quote:Neej okeej ze flitsen je de kop eraf als je niet oppast......
Op donderdag 18 september 2003 13:43 schreef ook_gek het volgende:[..]
Zo snel flitsen ze niet hoor
De fik er in is leuk maar we blijven het met ze alle betalen. Is leuker als je het zelfde kan bereiken zonder dat je iets sloopt.
quote:En ra ra wie mag die gaan aan vullen
Op donderdag 18 september 2003 13:50 schreef ThaFreak het volgende:[..]
Neej okeej ze flitsen je de kop eraf als je niet oppast......
Betalen moeten we toch altijd, en zo blijft er alleen minder geld over voor de broekzakken van justitie
Oh wat doet zoiets me goed om te zien. Die vuile dingen dienen alleen maar om de staatskas te spekken.
Verkeersveiligheid mijn reet. De meeste doden vallen door bomen langs de weg, slecht wegdek, of de overgang van asfalt naar berm die veel te hoog is en NIET door snelheid. Dat soort zaken kan makkelijk gemaakt worden maar ja, dan is de geldkraan ook dicht he.
En ik zal maar niet beginnen over die achterbakse BOA lui met hun N.B praktijken...
Dus afbranden die kolere dingen... de enige goede flitspaal is een dode flitspaal.
quote:Als je nog niet eens in staat bent om met een constante snelheid te rijden vraag ik me af hoe je ooit een rijbewijs hebt kunnen halen.
Op donderdag 18 september 2003 13:42 schreef ThaFreak het volgende:[..]
en om vervolgens een flits te krijgen omdat je het gaspedaal een centimeter bewoog zeker.....
Nou neej dank je de fik erin bij al die flitspalen, vooral op de buiten/snel wegen-edit-
typo
-edit-
En zulke palen zijn binnen een week weer vervangen, dus je bereikt hiermee 1 week lang niet geflitst. Is dat wel waard? Maar 1 weekje?
En verder wil ik hierop nog reageren.
quote:Het is mijn reet als jij maar tegen een muur aanrijdt.
Op donderdag 18 september 2003 13:56 schreef StefanP het volgende:
"Verkeersveiligheid mijn reet."
Deze flitspaal bevindt zich Maastricht en Smeermaas (langs het kanaal). Vorig jaar werd daar nog een kind overreden, dus wat weegt zwaarder? Een mensenleven of rijplezier? En iedereen weet zeker dat die flitspaal weer terug komt. Hiermee ben je zelf in nadeel, doe andere dingen die het flitspaal niet beschadigt maar wel uitschakelt, te denken aan bestickeren van de raampje voor de cameralens, of trek een vuilinszak omheen.
Beter gezegd, ik begrijp je bedoeling wel, maar het kon ook anders.
quote:En dat kind komt terug door die flitspaal?
Op donderdag 18 september 2003 14:10 schreef Extremini het volgende:(..) Vorig jaar werd daar nog een kind overreden, dus wat weegt zwaarder? Een mensenleven of rijplezier? (..)
quote:Mee eens
Op donderdag 18 september 2003 13:33 schreef ook_gek het volgende:
vernielen is niet goed. Die pion vind ik veel leuker
Enig idee wat zo een kastje kost? Enig idee wie er uit eindelijk voor betaald? En iedereen weet zeker dat die flitspaal weer terug komt. Zonde van het geld. Trek gewoon een zak over dat ding of zet er iets voor. Maar verniel het niet.
quote:Meestal betalen de gemeente die palen (terwijl ze er geen inkomsten uit krijgen) dus als er een paaltje afbrand dan gaat het van het gemeente buget af en is het flitspalenbuget op dan komt er geen nieuwe.
Op donderdag 18 september 2003 14:10 schreef Extremini het volgende:
Ik begrijp je bedoelingen om die flitspaal te vernielen wel, maar je moet ook realiseren dat ze voor velligheid zijn.En zulke palen zijn binnen een week weer vervangen, dus je bereikt hiermee 1 week lang niet geflitst. Is dat wel waard? Maar 1 weekje?
quote:mjah je rijdt igg langzamer maar als ik de flitspaal voorbij ben druk ik het gaspedaal toch weer in...... dus of het helpt.....
Op donderdag 18 september 2003 14:18 schreef Tuftufclub het volgende:[..]
En dat kind komt terug door die flitspaal?
EN BTW: er lopen geen kinderen op de snelweg! of ze zijn verdwaalt...
quote:Nou ik denk dat de flitspalen wel een hoge prioriteit hebben bij de gemeente aangezien dat een zeer grote inkomsten bron is voor hun...
Op donderdag 18 september 2003 14:17 schreef Visie het volgende:
hoe minder flitspalen hoe meer vreugt!! Als ze steeds kappot worden kopen ze op een gegeven moment geen nieuwemeer omdat het financieel toch al slecht gaat en het lijkt me niet dat flitspalen de hoogste prioriteit hebben....
Maar iedereen moet beginnen met vernielen van die dingen vind ik want het budgett voor flitspalen is iid een keer op!
quote:Nee hoor want dat betalen wij gewoon
Op donderdag 18 september 2003 14:27 schreef ThaFreak het volgende:
Maar iedereen moet beginnen met vernielen van die dingen vind ik want het budgett voor flitspalen is iid een keer op!
quote:ja natuurlijk en ondertussen goed gaan praten om dingen te vernielen, nee dat is lekker logisch. jemig wat hebben een hoop fokkers hier een plaat voor hun hoofd
Op donderdag 18 september 2003 14:20 schreef Streetracer het volgende:
Moraalridders STFU!
quote:Yupz maar ze hebben nu eenmaal een budget voor bepaalde posten en als het potje flitspalen op is is het op en houd het op....
Op donderdag 18 september 2003 14:30 schreef ook_gek het volgende:[..]
Nee hoor want dat betalen wij gewoon
![]()
Je betaald toch gewoon wegenbelasting.
prijzen zijn nog in guldens en nu dus gestegen!
[Dit bericht is gewijzigd door Visie op 18-09-2003 14:39]
en zo
quote:Nee, maar je voorkomt hiermee ook dat nog meer kinderen/volwassenen niet meer terugkeren dankzij de aanwezigheid van een flitspaal.
Op donderdag 18 september 2003 14:18 schreef Tuftufclub het volgende:[..]
En dat kind komt terug door die flitspaal?
quote:Waarop baseer je dat het van de gemeente is? Volgens mij is het van de Ministerie van Verkeer en Waterstaat. En ze hebben zeker géén flitspalenbudget.
Op donderdag 18 september 2003 14:21 schreef Chris_Redfield het volgende:[..]
Meestal betalen de gemeente die palen (terwijl ze er geen inkomsten uit krijgen) dus als er een paaltje afbrand dan gaat het van het gemeente buget af en is het flitspalenbuget op dan komt er geen nieuwe.
quote:Als je hard rijdt, zie je de flitspaal over de hoofd, met als gevolg dat je rijbewijs ingevorderd wordt (gecorrigeerd bij overtreding van + 50 km/h) wat bevordelijk is voor de verkeersvelligheid. Dus, het helpt wel.
Op donderdag 18 september 2003 14:25 schreef Visie het volgende:[..]
mjah je rijdt igg langzamer maar als ik de flitspaal voorbij ben druk ik het gaspedaal toch weer in...... dus of het helpt.....
quote:Ze lopen niet, ze oversteken.
EN BTW: er lopen geen kinderen op de snelweg! of ze zijn verdwaalt...
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:34 schreef Extremini het volgende:[..]
Nee, maar je voorkomt hiermee ook dat nog meer kinderen/volwassenen niet meer terugkeren dankzij de aanwezigheid van een flitspaal.
[..]
heb je opzich wel gelijk in maar zoals ik al zei in vorige post daarna trap ik toch het pedaal wel in en met mij veel meer mensenWaarop baseer je dat het van de gemeente is? Volgens mij is het van de Ministerie van Verkeer en Waterstaat. En ze hebben zeker géén flitspalenbudget.
[..]
dit is wel degelijk de gemeente die dit moet betalenAls je hard rijdt, zie je de flitspaal over de hoofd, met als gevolg dat je rijbewijs ingevorderd wordt (gecorrigeerd bij overtreding van + 50 km/h) wat bevordelijk is voor de verkeersvelligheid. Dus, het helpt wel.
[..]
die paar honderd die hun rijbewijs moeten inleveren... is nou niet echt een maatregel die helptZe lopen niet, ze oversteken.
Op een snelweg!? hoevoeloe!!!???
[Dit bericht is gewijzigd door Visie op 18-09-2003 14:38]
quote:De gemeenten onnvangen geen geld die voort vloeit uit de boete gelden die de betrefende paal genereerd.
Op donderdag 18 september 2003 14:27 schreef ThaFreak het volgende:Nou ik denk dat de flitspalen wel een hoge prioriteit hebben bij de gemeente aangezien dat een zeer grote inkomsten bron is voor hun...
quote:de flitspaal is natuurlijk van de wegbeheerder, en dat ligt er maar aan waar de weg ligt, kan in een gemeente, provincie, waterschap of rijk zijn. alleen in het laatste geval een weg van RWS (rijkswaterstaat).
[b]Op donderdag 18 september 2003 14:37 schreef Visie het --------------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 18 september 2003 14:34 schreef Extremini het volgende:
[..]Nee, maar je voorkomt hiermee ook dat nog meer kinderen/volwassenen niet meer terugkeren dankzij de aanwezigheid van een flitspaal.
[..]
heb je opzich wel gelijk in maar zoals ik al zei in vorige post daarna trap ik toch het pedaal wel in en met mij veel meer mensenWaarop baseer je dat het van de gemeente is? Volgens mij is het van de Ministerie van Verkeer en Waterstaat. En ze hebben zeker géén flitspalenbudget.
[..]
dit is wel degelijk de gemeente die dit moet betalenAls je hard rijdt, zie je de flitspaal over de hoofd, met als gevolg dat je rijbewijs ingevorderd wordt (gecorrigeerd bij overtreding van + 50 km/h) wat bevordelijk is voor de verkeersvelligheid. Dus, het helpt wel.
[..]
die paar honderd die hun rijbewijs moeten inleveren... is nou niet echt een maatregel die helptZe lopen niet, ze oversteken.
Op een snelweg!? hoevoeloe!!!???
het is helaas voor jou gewoon onderzocht en bewezen dat het neerzetten van een flitspaal over een langerstuk weg effectief is, dat alleen jij even je gas inhoud is blijkbaar niet standaard.
en ja een lagere snelheid is ECHT beter voor de verkeersveiligheid, er gaan raken minder mensen EN kinderen gewond en gaan er minder dood. (daarbij is het vooral belangrijk dat een gelijke snelheid meehelpt, dit zorgt nl. voor minder manoeuvres en dus voor minder ongelukken).
quote:Daar geloof tegenwoordig niemand meer in, jij bent de enige nog waarschijnlijk. Het enige doel dat ze dienen, is geld verdienen voor de staatskas die door wanbeleid leegloopt. Als ze werkelijk waar voor veiligheid waren, dan stonden ze wel bij scholen e.d., en niet voor 90% niet langs verlaten provinciale wegen en 3-baans ringwegen. Of nog erger: verstopt achter bosjes, in vuilnisbakken e.d. Ja, dat dient echt de veiligheid hoor, en het is geen schijnheilige manier om geld te innen...
Ik begrijp je bedoelingen om die flitspaal te vernielen wel, maar je moet ook realiseren dat ze voor velligheid zijn.
quote:Ja, dat is het waard. Het geeft namelijk een signaal af naar die lullo Koos Spee en de politek: we zijn het niet eens met jullie vieze praktijken om ons nog meer geld uit de zak te kloppen.
En zulke palen zijn binnen een week weer vervangen, dus je bereikt hiermee 1 week lang niet geflitst. Is dat wel waard? Maar 1 weekje?
quote:En dat kind dat werd overreden, was dat door iemand die te hard reed? Ja of nee? Weet je dat?
Op donderdag 18 september 2003 14:10 schreef Extremini het volgende:Deze flitspaal bevindt zich Maastricht en Smeermaas (langs het kanaal). Vorig jaar werd daar nog een kind overreden, dus wat weegt zwaarder? Een mensenleven of rijplezier? En iedereen weet zeker dat die flitspaal weer terug komt. Hiermee ben je zelf in nadeel, doe andere dingen die het flitspaal niet beschadigt maar wel uitschakelt, te denken aan bestickeren van de raampje voor de cameralens, of trek een vuilinszak omheen.
En laat ik je vertellen, dat het niet uitmaakt of je als voetganger nu met 80 of 160 geraakt wordt: dood ben je in beide gevallen.
Bovendien zijn kinderen die bij ongevallen betrokken zijn, vrijwel altijd de veroorzaker. Dus ook al reed de bestuurder hier zelfs maar 60, zijn schuld is het niet.
Enne wou je overal waar ooit iemand aangereden is, een flitspaal plaatsen?
[Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 18-09-2003 14:48]
quote:psssst jawel gemeente krijgt zeer zeker een percentage voor de flitspalen, voor onderhoud vernieuwing..... (tenminste daar is het geld voor bedoeld)
Op donderdag 18 september 2003 14:38 schreef Chris_Redfield het volgende:[..]
De gemeenten onnvangen geen geld die voort vloeit uit de boete gelden die de betrefende paal genereerd.
En waar zit dat bij?? Bij de boete zit dat bedrag doorberekend!
[Dit bericht is gewijzigd door ThaFreak op 18-09-2003 14:46]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |