zijn gemaakt om te verlagen, een volvo c70 om gewoon in te rijden.
Koop dan voor die 10 ruggen mijn Seat en ga die lekker tunen. Is ook minder duur. Neem ik je Volvo er wel bij. Cultuurbarbaar. Een C70 tunen
volvoc70zondag 21 september 2003 @ 16:19
[quote][b]Op zondag 21 september 2003 16:16 schreef Rover het
Staat best leuk zo'n uitlaat
(wel sticker weg)

Zo'n uitlaat zit er al standaard op maar iig bedankt voor de links en ik ga ook niet zelf kloten maar ik laat het doen

volvoc70zondag 21 september 2003 @ 16:22
http://board.carstyling.net/attachment.php?s=3375e5ede449ec450255589ab77ce90f&postid=176763

zo moet ie er ongeveer uit komen te zien alleen dan met bbs velgen

mabitzondag 21 september 2003 @ 16:23
Virus.NLzondag 21 september 2003 @ 16:23
Er is toch ook zo'n bedrijf die de volvo's van de klpd kietelt?? Weet alleen de naam niet meer, maar dat lijkt me dan wel betrouwbaar.
volvoc70zondag 21 september 2003 @ 16:24
zo dus


[afbeelding]

Lord_Vetinarizondag 21 september 2003 @ 16:24
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:22 schreef volvoc70 het volgende:
http://board.carstyling.net/attachment.php?s=3375e5ede449ec450255589ab77ce90f&postid=176763

zo moet ie er ongeveer uit komen te zien alleen dan met bbs velgen


Knut Volvo draait zich om in zijn graf
volvoc70zondag 21 september 2003 @ 16:25
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Knut Volvo draait zich om in zijn graf


Dit is toch een harstikke nette volvo wat vindt jij er lelijk aan dan??
volvoc70zondag 21 september 2003 @ 16:26
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:23 schreef mabit het volgende:
[afbeelding]
Dit is pas een voorbeeld van het verkrachten van een volvo
Roverzondag 21 september 2003 @ 16:27
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:19 schreef volvoc70 het volgende:

Zo'n uitlaat zit er al standaard op maar iig bedankt voor de links en ik ga ook niet zelf kloten maar ik laat het doen


Daarom.. Gewoon die uitlaat hetzelfde houden
Maar met chiptuning kan je ook leuke resultaten krijgen

2,4T

193 hp (142 kW)
230 hp (169 kW)

mabitzondag 21 september 2003 @ 16:27
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:25 schreef volvoc70 het volgende:

[..]

Dit is toch een harstikke nette volvo wat vindt jij er lelijk aan dan??


heb je even?
Lord_Vetinarizondag 21 september 2003 @ 16:28
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:25 schreef volvoc70 het volgende:

[..]

Dit is toch een harstikke nette volvo wat vindt jij er lelijk aan dan??


Alles. Een Volvo hoort stijlvol over de weg te zoemen (tenzij je meedoet in het DTM). Een C70 heeft lijnen, die je niet moet vergallen met Sjonnie-accessoires als BBS velgen, gaas-grilles of dat soort toeters. Verlaging is al teveel, neem dan niveau-regeling.
Roverzondag 21 september 2003 @ 16:28
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:23 schreef mabit het volgende:
[afbeelding]
omg

Daar durf je toch niet in tezitten?!

ook_gekzondag 21 september 2003 @ 16:30

zo dus

mijn menin is. Stop dat geld in de motor maar laat het uiterlijk gewoon standaart. doe wel verlagen en andere velgen. Maar meer niet. De c70 is mooi zoals hij is.

_o_zondag 21 september 2003 @ 16:31
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Alles. Een Volvo hoort stijlvol over de weg te zoemen (tenzij je meedoet in het DTM). Een C70 heeft lijnen, die je niet moet vergallen met Sjonnie-accessoires als BBS velgen, gaas-grilles of dat soort toeters. Verlaging is al teveel, neem dan niveau-regeling.


volvo in dtm?
Lord_Vetinarizondag 21 september 2003 @ 16:32
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:31 schreef _o_ het volgende:

[..]

volvo in dtm?


Volvo heeft iig vroeger meegedaan aan de DTM, ja. Met een S40
MaartenGrendelzondag 21 september 2003 @ 16:32
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:22 schreef volvoc70 het volgende:

zo moet ie er ongeveer uit komen te zien alleen dan met bbs velgen


Dat is wel stoer ja. Geen overdreven spoilers, maar wel een 'sleek' uiterlijk en goede prestaties.
GizartFRLzondag 21 september 2003 @ 16:34
LAten we een ding wel duidelijk houden, als de user vraag tom advies voor het tunen van zijn auto, dan heeft hij die beslissing al gemaakt.
Tips zijn welkom, vragen waarom hij het doet niet.
Een C70 is best wel mooier te maken.
Als het nou om een klassieke BMW 6 serie ging waar iemand een fucking grote spoiler achterop wilde zetten was het een ander verhaal
Lord_Vetinarizondag 21 september 2003 @ 16:37
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:34 schreef GizartFRL het volgende:
Als het nou om een klassieke BMW 6 serie ging waar iemand een fucking grote spoiler achterop wilde zetten was het een ander verhaal
Ja, maar zulke eikels bestaan gelukkig niet. Toch?
volvoc70zondag 21 september 2003 @ 16:42
maar weet iemand nou al waar ik het kan laten doen??
Lord_Vetinarizondag 21 september 2003 @ 16:43
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:42 schreef volvoc70 het volgende:
maar weet iemand nou al waar ik het kan laten doen??
Vraag eens bij je dealer. Doe eens een Google op Volvo en kijk of er clubs zijn. Die kunnen je zeker helpen.
GizartFRLzondag 21 september 2003 @ 16:59
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, maar zulke eikels bestaan gelukkig niet. Toch?


helaas wel... Yeah, New car!

En Topicstarter, heb je al gekeken op de eerder gegeven links?

Lord_Vetinarizondag 21 september 2003 @ 17:00
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:59 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

helaas wel... Yeah, New car!


Iek! Ik neem aan dat deze "user" permanent gebanned is van dit forum en is aangegeven bij de schoonheidscommissie van BMW?
ThaFreakzondag 21 september 2003 @ 17:02
voor motorische tuning zou ik eens contact opnemen met http://www.dbmengineering.nl , hun kunnen je perfect vertellen wat er mogelijk is en ze bouwen zelf in!
-_Tommy_-zondag 21 september 2003 @ 17:05
volgens mij levert twr goeie kits voor volvo, mijn oude baas had een 960 TWR getuned.. was wel nasty ding liep gewoon 280
volvoc70zondag 21 september 2003 @ 17:13
ok bedankt gasten
jogiezondag 21 september 2003 @ 17:41
quote:
Op zondag 21 september 2003 15:56 schreef volvoc70 het volgende:
Heeft iemand ervaring of weet hij waar ik mijn volvo c70 optisch en motorisch kan tunen het gaat hier om de 2.4T motor
probeer eens www.jero.nl Volgens mij tuned hij alles.
Ultimoramaandag 22 september 2003 @ 09:05
dr is ook een specialist:

http://www.heicosportiv.de dit is optisch ook nog om aan te zien, volgens de volvo stijl, en ook nog het grootste bedrijf in Volvo tuning.

ook_gekmaandag 22 september 2003 @ 09:12
Krijgen we nog wel foto,s van voor en na
Viper_74maandag 22 september 2003 @ 09:18
Een collega van me heeft hier zijn bmw320 laten tunen:
ringsleutel

Auto wordt dan op de rollerbank gezet en het motormanagement wordt herschreven. Hij was er dik over te spreken.

knillismaandag 22 september 2003 @ 09:19
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Volvo heeft iig vroeger meegedaan aan de DTM, ja. Met een S40


Wanneer dan???
volvoc70maandag 22 september 2003 @ 13:05
quote:
Op maandag 22 september 2003 09:12 schreef ook_gek het volgende:
Krijgen we nog wel foto,s van voor en na
natuurlijk krijgen jullie foto's
freudmaandag 22 september 2003 @ 13:40
Fuck, waar haal je uberhaupt het geld vandaan om zulke dingen te doen.
Kindred_Spiritsmaandag 22 september 2003 @ 14:24
voor dat geld had je je een vele mooiere auto kunnen kopen...
jogiemaandag 22 september 2003 @ 15:32
quote:
Op maandag 22 september 2003 09:19 schreef knillis het volgende:

[..]

Wanneer dan???


S40? Je bedoelt een 850 en dat is aan het BTCC, British Touring Car Championship.
Keb wel de verkeerde gequote maar goed, je snapt het idee...toch?
volvoc70maandag 22 september 2003 @ 16:12
quote:
Op maandag 22 september 2003 14:24 schreef Kindred_Spirits het volgende:
voor dat geld had je je een vele mooiere auto kunnen kopen...
zoals?????
ik_hierdinsdag 23 september 2003 @ 17:08
er rijden nu ook volvo S60's in zowel STCC (Zweeds tourwagen kampioenschap) als in ETCC. (je leert wat als je in zweden zit)
Vallen de koplampen eigenlijk ook te vervangen? Dat vind ik eerlijk gezegd het enige lelijke aan een hele mooie auto.

PS: als het goed is is er ook een C70R, kun je wellicht wat inspiratie aan op doen? (althans, die heb ik zien rijden, zegt niet alles aangezien ik nu in Volvo-stad zit)

bliebliedinsdag 23 september 2003 @ 17:10
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:16 schreef Rover het volgende:
Hier wat links

http://www.vptuning.com/
http://www.volvotuning.be/

[afbeelding]

Staat best leuk zo'n uitlaat
(wel sticker weg)


Die uitlaat zat er en fabrique der al op op de C70 T5 van mijn moeder.

Oh, is al gezegd .
Ik zou een Volvo C70 niet verkrachten met allerlei spoilers. Past er simpelweg niet bij. Mooie velgen, verlagen en eventueel chiptunen (al is dat beetje triestjes, een 2,4T kopen en dan chiptunen, had dan de T5 gekocht ).

De Volvo C70 van mijn moeder is in de fabriek al verlaagd, en heeft van die volvo spaakvelgen (BBS style). En dat is imho 1 van de mooiere C70's die mogelijk zijn. Stijlvol, maar toch anders.

ik_hierdinsdag 23 september 2003 @ 17:21
Even gegoogled, en het lijkt erop dat die C70R die ik zag of een nooit verwerkelijkt prototype of een hobby projectje was. Had de grill met vierkanten uit de nieuwe modellen S80 en V70 met een R op de grill. Zag er verder niet al teveel getuned uit.

BTW: op de deze site http://www.csi-auto.nl/volvo/index.html staan ook links naar volvo tuning bedrijven etc.

volvoc70dinsdag 23 september 2003 @ 17:36
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 17:10 schreef blieblie het volgende:

[..]

Die uitlaat zat er en fabrique der al op op de C70 T5 van mijn moeder.

Oh, is al gezegd .
Ik zou een Volvo C70 niet verkrachten met allerlei spoilers. Past er simpelweg niet bij. Mooie velgen, verlagen en eventueel chiptunen (al is dat beetje triestjes, een 2,4T kopen en dan chiptunen, had dan de T5 gekocht ).

De Volvo C70 van mijn moeder is in de fabriek al verlaagd, en heeft van die volvo spaakvelgen (BBS style). En dat is imho 1 van de mooiere C70's die mogelijk zijn. Stijlvol, maar toch anders.


het is een 2.4T omdat deze motor in de special edition had die ik heb en ik heb ook die uitlaat een die bbs-style velgen
bliebliedinsdag 23 september 2003 @ 17:44
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 17:36 schreef volvoc70 het volgende:

[..]

het is een 2.4T omdat deze motor in de special edition had die ik heb en ik heb ook die uitlaat een die bbs-style velgen


verlagen en je hebt een gruwelijk mooie auto.
die gewone C70's zien der maar lullig uit imho, als ze zo hoog op hun wielen staan.

En dan 18 inch . Erg mooi .

quilitydinsdag 23 september 2003 @ 18:44
Persoonlijk vind ik dat er aan een C70 helemaal niets hoeft te worden getuned!!

Kijk dan:


bliebliedinsdag 23 september 2003 @ 19:06
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 18:44 schreef quility het volgende:
Persoonlijk vind ik dat er aan een C70 helemaal niets hoeft te worden getuned!!

Kijk dan:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


De bovenste 2 C70s zijn verlaagd .
volvoc70woensdag 24 september 2003 @ 15:47
Ik heb een tuner gevonden en die kan hem van 200 pk naar 270 pk en 424 nm tunen ik denk dat ik dat zeker ga doen est. 0-100 5,5 sec
StefanPwoensdag 24 september 2003 @ 15:58
Wat gaat ie precies veranderen dan? Met alleen chippen haal je dat niet vermoed ik...
westrtpwoensdag 24 september 2003 @ 15:58
Het plaatje wat je liet zien hier op fok zoals je hem wilde hebben, dat was best mooi...niet meer aan veranderen dan!
Ultimorawoensdag 24 september 2003 @ 16:10
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:47 schreef volvoc70 het volgende:
Ik heb een tuner gevonden en die kan hem van 200 pk naar 270 pk en 424 nm tunen ik denk dat ik dat zeker ga doen est. 0-100 5,5 sec
mag ik ff weten welke? enneeeh kwanta kosta?
superbossywoensdag 24 september 2003 @ 17:00
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:28 schreef Rover het volgende:

[..]

omg

Daar durf je toch niet in tezitten?!


Mooi spul, meningen ...
Kaj_Awoensdag 24 september 2003 @ 17:15
Ik heb hier wel wat links waar je eventueel kunt kijken voor tuningvoor volvo's:

http://www.volvotuning.com

http://www.potgieter.nl

http://www.telpoint.nl (chiptuning)

http://www.europeantuning.com/

http://www.supertuning.cjb.net/ (o.a volvo)

http://www.chiptunen.nl/

carina86woensdag 24 september 2003 @ 17:30
is dit nie iets leuks voor de DTM- races ofsow? lijkt me best een auto die er bij past! *euhm, mocht hij er nog niet bij rijden dan *
Eulwoensdag 24 september 2003 @ 18:15
Ik denk dat je met het laten chip-tunen al erg veel kan berijken.
Je bent de gelukkige bezitter van een auto met turbo (heerlijk), hier valt véél uit te halen zonder er veel voor te hoeven doen. Door de waste-gate anders af te laten stellen wordt de turbodruk hoger (dus betere cilindervulling) en een andere dump vailve schijnt ook nogal wat uit te kunnen maken. Dit in combinatie met een andere chip moet wel de nodige PK's opleveren maar voornamelijk een veel hoger koppel (trekkracht).

Probeer er eens achter te komen of er een aantal volvo gespecialiceerde tuners zijn (in binnen of buitenland), wellicht dat ze bij de dealer wat weten.
Ik werk zelf bij saab en wij hebben het een en ander rijden wat is getuned door een saab specialist (abbott) in engeland, erg goede ervaringen mee en fenomenaal wat ze er uit halen! Je stuurt je ecu op en krijgt een getunde terug, kleppen ed (waarvan je wel moet opgeven dat je die wilt toepassen!!) zouden ze evt. bij je dealer kunnen monteren. Maar het mooist is als je hem naar de specialist toe brengt.

succes en laat je goed informeren! Het is niet zomaar een speeltje waar je aan gaat knutselen...

v70rdonderdag 16 oktober 2003 @ 13:09
Ik heb zelf een v70r met 330pk/450Nm getuned door www.rica.nl

Er zit in een chip, luchtfilter, 3" DP met racekat, Ferrita uitlaat....

Bij de Volvo dealers worden ook altijd Ricachips gebruikt. Hij wordt netjes op de rollerbank afgesteld en gaat daarna als de brandweer.

100 - 160 km/u moet je rekenen op een winst van +/- 2 seconde en zo'n 2.4 T heeft veel koppel bij lage toerentallen.

Suc6
Charles

001donderdag 16 oktober 2003 @ 15:45






Viper_74donderdag 16 oktober 2003 @ 15:53
Heeft de TS nou een C70 of een C70 T ?

Een C70 zou ik niet motorisch tunen, had je net zo goed de T kunnen nemen. Die heeft namelijk een Turbo, en dat merk je bij het chippen en het aanpassen van de motor. Kun je zo 30 / 40 pk erbij krijgen. Turbo druk nog wat verhogen, en hoppa op naar de 300 pk.

Die normale 2,4 da's echt niks. Die houd ik nog bij met me miezele 2 litertje

Dagblad_De_Limburgerzondag 6 februari 2005 @ 02:16
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 15:53 schreef Viper_74 het volgende:
Heeft de TS nou een C70 of een C70 T ?

Een C70 zou ik niet motorisch tunen, had je net zo goed de T kunnen nemen. Die heeft namelijk een Turbo, en dat merk je bij het chippen en het aanpassen van de motor. Kun je zo 30 / 40 pk erbij krijgen. Turbo druk nog wat verhogen, en hoppa op naar de 300 pk.

Die normale 2,4 da's echt niks. Die houd ik nog bij met me miezele 2 litertje
2.4 is juist een prachtige auto, die ontzettend betrouwbaar is, zo'n getunede turbo kun je na een tijdje weggooien, (niet te beginnen over hoevaak je aan de pomp staat)

Ik ga mezelf een 2.4 aanschaffen. 170pk, 0naardehonderdin8,6seconden top van 215 (de turbo doet het 0,8 seconde sneller, nee daar merk je veel van )

Zoveel verschil zit er niet tussen de turbo en niet turbo, de niet turbo is een stuk zuiniger en een stuk betrouwbaarder, dat is 1 ding wat ik wel weet.

En wat voor 2.0litertje heb jij dan?

Ik zou trouwens nooit mijn auto laten chippen, je haalt de waarde van de auto ENORM omlaag en de betrouwbaarheid ook.

Kortom als je een mooie auto wil die snel, mooi en luxe is en een sjiek imago, maar je ook op de centjes moet letten, koop je de c70 2.4.
bliebliezondag 6 februari 2005 @ 02:28
Hmmmmmmmbah.... mijn ouders durven hun auto's toch niet te chiptunen
2 sec scheelt echt veel. Ikzelf vond de 7.9 sec (V70R automaat) al errug hard. Laat staan 5 sec ....
Mietjes

Maar ach.... kmag er toch niet meer in rijden nadat ik afgelopen zomer de R van mijn pa tegen een paaltje aan geparkeerd heb
Impreza_driving_Nutcasezondag 6 februari 2005 @ 02:54
"Een getunede turbo kan je na een tijdje weggooien"

Doe maar, dan ligt hij naast je verstand wat je ook weg hebt gegooid.

Goede tuning hoeft echt niet perse ten koste te gaan van de levensduur van de auto, als jij wat anders beweerd dan moet je maar eens wakker worden.

De tijden van "ff een ander chippie , en verder niks" zijn we allang voorbij.
mx_playerzondag 6 februari 2005 @ 13:49
quote:
Op zondag 6 februari 2005 02:28 schreef blieblie het volgende:
Ikzelf vond de 7.9 sec (V70R automaat) al errug hard. Laat staan 5
wij (fam , ik heb nog geen rijbewijs he) hebben zelf ook nog heel even gekeken naar een v70r, maar de handbak is echt heeel veel sneller dan de automaat.
is die automaat nou zo waardeloos?
matboyzondag 6 februari 2005 @ 13:53
Tunen kan prima, zelfs met fabireks-garantie !

Automaten zijn niet waardeloos maar zijn meestal 4-bakken tov 5-bakken en 5-bakken tov 6-bakken.

Een voorbeeld is een Saab die Hirshmann getuned afgeleverd kan worden via de dealer. Zit je toch op 310 PK ipv 225 of 250 (met garantie dus)

De betere merken doen het dus af-garage.
bliebliezondag 6 februari 2005 @ 13:57
quote:
Op zondag 6 februari 2005 13:49 schreef mx_player het volgende:

[..]

wij (fam , ik heb nog geen rijbewijs he) hebben zelf ook nog heel even gekeken naar een v70r, maar de handbak is echt heeel veel sneller dan de automaat.
is die automaat nou zo waardeloos?
Ik heb alleen de automaat gereden, en ik moet zeggen dat die perfect rijdt.
Mijn pa moet erg ver rijden naar zijn werk, vandaar dattie een automaat wilde omdat dat rustiger rijdt (volgens hem dan). En al die mensen die kicken op een paar seconde... Tjaah hoe vaak trap je die auto nu door tot zijn max? Het is leuk dattie hard kan. En soms gebruik je het ook wel. Maar het kost uiteindelijk alleen maar enorm veel benzine. De wegligging van de R vind ik weer wel subliem. Eerst hadden we een T5, en de R ligt veeeeeeeeeel beter op de weg, en daar heb je imho veel meer aan dan een auto die 5sec op papier sneller gaat. Veel mensen halen dat niet eens met schakelen. Dus jah. De Golfjes blijf je toch wel voor bij het stoplicht .

Overigens kan je de Automaat van de R met een klein tikje van de pook opzij half automaat maken zodat je wel zelf mag kiezen wanneer je schakelt.
mx_playerzondag 6 februari 2005 @ 19:58
quote:
Op zondag 6 februari 2005 13:57 schreef blieblie het volgende:

[..]

Ik heb alleen de automaat gereden, en ik moet zeggen dat die perfect rijdt.
Mijn pa moet erg ver rijden naar zijn werk, vandaar dattie een automaat wilde omdat dat rustiger rijdt (volgens hem dan). En al die mensen die kicken op een paar seconde... Tjaah hoe vaak trap je die auto nu door tot zijn max? Het is leuk dattie hard kan. En soms gebruik je het ook wel. Maar het kost uiteindelijk alleen maar enorm veel benzine. De wegligging van de R vind ik weer wel subliem. Eerst hadden we een T5, en de R ligt veeeeeeeeeel beter op de weg, en daar heb je imho veel meer aan dan een auto die 5sec op papier sneller gaat. Veel mensen halen dat niet eens met schakelen. Dus jah. De Golfjes blijf je toch wel voor bij het stoplicht .

Overigens kan je de Automaat van de R met een klein tikje van de pook opzij half automaat maken zodat je wel zelf mag kiezen wanneer je schakelt.
ik bedoelde dat het me opviel dat bij de volvo de opgegeven cijfers van de handbak en automaat, veel meer verschillen dan bijvoorbeeld een BMW.