abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13336504
quote:
Op zondag 21 september 2003 15:36 schreef Mijnheer_Willem het volgende:

[..]

Tja, ik wil jou er niet mee belasten omdat jij het al zo druk hebt.
Want dan voel ik me schuldig
pi_13336578
quote:
Op zondag 21 september 2003 13:41 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens want ik heb zelf ook Borderline en nooit medicatie gehad en zelfs begeleiders vonden het niet nodig .
Het ligt natuurlijk ook aan de klachten van de Borderliner en in welke mate ze overheersen.
Gewoon mee stoppen is niet echt verstandig maar praat er wel over met begeleider en zet voor jezelf de na en voordelen van gebruik op een rijtje .

Bij mij zijn de klachten ook leefbaar.
Alleen heb ik 3 weken geleden 1 uitschieter gehad, maar dat beschouw ik wel als een eenmalige actie. Maar gebaseerd op die ene misser wilden ze me die zooi geven. Terwijl ik altijd duidelijk kenbaar gemaakt heb zeer tegen medicatie te zijn, ongeacht welke soort.
Maar ik ga het bespreken. Gedragstherapie vind ik belangrijker dan medicijnen. Als ik mijn gevoelens zou willen onderdrukken zou ik ook aan de drugs kunnen gaan, maar dat doe ik ook niet.
pi_13336957
Ik denk als ik het zo hoor , inderdaad weer handig is om gedragstherapie te gaan doen . Uit verhaal begreep ik dat je na 4 jaar stoppen met krassen weer bent gaan doen , uit ervaring van mijzelf weet ik ook dat je juist naar de wortel van het probleem moet gaan en dan om zien te keren .
Bij mij is het toen ook met krassen gegaan, en kan nu juist door de therapie al 1 1/2 jaar niet meer kras en af en toe heb ik de gedachtes nog weleens maar ik doe het niet meer omdat ik weet voor mezelf wat de gevolgen zijn en eerlijk gezegd bevalt me het krasvrij zijn (behalve de krasjes van mijn katje Lola maar dat is weer een ander verhaal;) ) Ik denk juist eigenlijk dat het pleit voor jou dat je geen medicatie wil maar juist via die therapie wil leren hoe je er mee om moet gaan .
We are the weirdo's mr - The Craft
  zondag 21 september 2003 @ 17:01:25 #29
3967 Orac
So far so Good
pi_13337848
Slik nu 5 mnd seroquel, ben 20 kilo aangekomen, en bijwerkingen zijn nu wel voorbij.
Er is hoop ;-)
Realiteit is wat ik zie
pi_13339007
Valt Risperdal niet onder dezelfde groep medicijnen als Seroquel? Misschien iets om voor te stellen aan je behandelaar.
Suc6 met alles
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_13358072
Ik heb ook Seroquel geslikt maar dan voor Gilles de la Tourette syndrome en waanachtige gedachten. Ik slikte 900mg, heel hoog dus. Het hielp wel maar niet bijzonder goed ofzo. Ik heb heel veel van dat soort type medicijnen geslikt en het duurt altijd minstens 3-6 weken voordat ze gingen werken. Slaperigheid had ik niet zo veel last van bij Seroquel maar wel van andere medicijnen in die categorie. Ik slik op het ogenblik Zeldox maar dat is in Nederland nog niet op de markt (ik heb het uit Amerika). Het eerste wat ik zou doen als ik jou was is met je psychiater praten. Vervelende bijwerkingen komen heel vaak voor bij psychiatrische medicijnen maar meestal zijn de resultaten belangrijker. Slaperigheid hebben heel veel mensen last van bij (atypische) antipsychotica. Ik heb het ook, heel vervelend maar wat bij mij helpt is de dosering verdelen over de hele dag. Ik neem mijn medicijnen bv. 4 keer per dag, 4 keer een hele lage dosering dus, in plaats van 1 of 2 keer een zware. Het voordeel van Seroquel is dat je er meestal niet dik of veel dikker van wordt. Bij andere antipsychotica is dit het meest voorkomende bijwerking en dat is echt vervelend. Ik heb ze bijna allemaal geprobeert en ben nu eindelijk tevreden (met Zeldox). Als je nog vragen heb, stel ze gerust. Veel succes! (en praat met je psychiater)
pi_13368313
edit

[Dit bericht is gewijzigd door Dukhlovi op 22-09-2003 21:11]

100% Funk
pi_13372160
Ik vermaak me hier echt altijd tussen de beroepsmongoulen!
pi_13374199
quote:
Op maandag 22 september 2003 22:44 schreef Xienatorr het volgende:
Ik vermaak me hier echt altijd tussen de beroepsmongoulen!
Post dan ff niet
Let's plant a tree
  dinsdag 23 september 2003 @ 00:00:35 #35
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13374339
Is het dan echt niet mogelijk iets lichters te slikken? Werkt een middel als Oxazepam niet bij jou? Dat kreeg ik bijv. ooit voorgeschreven en maakte me erg rustig en had veel minder bijwerkingen, bovendien was de dosis veel lager. 100mg is wel erg veel..
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_13374462
quote:
Op maandag 22 september 2003 23:53 schreef Vava het volgende:

[..]

Post dan ff niet

Ja ik post altijd wat ik denk............

Zijn nog geen medicijnen voor zegt de DOC

pi_13374734
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 00:07 schreef Xienatorr het volgende:

[..]

Ja ik post altijd wat ik denk............

Zijn nog geen medicijnen voor zegt de DOC

Sommige dingen laat je gewoon uit fatsoen....
Let's plant a tree
pi_16826721
quote:
Op zondag 21 september 2003 17:01 schreef Orac het volgende:
Slik nu 5 mnd seroquel, ben 20 kilo aangekomen, en bijwerkingen zijn nu wel voorbij.
Er is hoop ;-)
Jezus Mij werd vandaag nog verteld dat je er geen grámmetje van aankomt Nou laat ik dat dan maar hopen En 5 maanden lang bijwerkingen???

Mien, slik je nog steeds Seroquel? Zo ja, hoe gaat het er mee?

pi_16826881
Ik slik het zelf niet, maar heb wel gewerkt in de psychatrie. Wat ik weet van seroquel is dat het de antipsychotica met de minste bijwerkingen is.
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
  maandag 2 februari 2004 @ 20:47:10 #40
11682 Moonah
Jolie femme
pi_16827512
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:29 schreef _Lynne_ het volgende:

[..]

Jezus Mij werd vandaag nog verteld dat je er geen grámmetje van aankomt Nou laat ik dat dan maar hopen En 5 maanden lang bijwerkingen???

Mien, slik je nog steeds Seroquel? Zo ja, hoe gaat het er mee?

Beetje ontactische topickick....
Mien komt al een poos niet meer op Fok.
Bovendien weet jij net zo goed als ik dat medicatie bij iedereen andere bijwerkingen heeft. Kijk hier maar bv:
quote:
Op maandag 22 september 2003 14:01 schreef Clairetje het volgende:
Het voordeel van Seroquel is dat je er meestal niet dik of veel dikker van wordt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_16827594
En wie zegt dat Orac 20 kilo is aangekomen door de Seroquel...
Let's plant a tree
pi_16827678
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:47 schreef Moonah het volgende:

[..]

Beetje ontactische topickick....
Mien komt al een poos niet meer op Fok.
Bovendien weet jij net zo goed als ik dat medicatie bij iedereen andere bijwerkingen heeft. Kijk hier maar bv:
[..]

Hoe moet ik nou weten dat Mien hier niet meer komt? Ík ben niet degene die continue bovenop de Mien-topics zit hoor.
pi_16827706
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:49 schreef Vava het volgende:
En wie zegt dat Orac 20 kilo is aangekomen door de Seroquel...
Omdat hij/zij die suggestie wekt misschien?
pi_16827826
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:51 schreef _Lynne_ het volgende:

[..]

Omdat hij/zij die suggestie wekt misschien?

Daar heb je gelijk in
mijn ervaring is iig anders, misschien heb je daar wat meer aan
Let's plant a tree
pi_16827942
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:54 schreef Vava het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in
mijn ervaring is iig anders, misschien heb je daar wat meer aan

Ik zit gewoon vreselijk te balen van al die klotemedicatie. Ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in. Dit wordt het zoveelste medicijn op mijn lijstje. Het liefst zou ik niets slikken natuurlijk, maar ja.
  maandag 2 februari 2004 @ 21:03:17 #46
11682 Moonah
Jolie femme
pi_16828223
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:50 schreef _Lynne_ het volgende:
Hoe moet ik nou weten dat Mien hier niet meer komt?
Staat in haar ondertitel, daar door weet ik het ook.
quote:
Ík ben niet degene die continue bovenop de Mien-topics zit hoor.
Ik ook niet hoor.
Kreator, die zit er altijd bovenop.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_16828288
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:57 schreef _Lynne_ het volgende:

[..]

Ik zit gewoon vreselijk te balen van al die klotemedicatie. Ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in. Dit wordt het zoveelste medicijn op mijn lijstje. Het liefst zou ik niets slikken natuurlijk, maar ja.

Sinds wanneer slik je het? En hoeveel?
Let's plant a tree
pi_16830116
ten eerste: niemand heeft exact dezelfde bijwerkingen dus je kunt nooit zeggen hoe iets valt bij iemand.

ten tweede, mijn ervaring is dat je er idd nauwelijks van aankomt

ten derde is je goed voelen niet velen malen belangrijker dan een paar kilo erbij??

pi_16830280
mien leest zeker nog wel mee, dus ze heeft vast nog wel wat aan ervaringen van anderen. Tenzij ze het medicijn inmiddels niet meer slikt, dat weet ik natuurlijk niet
  maandag 2 februari 2004 @ 22:05:25 #50
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_16830696
Ik vind in ieder geval je nieuwe avatar leuk Mien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')