abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13312801
* Fok! Movie Trivia - September 2003

Spelregels
Iemand heeft een vraag gesteld en het is aan jou en de mede-Fok!kers om die te beantwoorden. Als de vragensteller dit nodig acht, mag hij natuurlijk hints geven. Bij onduidelijkheid beslist de vragensteller wie het goede antwoord gegeven heeft en wi het punt krijgt.
Degene wie hem het eerst goed beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen, er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Als deze persoon dat niet binnen een uur gedaan heeft, mag iemand anders deze taak van hem overnemen. Dit om het topic niet onnodig lang vast te laten zitten.
Het is niet toegestaan om meerdere antwoorden in één post te geven. De vragensteller dient, in het geval dit tog gebeurt alleen naar het bovenste antwoord te kijken en de rest te negeren.
Het is handig als de persoon die de vraag gesteld heeft het topic in de gaten blijft houden. Als hij/zij voor een langere periode daar niet toe in staat is, is er waarschijnlijk wel iemand bereidt om deze vraag op te geven, aan wie dan het goede antwoord doorgegeven kan worden, zodat deze de jurering verder op zich kan nemen.

* Let op!!!! Het is niet toegestaan om meer dan 2 gokken/antwoorden te doen, voordat de vragensteller deze afgekeurd heeft. Dit om het spammen van tig antwoorden door één persoon te voorkomen.

Puntentelling
Elke maand wordt er een nieuwe ranking gestart. De laatste vraag die voor 0:00 uur van de laatste dag van de maand is gesteld, telt nog mee voor die maand. Als deze vraag beantwoord is wordt er een nieuwe topic geopend (met als titel: "Fok! Movie Trivia - [MAAND JAAR] I").De resultaten van de vorige maanden en de overall ranking kun je in dit topic terugvinden: Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Elke goed beantwoorde vraag is één punt waard. In elke 10e topic van de maand tellen de punten dubbel.

Vragen
Je mag vragenstellen over elke film die je kan bedenken (TV-films, direct-to-video-films, films die nog in de bios moeten komen, mogen dus ook), zolang je maar verwacht dat de vraag te beantwoorden is.
Vragen waarvoor meerdere antwoorden mogelijk zijn kun je het best vermijden, aangezien dit nog wel eens onduidelijkheden wat punten verdeling op kan leveren. Bij vragen met meerdere antwoorden, moeten al je antwoorden in dezelfde post staan om goedgekeurd te kunnen worden.
Een overzicht van de soorten vragen die al geweest zijn is hier te vinden, met dank aan mamamiep : Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic

* Nieuw!!!!!!!!!!
Omdat er tegenwoordig een spoilertag is, is het handig om die af en toe te gebruiken. Zo was er laatst een vraag om 10 films op te noemen waar de hoofdpersoon dood ging op het eind. Als je die film nog niet hebt gezien, dan wil je dat niet weten. Daar is de spoilertag heel erg handig voor. Gebruik die dan als volgt bij je antwoord:

code:
[spoiler] De Titanic zinkt. [/spoiler]
Dit komt er dan zo uit te zien:
spoiler:
De Titanic zinkt.

Bij voorbaat dank .

Stats
Aan het eind van de maand worden ook een aantal statistieken bekend gemaakt over die maand. Statistiek zoals, wie heeft hoeveel vragen van welke vragensteller beantwoord en wat voor soort vragen waren dat. De stats zijn hier te vinden: FMT Stats

Verboden
Het gebruik van IMDb of welke website ook bij het beantwoorden van de vragen is verboden. Als we erachter komen dat dit toch gebeurt is, wordt het punt niet toegekend.

Ranking
Deze zal Gorro aan het begin van elk topic bekend maken, mits hij het topic ook opent natuurlijk.

De vraag
Komt van Scanman01, meen ik..

:{
  zaterdag 20 september 2003 @ 14:28:43 #2
16701 scanman01
Today's a good day
pi_13312901
Welke film?

As the film developes you'll realize that it seems almost like a documentary; it's so real in all possible ways and indeed also in showing how difficult it is to be a teenager as well in a small town and also being "different". It shows that although you have all odds against you it is possible in the end to find some sort of happiness, even as a youngster without much experience of real grown-up life.

My soul is painted like the wings of butterflies
pi_13312968
Fucking Amal?
  zaterdag 20 september 2003 @ 14:36:03 #5
16701 scanman01
Today's a good day
pi_13313007
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 14:32 schreef dolle_hond het volgende:
fucking amal

Da's goed!

pi_13313126
verder over lukas dan

in lilja 4-ever geeft lilja volodja een kado.

wat is dat kado?

pi_13313145
Nog niet gezien helaas..

Geurvreters?

pi_13313161
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 14:44 schreef SODA het volgende:
Nog niet gezien helaas..

Geurvreters?

(is niet makkelijk als je de film niet gezien hebt)

zaterdag 20 september 2003 @ 17:51:54 #9
16701 scanman01
Today's a good day
pi_13316991
Ik denk datdeze vraag te moeilijk is. Heeft verder ook niet al te veel met filmkennis te maken. Als je de film niet hebt gezien, weet je het antwoord nooit.
pi_13317063
was het : the whole world?
I can resist everything except temptation.
pi_13317071
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 17:51 schreef scanman01 het volgende:
Ik denk datdeze vraag te moeilijk is. Heeft verder ook niet al te veel met filmkennis te maken. Als je de film niet hebt gezien, weet je het antwoord nooit.
dat gaat bijna altijd op....
pi_13317083
p.s. goede zaterdag middag btw
  zaterdag 20 september 2003 @ 18:13:42 #13
16701 scanman01
Today's a good day
pi_13317409
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 17:55 schreef Oscar-Wilde het volgende:
dat gaat bijna altijd op....
Hoezo? De meeste films gaan over een globale inhoud of over hoofdrolspelers. Dat weet je ook als je de film niet gezien hebt toch. Voor hele specifieke gebeurtenissen in een film moet je die film gezien hebben. Voor alle andere vragen niet.
Dat er uren totaal niet gereageerd wordt zegt genoeg denk ik.

Maar maakt mij verder niet uit. Ik doe toch niet of nauwelijks mee. Wilde alleen proberen om het topic voor de anderen wat aan de gang te krijgen.

pi_13317711
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 18:13 schreef scanman01 het volgende:
Hoezo? De meeste films gaan over een globale inhoud of over hoofdrolspelers. Dat weet je ook als je de film niet gezien hebt toch. Voor hele specifieke gebeurtenissen in een film moet je die film gezien hebben. Voor alle andere vragen niet.

Maar maakt mij verder niet uit. Ik doe toch niet of nauwelijks mee. Wilde alleen proberen om het topic voor de anderen wat aan de gang te krijgen.

valt wel mee

tis geen detail trouwens

(ps tis zaterdagmiddag, goed weer, dus rustig)

pi_13317777
ik neem aan dat mijn antwoord fout is?
pi_13317858
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 18:13 schreef scanman01 het volgende:

[..]

bij elke vraag gaat in principe op: je weet het of je weet het niet. gokken kun je altijd, bij elke vraag. de keuze om wel of niet te gokken , als je het antwoord niet ( zeker ) weet ligt elke x bij de persoon zelve.

verder zie reactie DH.

zaterdag 20 september 2003 @ 19:04:49 #17
16701 scanman01
Today's a good day
pi_13318330
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 18:39 schreef Oscar-Wilde het volgende:

[..]

bij elke vraag gaat in principe op: je weet het of je weet het niet. gokken kun je altijd, bij elke vraag. de keuze om wel of niet te gokken , als je het antwoord niet ( zeker ) weet ligt elke x bij de persoon zelve.

verder zie reactie DH.

Niet mee eens. Algemene kennis van films of specifieke kennis van een bepaalde film is heel wat anders. Maar zoals gezegd: maakt verder niet uit. Ik ga een filmpje kijken. (Cujo)

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 20-09-2003 19:16]

zaterdag 20 september 2003 @ 19:22:44 #18
21255 GFP
I'm H2O intoLerant...
pi_13318849
Ik heb de film niet gezien en dolle_hond zei al, dan wordt het lastig, neem aan dat het dus geen alledaags kado is. Misschien wel voor een arme russische familie, maar niet voor ons verwende westerlingen
Het heeft dus ook geen zin om te gokken.
Misschien een hintje dan?
You're probably wondering where you are. I'll tell you where you might be. You might be in the room that you die in. Up until now, you've simply sat in the shadows. So, you're going to watch yourself die today, Adam. Or do something about it.
pi_13319523
t heeft te maken met de dagelijkse bezigheid van volodja, een jochie van een jaar of 14 die niet naar school gaat
pi_13319558
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 19:04 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Niet mee eens. Algemene kennis van films of specifieke kennis van een bepaalde film is heel wat anders. Maar zoals gezegd: maakt verder niet uit. Ik ga een filmpje kijken. (Cujo)

dat klopt, maar film-specifieke vragen komen tegenwoordig best vaak voor.
  zaterdag 20 september 2003 @ 19:53:40 #21
21255 GFP
I'm H2O intoLerant...
pi_13319585
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 19:50 schreef dolle_hond het volgende:
t heeft te maken met de dagelijkse bezigheid van volodja, een jochie van een jaar of 14 die niet naar school gaat
Een leesboek?
You're probably wondering where you are. I'll tell you where you might be. You might be in the room that you die in. Up until now, you've simply sat in the shadows. So, you're going to watch yourself die today, Adam. Or do something about it.
  zaterdag 20 september 2003 @ 19:54:09 #22
21255 GFP
I'm H2O intoLerant...
pi_13319595
een schoolbord?
pi_13319686
playboy of een andere sexie boekje
pi_13319711
sigaretten

edit: p.s dit is eigenlijk mijn 3de gok, want mijn 1ste is nog steeds niet fout gekeurd...

pi_13319763
hoi GFP

hoe is je weekend?

p.s. ik neem aan dat GFP je initialen zijn, loop al sinds donderdag steeds te gokken , waar de F en P voor staan

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')