mijn snaren van mijn elektrische gitaar waren slecht en daarom heb ik ze eraf gehaald. Nu is mijn vraag: is er een speciale techniek of manier voor hoe ik ze bovenaan vast moet maken,
zo ja? welke?
Bij voorbaat dank
meestal heb je er ook 2 kleine gaten bij dat voorste dingen zitten (waar ze aan vast moeten) kun je ze eerst daar doorheen halen en dan vastknopen
en dan draaien
met een basgitaar is dat gelukkig makkelijker
maar het schijnt dat je ze er verkeerd om op kan zetten, dat had met de draairichting te maken ofzo....
de bron waar ik dat uit heb is heel erg betrouwbaar (in mijn ogen) maar vraag me niet naar details... ik speel nog geen gitaar
quote:Heej munkey, hartstikke bedankt ik heb ze er al op zitten!!
Op zaterdag 20 september 2003 13:04 schreef MuNKeY het volgende:
http://www.geocities.com/BourbonStreet/Quarter/9440/stringgt.htmmisschien heb je er iets aan
Wie weet hier iets van?
quote:Iemand nog een makkelijkere beschrijving? In meerdere stappen ofzo.
Op zaterdag 20 september 2003 13:04 schreef MuNKeY het volgende:
http://www.geocities.com/BourbonStreet/Quarter/9440/stringgt.htmmisschien heb je er iets aan
BTW, wie heeft zijn gitaar aangesloten op de computer, ik heb dat wel gedaan en heb een proggie die gitaar effecten maakt, echt heftig gewoon, is tegelijker tijd een versterker.
quote:Welk programma?
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:08 schreef mikezwet het volgende:
Ik doe ze altijd gewoon erdoorheen en dan draaien, komen ze vanzelf vast.BTW, wie heeft zijn gitaar aangesloten op de computer, ik heb dat wel gedaan en heb een proggie die gitaar effecten maakt, echt heftig gewoon, is tegelijker tijd een versterker.
punt 1: hij heeft het over een electrische gitaar, dant valt er niet echt "knoopjes te leggen"
punt 2: het verhaaltje over de spanning van de hals als je alle snaren eraf haalt is alleen waar bij acoustische gitaren, en dan alleen maar bepaalde typen ervan. bij de meeste acoustische en alle electrische gitaren maakt het geen zak uit.
verder ligt het eraan wat voor een brug je hebt (tune -o- matic, string thru body, strat trem, floyd) en wat voor een type snaren je gebruikt.
quote:Ik heb Guitar FX processor 2.6
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:12 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Welk programma?
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 26-10-2003 21:52]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 26-10-2003 21:52]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |