Nou weet ik wel dat de beveiligingen te omzeilen zijn, maar iets is beter als niets.
Je zou misschien een java applet kunnen proberen die de afbeeldingen rechtsstreeks vanaf de server laadt ofzo. (met een tekstje linksonder "(c) mij")
Dit heb ik beveiligd met een data becker proggie.
Werkt maar nooit afdoende
Het doet je broncode veranderen in een script (ietsje langzamer daardoor)
quote:poehee das een hoop baggercode om een simpel plaatje te laten zien, zal lekker overzichtelijk worden als je 1 van de 100 moet vervangen voor en ander ofzo en dan nog....lang leve de printscreen knop.
Op donderdag 18 september 2003 20:20 schreef Kazango het volgende:
bedoel je als dit linkje? linkje
Dit heb ik beveiligd met een data becker proggie.
quote:Hoe je dit hackt:
bedoel je als dit linkje? linkjeDit heb ik beveiligd met een data becker proggie.
Werkt maar nooit afdoendeHet doet je broncode veranderen in een script (ietsje langzamer daardoor)
Leuk verzonnen van Data Becker, maar je kan die "geheime" berekeningen nog zo ingewikkeld maken als je wil, je komt er altijd achter, omdat die functie uiteindelijk altijd HTML moet uitpoepen.
quote:Die rechtermuisknopmenu uitschakelen kan, maar is makkelijk te omzeilen, inderdaad.
Op donderdag 18 september 2003 20:15 schreef Cronus het volgende:
Nee, da's onzin. De enige manier om iemand te laten voorkomen afbeeldingen op te slaan is door het rechtermuisknopmenu uit te schakelen, maar dat is erg makkelijk te omzeilen door de source op te vragen. Dit is de enige methode. Of natuurlijk alle afbeeldingen in een Flash-bestand opslaan maar alsnog is het dan te stelen.
quote:Kun je daar is wat over loslaten?
Op donderdag 18 september 2003 20:16 schreef Marvin het volgende:
Via een PHP script kan dit... Weet het zelfs ook pas 2 dagen, maar goed
quote:Is inderdaad een publieke site.
Op donderdag 18 september 2003 20:17 schreef Alcatraz het volgende:
Moet het wél een publieke site zijn dan? Anders zijn de tips van de eerste reactie het beste.
Als ik het zo hoor, wordt het moeilijk. Je hebt altijd nog de ''screenshot'' functie. Enige wat ik dan zou kunnen doen, is de afbeeldingen zichtbaar watermerken.
quote:Inderdaad helemaal gelijk, maar de gemiddelde pc-gebruiker zal dit niet verzinnen. Ik zei ook al dat het nooit helemaal te beveiligen is.
Op donderdag 18 september 2003 20:25 schreef kobold het volgende:[..]
Hoe je dit hackt:
- View source --> opslaan op desktop
- Je haalt de "norightclick" crap weg
- Je maakt een DIV met id="broncode"
- Je zet net na document.write(z): document.getElementById("broncode").innerText=z;
- Vraag de pagina op en bestudeer de originele broncode.Leuk verzonnen van Data Becker, maar je kan die "geheime" berekeningen nog zo ingewikkeld maken als je wil, je komt er altijd achter, omdat die functie uiteindelijk altijd HTML moet uitpoepen.
quote:Helaas werkt dit niet in Mozilla...
bedoel je als dit linkje? linkjeDit heb ik beveiligd met een data becker proggie.
quote:Sterker nog, je kan gewoon File -> Save as.. kiezen en dan hem opslaan op de harddisk, als je dat met IE doet dan slaat ie vanzelf alle bestanden (plaatjes dus) die erbij horen op in een map
Hoe je dit hackt:
- Je zet net na document.write(z): document.getElementById("broncode").innerText=z;
- Vraag de pagina op en bestudeer de originele broncode.Leuk verzonnen van Data Becker, maar je kan die "geheime" berekeningen nog zo ingewikkeld maken als je wil, je komt er altijd achter, omdat die functie uiteindelijk altijd HTML moet uitpoepen.
zet alles in flash en bouw daar een actionscriptje in dat op een PrintScreen input reageert door alles op zwart te zetten. geen idee of het helpt (flash is vast langzamer dan printscreen) maar het is het proberen waard.
quote:OF je start mozilla of phoenix en dan kan je gewoon rechter muisknop doen...
Hoe je dit hackt:
edit: dubbel...
[Dit bericht is gewijzigd door neh op 18-09-2003 20:34]
weet niet zeker of zoiets werkt hoor, is maar een idee.
quote:En als het je om de afbeelding gaat dan is
Op donderdag 18 september 2003 20:25 schreef kobold het volgende:
quote:Voldoende.
- Afbeelding opslaan
quote:Evenals in Opera...
Op donderdag 18 september 2003 20:30 schreef egel het volgende:[..]
Helaas werkt dit niet in Mozilla...
quote:Gewoon "bestand" -> "opslaan als" wil ook wel helpen, en ACDSEE is dan geen overbodige luxe
Hoe je dit hackt:
quote:En dan installeer je iets als HyperSnap en gebruik je gewoon de /-toets om een screengrab te maken
Op donderdag 18 september 2003 20:32 schreef paulmatthijs het volgende:
hersenkronkel:zet alles in flash en bouw daar een actionscriptje in dat op een PrintScreen input reageert door alles op zwart te zetten. geen idee of het helpt (flash is vast langzamer dan printscreen) maar het is het proberen waard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |