Sinds bijna 2 weken slik ik Seroquel (100mg) voor mijn borderline stoornis.
Vervelende bijwerking is dat ik er vreselijk duizelig en slaperig van word. Kan mijn zoontje zo niet eens meer fatsoenlijk verzorgen, dus ik heb besloten om er op eigen houtje mee te stoppen.
Ben benieuwd of meer mensen dit middel hebben gebruikt en hoe jullie ervaringen ermee zijn Ik merkte er nog maar weinig van, alleen die nare bijwerkingen
Sorry maar dit klinkt inderdaad als borderline... overal maar excuses voor zoeken..... en ja het kan kwaad... je slikt die dingen niet voor niets
Sowieso zijn bijwerkingen altijd vervelend in het begin, dat gaat over dus zet je er ff overheen en geef het een kans.
Maw doe niet zo onverstandig, je slikt het niet voor niets.
Ik zou toch nog minstens 2 mnd doorzetten.
Moest je niet nog naar de dokter dan deze eerste maand?
Moest ik wel toen ik Seroxat kreeg... Dat werkte pas goed na 2-3 maanden. In het begin had ik dezelfde bijwerkingen als jij nu beschrijft
de bijwerkingen horen na een maand minder te worden!
quote:Ik slik een bijzonder lage dosering (200-750 mg is normaal) en het is eigenlijk bedoeld voor mensen die aan schizofrenie lijden, wat is dus niet heb.
Op zaterdag 20 september 2003 20:57 schreef sigterm het volgende:
"dus ik heb besloten om er op eigen houtje mee te stoppen."Sorry maar dit klinkt inderdaad als borderline... overal maar excuses voor zoeken..... en ja het kan kwaad... je slikt die dingen niet voor niets
quote:Ik ben afgelopen week naar de psychiater geweest die het me heeft voorgeschreven en over 2 weken moet ik weer.
Op zaterdag 20 september 2003 21:01 schreef Ole het volgende:
Veel medicijnen voor psychische problemen werken pas echt goed na een langere tijd.Ik zou toch nog minstens 2 mnd doorzetten.
Moest je niet nog naar de dokter dan deze eerste maand?
Moest ik wel toen ik Seroxat kreeg... Dat werkte pas goed na 2-3 maanden. In het begin had ik dezelfde bijwerkingen als jij nu beschrijftde bijwerkingen horen na een maand minder te worden!
of je moet al bezig zijn of zoiets, dat weet ik niet
Ik raad je aan het eens in de alternatieve sfeer te zoeken voor dit soort klachten.
quote:Ja net zoals Siliva Millecam deed, goed idee!
Op zaterdag 20 september 2003 21:12 schreef FijneDolfijn het volgende:
Borderline Stoornis. Alweer zo'n term van de psychiatrie die vlees noch vis is. Je kunt er zo weinig mee, en met die drugs van hun al helemaal niet.Ik raad je aan het eens in de alternatieve sfeer te zoeken voor dit soort klachten.
quote:dat is nu niet aan de orde lijkt me in deze vraagstelling waar of niet?
Op zaterdag 20 september 2003 21:12 schreef FijneDolfijn het volgende:
Borderline Stoornis. Alweer zo'n term van de psychiatrie die vlees noch vis is. Je kunt er zo weinig mee, en met die drugs van hun al helemaal niet.Ik raad je aan het eens in de alternatieve sfeer te zoeken voor dit soort klachten.
quote:Hij begint met schelden om niks.
Op zaterdag 20 september 2003 21:24 schreef DarkElf het volgende:
zeg kan het even? gewoon lekker ontopic blijven lijkt me handiger dan dit gedoe
quote:Dat is wel aan de orde. Ze klaagt over de gevolgen van medicijnen, die op basis van een oordeel van een vage psychiator die 9 van de 10 keer niks oplost bij dit soort zaken uitgeschreven wordt, en nu wil ze er vanaf. Nou, dan is mijn advies een optie.
Op zaterdag 20 september 2003 21:19 schreef DarkElf het volgende:dat is nu niet aan de orde lijkt me in deze vraagstelling waar of niet?
quote:Zoals al gezegd, je maakt een domme vergelijking. En bovendien is het ene oordeel niet het andere, want met dit soort opmerkingen doe je al de goeie resultaten uit die richting teniet. Kan best zijn dat daar fouten zijn gemaakt, maar het getuigt niet van enige kennis van zaken om daarmee maar te concluderen dat het allemaal gevaarlijke kwakzalvers zijn. Juist voor psychische problemen boekt deze sector best goeie resulaten, i.t.t. tot de psychiatrie zelf.
Op zaterdag 20 september 2003 21:17 schreef TrenTs het volgende:
Ja net zoals Siliva Millecam deed, goed idee!
quote:Ik maak geen domme vergelijking.
Op zaterdag 20 september 2003 21:32 schreef FijneDolfijn het volgende:[..]
Zoals al gezegd, je maakt een domme vergelijking. En bovendien is het ene oordeel niet het andere, want met dit soort opmerkingen doe je al de goeie resultaten uit die richting teniet. Kan best zijn dat daar fouten zijn gemaakt, maar het getuigt niet van enige kennis van zaken om daarmee maar te concluderen dat het allemaal gevaarlijke kwakzalvers zijn. Juist voor psychische problemen boekt deze sector best goeie resulaten, i.t.t. tot de psychiatrie zelf.
Mientje, ik kan wel begrijpen dat je met die troep stopt, maar je bent er ook niet zonder reden aan begonnen toch? Ze hadden je moeten vertellen dat je eerst veel last zou krijgen van de bijwerkingen, zodat je evt. kon zorgen voor iemand die je kan helpen met de verzorging van je zoontje. Je hebt groot gelijk dat het op deze manier onverantwoord is om door te blijven gaan. Ik hoop alleen dat je wel inziet dat het zonde is. Er is mij wel eens verteld dat hoe erger je reageert op de bijwerkingen in het begin, hoe beter je zal reageren op de werking op lange termijn. En geloof me, die bijwerkingen gaan echt weg hoor. Misschien tijd voor een tweede kans? Ik zou het echt nog niet opgeven hoor. Wellicht kan iemand in je omgeving (je partner?) helpen de eerste tijd te doorstaan? Je komt in elk geval zeker in aanmerking voor thuiszorg deze periode. Ik begrijp dat aanvraag, honorering en wachtlijsten de nodige tijd zal vergen, maar het is voor een goed doel toch? Uiteindelijk heeft je zoontje er ook baat bij als zijn mama lekker in haar velletje zit. In elk geval veel sterkte
quote:Thanks voor de reactie.
Op zaterdag 20 september 2003 21:45 schreef Ravenous het volgende:
Goh veel nuttige bijdragen weer in dit topic zeg daar heeft TS echt veel aanMientje, ik kan wel begrijpen dat je met die troep stopt, maar je bent er ook niet zonder reden aan begonnen toch? Ze hadden je moeten vertellen dat je eerst veel last zou krijgen van de bijwerkingen, zodat je evt. kon zorgen voor iemand die je kan helpen met de verzorging van je zoontje. Je hebt groot gelijk dat het op deze manier onverantwoord is om door te blijven gaan. Ik hoop alleen dat je wel inziet dat het zonde is. Er is mij wel eens verteld dat hoe erger je reageert op de bijwerkingen in het begin, hoe beter je zal reageren op de werking op lange termijn. En geloof me, die bijwerkingen gaan echt weg hoor. Misschien tijd voor een tweede kans? Ik zou het echt nog niet opgeven hoor. Wellicht kan iemand in je omgeving (je partner?) helpen de eerste tijd te doorstaan? Je komt in elk geval zeker in aanmerking voor thuiszorg deze periode. Ik begrijp dat aanvraag, honorering en wachtlijsten de nodige tijd zal vergen, maar het is voor een goed doel toch? Uiteindelijk heeft je zoontje er ook baat bij als zijn mama lekker in haar velletje zit. In elk geval veel sterkte
quote:Dat kan niet met borderline.
Op zaterdag 20 september 2003 22:20 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Ik voel me nu weer beter in mijn vel nu ik zelf verkering heb met een schat van een jongen,dus ik wil het toch even zonder medicatie aanzien [afbeelding]
Maar ik zou met deze bijwerkingen gebruik niet doorzetten, is fysiek gezien onveilig. Stoppen met zware medicijnen is geestelijk gezien weer gevaarlijk, ik zou z.s.m. contact opnemen met je behandelaar
quote:Dat je hele erge bijwerkingen van dit soort medicijnen kan krijgen weet je (als het goed is) van te voren dus als je met zoiets begint kun je er beter goed over nadenken dan op eigen houtje dingen gaan doen.Meschien dat je er nu een paar weken erge last van hebt wat ook verveelend is voor je zoontje maar op langere termijn is het meschien wel beter (ook voor hem)want als je bordeline hebt krijg je die pillen niet voor zweetvoeten neem ik aan.... Succes ermee iig!!!
Op zaterdag 20 september 2003 21:07 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Ik ben afgelopen week naar de psychiater geweest die het me heeft voorgeschreven en over 2 weken moet ik weer.
Maar ik voel me echt extreem duizelig, dat is niet gezond meer. Als de opvoeding van de kleine in het gedrang komt vind ik dat ik er beter mee kan stoppen.
Sowieso vind ik gedragstherapie nodig in mijn geval, niet medicatie. Dan kan ik net zo goed aan de drugs gaan, dan worden mijn emoties ook de kiem in gesmoord [afbeelding]
quote:Daar ben ik het niet mee eens want ik heb zelf ook Borderline en nooit medicatie gehad en zelfs begeleiders vonden het niet nodig .
Op zaterdag 20 september 2003 22:37 schreef TrenTs het volgende:[..]
Dat kan niet met borderline.
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 22:20 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Dus ik heb niemand naar wie mijn zoontje toe kan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |