FOK!forum / Klaagbaak / " Helpdesk ***, met Sander"....
Sanderwoensdag 17 september 2003 @ 15:29
Lekker middagje helpdesk! Jeeee

Domme users te woord staan en arrogante afdelingshoofden die mij wel even uitleggen hoe het zit met PC's.

Ik heb bijvoorbeeld net een prachtige discussie gehad met iemand die boos was dat haar (laser)printer stuk was. Hij printte niet meer! En het stonk als een oordeel! Dat ze er doorzichtige presentatie sheets in had gelegd was bovendien mijn schuld!

Of mensen die in paniek bellen en roepen dat HUN MAIL WEG IS ECHT FOETSIE oh wacht, nu is Exchange pas opgestart.

Enzovoorts

Sanderwoensdag 17 september 2003 @ 15:31
Of mensen die eerst al hun documenten (die centraal op de server staan) knippen in Windows, en dan Shift-Deleten . Ja, dan ben je alles kwijt. En klagen tegen mij als ik zeg dat netwerkbeheer al naar huis is en dat ze morgen een backup van gister kan krijgen.
Rooliganwoensdag 17 september 2003 @ 15:32
Zoek een echte baan
Sanderwoensdag 17 september 2003 @ 15:32
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:32 schreef Rooligan het volgende:
Zoek een echte baan
Stage
Chillzwoensdag 17 september 2003 @ 15:32
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:29 schreef Slarioux het volgende:
Ik heb bijvoorbeeld net een prachtige discussie gehad met iemand die boos was dat haar (laser)printer stuk was. Hij printte niet meer! En het stonk als een oordeel! Dat ze er doorzichtige presentatie sheets in had gelegd was bovendien mijn schuld!
dat kan toch gewoon?
kan me herinneren dat ik op een HP Laserjet 4 vaak zat sheets voor schoolpresentaties geprint heb
SuperUliwoensdag 17 september 2003 @ 15:32
BOFH-actie's.
IllIwoensdag 17 september 2003 @ 15:32
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:32 schreef Rooligan het volgende:
Zoek een echte baan
m_verstraetenwoensdag 17 september 2003 @ 15:33
Jaja het leven van een helpdesk medewerker gaat nou eenmaal niet over rozen!!!
Zivawoensdag 17 september 2003 @ 15:34
Ja idd... zoek een andere stageplek... als je zo'n instelling hebt zit je dus echt op de verkeerde plek. Kun je die gebruikers wel de schuld van geven maar die ligt toch echt bij jezelf.

Over "dom" gesproken...

[Dit bericht is gewijzigd door Ziva op 17-09-2003 15:35]

Sanderwoensdag 17 september 2003 @ 15:34
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:32 schreef Chillz het volgende:

[..]

dat kan toch gewoon?
kan me herinneren dat ik op een HP Laserjet 4 vaak zat sheets voor schoolpresentaties geprint heb


Deze dus niet, smolt dwars door de printer.
Sanderwoensdag 17 september 2003 @ 15:35
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:34 schreef Ziva het volgende:
Ja idd... zoek een andere baan... als je zo'n instelling hebt zit je dus echt op de verkeerde plek. Kun je die gebruikers wel de schuld van geven maar die ligt toch echt bij jezelf.

Over "dom" gesproken...


Sarcasme, ik zou even naar www.woordenboek.nl surfen en het opzoeken
Hyperwoensdag 17 september 2003 @ 15:36
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:34 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Deze dus niet, smolt dwars door de printer.


ligt aan de sheets, je hebt sheet voor deskjet printers en voor laser printers. Dus als je de verkeerde sheets gebruikt smelten ze!
joepmeloewoensdag 17 september 2003 @ 15:37
zit toch niet te zeuren en zoek anders een andere baan
Zivawoensdag 17 september 2003 @ 15:40
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:35 schreef Slarioux het volgende:
Sarcasme, ik zou even naar www.woordenboek.nl surfen en het opzoeken
Lijkt me niet nodig aangezien er weinig tot niets uit jouw post blijk gaf van sarcasme. Maar ja, je moet iemand die een logisch antwoord op jouw klaagzang gaf natuurlijk wel weerwoord geven he?
ramsesiiwoensdag 17 september 2003 @ 15:40
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:29 schreef Slarioux het volgende:
Lekker middagje helpdesk! Jeeee

Domme users te woord staan en arrogante afdelingshoofden die mij wel even uitleggen hoe het zit met PC's.

Ik heb bijvoorbeeld net een prachtige discussie gehad met iemand die boos was dat haar (laser)printer stuk was. Hij printte niet meer! En het stonk als een oordeel! Dat ze er doorzichtige presentatie sheets in had gelegd was bovendien mijn schuld!

Of mensen die in paniek bellen en roepen dat HUN MAIL WEG IS ECHT FOETSIE oh wacht, nu is Exchange pas opgestart.

Enzovoorts


Dan kan er een topic worden gestart met als titel:" helpdeskmedewerkers (lees: hobby nerds) die denken dat ze er iets van weten, niemand van iets aan willen nemen omdat ze het zelf toch allemaal beter weten.

Want degene die hier arrogant is ben jij, jij luisterd niet naar je leidinggevende en vind eindgebruikers dom. Word geen helpdeskmedewerker als je dat vind.
Als je dat vind kan je maar beter helemaal uit de ICT weggaan.

Kortom, je hebt helemaal nog geen verstand van ICT

Sanderwoensdag 17 september 2003 @ 15:43

Héérlijk!

Ik sta zo ontzettend veel users per dag te woord, help ze allemaal vriendelijk, zelfs de ergste digi-beten. Vervolgens surf ik wat rond op Fok!, zie het KLB forum van Anthraxx en Q en besluit een lekker zeik topic over de helpdesk te openen.

Maar ik ben blijkbaar te serieus geweest, nu gelooft niemand me meer .

Sanderwoensdag 17 september 2003 @ 15:44
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:40 schreef Ziva het volgende:

[..]

Lijkt me niet nodig aangezien er weinig tot niets uit jouw post blijk gaf van sarcasme. Maar ja, je moet iemand die een logisch antwoord op jouw klaagzang gaf natuurlijk wel weerwoord geven he?


Heeeelemaaal gelijk!

Maar waarschijnlijk geeft deze post ook geen blijk van sarcasme dus ga je nu triomfantelijk rondjes rennen. Enjoy!

EdSchoutenwoensdag 17 september 2003 @ 15:44
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:40 schreef ramsesii het volgende:
Kortom, je hebt helemaal nog geen verstand van ICT
Deed Sla geen IT?

edit: ownee, ict

[Dit bericht is gewijzigd door EdSchouten op 17-09-2003 15:45]

Mangoworks2002woensdag 17 september 2003 @ 15:44
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:43 schreef Slarioux het volgende:

Héérlijk!

Ik sta zo ontzettend veel users per dag te woord, help ze allemaal vriendelijk, zelfs de ergste digi-beten. Vervolgens surf ik wat rond op Fok!, zie het KLB forum van Anthraxx en Q en besluit een lekker zeik topic over de helpdesk te openen.

Maar ik ben blijkbaar te serieus geweest, nu gelooft niemand me meer .


Altijd voor ogen houden: De computer is zo dom als de gebruiker erachter. Kan je geen andere functie krijgen dan?
Mangoworks2002woensdag 17 september 2003 @ 15:46
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:40 schreef ramsesii het volgende:

[..]

Dan kan er een topic worden gestart met als titel:" helpdeskmedewerkers (lees: hobby nerds) die denken dat ze er iets van weten, niemand van iets aan willen nemen omdat ze het zelf toch allemaal beter weten.

Want degene die hier arrogant is ben jij, jij luisterd niet naar je leidinggevende en vind eindgebruikers dom. Word geen helpdeskmedewerker als je dat vind.
Als je dat vind kan je maar beter helemaal uit de ICT weggaan.

Kortom, je hebt helemaal nog geen verstand van ICT


Je titel is te lang, dit verwoord het ook wel...
Sanderwoensdag 17 september 2003 @ 15:46
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:44 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Altijd voor ogen houden: De computer is zo dom als de gebruiker erachter. Kan je geen andere functie krijgen dan?


Wil ik niet eens. Ik vind het totaal geen probleem om mensen zonder verstand van computers op weg te helpen. Ook niet voor de 100e keer. Ook niet als ze laaiend zijn en dreigen met weeet ik veel wat. Anders zat ik hier uberhaubt niet.

Maar het is gewoon zo ontzettend leuk om er over te zeiken, en vervolgens iedereen toe te zien happen.

LintuxCxwoensdag 17 september 2003 @ 15:47
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:40 schreef ramsesii het volgende:
Want degene die hier arrogant is ben jij, jij luisterd niet naar je leidinggevende en vind eindgebruikers dom. Word geen helpdeskmedewerker als je dat vind.
Als je dat vind kan je maar beter helemaal uit de ICT weggaan.

Kortom, je hebt helemaal nog geen verstand van ICT


Aha, vandaar dat er alleen maar dumbo's in de ICT werken ... mensen die wel verstand van zaken hebben moeten maar ergens anders gaan werken. Ok, dan snap ik het nu. Ik denk dat ik maar postzegels ga verzamelen ofzo...

En eindgebruikers zijn niet per sé dom, dat weet iedereen. Maar sommigen wel, en dan mag je je best aan ze ergeren, ook als ze een zgn. "meerdere" zijn in het bedrijf...

Mangoworks2002woensdag 17 september 2003 @ 15:47
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:46 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Wil ik niet eens. Ik vind het totaal geen probleem om mensen zonder verstand van computers op weg te helpen. Ook niet voor de 100e keer. Ook niet als ze laaiend zijn en dreigen met weeet ik veel wat. Anders zat ik hier uberhaubt niet.

Maar het is gewoon zo ontzettend leuk om er over te zeiken, en vervolgens iedereen toe te zien happen.


Had al een vermoeden

EdSchoutenwoensdag 17 september 2003 @ 15:48
Ik vind je wel gelijk hebben, Sandertje Ik word ook vaak ziek van mijn pa + ma. Vooral mijn ma is zo ontzettend n000000b als maar kan.
RemCOWwoensdag 17 september 2003 @ 15:48
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:37 schreef joepmeloe het volgende:
zit toch niet te zeuren en zoek anders een andere baan
Le-zen

En het is gewoon een kut baan, veel mensen kunnen nou eenmaal niet met computers omgaan en het is natuurlijk noooooit hun fout als iets niet goed gaat.

Mangoworks2002woensdag 17 september 2003 @ 15:50
Ben blij dat er mensen als sander zijn, anders had ik die zeikerds aan de lijn...

Praise Sander!!!

Sanderwoensdag 17 september 2003 @ 15:50
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:48 schreef EdSchouten het volgende:
Ik vind je wel gelijk hebben, Sandertje Ik word ook vaak ziek van mijn pa + ma. Vooral mijn ma is zo ontzettend n000000b als maar kan.
Tje?

<--- Bij gebrek aan PI's in textonly .

Zivawoensdag 17 september 2003 @ 15:50
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:44 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Heeeelemaaal gelijk!

Maar waarschijnlijk geeft deze post ook geen blijk van sarcasme dus ga je nu triomfantelijk rondjes rennen. Enjoy!


Is goed! Ga jij je dan overtussen maar lekker "ergeren" aan de mensen die je wordt geacht te helpen ok?
-mainframe-woensdag 17 september 2003 @ 15:50
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:33 schreef m_verstraeten het volgende:
Jaja het leven van een helpdesk medewerker gaat nou eenmaal niet over rozen!!!
WHhahahahhaha we hebben te maken met een kenner .. ik hoor het al
maar je hebt wel gelijk
Sanderwoensdag 17 september 2003 @ 15:51
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:50 schreef Ziva het volgende:

[..]

Is goed! Ga jij je dan overtussen maar lekker "ergeren" aan de mensen die je wordt geacht te helpen ok?


Zal ik doen. Lees jij ondertussen het topic even? En met name mijn eigen replies
Zivawoensdag 17 september 2003 @ 15:53
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:51 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Zal ik doen. Lees jij ondertussen het topic even? En met name mijn eigen replies


Kan niet want ik ben bezig rondjes te rennen Maar misschien kun je me, als je het niet te druk hebt, even uitleggen hoe ik sheets kan printen met een laserprinter?
ramsesiiwoensdag 17 september 2003 @ 15:54
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:47 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Aha, vandaar dat er alleen maar dumbo's in de ICT werken ... mensen die wel verstand van zaken hebben moeten maar ergens anders gaan werken. Ok, dan snap ik het nu. Ik denk dat ik maar postzegels ga verzamelen ofzo...

En eindgebruikers zijn niet per sé dom, dat weet iedereen. Maar sommigen wel, en dan mag je je best aan ze ergeren, ook als ze een zgn. "meerdere" zijn in het bedrijf...


heeft het ook al hoog in z'n bol
Sanderwoensdag 17 september 2003 @ 15:55
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:53 schreef Ziva het volgende:

[..]

Kan niet want ik ben bezig rondjes te rennen Maar misschien kun je me, als je het niet te druk hebt, even uitleggen hoe ik sheets kan printen met een laserprinter?


In het geval waar ik werk: Vraag via afdelingshoofd budget aan voor sheets die wel door de laserprinter kunnen. En laat je door de winkel garanderen dat ze dat idd kunnen.

En last but not least: Bel mij niet als je toch de verkeerde hebt

Zivawoensdag 17 september 2003 @ 16:04
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:55 schreef Slarioux het volgende:
En last but not least: Bel mij niet als je toch de verkeerde hebt
That's the spirit! "Bel mij niet"

Maar sterkte! En adviseer je bedrijf om een splitsing te maken van functionele (1e lijns) en technische (2e lijns) helpdesk. Functionele bestaat uit een aantal gebruikers die net even wat meer verstand hebben van bepaalde applicaties dan anderen en neem zelf op de technische plaats. Werkt prima bij ons!

Viper_74woensdag 17 september 2003 @ 16:06
quote:
Op woensdag 17 september 2003 16:04 schreef Ziva het volgende:

[..]

That's the spirit! "Bel mij niet"

Maar sterkte! En adviseer je bedrijf om een splitsing te maken van functionele (1e lijns) en technische (2e lijns) helpdesk. Functionele bestaat uit een aantal gebruikers die net even wat meer verstand hebben van bepaalde applicaties dan anderen en neem zelf op de technische plaats. Werkt prima bij ons!


Je weet dat voor jouw oplossing je collega's moet hebben die ook daadwerkelijk kennis en kunnen hebben in het gebruik van en met software applicaties zoals word, excel en al die andere onzin (eigenlijk zijn het niet eens programma's).

Just a reminder

Zivawoensdag 17 september 2003 @ 16:09
quote:
Op woensdag 17 september 2003 16:06 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Je weet dat voor jouw oplossing je collega's moet hebben die ook daadwerkelijk kennis en kunnen hebben in het gebruik van en met software applicaties zoals word, excel en al die andere onzin (eigenlijk zijn het niet eens programma's).

Just a reminder


Ja klopt ook maar elk bedrijf heeft toch ook een x aantal mensen waar je als helpdeskmedewerker maar weinig van hoort en die (als ze een probleem hebben) vaak ook echt iets interessants hebben? Die bombardeer je gewoon tot 1e lijn en dan laat je alle gebruikers met "domme" vragen daarheen bellen
deathwishx5woensdag 17 september 2003 @ 16:14
ga eens alle problemen in een data base verwerken

makkelijk hou bij welke problemen het meest voorkomen en zet de oplossing(en) op het internet of intranet scheelt bergen van tijd.

Sanderwoensdag 17 september 2003 @ 16:16
quote:
Op woensdag 17 september 2003 16:04 schreef Ziva het volgende:

[..]

That's the spirit! "Bel mij niet"

Maar sterkte! En adviseer je bedrijf om een splitsing te maken van functionele (1e lijns) en technische (2e lijns) helpdesk. Functionele bestaat uit een aantal gebruikers die net even wat meer verstand hebben van bepaalde applicaties dan anderen en neem zelf op de technische plaats. Werkt prima bij ons!


*zucht* De knipoog, dat zei je vast niks of wel?

Onze huidige opzet werkt perfect .

Sanderwoensdag 17 september 2003 @ 16:17
quote:
Op woensdag 17 september 2003 16:14 schreef deathwishx5 het volgende:
ga eens alle problemen in een data base verwerken

makkelijk hou bij welke problemen het meest voorkomen en zet de oplossing(en) op het internet of intranet scheelt bergen van tijd.


Hebben we, heet topdesk. En we hebben een eigen systeem voor die dingen, idd in een databeest
martijntiewoensdag 17 september 2003 @ 20:03
ha das nog niks ik zit op de busines desk van hp en krijg de hele dag systeem beheerders enz enz en die zijn minsteds net zo stom
Chillzdonderdag 18 september 2003 @ 10:05
quote:
Op woensdag 17 september 2003 16:14 schreef deathwishx5 het volgende:
ga eens alle problemen in een data base verwerken

makkelijk hou bij welke problemen het meest voorkomen en zet de oplossing(en) op het internet of intranet scheelt bergen van tijd.


Ja,
en dan gaat daarna iedereen je bellen omdat ze het niet kunnen vinden
of omdat hun 'probleem' toch "net iets te belangrijk is om op te zoeken, moet directe hulp bij"

Tranceptordonderdag 18 september 2003 @ 11:19
Prutsers, de hele godganse dag van die prutsers.

Ze zien ook een computer als een buitenaards onbestuurbaar en onbeinvloedbaar zelfdenkend wezen...

*zucht*

Korneeldonderdag 18 september 2003 @ 11:21
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:29 schreef Slarioux het volgende:
...
Doe anders even hier het telefoon nummer, dan krijg je de heledag onzin telefoontjes, kan je je ook vermaken
Aaargh!donderdag 18 september 2003 @ 11:44
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:50 schreef Ziva het volgende:

[..]

Is goed! Ga jij je dan overtussen maar lekker "ergeren" aan de mensen die je wordt geacht te helpen ok?


Jij maakt een grote fout! , de helpdesk is er absoluut niet om de gebruikers te helpen.

De helpdesk is er om de schade te beperken voor de IT afdeling.

ook_gekdonderdag 18 september 2003 @ 11:46
Slarioux je weet dat je ook een reactie kan weizigen zo dat je niet 2 reactie,s onder elkaar heb staan.

Einde bericht van uw helpdesk

Aaargh!donderdag 18 september 2003 @ 11:51
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:40 schreef ramsesii het volgende:
Want degene die hier arrogant is ben jij, jij luisterd niet naar je leidinggevende en vind eindgebruikers dom.
99% van de eindegebruikers zijn dom, dit zijn het soort mensen waarvan je je afvraagt of ze zelfstandig hun reet kunnen afvegen na het schijten.
StefanPdonderdag 18 september 2003 @ 17:24
* StefanP heeft ooit 4 maanden stage gelopen op de pc-sjouw-slaafjes systeembeheer afdeling, never nooit meer
Dr_Flashdonderdag 18 september 2003 @ 17:46
quote:
Op donderdag 18 september 2003 11:44 schreef Aaargh! het volgende:
Jij maakt een grote fout! , de helpdesk is er absoluut niet om de gebruikers te helpen.

De helpdesk is er om de schade te beperken voor de IT afdeling.


okee

"Damage limitation desk goede middag!"

klinkt stukken beter toch?

FallenAngel666donderdag 18 september 2003 @ 20:50
Je hebt weleens van die (l)users die je het liest de nek om zou willen draaien, inderdaad
Zelf maken ze de meest ongelooflijk domme fouten en dan worden ze pissig op jou terwijl jij je best doet om ze te helpen en beleefd te blijven

N.b. bovenstaande beschrijft ongeveer 99% van alle users

Dr_Flashdonderdag 18 september 2003 @ 22:12
quote:
Op donderdag 18 september 2003 20:50 schreef FallenAngel666 het volgende:
Je hebt weleens van die (l)users die je het liest de nek om zou willen draaien, inderdaad
Zelf maken ze de meest ongelooflijk domme fouten en dan worden ze pissig op jou terwijl jij je best doet om ze te helpen en beleefd te blijven

N.b. bovenstaande beschrijft ongeveer 99% van alle users


Exactly. En al die moraalridders die aan komen janken van "jullie voelen jezelf zeker heel wat" en "jullie vinden users dom" die hebben geen idee wat het is om op een helpdesk te werken. Als je er niet de humor van kan inzien dan moet je daar niet gaan werken want dan word je echt gek
Mr.Jvrijdag 19 september 2003 @ 11:28
quote:
Op woensdag 17 september 2003 16:17 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Hebben we, heet topdesk. En we hebben een eigen systeem voor die dingen, idd in een databeest


LOL, TOPdesk!!!

Gebruiken wij hier ook. Helaas ben ik degene die het pakket onder z'n hoede gekregen heb ondanks mijn protesten ("ik ben sysadmin, verdomme toch geen applicatieadmin!")!

Dr_Flashvrijdag 19 september 2003 @ 12:22
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 11:28 schreef Mr.J het volgende:

[..]

LOL, TOPdesk!!!

Gebruiken wij hier ook. Helaas ben ik degene die het pakket onder z'n hoede gekregen heb ondanks mijn protesten ("ik ben sysadmin, verdomme toch geen applicatieadmin!")!


Hee hee hee TOPdesk is anders wel ff de BESTE helpdesktool die je kan verzinnen ja

Gebruik het zelfd weliswaar niet maar is wel ontwikkeld door het bedrijf waarvoor ik gedetacheerd ben

Mr.Jvrijdag 19 september 2003 @ 12:27
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee hee hee TOPdesk is anders wel ff de BESTE helpdesktool die je kan verzinnen ja

Gebruik het zelfd weliswaar niet maar is wel ontwikkeld door het bedrijf waarvoor ik gedetacheerd ben


De beste nog wel?

TOPvast liep die applicatie zeg! Maar goed, eerlijk is eerlijk, na de upgrade van de onderliggende VisualFoxPro database ( ) naar versie 8.x draait hij heel wat stabieler ja.

Dr_Flashvrijdag 19 september 2003 @ 12:29
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:27 schreef Mr.J het volgende:

[..]

De beste nog wel?

TOPvast liep die applicatie zeg! Maar goed, eerlijk is eerlijk, na de upgrade van de onderliggende VisualFoxPro database ( ) naar versie 8.x draait hij heel wat stabieler ja.


cool En waar ligt het dan aan?
uniekjevrijdag 19 september 2003 @ 12:32
Ik heb voor mijn bedrijf gewoon een eigen customized systeem geschreven. Dat werkt hier veel beter, zo kunnen we dan de aanpassingen maken die wij willen. Topdesk heb ik ook gezien in de parade van mensen die ons zo'n systeempje wilden aansmeren, en ik moet zeggen dat het inderdaad onze eerste keus was geweest als we het niet intern hadden opgelost.
Dr_Flashvrijdag 19 september 2003 @ 12:38
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:32 schreef uniekje het volgende:
Ik heb voor mijn bedrijf gewoon een eigen customized systeem geschreven.
Waarin dan als ik vragen mag?
Mr.Jvrijdag 19 september 2003 @ 12:42
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

cool En waar ligt het dan aan?


Eh... de helpdeskmedewerkers die er niet mee om kunnen gaan?
Aaargh!vrijdag 19 september 2003 @ 13:03
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee hee hee TOPdesk is anders wel ff de BESTE helpdesktool die je kan verzinnen ja


quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:27 schreef Mr.J het volgende:
(...) VisualFoxPro (...)
Dan wil ik niet eens weten hoe erg de concurrentie is
Tiemievrijdag 19 september 2003 @ 13:06
moest met stage ook een paar dagen helpdesken
quote:
mevrouw : hoi, ja dat windows start niet!
ik : (standaardvraag) heb je de voedingstekker er wel in?
mevrouw : ja ik ben niet dom hoor
ik : heb je er mischien nog een floppy inzitten ?
mevrouw : even kijken
ik : oke
mevrouw : ja er zit nog een floppy in
ik : haal die er dan uit
mevrouw : oke
ik : wie is er nu dom
en dan ben ik onvriendelijk
TimberWolfvrijdag 19 september 2003 @ 13:11
Ah, is dit het centrale BOFH topic?
Dr_Flashvrijdag 19 september 2003 @ 13:24
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 13:06 schreef Tiemie het volgende:
moest met stage ook een paar dagen helpdesken
[..]

en dan ben ik onvriendelijk


Ja klopt. Je kan niet van een gebruiker verwachten dat die van het bestaan van zoiets technisch als een bootfloppy op de hoogte is hoor
Zed_no1vrijdag 19 september 2003 @ 13:33
dat hele kl*te topdesk programma grr...
gebruiken we ook op school om helpdesk mee te simuleren
Aaargh!vrijdag 19 september 2003 @ 13:38
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja klopt. Je kan niet van een gebruiker verwachten dat die van het bestaan van zoiets technisch als een bootfloppy op de hoogte is hoor
Als een gebruiker niet van zoiets op de hoogte is hoort ie niet achter een computer thuis.
Je laat toch ook niet iemand auto rijden die niet weet waar het rempedaal voor dient.
Eevvrijdag 19 september 2003 @ 13:43
In the life of a helldesk employee
http://www.annoyances.org/exec/show/article09-129

[Dit bericht is gewijzigd door Eev op 19-09-2003 14:13]

Dr_Flashvrijdag 19 september 2003 @ 14:22
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 13:38 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Als een gebruiker niet van zoiets op de hoogte is hoort ie niet achter een computer thuis.
Je laat toch ook niet iemand auto rijden die niet weet waar het rempedaal voor dient.


Het spijt me wel hoor, maar de gemiddelde gebruiker weet de powerknop, die weet dat ie op een bepaald moment z'n wachtwoord moet inkloppen en gaat in een word-bestandje zitten werken. En (overigens meestal eerder met geluk dan met wijsheid) meestal gaat dat goed. En dat is alles wat een gebruiker ermee doet, en dat is dus ook alles wat een gebruiker weet. Zelfs als een gebruiker eraan gewend is om start > programs > Office > word te gebruiken, is hem of haar in de meeste gevallen niet aan het verstand te peuteren dat het sneller kan. Mensen hebben zo'n onvoorstelbaar ééndimensionaal beeld van een computer..... ga jij een beetje verwachten dat ze van een bootfloppy afweten. Ik vind dat niet helemaal redelijk.
Aaargh!vrijdag 19 september 2003 @ 14:31
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Mensen hebben zo'n onvoorstelbaar ééndimensionaal beeld van een computer..... ga jij een beetje verwachten dat ze van een bootfloppy afweten. Ik vind dat niet helemaal redelijk.
Ik verwacht helemaal niet dat ze weten wat een bootfloppy is, net zoals ik van niemand verwacht te weten hoe ie een boeing 747 moet besturen.
Maar ga dan ook niet met je vingertjes aan die computer zitten.
Sjors_Boesvrijdag 19 september 2003 @ 14:58
Weet je, ik moet juist de eerste helpdeskmedewerker nog spreken die echt weet waarover ie praat. Veel mensen totnutoe die denken te weten waar ze het over hebben, maar er komt meestal maar kolder uit of ze snappen niet wat je bedoeld. Gaan ze je nog allerlei standaard dingen uitleggen die je allang geprobeerd hebt en weet enzo. Jij zal ook wel zo'n irritante bijdehandte kwast zijn.
KatirZanvrijdag 19 september 2003 @ 15:04
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:48 schreef RemCow het volgende:

[..]

Le-zen

En het is gewoon een kut baan, veel mensen kunnen nou eenmaal niet met computers omgaan en het is natuurlijk noooooit hun fout als iets niet goed gaat.


Uhm...olgens mij was het stage
Dr_Flashvrijdag 19 september 2003 @ 15:05
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 14:58 schreef Sjors_Boes het volgende:
Weet je, ik moet juist de eerste helpdeskmedewerker nog spreken die echt weet waarover ie praat. Veel mensen totnutoe die denken te weten waar ze het over hebben, maar er komt meestal maar kolder uit of ze snappen niet wat je bedoeld. Gaan ze je nog allerlei standaard dingen uitleggen die je allang geprobeerd hebt en weet enzo. Jij zal ook wel zo'n irritante bijdehandte kwast zijn.
Nou nou nou daar permitteer je jezelf ook rijkelijk wat vooroordelen, vind je niet? Vertel jij anders eens hoe het moet?
Mr.Jvrijdag 19 september 2003 @ 15:09
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 14:58 schreef Sjors_Boes het volgende:
Weet je, ik moet juist de eerste helpdeskmedewerker nog spreken die echt weet waarover ie praat. Veel mensen totnutoe die denken te weten waar ze het over hebben, maar er komt meestal maar kolder uit of ze snappen niet wat je bedoeld. Gaan ze je nog allerlei standaard dingen uitleggen die je allang geprobeerd hebt en weet enzo. Jij zal ook wel zo'n irritante bijdehandte kwast zijn.
En jij zo'n pruts0r die zelf meer schade aanricht bij het 'fixen' van z'n probleem?

Mr.Jvrijdag 19 september 2003 @ 15:09
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 13:11 schreef TimberWolf het volgende:
Ah, is dit het centrale BOFH topic?
http://bofh.ntk.net/Bastard.html

quote:
Another user rings.

"I need more space" he says

"Well, why not move to Texas?" I ask

"No, on my account, stupid."

Stupid? Uh-Oh..

"I'm terribly sorry" I say, in a polite manner equal to that of Jimmy Stewart in a Weekend Family Matine Feature "I didn't quite catch that. What was it that you said?"

I smell the fear coming down the line at me, but it's too late, he's a goner and he knows it.

"Um, I said what I wanted was more space on my account, *please*"

"Sure, hang on"

I hear him gasp his relief even though he'd covered the mouthpeice.

"There, you've got *plenty* of space now!"

"How much have I got?" he simps

Now this *REALLY* *PISSES* *ME* *OFF*! Not only do they want me to give them extra space, they want to check it, then correct me if I don't give them enough! They should be happy with what I give them *and that's it*!

Back into Jimmy Stewart mode.

"Well, let's see, you have 4 Meg available"

"Wow! Eight Meg in total, thanks!" he says, pleased with his bargaining power

"No" I interrupt, savouring this like a fine red at room temperature, with steak, extra rare, to follow; "4 Meg in total.."

"Huh? I'd used 4 Meg already, How could I have 4 Meg Available?"

I say nothing. It'll come to him.

"aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggghhhhhH!"

I kill me; I really do!


[Dit bericht is gewijzigd door Mr.J op 19-09-2003 15:19]

Sjors_Boesvrijdag 19 september 2003 @ 15:10
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 15:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou nou nou daar permitteer je jezelf ook rijkelijk wat vooroordelen, vind je niet? Vertel jij anders eens hoe het moet?


Gewoon goed luisteren naar de mensen en niet een standaard procedure afdraaien voor iedereen. Er zitten namelijk ook bellerstussen die al langer met computers omgaan en gewoon een probleem hebben met Chello ofzo met IP's bv., iets wat hun in die computer van hun allemaal kunnen checken. Dan moeten ze niet komen met of je de modem en PC al hebt aanstaan. En of je de UTP pluggen wel hebt ingestoken. Maar ik zal wel steeds net de verkeerde getroffen hebben...

(al lijkt het me helder dat heel veel helpdesks nou niet bepaald goed scoren)

Leonardo1504vrijdag 19 september 2003 @ 15:10
Forceer dat ze hun password moeten veranderen, met als restrictie dat het minimaal 128 karakters lang moet zijn Dat zal ze leren.
Sjors_Boesvrijdag 19 september 2003 @ 15:11
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 15:09 schreef Mr.J het volgende:

[..]

En jij zo'n pruts0r die zelf meer schade aanricht bij het 'fixen' van z'n probleem?


Nou totnutoe lag het toch echt aan hun achteraf, 0pp0r-pruts0r.
Mr.Jvrijdag 19 september 2003 @ 15:21
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 15:10 schreef Leonardo1504 het volgende:
Forceer dat ze hun password moeten veranderen, met als restrictie dat het minimaal 128 karakters lang moet zijn Dat zal ze leren.
En hoofdletters + leestekens moet bevatten.

En natuurlijk elke 3 dagen veranderen!

quote:
Op vrijdag 19 september 2003 15:11 schreef Sjors_Boes het volgende:

[..]

Nou totnutoe lag het toch echt aan hun achteraf, 0pp0r-pruts0r.


Dan is het goed!
Anahka2309vrijdag 19 september 2003 @ 15:21
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 13:43 schreef Eev het volgende:
In the life of a helldesk employee
http://www.annoyances.org/exec/show/article09-129
Schaamteloos gejat van de BOFH maar goed

Ik had er vandaag een die vroeg of ik de website van een ander bedrijf even wilde aanpassen...stond een fout op...... *zucht* Alsof ik in m'n eentje alle internetsites beheer

En probeer ze dan het idee van ftp-toegang maar eens uit te leggen...

Aaargh!vrijdag 19 september 2003 @ 15:33
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 15:21 schreef Anahka2309 het volgende:
Alsof ik in m'n eentje alle internetsites beheer

En probeer ze dan het idee van ftp-toegang maar eens uit te leggen...


Leg uit, wat heeft ftp met beheer van websites te maken ?
Anahka2309vrijdag 19 september 2003 @ 15:34
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 15:33 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Leg uit, wat heeft ftp met beheer van websites te maken ?


Het ging mij meer om het feit dat ik geen toegang heb......
LintuxCxvrijdag 19 september 2003 @ 16:05
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 14:58 schreef Sjors_Boes het volgende:
Weet je, ik moet juist de eerste helpdeskmedewerker nog spreken die echt weet waarover ie praat. Veel mensen totnutoe die denken te weten waar ze het over hebben, maar er komt meestal maar kolder uit of ze snappen niet wat je bedoeld.
Het is ook altijd moeilijk om in te schatten, als iemand een probleem heeft en je kent hem/haar niet, wat de persoon allemaal weet, zelf gecontroleerd zou kunnen hebben, wat je 'm wel en wat je 'm niet uit hoeft te leggen ... En volgens mij kun je als helpdeskmedewerker toch het beste van een "domme" klant uitgaan, want die zijn gewoon in de meerderheid.

Nou kun je van de nauwkeurigheid van de klacht vaak wel afleiden hoe sterk de beller weet waar hij het over heeft, maar dan nog, dat blijft gewoon lastig...

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat alle helpdeskmedewerkers wel gewoon ook jou zouden moeten kunnen helpen hoor. Die mensen zijn te duur, ze kunnen beter een persoon onder de twintig hebben die goed is in voorlezen...

Guardvrijdag 19 september 2003 @ 16:10
Vandaag ook een goeie gehoord:

Gebruiker: Ik ben mij wachtwoord vergeten.

ik: Ik heb het voor u aangepast naar vrijdag, dit is een tijdelijk ww, dat u moet veranderen.....

Gebruiker: ja wacht even, ik ga zo naar huis, kan ik dan maandag nog inloggen met vrijdag als password?

Guardvrijdag 19 september 2003 @ 16:11
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee hee hee TOPdesk is anders wel ff de BESTE helpdesktool die je kan verzinnen ja

Gebruik het zelfd weliswaar niet maar is wel ontwikkeld door het bedrijf waarvoor ik gedetacheerd ben


Hehehe ik ben ook OGD-er.....
Aaargh!vrijdag 19 september 2003 @ 16:13
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 16:05 schreef LintuxCx het volgende:
Het is ook altijd moeilijk om in te schatten, als iemand een probleem heeft en je kent hem/haar niet, wat de persoon allemaal weet, zelf gecontroleerd zou kunnen hebben, wat je 'm wel en wat je 'm niet uit hoeft te leggen ... En volgens mij kun je als helpdeskmedewerker toch het beste van een "domme" klant uitgaan, want die zijn gewoon in de meerderheid.
Veel helldesk medewerkers moeten een script volgen, ook al weten ze de oplossing zelf wel, ze moeten eerst het script aflopen.
Dr_Flashvrijdag 19 september 2003 @ 16:17
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 15:10 schreef Sjors_Boes het volgende:

[..]

Gewoon goed luisteren naar de mensen en niet een standaard procedure afdraaien voor iedereen. Er zitten namelijk ook bellerstussen die al langer met computers omgaan en gewoon een probleem hebben met Chello ofzo met IP's bv., iets wat hun in die computer van hun allemaal kunnen checken. Dan moeten ze niet komen met of je de modem en PC al hebt aanstaan. En of je de UTP pluggen wel hebt ingestoken. Maar ik zal wel steeds net de verkeerde getroffen hebben...

(al lijkt het me helder dat heel veel helpdesks nou niet bepaald goed scoren)


O zo. Ik kan me voorstellen dat helpdeskwerk bij een provider anders is dan helpdesken bij een bedrijf. Bij een bedrijf weet je namelijk precies wie welke configuratie heeft en hoe het netwerk in elkaar steekt. Bij een provider heb je veel meer variabiliteit in gebruikers qua ervaring met computers. Misschien moet je daar wel eerst vragen "weet u iets van computers?" of zo? dan weet je op welk niveau je met mensen moet praten. Dat zul je toch eerst moeten uitvinden om misverstanden te voorkomen.....
vosssvrijdag 19 september 2003 @ 16:21
Ik dacht even dat iemand een topic over mij geopend had in klaagbaak
Dr_Flashvrijdag 19 september 2003 @ 16:26
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 16:21 schreef vosss het volgende:
Ik dacht even dat iemand een topic over mij geopend had in klaagbaak
Zie ik dacht wel dat jij het was
fastarvrijdag 19 september 2003 @ 16:32
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:32 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Stage


Stagiar zijn. :-(((((((((( Tja, stagiair hé, dan ben je gewoon het pis paaltje zo gezegd....
lesleyvrijdag 19 september 2003 @ 18:13
@home verbind me tegenwoordig rechtstreeks met de technische dienst,
ik heb een keer zo'n mevrouw gevraagd naar haar opleiding, en of ze erst huisvrouw was.
Tiemievrijdag 19 september 2003 @ 18:16
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 16:32 schreef fastar het volgende:

[..]

Stagiar zijn. :-(((((((((( Tja, stagiair hé, dan ben je gewoon het pis paaltje zo gezegd....


ik haat stage
Sandervrijdag 19 september 2003 @ 18:37
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 16:32 schreef fastar het volgende:

[..]

Stagiar zijn. :-(((((((((( Tja, stagiair hé, dan ben je gewoon het pis paaltje zo gezegd....


Waar ik stage loop niet hoor .
vosssvrijdag 19 september 2003 @ 18:39
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zie ik dacht wel dat jij het was


Ben jij ook ooit op het hoofdkantoor geweest destijds, of ken ik je alleen maar van via de telefoon?
CoReTeXvrijdag 19 september 2003 @ 18:44
Helpdesk is ook maar een kutbaan die eigenlijk ook maar weinig met ict te maken heeft. Tenminste als je in een beetje bedrijf zit.

Je hebt natuurlijk ook van die bedrifjes waar 1 persoon ff lekker tegelijkertijd aankloot met helpdesk, probleembeheer, wijzegingsbeheer, softwarebeheer configuratie/documentatie beheer, maar daar wil je sowiezo niet werken/stage lopen

Dr_Flashvrijdag 19 september 2003 @ 19:56
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 18:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Ben jij ook ooit op het hoofdkantoor geweest destijds, of ken ik je alleen maar van via de telefoon?


Nee sorry, ben nooit op HKN geweest
NT-T.BartMandinsdag 23 september 2003 @ 23:33
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 15:10 schreef Sjors_Boes het volgende:

[..]

Gewoon goed luisteren naar de mensen en niet een standaard procedure afdraaien voor iedereen. Er zitten namelijk ook bellerstussen die al langer met computers omgaan en gewoon een probleem hebben met Chello ofzo met IP's bv., iets wat hun in die computer van hun allemaal kunnen checken. Dan moeten ze niet komen met of je de modem en PC al hebt aanstaan. En of je de UTP pluggen wel hebt ingestoken. Maar ik zal wel steeds net de verkeerde getroffen hebben...

(al lijkt het me helder dat heel veel helpdesks nou niet bepaald goed scoren)


Als je bij mij komt met een probleem met IP-adressen, dan heb je aan dingen gezeten waar je met je tengels af dient te blijven!!

Mooi voorbeeld: wij gebruiken laserprinters met een externe netwerkadapter. Er is één type bij ons in gebruik dat het LAT-protocol (voor communicatie met VAX-en) kent.

Een bepaalde afdeling besloot op eigen houtje een andere printer neer te zetten, eentje met een ingebouwde netwerkaansluiting die dus géén LAT sprak.

[user belt]Ik kan niet meer afdrukken vanaf het VAX systeem
[ik]*tikkerdetik* de queue is gestalled, ik start het wel even [een paar tellen later]hmmm, alweer gestalled... Staat de printer wel aan??
[user[Ja!
[ik]Ik kom wel even kijken...

later...
[ik]Deze printer hebben *wij* hier niet neergezet!! Deze kan niet communiceren met de VAX!!
[user]Dit is het modernste apparaat dat we konden kopen, zorg maar dat het werkt (letterlijke tekst)

even later:
Oude printer weer in ere hersteld, nieuwe werkeloos de kast in...

Kanzakidinsdag 23 september 2003 @ 23:39
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:34 schreef Ziva het volgende:
Ja idd... zoek een andere stageplek... als je zo'n instelling hebt zit je dus echt op de verkeerde plek. Kun je die gebruikers wel de schuld van geven maar die ligt toch echt bij jezelf.

Over "dom" gesproken...


Luser is er een BOFH/BPFH in de zaal.
LintuxCxdinsdag 23 september 2003 @ 23:55
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 23:33 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[user]Dit is het modernste apparaat dat we konden kopen, zorg maar dat het werkt (letterlijke tekst)
OMFG, wat een gigantisch foute uitspraak.
quote:
Oude printer weer in ere hersteld, nieuwe werkeloos de kast in...
Die oude printer was dus niet eens stuk?

OT: Een VAX? Wat gaaf, waar worden die nog steeds gebruikt dan? Bij mij op school staat er eentje, maar die is al bijna tien jaar buiten gebruik...

NT-T.BartManwoensdag 24 september 2003 @ 00:00
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 23:55 schreef LintuxCx het volgende:
OT: Een VAX? Wat gaaf, waar worden die nog steeds gebruikt dan? Bij mij op school staat er eentje, maar die is al bijna tien jaar buiten gebruik...
[offtopic]
Zelfs nog een paar PDP-11's!

Het 'ouderwetse' spul wordt echter langzaam maar zeker vervangen door Alpha's en NT/2000 machines
[/offtopic]

[edit]
Sorry, de vraag was: waar? Bij Corus!
[/edit]