K vind de Kaagbaan altijd wel een mooie plek en anders de Polderbaan, kom ik sowieso altijd wel langs als ik naar Schiphol ga, vanuit mijn richting met de racefiets/scooter. Bij de McDonalds sta ik altijd wat minder, omdat die baan mijnder vaak in gebruik is. Ik neem soms ook mn scanner mee, en die staat meestal gewoon op Tower of Approach als ze gaan landen. Als je wil weten vanaf welke baan ze gaan opstijgen moet je niet naar de Clearence luisteren, maar naar de Taxi frequency.
Heb hier nog wel een klein overzichtje voor de frequencys voor de mensen met een scanner:
121.9700 Start frequency en clearance delivery
121.7000 Ground control West
121.8000 Ground control East
118.1000 Tower (departing traffic)
119.2250 Tower (approaching traffic)
118.4000 Incoming traffic (arrival)
121.2000 Incoming traffic (approach)
119.0500 Departing traffic (departure)
122.2000 Departure weather information (ATIS)
132.9750 Arrival weather information (ATIS)
123.7000 Amsterdam radar CTA A’dam west, below FL245
123.8500 Amsterdam radar CTA A’dam south, below FL245
124.8700 Amsterdam radar CTA A’dam east, below Fl245
125.7500 Amsterdam radar CTA A’dam west, below FL245
129.3000 Amsterdam radar CTA A’dam east, below Fl245
118.8000 SUGOL holding, waiting area
120.5500 ARTIP holding, waiting area
130.9500 RIVER holding, waiting area
127.6200 Maastricht Eurocontrol: SUB sector A’dam FL300 and higher
135.4500 Maastricht Eurocontrol: SUB sector FL300 and higher
Je kunt
hier ook live ATC luisteren voor de mensen die geen scanner hebben kun je vast thuis luisteren welke baan ze landen/opstijgen
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. (Albert Einstein)