abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 september 2003 @ 14:07:33 #1
43720 markymark2003
A perfect piece of DNA
pi_13262251
een vriendin van mij heeft een test gedaan en daarbij was in het rondje een blauwe kleur, maar het vierkantje kreeg naar 10 minuten een heel licht streepje. Ze is nu toch niet zwanger???
Altijd toe aan vakantie
pi_13262297
Morgenochtend nog maar eens testen? Met ochtendurine en een dagje later zal het resultaat, als ze inderdaad zwanger is, beter zichtbaar zijn. Succes hoor!
  donderdag 18 september 2003 @ 14:12:22 #3
59537 Korneel
DEATH TO OATMEAL!
pi_13262347
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:07 schreef markymark2003 het volgende:
mijn vriendin heeft een test gedaan en daarbij was in het rondje een blauwe kleur, maar het vierkantje kreeg naar 10 minuten een heel licht streepje. Ze is nu toch niet zwanger???
eerlijkheid word gewaardeerd
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

maar denks inderdaad ook morgen ochtend nogmaals proberen, die dingen zijn wel jankend duur maar ja.

I must obey the inscrutable exhortations of my soul.
  donderdag 18 september 2003 @ 14:12:29 #4
43720 markymark2003
A perfect piece of DNA
pi_13262351
is ochtendurine belangrijk?
Altijd toe aan vakantie
pi_13262396
ja
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_13262401
Nee hoor, welke urine je gebruikt is helemaal niet belangrijk bij een zwangerschapstest. Als de uitslag onduidelijk is is het advies om de test te herhalen (en ja, ik weet het: die dingen zijn best duur).

Je kan ook langs de huisarts voor dezelfde test en dat kost je dan (zover ik weet nog) niets. Je moet dan wel aan de huisarts uit gaan leggen waarom je denkt zwanger te zijn. En dan is dus ook mijn vraag: waarom heeft je vriendin die test eigenlijk gedaan? Is ze over tijd?

[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 18-09-2003 14:14]

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 18 september 2003 @ 14:14:46 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_13262404
Ja, want dan is de concentratie het hoogst. Als je al wat langer over tijd bent hoeft dat niet uit te maken, maar als je nog maar net over tijd bent kan het heel veel schelen.
pi_13262425
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:12 schreef markymark2003 het volgende:
JA heel belangrijk. Als ik hetzelfde had gehad had ik zo weer een test gekocht.
pi_13262435
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:12 schreef markymark2003 het volgende:
Bij sommige testen wordt het wel aangeraden. Ochtendurine is namelijk geconcentreerder.
pi_13262444
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, want dan is de concentratie het hoogst. Als je al wat langer over tijd bent hoeft dat niet uit te maken, maar als je nog maar net over tijd bent kan het heel veel schelen.
Welnee, als je overtijd bent ben je namelijk al zo'n 2 weken zwanger en produceert het lichaam al voldoende HCG (humaan choriongonadotrofine).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 18 september 2003 @ 14:18:41 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_13262509
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Welnee, als je overtijd bent ben je namelijk al zo'n 2 weken zwanger en produceert het lichaam al voldoende HCG (humaan choriongonadotrofine).

Terugkruipt onder schelp
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Je hebt waarschijnlijk wel gelijk, maar waarom adviseren ze dan toch 's ochtends te doen?

Ik moet wel zeggen dat ik als ik zo het 2e streepjes-topic een beetje volg er helemaal niet meer van overtuigd ben dat je zo makkelijk zwanger kan worden. En vage streepjes zijn zowieso niet leuk. Niet als je positief wil, maar ook niet als je negatief wil.

donderdag 18 september 2003 @ 14:21:48 #12
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_13262589
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Toch is het zo, dat een test met ochtendurine een duidelijker positief resultaat geeft dan een test die je op een ander moment van de dag doet. De topicstarter heeft het over een vage testuitslag, dan kan ochtendurine dus wel degelijk meer duidelijkheid geven.
pi_13262608
Aiaiai, vals positief is zeldzamer dan vals negatief (tenzij je te vroeg test).
Nog even een paar dagen wachten en opnieuw testen maar.
De test bij de huisarts is trouwens niet 'beter'dan een thuistest.
pi_13262739
De concentratie HCG is in ochtendurine misschien wel hoger, maar zo'n test is vaak toch best gevoelig en meet al zeer kleine hoeveelheden HCG in de urine. Vandaar dat het niet zou moeten uitmaken of je de test 's ochtends of op een ander tijdstip doet. Wat wel uitmaakt is een paar dagen wachten voor je opnieuw test. Ten eerste heb je dan kans dat je alsnog ongesteld wordt en niet meer hoeft te testen en ten tweede is de concentratie HCG nog meer opgelopen als je wel zwanger bent.
  donderdag 18 september 2003 @ 14:28:18 #15
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_13262801
Is het nu goed nieuws als het positief is, of slecht in jullie geval? Het is echt oneerlijk verdeeld, af en toe, ik kijk wel eens bij het tweede streepje-topic (gewoon uit meeleven, ben er zelf niet mee bezig, eerst maar eens een man, hihi). De mensen bij wie het het minst welkom is, worden zwanger, terwijl het bij anderen die erop wachten, niet lukt..
Nou ja ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest en dat is, test nog maar een keer.
  donderdag 18 september 2003 @ 14:30:30 #16
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_13262916
Ik heb ooit een test gedaan, aangegeven tijd gewacht... Niets te zien...
test (vraag me niet waarom) tòch bewaard.
Na een week nog niet ongesteld.... weer een test... Knalblauw!!!
Oude test erbij gehaald, en er was een blauwig waasje (bijna niet) te zien!!!!!! Hartstikke zwanger dus!!!
pi_13263723
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:32 schreef dracuultje het volgende:
Ik heb ooit een test gedaan, aangegeven tijd gewacht... Niets te zien...
test (vraag me niet waarom) tòch bewaard.
Na een week nog niet ongesteld.... weer een test... Knalblauw!!!
Oude test erbij gehaald, en er was een blauwig waasje (bijna niet) te zien!!!!!! Hartstikke zwanger dus!!!
Testen geven na een halfuur (of wat was het?) geen zekere uitslag meer. Een test uit de prullenbak opduikelen heeft geen zin..
pi_13263882
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:14 schreef Isabeau het volgende:
Je kan ook langs de huisarts voor dezelfde test en dat kost je dan (zover ik weet nog) niets.
De laatste keer dat ik een test bij de huisarts deed kostte me dat € 7,50
En dat werd niet vergoed!
pi_13263953
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:04 schreef piglet het volgende:

De laatste keer dat ik een test bij de huisarts deed kostte me dat € 7,50
En dat werd niet vergoed!

Nou ja, altijd nog goedkoper dan die testen die je eerst zelf moet kopen.
pi_13264635
Ik wil de pret niet bederven, maar de gevleugelde uitspraak op Ouders Online is altijd "een streep is een streep, en een streep is zwanger". Je kunt inderdaad het beste de test herhalen met ochtendurine (ja ik weet wel dat het niet zou moeten uitmaken, maar mijn gyn heeft me verzekerd dat zeker die eerste paar dagen je dan net over de drempelwaarde voor zo'n test heen kunt komen), maar ClearBlue is eigenlijk vrijwel nooit vals positief. Weet niet hoe welkom of niet welkom een zwangerschap is, maar als er inderdaad binnen 10/15 minuten een streepje stond (hoe licht ook) is de kans héél groot dat ze zwanger is.
mooi he, alles
  donderdag 18 september 2003 @ 15:56:15 #22
43720 markymark2003
A perfect piece of DNA
pi_13265545
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:27 schreef phileine het volgende:
Ik wil de pret niet bederven, maar de gevleugelde uitspraak op Ouders Online is altijd "een streep is een streep, en een streep is zwanger". Je kunt inderdaad het beste de test herhalen met ochtendurine (ja ik weet wel dat het niet zou moeten uitmaken, maar mijn gyn heeft me verzekerd dat zeker die eerste paar dagen je dan net over de drempelwaarde voor zo'n test heen kunt komen), maar ClearBlue is eigenlijk vrijwel nooit vals positief. Weet niet hoe welkom of niet welkom een zwangerschap is, maar als er inderdaad binnen 10/15 minuten een streepje stond (hoe licht ook) is de kans héél groot dat ze zwanger is.
De zwangerschap is niet welkom, zijn nog te jong voor zo iets ingrijpends.
Altijd toe aan vakantie
  donderdag 18 september 2003 @ 15:59:22 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_13265668
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:56 schreef markymark2003 het volgende:

[..]

De zwangerschap is niet welkom, zijn nog te jong voor zo iets ingrijpends.

Tja, ik weet niet hoe oud de vriendin is waar je het over hebt, maar als het slechts een vriendin is, dan denk ik niet dat jij daarover mag beslissen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Als het jouw vriendin is, dan zou ik goed overdenken wat er nu gaat gebeuren, en luister asjeblieft ook naar haar ideeen!

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_13266376
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:58 schreef Evil-Cherry het volgende:
Testen geven na een halfuur (of wat was het?) geen zekere uitslag meer. Een test uit de prullenbak opduikelen heeft geen zin..
Inderdaad. Ik heb hier een clearblue liggen en in de bijsluiter staat dat ook. Binnen 3 minuten moet er resultaat te zien zijn, alles daarna kan een vals beeld geven.
Pink Dot
pi_13267038
Ik vond zelf de DA eigenmerk testen erg fijn. Je kunt ze per twee kopen en ze zijn goedkoper dan die duurdere merken. Ze werken met een - of + teken en dan valt er erg weinig te twijfelen, zo was bij mij het plus-teken overduidelijk te zienuhum.. pas nádat ik het briljante idee kreeg om de test maar eens om te draaien
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Maar hopen dat die test niet betrouwbaar is en zo snel mogelijk een ander testje halen, want ik kan me zo voorstellen dat jullie écht zekerheid willen hebben. Erg vervelende situatie, sterkte!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop