abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_906458
quote:
Op 06 april 2001 14:36 schreef Dixidito het volgende:
jij ook al?
^5 felt like I was caught between the devil and the deep blue sea
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_906639
Nou wat ik van Nance begreep (uit dat interview dan) was dat veel mensen dat aan haar vroegen, of ze anorectisch was...nee dus ...
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  zaterdag 7 april 2001 @ 11:13:47 #28
3498 Barb
Graduated Fool
pi_910011
quote:
Op 06 april 2001 11:39 schreef Danny het volgende:
Met middelen als Prednison kan de pijn tegengegaan worden, maar dat verkort dat weer je levensduur.
Is dit alleen wanneer je Crohn hebt of hoort dit bij Prednisone, Danny Dit is echt compleet nieuw voor me en ik kan er verder ook niks over vinden.

* Barb slikt ook regelmatig Prednisone en is al lang blij dat ze (nog) geen opgeblazen gezicht heeft, maar wil toch wel graag lang blijven leven.

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  Admin zaterdag 7 april 2001 @ 12:27:23 #29
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_910194
quote:
Op 07 april 2001 11:13 schreef Barb het volgende:
* Barb slikt ook regelmatig Prednisone en is al lang blij dat ze (nog) geen opgeblazen gezicht heeft, maar wil toch wel graag lang blijven leven.
Je zult er niet zo snel aan doodgaan hoor. Gaat meer om de kwaliteit van het leven denk ik.
Mijn opa slikt al jaren prednison met als gevolg: ontzettend opgezwollen pens, bolle kop, zwakke botten, maag-darmklachten, staar etc.
Als Knor het langdurig (dagelijks) zou gebruiken zou ze dusdanig dik worden (vochtophoping) dat het de ingewanden zou verdrukken. Haar arts heeft 't haar dan ook afgeraden om op deze jonge leeftijd al te beginnen aan prednison.

Verder nog wat algemene info:

quote:
De bijwerkingen zijn afhankelijk van de hoeveelheid prednison die u inneemt en de duur van de behandeling. Mogelijke bijwerkingen zijn een toename van gewicht, een opgezwollen gelaat en het vasthouden van vocht. Door prednison kan de huid kwetsbaarder worden zodat er makkelijker blauwe plekken ontstaan en wondjes slechter genezen.
Prednison kan bij langdurig gebruik leiden tot botontkalking. Daarnaast kan prednison de bloeddruk verhogen en kan er een lichte vorm van suikerziekte ontstaan. Prednison kan maagklachten geven. Bij verdenking op bijwerkingen moet u dit aan uw arts melden.
Prednison geeft een verhoogde kans op infecties. Bij koortsende ziektes en/of operaties heeft uw lichaam tijdelijk meer behoefte aan prednison. De prednison dosering mag nooit veranderd worden zonder voorafgaand overleg met uw reumatoloog of huisarts. Elke arts die u behandelt moet weten dat u prednison gebruikt.
( bron: AZL )
quote:
De behandeling met prednison heeft vele mogelijke bijwerkingen, vooral bij langdurig gebruik (bijvoorbeeld een opgezet gelaat, gewichtstoename, jeugdpuistjes, stemmingsveranderingen, slapeloosheid, hoge bloeddruk, suikerziekte, verhoogde gevoeligheid voor infecties, slechte wondgenezing, botontkalking, maagklachten, staar, hoge oogboldruk).
( Bron: VSN )
Op de Service Apotheek staat nog wat info over prednison en de bijwerkingen ervan.

Verder kun je alles lezen over Prednison en de bijwerkingen als je even met Google zoekt. Google voorgebakken zoekopdracht.

Verder is de mate van bijwerkingen denk ik sterk afhankelijk van de dosering en regelmaat van het gebruik (kort danwel langdurig etc).
Gewoon even bijlezen en voor je 't weet kun je aan je arts uitleggen wat prednison is en doet met je lichaam

[Dit bericht is gewijzigd door Danny op 07-04-2001 12:28]

Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_922140
Prednison is niet het enige medicijn dat gebruikt kan worden bij Crohn. Er zijn inmiddels ook andere medicijnen die veel minder een aanslag op je lichaam plegen (bijvoorbeeld Pentasa). Verder is het zo dat slechts een klein percentage van de mensen met Crohn het in zo'n ernstige mate heeft dat het een 'normaal' leven in de weg staat. Veruit het grootste deel van de mensen met Crohn heeft (vaak maar niet altijd met medicatie) weinig last en kan alles wat mensen zonder Crohn ook kunnen. Bij een aantal mensen is het zelfs zo dat ze na een tijdje kunnen stoppen met hun medicijnen omdat hun lichaam zelf de ontsteking remt. Hoe dat precies werkt, is nog niet duidelijk.

Begrijp me niet verkeerd, als je de ernstige vorm van Crohn hebt, beïnvloedt dat je leven in sterke mate maar het is dus niet zo dat dat altijd zo is als je Crohn hebt. Meestal niet juist. Dit even ter aanvulling.

[Dit bericht is gewijzigd door sombie op 09-04-2001 09:54]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')